commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: ghores üzerinde Temmuz 26, 2007, 23:30:21 ÖS



Konu Başlığı: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 26, 2007, 23:30:21 ÖS
Evet arkadaşlar, resimleriyle bir döküman hazırladım. Bilginize...

http://webcebi.com/Amiga/ (http://webcebi.com/Amiga/)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: DevilisH üzerinde Temmuz 26, 2007, 23:36:12 ÖS
Güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkürler..


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: Alp Yener üzerinde Temmuz 27, 2007, 01:03:20 ÖÖ
ADP için güzel bir doküman.

@Yönetici
Forumun smileyleri yetersiz. Mesela arkadaşı alkışlamak istedim, duruma uygun bir smiley bulamadım. Birkaç smiley eklesek artık foruma. Sırıtıp gözümüzü döndürmekten başımız döndü artık. Yönetim uyuma, foruma sahip çık. :D


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: LW3D üzerinde Temmuz 27, 2007, 11:32:01 ÖÖ
Çok güzel bir çalışma. Teşekkürler ghores. Zaman bulduğumda sizinde izninizle Amiga Dökümantasyon Projesine koymayı düşünüyorum..


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: kaplan135 üzerinde Temmuz 27, 2007, 22:41:16 ÖS
2 yol plus 500 alınır kickrom çıkartılır yerine v.1.2 yada v.1.3 takılır artı hız kesmez bi ram takılır amiga perfonmansı 1,5 mb olur.ayrıca grafiklerde süper olur bu ara farkı görürsünüz.renk cünbüşü...işin şakası tabii ama gerçek..not 10 dakkanızı almaz..
saygılarımla..


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 28, 2007, 10:19:30 ÖÖ
Çok güzel bir çalışma. Teşekkürler ghores. Zaman bulduğumda sizinde izninizle Amiga Dökümantasyon Projesine koymayı düşünüyorum..

Tabi arkadaşım koyabilirsin, yeter ki kaynak belirterek ekle ;)
Amigacılara faydası olursa ne mutlu :)

Ayrıca kaplan135:
2 yol plus 500 alınır kickrom çıkartılır yerine v.1.2 yada v.1.3 takılır artı hız kesmez bi ram takılır amiga perfonmansı 1,5 mb olur.ayrıca grafiklerde süper olur bu ara farkı görürsünüz.renk cünbüşü...işin şakası tabii ama gerçek..not 10 dakkanızı almaz..
saygılarımla..

Arkadaşım, insanlarda 2. bir amiga olarak 500plus varsa neden 500plusa bişeler söküp taksın zaten gerektiği yerde onu kullanır :)


Kolay gelsin...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: kaplan135 üzerinde Temmuz 28, 2007, 13:36:19 ÖS
ok haklısın ghores...saygıyla...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 28, 2007, 19:26:55 ÖS
gayet iyi anlatılmış konu ama daha sonra takılabilinmesi muhtemel ram kartların durumu anlatılmamış onuda eklerseniz konu tam detayı ile işlenmiş olacaktır


evet yaa bu suratlar çok az arkadaşı tebrik etmek için duruma uyan bir adet bile yok  :-\


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 29, 2007, 11:09:44 ÖÖ
Rev 6A larda Agnus 8372A dır. Bu Agnusun RAM adresleme kapasitesi 1MB ile sınırlıdır. Dolayısıyla Ram genişleme kartını taktığında yine RAM hatası alırsın. Olurda bir yerden 8375ini bulursan o zamn 2MB ye kadar adresleme yapabilirsin. Bu durumda da JP7A yı kesmezsen genişleme yuvasından da faydalabilirsin. Tabi bu kısmı teorik olarak cevapldım, 1e1 çalışan öreneğini deneme şansım olmadı...

