Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2] 3 4 5   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Sharp X68000: O Bir Samurai  (Okunma Sayısı 80913 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2014, 21:07:55 ÖS »

@Coze: Çok teşekkür ederim Coze. Tespitlerinde, cihazın arkasında Amiga benzeri bir kullanıcı kitlesinin olmadığı konusunda da haklısın (yine de son yıllarda gamesx.com gibi sitelerde batılı bir kullanıcı kitlesinin oluşmaya başladığını belirtmek lazım). Benim kişisel beklentim de çok büyük değil işin gerçeği, yani bir WHDLoad aramıyorum, mümkün olduğunca orjinal kullanıcı deneyimini yaşamak benim amacım (SASI harddisk haricinde ). Zaten cihazda çift floppy standart olarak var ve anladığım kadarıyla tüm oyunlar (ki bu benim ana ilgi alanım) floppy'den çalışabilecek şekilde tasarlanmış, floppy'leri takıp boot etmek oyunların yüklenmesi için de yeterli. Ama şunu da söylemek lazım, bu makineyi gerçekten hakkını vererek kullanmak için Japonca bilmek lazım, işte onu nasıl halledecez bilemiyorum Kahkaha.

@LW3D: Güvenini boşa çıkarmamak adına bu akşam bir aksilik olmazsa klavye dönüştürücü ile ilgili bir post yapacağım umarım .
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2014, 22:53:50 ÖS »



Oyunlardan bahsedeceğimi söylemiştim daha önce ama kısmet klavye dönüştürücüsü üzerineymiş. PS/2 klavyeleri X68000 ile kullanmamızı sağlayan 1-2 proje var (sanırım USB klavye için de var). Ben bunlardan GKA-AT68 projesini yaptım. yukarıdaki fotoğraf son haline yakın. İşçilik daha iyi olabilirdi kabul ediyorum. Bir de yanlış renkte PS/2 konnektörü kullanmışım çok sonra farkettim, renk körü müyüm neyim .

Aletin yaptığı iş çok komplike değil aslında, PIC üzerinde PS/2 klavyeden gelen scancode'ları okuyup bunları X68000 scancode'larına çevirip yollayan bir kod çalışıyor. Şimdi teknik bir sorum var, aşağıdaki şemalar arasındaki 7 farkı bulunuz Kahkaha

http://www.tsp.ne.jp/~sawada/mago/img/sch68at.gif
http://www.tsp.ne.jp/~sawada/mago/img/schat68.gif

Ben işte bu aptal durumdan ötürü bir hayli vakit kaybettim. Bir forumda üstteki adresteki şemayı bulup yapmıştım, fakat meğerse PIC kodunun son hali alttaki adresteki şema içinmiş. Onu da resmen oturup PIC kodunu debug etmeye çalışırken farkettim. Eski şema neden hala nette onu da anlamadım. İkinci şemadaki değişiklikleri yapınca klavye adaptörü çalışmaya başladı sorunsuz olarak.



Bu da MF70 freze ile converter için kutunun ön ve arka yüzlerine konnektörler ve led için pencereler açmaya başlamadan hemen önce. Aslında bu şekilde kesim yapmak pek sağlıklı olmadı, plastiği çok sağlam şekilde sabitleyemediğim için titreşimler kesim yüzey kalitesini biraz etkiledi, ama pek de fena olmadı yine de. Benim yavuzg'nin yaptığı gibi dremel/disk/törpü ile bu pencereleri düzgün şekilde açmama imkan yoktu zaten. Hem zaten ben Proxxon'cuyum, kahrolsun Dremel .



Bu da son hali. Buna yavuzg'nin Scartcade'de yaptığı gibi üst yüzeyine güzel bir etiket + akrilik vernik uygulamasını yapmayı düşünüyorum, vakit bulunca. Daha sonra da mouse adaptörü üzerinde çalışmakta fayda olabilir (ama o zaman konnektörü doğru renkte olanıyla değiştirmem lazım ).

Peki bu klavye adaptörü ne işe yaradı? İlk kez makinenin harddiskinde dir yapma şansım oldu .



