|
Konu Başlığı: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: gergozen üzerinde Aralık 19, 2015, 22:47:22 ÖS Geçen hafta Retro Bit firmasının Retro entertainment system cihazının incelemesinde PAL televizyonumda NTSC cihazdan siyah beyaz görüntü aldığımdan başsetmiştim. FatihHazretleri'de sağolsun, geçen hafta bir nes klonu hibe etti. Kendisine bir kere de buradan teşekkür etmek istiyorum.
Kendisi "ürünü inceleme ve yaptığım işlemleri fotoğraflandırarak forumda paylaşma" şartlı hibe ettiği için de bu incelemeyi oluşturdum. Söz sözdür... İlk düşüncem cihazın plastiğinin bir çok ürüne ve özellikle retrobit'in Retro entertainment system cihazına göre çok kaliteli olduğu ve yavuz hocanın da bahsettiği damla entegre yerine bacaklı gerçek entegreler kullanıldığı ve bunun kalite ve retro imajını desteklediği yönünde. Kısacası çöpe göndermek isteyeceğiniz bir cihaz değil. Ürün bana bazen çalışır ve kontrolcülerinin soketleri sökülmüş durumda geldi. Bir de üzerine şeker sürülüp yakılmış ve ağdalaşmış hissi uyandıran bir kimyasalla kaplamışlar. Sanırım fabrikadan öyle çıkıyor. (http://i.hizliresim.com/B6JN6G.jpg) (http://hizliresim.com/B6JN6G) Cihaz asıl işlevi olan NES kartuşları ile oyun oynama fonksiyonunun yanında, içerisine gömülü olan bir de famicom kartuşunu kullanma şansı veriyor. (http://i.hizliresim.com/lrJprp.jpg) (http://hizliresim.com/lrJprp) Aslında tam olarak da gömümü sayılmaz. Basit bir modifikasyonla dışarı alınabilir ve değişik kartuşlar kullanılabilir. Veya üşemez ve her seferinde içini açarak kartuşu değiştirir yada içini hiç kapatmazsanız, kartuş değiştirme şansınız olan bir cihaz. Ben öyle bırakmayı seçtim. Anladığım kadarıyla başka bir modelinde çift kartuş girişini düşünmüşler zaten (Emre KARAMAN, Yunus Emre'de aldı böyle bir cihazı). Fotoğrafı aşağıda olan o modelde üstten famicom önden NES kartuşu sürülüyor. (http://www.nesworld.com/pirate/ns90a-2.jpg) İşte "bazen çalışır" dememe neden olan bölüm de bu gizli kartuş slotuymuş. Alttan desteklendiğinde genellikle açılıyor makine. Ve karşınıza çoklu oyun kartuşunun ekranı geliyor (190 diyor ama kartuş da klonların istilasına uğramış). Yani bir nes kartuşu takılana kadar famicom olarak hizmet ediyor. Bu arada mario'suz nadir çoklu kartuşlardan biri sanırım. (http://i.hizliresim.com/5mPXMM.jpg) (http://hizliresim.com/5mPXMM) İlk iş içini açtım ve çalışıp/çalışmadığını test ettim. Bir iki yerini kurcalayında faal olduğu anlaşıldı. O zaman uğraşmaya değeceği kanaati oluştu. Sonra YavuzG usulü bir temizliğe giriştim. Bir taraftan da elimdeki cihazı parçalamadan başka bir soket uydurabilirmiyim diye araştırdım ama hiç biri NES kontrolcüsünün soketi kadar güzel oturmadı. Ben de bizim siyah beyaz görüntülü retrobit in soketlerini sökmeye başladım. Ve yeni cihaza taktım. (http://i.hizliresim.com/v8kV8D.jpg) (http://hizliresim.com/v8kV8D) Bir iki kablo ve lehim yeniledim. Genel olarak çok basit işler ama oğlum uyuduktan sonra başladığım için sabah 04:00'e kadar sürdü. Cihaz PAL televizyonda temiz ve renkli görüntü veriyor. NTSC cihaza ait oyunlar ekrana oturmuyor gibi ama sorun teşkil etmiyor. Nes kartuşları konusunda ise hiç nazlanmıyor. Görüntü kalitesi beni tatmin etti. (http://i.hizliresim.com/O9YN70.jpg) (http://hizliresim.com/O9YN70) (http://i.hizliresim.com/4q7Qb0.jpg) (http://hizliresim.com/4q7Qb0) Cihazı merak edenler varsa resimleri aşağıda... Açık halde NES kartuş yerleşimi ve retrobit in dandik kolu (http://i.hizliresim.com/yoY1L0.jpg) (http://hizliresim.com/yoY1L0) Kapalı halde NES kartuş yerleşimi ve çeşitli açılardan fotoğrafları (cihaz açık ancak toparlanıp vidalanmış) (http://i.hizliresim.com/3jrMYO.jpg) (http://hizliresim.com/3jrMYO) (http://i.hizliresim.com/NgaNrN.jpg) (http://hizliresim.com/NgaNrN) (http://i.hizliresim.com/YWnpra.jpg) (http://hizliresim.com/YWnpra) Ana Kart (Temizlikten Sonra (http://i.hizliresim.com/1D1BD1.jpg) (http://hizliresim.com/1D1BD1) (http://i.hizliresim.com/r8WpZB.jpg) (http://hizliresim.com/r8WpZB) (http://i.hizliresim.com/gVdpZL.jpg) (http://hizliresim.com/gVdpZL) (http://i.hizliresim.com/MgN2L6.jpg) (http://hizliresim.com/MgN2L6) (http://i.hizliresim.com/dZQDkZ.jpg) (http://hizliresim.com/dZQDkZ) Cihazla genen Çoklu Oyun Kartuşu (http://i.hizliresim.com/o8Gp8o.jpg) (http://hizliresim.com/o8Gp8o) (http://i.hizliresim.com/nmzpm1.jpg) (http://hizliresim.com/nmzpm1) Üs Kapak içten görünüm (http://i.hizliresim.com/ZQvpQ0.jpg) (http://hizliresim.com/ZQvpQ0) Üst Kapak dıştan görünüm (http://i.hizliresim.com/r8Wp8z.jpg) (http://hizliresim.com/r8Wp8z) Alt Kapak dıştan görünüm (http://i.hizliresim.com/P68N6b.jpg) (http://hizliresim.com/P68N6b) Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: AmigaMan üzerinde Aralık 19, 2015, 23:23:32 ÖS Güzel inceleme olmuş
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: Fatih Yıldırım üzerinde Aralık 19, 2015, 23:41:31 ÖS Yeniden kontrolcü soketlerine kavuşunca mis gibi olmuş. Eline sağlık. İnceleme için de ayrıca teşekkürler...
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: Deaththroes üzerinde Aralık 19, 2015, 23:58:08 ÖS Guzel inceleme hocam elinize saglik. Evet hem famicom hem de nes oynatan versiyonundan aldim bende ama su ondeki yazi olan kisimlari cok goze batiyor komple bi paint mod yapmayi dusunuyorum cihaz gorunus olarakta guzel aslinda.
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 20, 2015, 01:16:43 ÖÖ Temiz çalışma, gerçekten tebrikler. Retrobit'in dandik klonu sonunda bir işe yaramış oldu, bu güzel klona soketlerini vererek ;)
Bu arada famiklon kartuşa bakarsanız cihazın gerçekten NES ve Famicom'la çağdaş olduğunu anlayabilirsiniz zira kartuşta bile henüz fason damla flash olayına girememişler bile :) Güzel cihaz, gerçekten kurtarılmaya değer, eline sağlık ;) Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: egemenk üzerinde Aralık 20, 2015, 02:45:57 ÖÖ 92 yılında babamla gidip Tahtakale'den kardeşime aldığımız makinenin aynısı; görür görmez tanıdım :) Her yerde bolca bulunan 60 pin kartuşlardan takılmadığı için üzülüyorduk. Sonra bir gün bozuldu alet, ben de meraktan içini açtım. İçinde yüklü gelen oyunların, alt tarafta sokete takılı bir 60 pin kartuş olduğunu görünce çok şaşırmıştım :)
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: gergozen üzerinde Aralık 20, 2015, 10:11:17 ÖÖ Güzel inceleme olmuş Beğenmenize sevindim. Yeniden kontrolcü soketlerine kavuşunca mis gibi olmuş. Eline sağlık. İnceleme için de ayrıca teşekkürler... Ben teşekkür ederim. Sayenizde yeni televizyonun aciliyeti giderildi. Guzel inceleme hocam elinize saglik. Evet hem famicom hem de nes oynatan versiyonundan aldim bende ama su ondeki yazi olan kisimlari cok goze batiyor komple bi paint mod yapmayi dusunuyorum cihaz gorunus olarakta guzel aslinda. Mod için çok uygun bir kasa. Ancak ben orjinal seviyorum. Zevkler ve renkler işte :) Cihazın içini açacaksan bir kaç foto da senden isteriz. Temiz çalışma, gerçekten tebrikler. Retrobit'in dandik klonu sonunda bir işe yaramış oldu, bu güzel klona soketlerini vererek ;) Bu arada famiklon kartuşa bakarsanız cihazın gerçekten NES ve Famicom'la çağdaş olduğunu anlayabilirsiniz zira kartuşta bile henüz fason damla flash olayına girememişler bile :) Güzel cihaz, gerçekten kurtarılmaya değer, eline sağlık ;) Teşekkürler. Sizin katkınız büyük aslında. Bir nevi ilham perisi ile ansiklopedi arasında bir yerde duruyorsunuz gönül rafımızda :P 92 yılında babamla gidip Tahtakale'den kardeşime aldığımız makinenin aynısı; görür görmez tanıdım :) Her yerde bolca bulunan 60 pin kartuşlardan takılmadığı için üzülüyorduk. Sonra bir gün bozuldu alet, ben de meraktan içini açtım. İçinde yüklü gelen oyunların, alt tarafta sokete takılı bir 60 pin kartuş olduğunu görünce çok şaşırmıştım :) Bazı şeyler için açılmadan bilinemiyor ;) Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: ilkerficicilar üzerinde Aralık 20, 2015, 11:44:51 ÖÖ İnsanda pek çok fikir uyandıran güzel bir inceleme olmuş, teşekkürler.