Kolay gelsin...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 29, 2007, 17:36:34 ÖS
hayır onu sormadım sonra takılacak fast ramlerin durumu

bunuda ben söyleyeyim sonradan expansion dan takacağınız ram kartları hiç bir şekilde görmeyecektir arkadaş sorunum yok dedi ama 1 mb chip ram bir çok oyunda sorun çıkartacaktır amigalar sadece rom olarak değil ram olarakta birbirleri ile uyumsuzdur arkadaşın belirttiği gibi agnustan kaynaklanabilir değiştirerek sorun halledilir derseniz yanıldığınızı veri yolu akışınında farklı olduğunu göreceksiniz ama burada bir garipliğe daha dikkat çekmek isterim bu devreyi yapsanızda hiç bir zaman 1 mb chip raminiz olmaz WB den baktığınızda amiganın bunu 512 chip 512 fast olarak gördüğünü fark edeceksiniz en güzeli ram kart alıp öyle devam edin (yani agnus değişimi falan hikaye kalacaktır)tabi farklı görüşlerde çıkacaktır ama sadece alman üretimi 500+ board lu a500 ler var onlarda sadece agnus değişimi ile ve ram ilavesi ile sorun çıkmadan 1 mb a500 kullanabilirsiniz herhangi bir müdahaleye jumperlerlede oynamaya gerek yoktur bu makinaları nasıl tanırım derseniz onların ledi (sonradan müdahale edilmemiş ise)yeşil yanar ama en iyisi açıp bakmak board zaten a500+ olarak kaydedilmiştir bunu görürsünüz


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 29, 2007, 17:55:46 ÖS
Ben 501 genişleme kartı kullanan biriydim. bu zaten senin ram kart dediğin olay. Ve sorunum yok arkadaşım yalan mı atacağım :) 501i mi kullanmıyorum... Zaten 1Mb yapılabilecek makinalar üzerinde hem plus hem normal amiga sarı etiketi mevcuttur...

Ben bunu niye yazdığını anlamadım farklı birşey dememişsizn zaten...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 29, 2007, 18:14:07 ÖS
çalışmana diyeceğim bir şey yok eleştirmiyorumda zaten döküman dökümandır herkesin elinde geniş imkanlar yok uygulamak isteyenler olabilir kesin çalışır amiganıza zarar gelmez ama jumperlerle oynarken biraz ileri gidip switch li yapılması tavsiye edilmeli ileride ram kart bulunursa (her ram kart 501 değil adam buldu 2 mb yada 4 mb)bu durumda onu kullanamayacağını makinayı eski konumuna getirmesi gerektiğinide bilmeli değilmi


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 29, 2007, 18:19:36 ÖS
Evet 7A yada switch yapılabilir o konuda haklısın o durumda eski haline döndürme ve 501 kullanma şansı bile olabilir ama o 2-4-8 Mb gibi upgradeler zaten bildiğimiz 501 mantığında değiller yönetimini başka elemanlar ele alıyor ve FAT AGNUS onunla ilgilenmiyor...

Bu sayede de 1Mb bariyeri aşılabiliyor... Ama benim, zamanında oynayamadığım oyunları ancak şimdilerde bu yöntemle oynuyorum. 512 Kblik ek kartımla Lale Savaşçıları, SWOS ve bikaç adını hatırlamadığım oyunları oynayamıyordum. Sadece oyun değil Workbenchte bile sorun çıkabiliyordu. Bu yöntemle SoftKick bile yapabiliyorum...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 29, 2007, 18:26:47 ÖS
hı hı sanırım 5719 (du sanırım yanılıyor olabilirim)altına bir plaket konuluyor yoksa 4 mb yi amiga göremiyor tabi birde a590 yada benzerleri ile yapılan genişlemelerde buna zaten gerek yok ama sorunda çıkartacağını sanmam onların kendi romları var


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 29, 2007, 18:28:56 ÖS
Evet mybee arkadaşım, hem fikir olduğumuza sevindim :)