Japoncası olmayan arkadaşlar için hemen belirteyim, en alttaki hata mesajı "Bad command or file name" demek Masum . Görebildiğimiz kadarıyla, harddisk MS-DOS'taki gibi C olarak değil de A olarak görünüyor (floppy'ler ne olarak görünüyor onu denemedim ama çalışıyorlar onu biliyorum, o da başka bir yazının konusu olur herhalde). Buradaki tüm directory'lere girdim ama SX-WINDOW kurulumu bulamadım, sanırım makineyi aldığım adam kurmamış, herhalde ben ilanın çevirisini yanlış anladım. Artık PC'den floppy yazdırarak falan SX-WINDOW kurulumu yapmak lazım, aslında Yahoo'dan orjinalini düşürebilirsem o da fena olmaz. Son olarak, çok önemli bir bulguyu daha "BASIC'siz retro olmaz" diyerekten aşağıdaki screenshot'la sunarak bu yazımı burada bitiriyorum .

Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.307


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2014, 23:09:34 ÖS »

Eline, sağlık...Çok güzel bir iş başarmışsın...

Bu arada fark edildi mi bilmiyorum ama eskiden bu cihazların oyunlarını oynardık. Şimdi ilginç cihazların sorunlarını çözmekte, oyunlar kadar zorluyor. Klavye sorununu çözmen mesela, günümüz oyunlarından daha çok zorlamıştır seni

Belki kızacaksın ama, senin gibi, yavuzg gibi arkadaşların sorunlarla karşılaşması, sizin için can sıkıcı olabilirken(ya da yukarıda yazdığım gibi bunuda bir oyun olarak algılayabilirsiniz) bizler için çok faydalı oluyor. Kendimiz karşılaşsak çözemeyeceğimiz, yapamayacağımız şeyleri, sizlerin sayesinde öğreniyor, belki cesaret ediyoruz.

Tekrar teşekkürler...
Logged

blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2014, 23:15:05 ÖS »

yaa bu bebek  japon olduğuna göre kaç ac volt verdin. şunları yazsana bilelim üstad . vga monitöre mi taktın ? ya takmadıysan ney'le taktın ntsc rca video mu bağladın ?  biraz daha resimle bakalım.teşekkürler.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Ocak 13, 2014, 08:24:35 ÖÖ »

Klavye sorununu çözmen mesela, günümüz oyunlarından daha çok zorlamıştır seni

Ama bu günümüz oyunlarının ayıbı . Bu klavye işi de aslında düz ve basit bir projeydi normalde, ama şu şemaların karışması olayı işi uzattı.

yaa bu bebek  japon olduğuna göre kaç ac volt verdin. şunları yazsana bilelim üstad . vga monitöre mi taktın ? ya takmadıysan ney'le taktın ntsc rca video mu bağladın ? 

Yaw yazdım ben bunları daha taa ilk postta ama makineyi görünce millette devreler yandı tabi, o akşam yok komple kayıp . Olsun bahaneyle biraz daha detaylı bilgi verelim. Cihazın girişi 100V AC, Japonya'da standart olduğu üzere. 110V AC transformatörle de sorunsuz çalışıyor. Yanlış hatırlamıyorsam PSU 55W çekiyor, bununla ilgili kesin net bilgi isteyen olursa makinadan bakarım. Ben ne olur ne olmaz diye gittim 300VA'lık devasa klasik tipte bir transformatör aldım onunla kullanıyorum.

Görüntüye gelince, VGA kablosu yaptım, Japonların 15-pin'lik D-Sub defacto standart bir konnektörü var, ondan birebir bağlantı yapmak yeterli oldu. Bu cihaz 15Khz, 24Khz ve 31Khz görüntü verebildiği için, SCART TV ya da multisync monitör (bu en ideali) ile de çalışır, fakat tabii ki normalde SCART 15Khz'nin üstündeki mode'ları görüntüleyemez.

Cihaz default olarak 31Khz 640x480 VGA modda açılıyor. Oyunlarda da default modlar farklı farklı, yani bir oyun 15Khz modda açılırken diğeri 31Khz ile açılabiliyor, pek çok oyunda yükleme sırasında belli bir tuşa basılı tutarak farklı modda açılmayı sağlamak da mümkün. Tabii X68000'in orjinal monitörü zaten multisync olduğu için bu pek sorun yaratmıyormuş normal kullanımda.

Benim makinaya bağladığım monitör biraz uyduruk, aslında LCD TV, 4:3, 1024x768 panel. Dediğim gibi VGA girişinden bağladım, ama monitör alttan üstten biraz kesiyor görüntüyü maalesef. Tabii bu TV'de SCART girişi de olduğu için 15Khz modları görüntülemek için bir de SCART kablosu da yapabilirim, hatta iki kabloyu birleştirip bir switch üzerinden hangi girişe görüntü vereceğini de seçmek iyi olabilir Kahkaha. Aslında doğru düzgün bir CRT monitör ayarlamak lazım ama klasik sorun yer sıkıntısı.

Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Ocak 13, 2014, 08:47:40 ÖÖ »

tolga hayırlı olsun,artık 7dx14'e getirirsen bir el oynarız :)birde bu alet 68000 tabanlı olduğuna göre,amiga ile uyumluluğu varmı?
Logged
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Ocak 13, 2014, 09:01:57 ÖÖ »

tolga hayırlı olsun,artık 7dx14'e getirirsen bir el oynarız

Sağol. 7DX işine de bakıcaz artık .

birde bu alet 68000 tabanlı olduğuna göre,amiga ile uyumluluğu varmı?


Sanmıyorum... Yani aletin 68000 dışında herşeyi Amiga'dan farklı.

Konu ile alakalı olarak, bu cihazın bazı oyunlarını Atari Falcon'a port etmeye çalışan birisi vardı, başarılı da oldu sanırım:

http://atariage.com/forums/topic/206576-x68000-galaga-88-ported-to-the-atari-falcon030/

Bunun benzeri de Amiga 3000 için falan belki yapılabilir. Tersi zaten yapılabiliyordur herhalde, zamanında Amiga'ya çıkmış oyunların bazıları X68000'e de port edilmiş zaten.

Bu arada, X68000'in Amiga'ya benzer yönlerinden bir tanesi de Turbo kartlar, 040 kartları falan var turbo olarak takılabilen, hatta daha bu sabah gördüm Yahoo'da bir tane, ama fiyat alıp başını gitmişti tabi. Bu yönden de Amiga'yla benzerlik büyük .
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.307


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Ocak 13, 2014, 10:36:12 ÖÖ »

Atari Falcon portuda süper olmuş..Ses yok, 14MB RAM istiyor, birde tabii ki Atari Falcon'unuz olacak x68000 alırım daha iyi (yavaştan ayak yapmaya başladım )
Logged

tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Ocak 13, 2014, 10:42:16 ÖÖ »

Atari Falcon portuda süper olmuş..

Bu adam biraz emulasyonla karışık bişeyler yapmış da ondan biraz da 14MB RAM ihtiyacı. Anladığım kadarıyla X68000'in hardware register alanını Falcon hafızasına map etmiş. O alanı kapsaması için 14MB istiyor. Adam gibi port yapılsa aslında muhakkak daha iyi sonuç çıkar hatta normal ST'lerde bile çalışır belki ama bayağı uğraşmak gerekir herhalde, bu adam fazla uğraşmadan pratik ne yapabiliriz diye bakmış gibi.
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.743


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Ocak 13, 2014, 11:22:46 ÖÖ »

tolga hayırlı olsun,artık 7dx14'e getirirsen bir el oynarız :)birde bu alet 68000 tabanlı olduğuna göre,amiga ile uyumluluğu varmı?

Draco gibi Amiga klonları bile 100% Amiga uyumlu değilken fazla birşey bekleme bence.

Oynama kısmına gelince. Aslında eski usul zamanlı bir jeton devresi takmak faydalı olabilir. (Nostalji babında.)
« Son Düzenleme: Ocak 13, 2014, 11:24:48 ÖÖ Gönderen: wizofwor » Logged

tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Ocak 14, 2014, 07:54:59 ÖÖ »

Aslında eski usul zamanlı bir jeton devresi takmak faydalı olabilir. (Nostalji babında.)

Esasında bu makine zamanında CPS (Capcom Play System) development makinesi olarak kullanıldığı için çok yerinde olur . Artık 7DX'te gelsin paracıklar .
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.307


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Ocak 16, 2014, 12:52:47 ÖS »

X68000'in bir çok modeli var. Hatta alıştığımız PC kasaları gibi yatay olarak duran kasalarıda var. Peki X68000 sahibi olmak isteyenlere bir öneriniz var mı (coze'de cevaplarsa güzel olur). En az şu model alınmalı, çünkü o modelde, harddisk var, ya da şu işlemcisi var...ya da en az 2MB olmalı gibi önerileriniz nelerdir? Ne almak gerek?
Logged

blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Ocak 16, 2014, 15:18:53 ÖS »

Benimde merak ettiğim bir durumlar var.human68k os sadece japonca mı ? yoksa ingilzce olarak mevcuttmu ?  msdos formatlı diskleri okuyabiliyor mu ?  vb...
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Ocak 16, 2014, 19:57:45 ÖS »

Peki X68000 sahibi olmak isteyenlere bir öneriniz var mı


Walla önerim, küçük yaşlardan başlamaları, çok çalışmaları. Ailelere burada önemli rol düşüyor. Bu yol uzun ve meşakkatli bir yol .