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: varol üzerinde Aralık 20, 2015, 16:00:42 ÖS Öntanımlı gelen oyun listesini görünce çok eskilere gittim, çocukken kuzenimde olan epey vakit geçirdiğimiz cihazın aynısı zira. Nes kontrolcülerini aratmayan, tipi de neredeyse aynı olan kırmızı d padli kontrolcülerle gelirdi kendisi.
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: gergozen üzerinde Aralık 20, 2015, 23:38:03 ÖS İnsanda pek çok fikir uyandıran güzel bir inceleme olmuş, teşekkürler. Okuduğunuz ve yorum yaptığınız için ben teşekkür ederim. Öntanımlı gelen oyun listesini görünce çok eskilere gittim, çocukken kuzenimde olan epey vakit geçirdiğimiz cihazın aynısı zira. Nes kontrolcülerini aratmayan, tipi de neredeyse aynı olan kırmızı d padli kontrolcülerle gelirdi kendisi. Bende sadece konsol var. Orijinal kolları, tabancası, adaptörü olsaydı onlar hakkında da kısa bilgiler vermeye çalışırdım... Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: varol üzerinde Aralık 20, 2015, 23:42:43 ÖS Bu klonların yanında gelen kollar böyle, tabancası ise orijinal gri zapper ile birebir aynı şekildeydi.
(http://i.hizliresim.com/nLPjGB.jpg) (http://hizliresim.com/nLPjGB) Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: joker_ üzerinde Aralık 21, 2015, 07:44:51 ÖÖ Güzel bir inceleme olmuş. Bu tarz inceleme yazılarıyla bu cihazlar hakkında daha fazla bilgi sahibi oluyoruz ;) Teşekkürler.
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 21, 2015, 14:00:56 ÖS Bu klonların yanında gelen kollar böyle, tabancası ise orijinal gri zapper ile birebir aynı şekildeydi. bu kollardan tamir etme fırsatım olmuştu yakın zamanda harika kollar, neredeyse orjinal cihaz kadar iyiydi Dpadi. Bana ait bir kol değildi.orjinal NES ile de uyumlu. Orjinal NEs kolları da bu sistemle uyumlu zira. Bir de çift girişli(60ve72pin) olanların kolları böyle değil. tüm famiclonelar için geçerli olan farklı board türevleri bu sistemler için de geçerli bu arada. Elime bir kaç farklı görünümlüsü geçmiti arızalı olmakla birlikte. benim kişisel tavsiyem kaliteli bir nes kolu edinin, zira oyun keyfini 2 3 kata kadar etkiliyor. Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: gergozen üzerinde Aralık 21, 2015, 18:58:56 ÖS Elime bir kaç farklı görünümlüsü geçmiti arızalı olmakla birlikte. benim kişisel tavsiyem kaliteli bir nes kolu edinin, zira oyun keyfini 2 3 kata kadar etkiliyor. Hocam diğer cihaz boşa çıktı (retrobit). Soketleri taktırırım ve lehimleri tazeletirim dersen onu sana göndereyim. Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 21, 2015, 20:30:59 ÖS olabilir aslında. elimdeki yetek parçalardan belki kendim halledebilirim o işleri. ben sana güzel bir kol ayarlamaya çalışayım madem. MEsiah markalı kral bi kol vardı elimde. umarım bulurum.
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: gergozen üzerinde Aralık 21, 2015, 20:42:05 ÖS olabilir aslında. elimdeki yetek parçalardan belki kendim halledebilirim o işleri. ben sana güzel bir kol ayarlamaya çalışayım madem. MEsiah markalı kral bi kol vardı elimde. umarım bulurum. KOnsol sağlam. Tek sorunu; birisi soketlerini sökmüş ::) Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 21, 2015, 20:48:31 ÖS piyem :)
Konu Başlığı: Ynt: Family Computer System (NES klonu) - Yeni bir inceleme gibi birşey daha... Gönderen: segaa üzerinde Aralık 21, 2015, 22:58:51 ÖS Güzel bir inceleme olmuş, albenisi olan bir cihaz, en çokta ekstradan famicom kartuşlarının takılması hoşuma gitti. :)
|