Kolay gelsin...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 29, 2007, 18:36:31 ÖS
fikir olayı ayrıda kullanıcı bunu yapınca sonradan karşılaşacağı sorunlarıda bilsin diilmi :) :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 29, 2007, 21:12:48 ÖS
Ama sorun olmayacak ki mybee :)
Sen bunu yaptın mı acaba?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: kaplan135 üzerinde Temmuz 29, 2007, 21:28:24 ÖS
a600 rom takmak gibi bi şey hahaha şaka şaka v.1.3



Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 29, 2007, 21:37:09 ÖS
kaplan habire amigalara ROM takıyo :D
güzel ama, sende çok amiga war herhal hehe


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: kaplan135 üzerinde Temmuz 29, 2007, 21:39:27 ÖS
ok tabii ghores saygıyla...ARAMIZDA KALSIN...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 30, 2007, 10:25:20 ÖÖ
Ama sorun olmayacak ki mybee :)
Sen bunu yaptın mı acaba?

hahahaha amigada yapmadığımız şarlatanlık kaldımı ki en mantıklısından en mantıksızına kadar

bazen mantık yanımızda dururken deliriveririz işte en orijinal çıkışlar o zaman oluyor mantık (ki zamana göre oda değişir) ellerimizi bağlamasa kimbilir daha neler yapacaktık


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 30, 2007, 11:03:46 ÖÖ
madem iş bilgi paylaşımı bir tane en mantıksızını paylaşayım

a500,a600,a1200 gibi cihazları çoğu zaman powersupply olmadığı için kullanamadık yada amigamızı kasalarken  türlü uğraşlar verdik pc psu ini amigaya uyarlamak için çeşit çeşit yöntemler denedik değilmi ama gerek yoktu pc psu inde iki flopy çıkışı vardır genelde birisi amiganın borddaki flopy enerji çıkışları olan connectore diğeride flopy e takılır power ateşlenir hoop bingooo ama her güzelin kusuru olur değilmi ek donanımda nasıl tepki verir bilmem benim evde kasalı a600 üm böyle çalışıyor


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 30, 2007, 11:10:39 ÖÖ
bu yöntemi psu i olmayan ama flopy connector ü olan her cihazda deneyebilirsniz en fazla bir pat sesi duyarsınız :) patlayanıda değiştirirsiniz :)


surat lazım sayın yönetici duygularımı ifade edemiyorum kahkaha atacam ama atamıyorum


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: coze üzerinde Temmuz 30, 2007, 11:32:43 ÖÖ
Floppy konektorde -12 bulunmadigindan biraz sakat bir yontem. Amiga sadece 5 ve 12 ilede calisir ama -12 olmazsa ses gelmiyordu galiba. Acil durumlar icin kullanilabilir ama surekli kulanimda tavsiye etmem.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: mybee üzerinde Temmuz 30, 2007, 11:36:44 ÖÖ
coze -12 diye bir voltaj elde etmek fiziksel olarak zaten mümkün değildir vede bir sakatlığı olsa şimdiye kadar bana yaşatırdı dedim ya en mantıksız duruşlar en harika sonuçları alabilir bazen


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Temmuz 31, 2007, 00:36:41 ÖÖ
Mybee haklı olabilir :) Temizede benziyor...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: wizofwor üzerinde Kasım 19, 2015, 11:09:50 ÖÖ
hort!

Şu linkte A2000 için 2MB Chip RAM Hack detaylı anlatımı var.
http://members.iinet.net.au/~davem2/overclock/A2000-2MB-chip.html (http://members.iinet.net.au/~davem2/overclock/A2000-2MB-chip.html)

A500 için de fikir verebilir. Başlığa ilave olsun.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: witchdoktor üzerinde Kasım 19, 2015, 14:56:28 ÖS
Şu A2000 chipram hack olayını ozkano yapmıştı diye hatırlıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mart 01, 2017, 01:03:21 ÖÖ
Evet arkadaşlar, resimleriyle bir döküman hazırladım. Bilginize...

http://webcebi.com/Amiga/ (http://webcebi.com/Amiga/)
Ama silinmiş :(


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Mart 01, 2017, 15:41:51 ÖS
Arkadaşlar 10 yıl olmuş neredeyse maşallah  :D

LW3D bunu ADP'ye koyacağını söylemiş ama yapmamış sanırım... ???

Fotoğraflar duruyordu geçen bir diskte denk geldi, bakmam lazım bulursam tekrar paylaşırım...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mart 01, 2017, 17:24:21 ÖS
10 yıl abi dile kolay :) bulursan paylaşırsan sevinirim gerçi yapmaya cesaret edebilir miyim bilmiyorum :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 01, 2017, 21:19:18 ÖS
Aminette nasıl yapıldığı olması lazım, ben ordan bakıp yapmıştım.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 01, 2017, 21:31:06 ÖS
Bu dosyada R5 ve R6 bordlar için anlatıyor. Tek sıkıntı normalde a500'e ram kart takınca 512k chip 512k fast ram olurken, bu yöntemle 1024k chip ram olur ve bazı oyunlarda sorun çıkabilir.

http://aminet.net/docs/hard/A5001MChip.lha (http://aminet.net/docs/hard/A5001MChip.lha)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: wizofwor üzerinde Mart 02, 2017, 10:01:45 ÖÖ
commander bu linkini verdiğin mod piggyback metodu mu yoksa trapdoor'dan taktığın ram kartı chipram olarak mı gösteriyor? Eğer piggy back ise yani borda ram ilave ediyorsak, 500+'da olduğu gibi fast ram kart takarak 1,5MB olmaz mı?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mart 02, 2017, 11:39:30 ÖÖ
Amiga plus yani 8a board ları direkt 2mb yapma ile önceden çalışmam olmuştu. 2mb yapınca ram kart yeri çalışmaz...

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=12622.msg146132#msg146132 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=12622.msg146132#msg146132)

amiga 6a board ların tüm ram chiplerini söküp eski edo ramlerden söküp takıp 1mb yapmıştım. sadece burada bazı jumperları düzeltmek gerekiyor.

http://eab.abime.net/showthread.php?t=69049 (http://eab.abime.net/showthread.php?t=69049) buradaki gibiydi sanırım.

yalnız 1mb olunca 512kb ram kart ekleyince oluyormuydu? onu hatırlayamadım sanki olmuyordu gibime geliyor...




Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 02, 2017, 17:42:02 ÖS

commander bu linkini verdiğin mod piggyback metodu mu yoksa trapdoor'dan taktığın ram kartı chipram olarak mı gösteriyor? Eğer piggy back ise yani borda ram ilave ediyorsak, 500+'da olduğu gibi fast ram kart takarak 1,5MB olmaz mı?
Çok zaman geçti.
Benim hatırladığım rev6a da harici rami görmüyordu. Bir jumper vardı anahtar bağlamıştım. Anahtar 1mb dahili Cip ram ile 512k dahili çip(diger dahiki 512k kullanílamiyor) 512k harici(ram kart) fast yapıyordu.
1mb dahili çip ile harici fast ram kullanmak için 8375 fat agnus ve rev8a bord lazım hatırladığım kadarıyla.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mart 03, 2017, 17:06:07 ÖS
Bordun chipini 8372a yapıp. 1 mb chip ram ve fast rami yan slot kullanarak 2mb lik fast ram ilave etsem. Amiga 500 de çalışmaz mı? yani toplamda 1 mb chip ram + 2 mb fast ram. Bu board üzerinden oynama yaptığımızda yan slotlar kullanılmaz duruma mı geliyor.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Gönderen: ghores üzerinde Mart 03, 2017, 23:26:15 ÖS
512 kb chip ram için bir yolu keserek anahtar vasıtası ile çözüm üretiliyor, araştırılırsa bulunur.

Ne sağlamıştı bana?
Trapdoor'da ram kullanırken SWOS sürekli GURU verirdi, bunu yaptıktan sonra keyfini çıkarabilmiştim.