Geyik bir tarafa... http://nfggames.com/games/x68k/ adresinde modellerin özelliklerini özetleyen güzel bir tablo var. Öncelikle minimum 2MB RAM en iyisi, bu da, orjinal, ACE ya da PRO modellerinden biri alınacaksa memory expansion ile alınması gerekiyor demek. CPU hızı çok çok kritik değil, tabii ki daha hızlısı olması iyi olur, az sayıda da olsa hızlı CPU avantajını kullanabilen oyun mevcut. Hard disk de aslında çok kritik değil, ama harddisk'li bir makine istiyorsak SCSI'li modeller biraz daha az baş ağrıtır, bu da SUPER ve sonrası modeller demek. Anladığım kadarıyla, SASI destekleyen modellerde de SCSI kullanmak bir şekilde mümkün oluyor, http://www.gamesx.com/wiki/doku.php?id=x68000:hard_drive_on_sasi_machine adresinde SASI'li modellerde SCSI-IDE adaptör ile kullanım için nasıl setup yapılacağı anlatılmış, eğer SCSI-IDE adaptör bulabilirsem bir ara denemek isterim bunu. Daha sonraki modeller ile önceki modeller arasında ciddi fiyat farkı bulunabildiğini de burada belirtmekte fayda var.

Başka bir yönden bakarsak, PRO modelleri senin de dediğin gibi desktop form faktöründe, X68000'in klasik twin tower kasası tabii ki daha makbul. Compact modeller de aslında ilk bakışta cazip gelmesine rağmen, bunlarda sadece 3.5" floppy olduğu için, orjinal yazılımların ezici çoğunluğunu kullanamıyoruz (ben daha hiç 3.5" orjinal oyun/yazılım görmedim ebay'de, YAJ'de falan). Sanırım PC'de floppy imajı yazdırarak kullanabiliriz ama, orjinal yazılımlar 1.2MB'lik 5.25" disketlerde geldikleri için, yazım için kullandığımız 3.5" floppy drive'in da 1.2MB'lik imaj yazımını desteklemesi gerekiyormuş, detaylı bilgi şurada: http://www.gamesx.com/wiki/doku.php?id=x68000:writing_3.5_floppies. Şimdilik bu mevzuda aklıma gelenler bu kadar.

human68k os sadece japonca mı ? yoksa ingilzce olarak mevcuttmu ?


Benim gördüğüm kadarıyla, ayrıca İngilizce bir versiyonu yok, mesajlar ekseriyetle Japonca, fakat komutlar İngilizce, zaten Human68k'nın kendi dosyaları da İngilizce isimlendirilmiş. Ayrıca Japonca komutlar da var mıdır bilmiyorum, ama pek öyle gibi gözükmüyor.

msdos formatlı diskleri okuyabiliyor mu ? 


Bu da güzel bir soru. Araştırdım, MS-DOS compatible falan deniyor bazı yerlerde, bundan herhalde olsa olsa DOS disketlerini okuyabilmesi kastediliyordur. En güzeli deneyip görmek fakat onun için PC'ye 5.25" lik drive takıp disket yazdırmam lazım, vakit bulunca denemek istiyorum.
« Son Düzenleme: Ocak 16, 2014, 20:31:59 ÖS Gönderen: tolga abaci » Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
endo64
Üye
***
Mesaj Sayısı: 89


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Ocak 28, 2014, 12:46:30 ÖS »

Nefis bi makineymiş, hayırlı olsun, 7DX'te görmeyi çok isterim.
Ekran görüntüsünde Basic 128 KB free yazıyor, Basic'e az alan mı ayırmışlar yoksa sistem açılınca çok mu RAM kullanıyor acaba?
X-Basic'le ilgili bir kaynak-doküman var mı bildiğiniz? Grafik ekranı vs. açabiliyor mu acaba? Hani partide belki basit bi oyun falan yapmaya kasarız.
Logged
Sayfa: 1 [2] 3 4 5   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: