|
Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: segaa üzerinde Kasım 10, 2015, 00:02:55 ÖÖ Windows 98 i özledim yahu. Bir ara düşük sistemli bir PC toplayıp hemen Windows 98 kurucam, resmen burnumda tütüyor tarih. :D
Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: tazy üzerinde Ocak 19, 2016, 09:11:01 ÖÖ win 95 kulananlar için 98 acayip teknoojik harika birşeydi ve xp çıktığında da bir donem 98 bırakamayan çoktu :)
şimdide xp için geçerli bir durum :) Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 19, 2016, 09:50:07 ÖÖ Windows 95 ile 98'in pratikte ne farkı vardı ki? Ben 95'de Plus!'la gelen bazı özelliklerin ve İnternet Explorer'ın sisteme entegre olarak gelmesi haricinde bir fark hatırlamıyorum.
Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: usagi üzerinde Ocak 19, 2016, 10:31:54 ÖÖ @wizofwor
https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Driver_Model Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: tazy üzerinde Ocak 19, 2016, 10:44:42 ÖÖ Windows 95 ile 98'in pratikte ne farkı vardı ki? Ben 95'de Plus!'la gelen bazı özelliklerin ve İnternet Explorer'ın sisteme entegre olarak gelmesi haricinde bir fark hatırlamıyorum. Doğrudur ama 99dan beri sistem ve yazılım mesleğindeyim ince ayrıntılarını ve özelliklerini ev kullanıcıları göremiyor arasinda fark senin düşündüğünden de fazlaydi :) Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 19, 2016, 10:53:08 ÖÖ Win95 ve Win98 arasında kullanım açısından baya bir fark var. İkisini de uzun süre kullanınca anlıyor insan. Özünde ikisi de çok narin, en ufak bir hatada çökebiliyorlar. Ancak, Win98 95'ten bir gömlek üstün. Ona göre daha stabildi. Anlatılmaz yaşanır :D
Her ikisi de delirtirdi adamı o ayrı tabi. Bir günde, bir makineye 4-5 defa Win98 yüklediğimi bilirim. Bir driver yükleyim dersin, cart mavi ekran. Commodore'a kafa ayarı yaparken bu kadar sıkıntı yaşamazdık yav :D Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: tazy üzerinde Ocak 19, 2016, 10:59:25 ÖÖ sonuç olaak pcyi oyun ve internet aracı olarak görmezsen aradaki farkı iyi bir gözlem ile anlarsın ama 98 zamanındaki format atılımı daha saglıklıydı şimdi sadece direk biçimlendir :D yani biçimlendirdiğinde ölü sectorler kalıyor ama dos formatta fabrika çıkışlı oluyor :)
Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 19, 2016, 11:08:02 ÖÖ Bir günde, bir makineye 4-5 defa Win98 yüklediğimi bilirim. Bir driver yükleyim dersin, cart mavi ekran. Commodore'a kafa ayarı yaparken bu kadar sıkıntı yaşamazdık yav :D Yükleme derken, çay molasında falan yapılabilen birşeydi zaten. 5-10 dk'da halloluyordu. Zaten çevremizdeki bir dolu insana zırt pırt Windows kurardık, yormazdı da... (üstüne üstlük bir de korsan Ofis falan isterlerdi, OpenOffice falan da yoktu o zamanlar) Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 19, 2016, 12:30:43 ÖS Win95 ve Win98 arasında kullanım açısından baya bir fark var. İkisini de uzun süre kullanınca anlıyor insan. Özünde ikisi de çok narin, en ufak bir hatada çökebiliyorlar. Ancak, Win98 95'ten bir gömlek üstün. Ona göre daha stabildi. Anlatılmaz yaşanır :D Her ikisi de delirtirdi adamı o ayrı tabi. Bir günde, bir makineye 4-5 defa Win98 yüklediğimi bilirim. Bir driver yükleyim dersin, cart mavi ekran. Commodore'a kafa ayarı yaparken bu kadar sıkıntı yaşamazdık yav :D Yukarıda yazanlardan anladığım donanım sürücüsü geliştirmiyorsan arada dişe dokunur bir fark olmadığı. Zaten Windows98'e geçerken bir saniye bile tereddüt ettiğimi hatırlamıyorum. sistemi güncellerken şimdiki gibi uzun uzun düşünmeye gerek yoktu. Zaten ayda bir formatlamak gerekiyordu. Formatladıktan sonra da eldeki en yeni versiyon hangisiyse nu kuruyordum. Üniversitede bilgisayar labılarındaki NT makineleri (3.11/4.0) görünce bayağı afallamıştım. Bütün bir yıl boyunca formatlanmadan çalışan bir işletim sistemi. Hem de aynı yazılım firmasından. :D Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 19, 2016, 14:36:11 ÖS Win98 sabit bakarsak win95 süslü hali diyebiliriz, win98 de ADSL desteği, internet explorerin kemikleşmesi, DirectX standart olması, ağ yapısının geliştirilmesi, USB bağlantılarının stabil yapıya kavuşması vs vs benim hatırladıklarım bunlar
Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Commandate üzerinde Ocak 19, 2016, 16:33:23 ÖS Windows 95,98 Me ve 2000 mimari olarak aynı ,Çekirdeği geliştirip sundular ,aurıca bir akradaş win 95 plus 'ın farkını sormuş Tema ve görsellikti,hedef kitlesi 12 yaş altı çocuklara pc sevdirmek olarak acıklamıştı ,1,2 de ufak güncelleme..
Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: gergozen üzerinde Ocak 19, 2016, 20:06:44 ÖS Windows 95,98 Me ve 2000 mimari olarak aynı ,Çekirdeği geliştirip sundular ,aurıca bir akradaş win 95 plus 'ın farkını sormuş Tema ve görsellikti,hedef kitlesi 12 yaş altı çocuklara pc sevdirmek olarak acıklamıştı ,1,2 de ufak güncelleme.. Hatırladığım kadarıyla 95 (bir normal, internetli ve usb'li versiyon gibi bir ayrım vardı), 98 ve me aynı altyapıdan ilerlediler ama 2000 nt alt yapısını kullandı ve çok daha kararlı bir işletim sistemiydi. EDİT : Şİmdi edki cdlere bir göz attım 98 ve 98 ikinci sürüm, NT Workstation (1-2 processor edition), NT (düz).. Ama 95 cdlerimi bulamadım (Bir tane çekme var o da usb li sürüm). Sanırım lisanslarla birlikte atıldılar... Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 19, 2016, 21:14:18 ÖS Windows 95/98/Me DOS üzerinde çalışan 16/32bit hibrit sistemlerdi. NT ise 32bit ve farklı işlemcileri destekleyen bir sistemdi.
Aslında Windows 98 DOS tabanlı çalışan son Windows olacaktı. İlk başta 98SE'den bile bahsedilmiyordu. NT 5.0'dan sonra DOS tabanlı Windows çıkmayacaktı. Projenin yetişmeyeceğini anlayınca önce ilk başta NT için düşündükleri özelliklerden biraz fedakarlık ederek Windows 2000'i, ardından Windows 98SE'yi biraz iyileştirerek ME'yi çıkarttılar. 1 sene sonra da eksikleri tamamlanmış NT5.1 WindowsXP olarak çıktı. XP'yle beraber DOS tabanlı 9x serisinin de sonu gelmiş oldu. O dönemde dual boot ile internet ve ödevler/raporlar için Windows 2k, Dos tabanlı mühendislik programları ve oyunlar için Win98SE kullanırdım. Konu Başlığı: Windows98'i özledim yahu Gönderen: tazy üzerinde Ocak 20, 2016, 02:31:10 ÖÖ ben kendim sistemci olarak işletim sistemlerine server tabanına nasıl ve ne kadar destek verebilir diye bakarım bazı şirketlerin halen win 98 kullandıklarını biliyorum :)
o yuzden benim işim ön plan değil işin arkasındaki donen olaylar :):D Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: EMREZ üzerinde Ocak 20, 2016, 08:43:04 ÖÖ boot DVD lerde 98,xp gibi sistemler hazır çalışan şekilde mevcut. internete girip film bile izlersin. normal bir cihazda kurup nete bağlanmak çok sağlıklı olmaz. cihaz uzun ömürlü olmaz.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Ocak 20, 2016, 08:44:01 ÖÖ Ben de aynı makineye 95 ve 98 kurarak fantazi yapmıştım.
İşletim sistemi açıldıktan sonra, ayarlamış olduğum batch çalıştırılınca, boot dosyalarını değiştiyordu. Yeniden açılınca diğer sistem açılıyordu. :D Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: pcdata76 üzerinde Ocak 20, 2016, 09:34:44 ÖÖ Windows 95,98 Me ve 2000 mimari olarak aynı ,Çekirdeği geliştirip sundular ,aurıca bir akradaş win 95 plus 'ın farkını sormuş Tema ve görsellikti,hedef kitlesi 12 yaş altı çocuklara pc sevdirmek olarak acıklamıştı ,1,2 de ufak güncelleme.. Hatırladığım kadarıyla 95 (bir normal, internetli ve usb'li versiyon gibi bir ayrım vardı), 98 ve me aynı altyapıdan ilerlediler ama 2000 nt alt yapısını kullandı ve çok daha kararlı bir işletim sistemiydi. EDİT : Şİmdi edki cdlere bir göz attım 98 ve 98 ikinci sürüm, NT Workstation (1-2 processor edition), NT (düz).. Ama 95 cdlerimi bulamadım (Bir tane çekme var o da usb li sürüm). Sanırım lisanslarla birlikte atıldılar... Windows 95-98-ME DOStabanlı ve aynı mimariye sahiplerdi. 2000 ise NT mimarisine sahip ve ev kullanımına da uygun (NT4'lerde olmayan directX desteği, FAT32 desteği mesela) NT tabanlı ilk işletim sistemiydi. XP yaygınlaşana kadar çıktığı günden beri çok da severek 2000 kullanmıştım. Ayda bir format istemeyen bir işletim sistemi çıkarmıştı Microsoft sonunda. 95'in önemli sayılan iki sürümü var, ilk sürümün (orijinal sürüm veya 4.00.950A diye geçer) FAT32 desteği yok, USB desteği eklentisini de desteklemiyor. OSR2 denilen 4.00.950B de ise FAT32 desteği geliyor, Windows 98 kadar gelişmiş olmasa da USB desteği (sonradan kurulan USB supplement to OSR2 sürücüleri ile) geliyor. Orijinal sürüm biraz daha az sistem kaynakları kullandığı için ilk nesil pentium ve 486 serilerinde daha hızlı çalışıyordu. 98'in ilk bakışta göze çarpan en büyük farkı 95'e plus eklentisi veya desktop update seçeneği ile birlikte internet explorer 4 kurulduğunda gelen yeni arayüze(active desktop) doğrudan sahip olmasıydı. Stabilitesi özellikle ikinci sürümde (SE) 95'e göre daha iyiydi ama yine de çökerdi :D O zamanın düşük belleğe sahip bilgisayarlarında (64 MB ve altı) 95'e oranla açılış ve kullanım hızı gözle görülür derecede yavaştı. USB desteği iyiydi (bugün bile 3.parti sürücülerle USB bellekleri falan tanıyabiliyor) ME ise DOS modunda açma özelliği birkaç satır comment'lenilerek :P kaldırılmış ve 2000 arayüzü giydirilmiş bir 98'den başka birşey değildi. Hem DOS tabanlı olup hem de DOS'a giremedikten sonra (3.parti yamalar vardı gerçi ama) kullanmanın ne anlamı vardı ki? Zaten bu yüzden de en kısa ömürlü windows sürümü oldu sanırım (peşine de vista gelir herhalde :P ) 98'e göre daha çok sistem kaynağı kullanırdı. Sırf denemek için kurup sonra kaldırmaktan öteye gidemeyen, kullanmadığım işletim sistemlerinden biri olarak kalmıştır (diğerleri de vista ve 8.x, 10 da aynı yoldan devam ediyor ne yazık ki benim için...) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 20, 2016, 09:45:00 ÖÖ birde bitmiş bir birlikteliğin ürünü olan ve windows chicago 'nun geliştirilmesi ve win95 in duyrulması ile yayılma şansı sonlanan şirin bir bir sistem sürücüler çıldırtsada hala kullanılıyor
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c0/OS-2_W4.png) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: pcdata76 üzerinde Ocak 20, 2016, 09:50:46 ÖÖ OS/2 zamanına göre oldukça üstün bir sistemdi aslında, Windows tekelinin altında fazla yaşayamadı, yazık oldu bence. IBM PS/2 serileri için gelmişti ilk defa. Hatta sırf bu yüzden PS/2 serisi bilgisayarlarda 2 BIOS olurdu, ABIOS ve CBIOS. CBIOS yani compatibility BIOS DOS'un kullandığı, orijinal PC ile uyumluluğu sağlarken ABIOS yani advanced BIOS'u OS/2 kullanırdı.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 20, 2016, 10:24:04 ÖÖ O dönemdeki en stabil sistem Windows NT Workstation idi, pahalı idi ama nasıl olsa ülkenin neredeyse tamamı korsan işletim sistemi kullandığı için bu durum pek de sorun teşkil etmiyordu. Aklın yolu birmiş, Microsoft yana yakıla bedava dağıtıp Windows'un ölmesini engellemeye çalışıyor. Adamlarda kafa yok, OS yerine hizmetlerden para kazanacaklar, nokta. Valve bile bu işi onlardan önce kavrayıp Steam'i yaygınlaştırdı. Ben Microsoft'un CEO'su olsam ilk işim Valve'i satın almak olurdu. Kafa yok adamlarda...
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 20, 2016, 10:26:17 ÖÖ @izmirmaster
İlk PC'mi Çizgi Elektronik'ten satın almıştım ve lisanslı OS/2 Warp (ve PC-DOS) içeriyordu sistem (bir dolu kitapçığı falan vardı). Güzel sistemdi ama birkaç hafta sonra format atıp Windows'a geçmiştim. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: EMREZ üzerinde Ocak 20, 2016, 11:04:46 ÖÖ isteseler windowsun korsan kullanımını engellerler. neden bu kadar basit bir sorunu çözemezler anlamıyorum.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 20, 2016, 11:08:16 ÖÖ 90 yıllar tamamen tüm yazılımların belli ülkelerde yayılma politikası bu nedenle hem apple hemde commodere gibi sistemleri zayıf bıraktı
O dönemdeki en stabil sistem Windows NT Workstation idi, pahalı idi ama nasıl olsa ülkenin neredeyse tamamı korsan işletim sistemi kullandığı için bu durum pek de sorun teşkil etmiyordu. Aklın yolu birmiş, Microsoft yana yakıla bedava dağıtıp Windows'un ölmesini engellemeye çalışıyor. Adamlarda kafa yok, OS yerine hizmetlerden para kazanacaklar, nokta. Valve bile bu işi onlardan önce kavrayıp Steam'i yaygınlaştırdı. Ben Microsoft'un CEO'su olsam ilk işim Valve'i satın almak olurdu. Kafa yok adamlarda... Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 20, 2016, 11:09:28 ÖÖ ustam aynen windows cazibesi mecbur format attırıyordu. Bende hala sıfır kutuluları var adama vursan sakatlar o derece ağır
@izmirmaster İlk PC'mi Çizgi Elektronik'ten satın almıştım ve lisanslı OS/2 Warp (ve PC-DOS) içeriyordu sistem (bir dolu kitapçığı falan vardı). Güzel sistemdi ama birkaç hafta sonra format atıp Windows'a geçmiştim. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 20, 2016, 11:10:47 ÖÖ olurmu, olmaz şimdi mecbur herkese lisan aldırmaya kalksa ev vs kullanıcılar lunix vs yazılamlara kayacak ve bu sistemlerde yazılımlar gelişecek kendi kendine rakip yaratacak bu yüzden ses etmiyorlar
isteseler windowsun korsan kullanımını engellerler. neden bu kadar basit bir sorunu çözemezler anlamıyorum. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: pcdata76 üzerinde Ocak 20, 2016, 11:12:25 ÖÖ Kesinlikle öyle. Korsan işi özellikle serbest bırakıldı sırf kullanımı yaygınlaştırmak için. Büyük şirketlerin aldıkları lisanslar zaten fazlasıyla yeterli oluyordu, ev kullanıcıları ve ufak firmalara kasıtlı olarak göz yumuldu :D
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: EMREZ üzerinde Ocak 20, 2016, 11:23:24 ÖÖ Katılıyorum.
olurmu, olmaz şimdi mecbur herkese lisan aldırmaya kalksa ev vs kullanıcılar lunix vs yazılamlara kayacak ve bu sistemlerde yazılımlar gelişecek kendi kendine rakip yaratacak bu yüzden ses etmiyorlar isteseler windowsun korsan kullanımını engellerler. neden bu kadar basit bir sorunu çözemezler anlamıyorum. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Enson üzerinde Ocak 20, 2016, 12:29:16 ÖS Zaten dikkat ederseniz, özellikle okullarda, windows+ofis ile küçük yaştan itibaren öğrenciler "alışkanlık" kazandırılıyor. Böylece potansiyel kullanıcılar-müşteriler kazanılıyor.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: EMREZ üzerinde Ocak 20, 2016, 12:34:26 ÖS macos kurup laptopa deneyeceğim. bu aşılama bizde de var.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: commander64 üzerinde Ocak 20, 2016, 14:00:27 ÖS Win98 yada 95'i orjinal xbox'a Linux üerinde emülasyon yapmak haricinde kurabilen var mı? Olursa süper olur, eski pc oyunları için kasa kurmama gerek kalmaz :)
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: MeG üzerinde Ocak 20, 2016, 19:54:27 ÖS 95 ile 98 aynı şey demek gerçekten çok büyük haksızlık olur.
Her ne kadar ikisi de genetik olarak (ailesi MS ne de olsa) sakat çocuklar olsa da, 98 o dönemin güncel ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebiliyor idi. NT4.0 Server olan bir ActiveDirectory network'ünde (geniş bant internet bağlantısı olduğunu da varsayıyoruz) 98'ler 95'lere nazaran daha stabil çalışabiliyordu. O zamanki PC'lerde gördüğümüz en uçuk RAM 64MB falandı galiba. Daha sonra aynı network'de Windows ME'ye geçince dünyanın kaç bucak olduğunu gördük. Çünkü ME görünüm olarak daha şeker dursa da, yedikten sonra midede öyle kramplara yol açıyordu ki, günlerim Windows ME kurulu bilgisayarları formatlamakla geçiyordu. Windows2k 'e geçişle birlikte -ki gerçekten de ev kullanıcıları pek kullanmıyordu sanki 2000'i - format atmak demek nedir hasret kalmıştık. 98 ile o kadar uzun ve sık ilişkim olmuştu ki, bir dönem sırf manyaklığına Japonca 98 bile kullandım. Peki özlenecek şeyler mi? Hepsi yerin dibine batsın.. Gram özlüyosam namerdim :D Günlük işler için zaten bi dolu alternatifim var. Retro keyfi için de emulasyon veya native Workbench 1.3 / 2.0 / 3.1 kullanıyorum çeşitli zamanlarda. Gerisi boş geliyo.. PS : Eminim herkes biliyodur ama yine de tekrar etmekte fayda var. Hiç bir Microsoft İşletim Sistemi'ni birinci veya ikinci Service Pack'i çıkmadan kullanmayın. Servis Pack'lerle stabil hale gelmiş bir sürüm varsa da, bir önceki sürümde ısrarcı olmayın. Ör. W8.1 aynı donanımda W7'e nazaran daha seri ve stabil çalışabiliyor.. PS2 : Eğer imkanınız varsa MS işletim sistemleri kullanmayın. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 20, 2016, 20:11:58 ÖS kesip atma diye ben buna derim
Gram özlüyosam namerdim :D Günlük işler için zaten bi dolu alternatifim var. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: pcdata76 üzerinde Ocak 20, 2016, 20:18:58 ÖS Windows2k 'e geçişle birlikte -ki gerçekten de ev kullanıcıları pek kullanmıyordu sanki 2000'i - format atmak demek nedir hasret kalmıştık. O dönemki oyunların ciddi bir bölümü 2000'de çalışmıyordu, bu yüzden ya 98-2000 dual boot yapılırdı ya da 2000 e hiç bulaşılmazdı. Hatta o dönemin bilgisayar dergilerinde 98-2000 dual boot nasıl yapılır ayrıntılı anlatımları olurdu. Ben pek oyun oynamazdım bilgisayarda o dönemlerde, o yüzden dula boot 98-2000 kurulu olsa da genelde 2000'de takılırdım. Kurulduğu günün akşamı sapıtıp tekrar baştan kurulum yaptığım 95 hatırlıyorum ya, daha ötesi de vardır kesin :) 2000 gerçekten mükemmeldi stabilite anlamında. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Sensation üzerinde Ocak 21, 2016, 09:51:54 ÖÖ Bir ara aklımda retro pc toplayasım vardı ve üzerinde W98 olacaktı hala aklımda var gerçi. Elime eski parçalar geçerse veya hazır bir sistem bulabilirsem sırf Windows 98 için bir kasa almayı düşünüyorum.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 21, 2016, 10:16:24 ÖÖ Win98 sistem toplamayı düşünüyorsanız İnternet cafelerde kullanılan instant recovery kartlarından edinmeye çalışın. Bu kartlar her restartta sistemi sıfırlıyor. Memento filminin oyunu gibi düşünebilirsin :)
Bir örneği aşağıda. http://www.cablesonline.com/resydareca.html (http://www.cablesonline.com/resydareca.html) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 21, 2016, 10:26:18 ÖÖ @MeG
İmkanınız varsa MS kullanmayın deyince geriye MacOS kalıyor. Linux hala son kullanıcı için sorunlu, sorunların çözümü sıkıntılı, oyun desteği yetersiz, hız olarak da beklendiği kadar iyi değil. MacOS'u PC'ye legal olarak kurmak mümkün mü, mümkünse fiyatı nedir bilmiyorum. MacOS'u Apple donanımında kullanmak daha güzeli ama bunu da ortalama T.C. vatandaşının maddi olarak karşılaması o kadar da kolay değil. Artık ücretsiz de olması hasebiyle T.C. vatandaşı için en güzeli Windows, parası bol olan ya da bu işten para kazananlar içinse en güzel MacOS diyebilirim. Akademik ortamda bulunanlar, hacker ya da geek'ler, Internet ya da network profesyonelleri içinse Linux iyi gider. Oranlarsak; Windows:%95, Apple:%2, Linux:%3 ancak çıkar. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ocak 21, 2016, 11:00:54 ÖÖ Win95 ve 98 ile insanlar alanen işkence çekiyordu, insanlık tarihinin vebalı ortaçağı gibi birşey :) Neyini özler insan hayret ediyorum :)
O zamanın macos'u olsun amigaos'u olsun bence win95 ve 98'den çok daha iyiydi ama intel & ms kombosu sudan ucuzdu. Günde 1 TL'ye pc veriyordu gazeteler, bununla rekabet edecek firma zor çıkar. Ev kullanıcıları neysede win95-98'i iş ortamında kullanan insanlar özellikle nefret etmiştir, ben askerde kullanmak zorunda kalmıştım özel bir kinim var o yüzden :) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 21, 2016, 11:08:56 ÖÖ @witchdoctor
MacOS switcher'lara yönelik bir başlık açacağım ama fanboy kavgasına sebep olmak istemiyorum. Şu an için PC'ye legal olrak MacOS kuramıyorsun. Mantıklı bir sebebin yoksa mesela bir fotoğraf stüdyosuyla falan çalışıp da aynı programları kullanmak zorunda değilsen tavsiye de etmem. Orjinal sistem üzerinde bile noname donanımlar saç baş yoldurabiliyor. Bir de Hackintosh üzerinde her güncellemede acaba çalışacakmı stresi adamı öldürür. Bir de Mac camiasında power userlar için topluluk desteği sıfır. Forum sitelerinde çok basit bir çöp kutusundan tek dosya nasıl silerim sorusuna bile: "Tek bir dosyayı silmek zaman kaybı. Hepsini sil.","Silmeyeceğin dosyaları niye çöpe atıyorsun?" gibi cevaplar alıyorsun. 20 tane bu tarz mesajın ardından sonunda senin gibi bir switcher gelip terminale "rm -rf ~/.Trash/name" yazman gerektiğini söylüyor. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 21, 2016, 11:34:09 ÖÖ @wizofwor
Ne yani, çöp kutusundan tek bir dosya silmek için bile uğraşmak mı gerekiyor? ;) Windows'un stabilite sorunlarının nedenlerinden biri de sistem üzerine sayısız korsan program, oyun vb kurulup kaldırılması, bunların birçoğunun kaynağının bilinmemesi, crack/keygen vb amaçlı bir dolu ıvır zıvır çalıştırılması diyebiliriz. 8086 ve MS-DOS'un da dahil olduğu geriye doğru uyumluluk çabası ve onbinlerce donanım kombinasyonu da işin içine girince ister istemez stabilite yerlerde sürünüyordu. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Sensation üzerinde Ocak 21, 2016, 12:29:34 ÖS Demin 100 kağıda bi kasa aldım bizim PC'den. Ufak HP kasa gözede hoş geliyor 1GB ramli onboard ekran kartı disket sürücüsüne kadar var. Güzel retro çevirilir bununla.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Voltron üzerinde Ocak 21, 2016, 13:56:12 ÖS VM ler de bir yere kadar bence. O tadı malesef alamıyorum ben.
İmkanınız varsa, Win98+Office 97 (ya da doğru sürücüler ile WinME) için Pentium-II 400, Celeron 300A, ya da P166 MMX üstü çok güzel oluyor. Daha altı için Win95 OSR 2.1+Office 95+Plus iyidir. IE4 masaüstü güncellemesine (Active desktop) hiç bulaşmayın. Retro hissi için tarifini de vereyim. 14" veya 15" renkli crt monitör. -2 adet küçük masaüstü hoparlör. (96 - 2000 model olması güzel olur) -Üstüne bir adet CT4810 vibra veya ct4830 live value, awe64/32 ya da sb16 (Crystal, Aztec, Ensoniq...) -Voodoo banshee, Savage 4 ya da Trio64/3d vb. -Windows 95 Klavye, Seri Fare -atmadıysanız, en sevdiğiniz oyunlar, dergi cd leri,midi mod arşivi, vs hazır bulundurun. Ama malesef kaybettiğiniz ve retro değil, asıl özlem duyduğunuz o günler, arkadaşlar, aile bireyleri geri gelmeyecek. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 21, 2016, 13:58:10 ÖS Elimde P3'lü bir makine var. Yıllarca Win98 kullandığım emektar. Gaza gelip yüklesem mi acep bende?
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Sensation üzerinde Ocak 21, 2016, 14:19:22 ÖS VM ler de bir yere kadar bence. O tadı malesef alamıyorum ben. İmkanınız varsa, Win98+Office 97 (ya da doğru sürücüler ile WinME) için Pentium-II 400, Celeron 300A, ya da P166 MMX üstü çok güzel oluyor. Daha altı için Win95 OSR 2.1+Office 95+Plus iyidir. IE4 masaüstü güncellemesine (Active desktop) hiç bulaşmayın. Retro hissi için tarifini de vereyim. 14" veya 15" renkli crt monitör. -2 adet küçük masaüstü hoparlör. (96 - 2000 model olması güzel olur) -Üstüne bir adet CT4810 vibra veya ct4830 live value, awe64/32 ya da sb16 (Crystal, Aztec, Ensoniq...) -Voodoo banshee, Savage 4 ya da Trio64/3d vb. -Windows 95 Klavye, Seri Fare -atmadıysanız, en sevdiğiniz oyunlar, dergi cd leri,midi mod arşivi, vs hazır bulundurun. Ama malesef kaybettiğiniz ve retro değil, asıl özlem duyduğunuz o günler, arkadaşlar, aile bireyleri geri gelmeyecek. 90'ların kafasını yaşıyorum hala kolay kolay silinmez aklımdan. O günleri yaşıyorum bildiğinde insanlar değişti onlarıda 90'lara adapte etmek lazım hehe... Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 21, 2016, 14:23:12 ÖS Ne yani, çöp kutusundan tek bir dosya silmek için bile uğraşmak mı gerekiyor? ;) Evet. Hatta bunun üzerine ilave olarak diyelimki MAC'e taktığın USB belleği boşaltmak istedin. Çöp kutusunu boşaltmazsan sildiğin dosyalar belleği çıkartıp yeniden taktığında geri geliyor. Dosyaları çöpte biriktip ara ara kontrol ederek silmeye alıştıysan kabus gibi bir şey. En güzel çözüm Amiga'nın yaklaşımıymış. Her disketin kendi içinde bir çöp kutusu olurdu. Değerini bilememişiz. Alıntı Windows'un stabilite sorunlarının nedenlerinden biri de sistem üzerine sayısız korsan program, oyun vb kurulup kaldırılması, bunların birçoğunun kaynağının bilinmemesi, crack/keygen vb amaçlı bir dolu ıvır zıvır çalıştırılması diyebiliriz. İşte aslında bu sorunlar pratiklik ve geri uyumluluk adına icad edilmiş, registery, dll, side-by-side gibi sistemlerin şişmesinden kaynaklanıyor. MAC'te bu tip şeyler olmadığı için uygulamayı kopyalıyorsun çalışıyor, siliyorsun hiç bir iz bırakmadan gidiyor. Bu sefer de dependency ile ilgili sıkıntılar başlıyor. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 21, 2016, 14:30:39 ÖS Retro hissi oluşması için 'bej' kasa + klavye + stereo hoparlör seti olması şart bence. 2000'lerden itibaren yaygınlaşan siyah kasalar ile bu hissiyat tam olarak oluşamıyor ;)
Arada DOS'a geçip DIR'lamak, NC açmak, Cubic Player'da modül dinlemek falan da zaman tüneli etkisi yapabilir... Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Ocak 21, 2016, 20:32:53 ÖS Arada DOS'a geçip DIR'lamak, NC açmak, Cubic Player'da modül dinlemek falan da zaman tüneli etkisi yapabilir... Bende yaptı bile sen NC açmak deyince. Dardanel Ton reklamı vardı çocuk bilgisayarı kurcalarken kız "Ama Bora tüm bunları nasıl aklında tutabiliyorsun?" derdi hayran hayran, oysa ekranda Norton Commander'ın kırmızı hata mesajı görünüyordu tam o esnada. :DKonu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Sensation üzerinde Ocak 21, 2016, 22:55:47 ÖS Windows 98 kurmak için diskte gerekiyor dedim PC'ciye hayır diye ısrar etti. Bence gerekiyor Windows 98 cd'si otomatik boot etmedi zamanında başlangıç disketi oluşturup kuruyorduk ama işin içinde disket vardı eminim. Ms-dos ekranından kur.exe tarzı birşey yazıp kuruluma geçiyordu sistem. Nasıl yapıcaz bu işlemi bilemedim valla. Elimde 1.40MB'lık disket imajıda var. Disket alayım yarın PC'ciden eve gelip denerim. :)
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 21, 2016, 23:52:15 ÖS Konuşmalardan sonra bir cesaret geldi, yükledim Win98'i. Evet, Win98 için başlangıç disketi şart. Elimde orijinal Win98SE cdsi ve başlangıç disketi var. Klasik diskten boot edip, formatlayıp Win98 yükleyip işkenceye başlıyorsunuz.
İşkence diyorum, zira sürücüleri yüklemek tam bir işkence. Bu kadar meşakketli olduğunu unutmuşum. Boyna Win98 cdsi istemeler, hatalar...vs Az aha çökertiyordumda. Şu an kablosuz internet kartı ve bir iki önemsiz şey dışında sıkıntı kalmadı. Win98 zamanında kablosuz yoktu. Ama araştırdım bir kaç yazılım buldum. Becerebilirsem, Win98'ten de bağlanacağım buraya. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: kirkoryan üzerinde Ocak 22, 2016, 00:35:26 ÖÖ Win95 ve Win98
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: hakanzade üzerinde Ocak 22, 2016, 01:28:26 ÖÖ Güncel bir makinaya Windows 9x kurulamaz bile, satayı görmez, kuzey güney chipsetlerini görmez, mümkün değil.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 22, 2016, 01:35:55 ÖÖ @hakanzade, güncel bir makina diye belirtmedim. Sata var diye de belirtmedim.
Çokta eski bir sistem değil Pentium4, ve evet sata yok. ;) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: joker_ üzerinde Ocak 22, 2016, 07:50:10 ÖÖ Konuşmalardan sonra bir cesaret geldi, yükledim Win98'i. Evet, Win98 için başlangıç disketi şart. Elimde orijinal Win98SE cdsi ve başlangıç disketi var. Klasik diskten boot edip, formatlayıp Win98 yükleyip işkenceye başlıyorsunuz. İşkence diyorum, zira sürücüleri yüklemek tam bir işkence. Bu kadar meşakketli olduğunu unutmuşum. Boyna Win98 cdsi istemeler, hatalar...vs Az aha çökertiyordumda. Şu an kablosuz internet kartı ve bir iki önemsiz şey dışında sıkıntı kalmadı. Win98 zamanında kablosuz yoktu. Ama araştırdım bir kaç yazılım buldum. Becerebilirsem, Win98'ten de bağlanacağım buraya. Zamanda yolculuk makinası icat edilmedi diyoruz. Al sana zamanda yolculuk :D Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: pcdata76 üzerinde Ocak 22, 2016, 09:24:28 ÖÖ Windows 98 CD'si orijinal veya orijinalin birebir kopyası ya da boot sektörü doğru şekilde orijinal CD'den alınmışsa boot edilebilir CD biçimindedir.
Eğer CD'den boot edemiyorsa ya CD dediğim gibi bootable değildir ya da bilgisayar CD'den boot etmeyi desteklemiyor veya ayarları yanlış olabilir (CD'den boot etme özellikle socket 7 [pentium/mmx]anakartlarında olmayabilen veya BIOS güncellemesi ile gelen bir özellikti.) Windows 95 için ama disket şart, ayrıca 95 disketinde varsayılan olarak CD-ROM sürücüleri de yüklenmez, ilgili sürücü dosyasını (mesela oakcdrom.sys) diskete atıp config.sys'ye (DEVICE=A:\OAKCDROM.SYS /D:CD) ve autoexec.bat'a (A:\MSCDEX.EXE /D:CD) satırlarını elle eklemek gerekir. Ya da daha güzeli 98 başlangıç disketiyle 95 de kurulabiliyor ki 98 disketi cd-rom sürücüleri otomatik olarak tanır (scsi cd-rom'lar dahil). Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 22, 2016, 09:44:50 ÖÖ ustam biz zamanında sürekli cd istemesi yüzünden cab dosyalarını diske yükleyip sorundan kurtuluyorduk
Konuşmalardan sonra bir cesaret geldi, yükledim Win98'i. Evet, Win98 için başlangıç disketi şart. Elimde orijinal Win98SE cdsi ve başlangıç disketi var. Klasik diskten boot edip, formatlayıp Win98 yükleyip işkenceye başlıyorsunuz. İşkence diyorum, zira sürücüleri yüklemek tam bir işkence. Bu kadar meşakketli olduğunu unutmuşum. Boyna Win98 cdsi istemeler, hatalar...vs Az aha çökertiyordumda. Şu an kablosuz internet kartı ve bir iki önemsiz şey dışında sıkıntı kalmadı. Win98 zamanında kablosuz yoktu. Ama araştırdım bir kaç yazılım buldum. Becerebilirsem, Win98'ten de bağlanacağım buraya. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: mrmojorisin üzerinde Ocak 22, 2016, 09:54:30 ÖÖ dos başlangıç disketiyle açıp harddisten kuruyordum gayet hızlı yüklüyordu.
win98'in başlangıç disketinden fdisk'i kullanırsan yanlış hatırlamıyorsam 4 gb'dan fazlasını görüyordu ve türkçe karakter desteği oluyordu disketteki dos'ta Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: izmirmaster üzerinde Ocak 22, 2016, 10:09:37 ÖÖ bunlarda benimkiler
(http://i.hizliresim.com/QZyLZ3.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: pcdata76 üzerinde Ocak 22, 2016, 10:24:00 ÖÖ dos başlangıç disketiyle açıp harddisten kuruyordum gayet hızlı yüklüyordu. win98'in başlangıç disketinden fdisk'i kullanırsan yanlış hatırlamıyorsam 4 gb'dan fazlasını görüyordu ve türkçe karakter desteği oluyordu disketteki dos'ta Windows 95 orijinal sürümün FAT32 desteği olmadığı için Win9.x FAT16 sınırı (max. 32k cluster boyutu) olan 2GB ile sınırlıydı maksimum bölüm boyutu, 95B (OSR2) ve 98'de ise bu sınır kalkmıştı. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 22, 2016, 10:42:34 ÖÖ ustam biz zamanında sürekli cd istemesi yüzünden cab dosyalarını diske yükleyip sorundan kurtuluyorduk Konuşmalardan sonra bir cesaret geldi, yükledim Win98'i. Evet, Win98 için başlangıç disketi şart. Elimde orijinal Win98SE cdsi ve başlangıç disketi var. Klasik diskten boot edip, formatlayıp Win98 yükleyip işkenceye başlıyorsunuz. İşkence diyorum, zira sürücüleri yüklemek tam bir işkence. Bu kadar meşakketli olduğunu unutmuşum. Boyna Win98 cdsi istemeler, hatalar...vs Az aha çökertiyordumda. Şu an kablosuz internet kartı ve bir iki önemsiz şey dışında sıkıntı kalmadı. Win98 zamanında kablosuz yoktu. Ama araştırdım bir kaç yazılım buldum. Becerebilirsem, Win98'ten de bağlanacağım buraya. Üstad, uzun zamandır kurcalamayınca böyle püf noktalarını unutmuşum. Zaten, sonradan hatırladımda öyle yaptım bende :) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 22, 2016, 10:52:06 ÖÖ Windows 95 için ama disket şart Retro PC'de floppy sürücü olmazsa ben ne anlarım o işten zaten. Hatta floppy'yi sürücüye taktığında çıkan tak sesi ve kasada oluşan titreşimler de retro izleniminizi pekiştirir... 5.25 inç floppy zamanlarında PC kullanmadığım için o dönemi pek bilmiyorum. Ama bir yakınımda IBM PS/2 vardı, makinedeki asalet ve ağırlığa imrenmiştim ;) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 22, 2016, 10:54:41 ÖÖ win98'in başlangıç disketinden fdisk'i kullanırsan yanlış hatırlamıyorsam 4 gb'dan fazlasını görüyordu ve türkçe karakter desteği oluyordu disketteki dos'ta Dosya ismilerinde Türkçe karakter kullanmak 7 ölümcül günahtan biriydi. Bu yüzden çok dosya kaybetmişliğim var. Hala klasör isimlerinde ve önemli dosyalarda ANSI harici karakter kullanmamaya dikkat ederim. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 22, 2016, 10:59:44 ÖÖ @joker_ :D
@pcdata76 elimdeki cd orijinal ama, Win98'in huyunu bildiğimden direk diskle boot ettim. Belki bendeki de bootabledır. Ayrıca, o floppynin çıkardığı ses efsanedir. Günümüzde onlardan orkestra kurup müzik çaldıran bile var :) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Sensation üzerinde Ocak 22, 2016, 14:29:03 ÖS Tam Windows 98'lik oyun.
MAfqTWxN_N0 Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: pcdata76 üzerinde Ocak 22, 2016, 14:44:04 ÖS Windows 95 için ama disket şart Retro PC'de floppy sürücü olmazsa ben ne anlarım o işten zaten. Hatta floppy'yi sürücüye taktığında çıkan tak sesi ve kasada oluşan titreşimler de retro izleniminizi pekiştirir... 5.25 inç floppy zamanlarında PC kullanmadığım için o dönemi pek bilmiyorum. Ama bir yakınımda IBM PS/2 vardı, makinedeki asalet ve ağırlığa imrenmiştim ;) Orası zaten kesin, disket sürücüsü olmayan retro PC mi olur :D Hatta 484 veya daha düşük birşeyse 5.25 disket sürücü de olmalı... PS/2 serisi IBM'in PC'den sonra tasarımı oldukça değiştirerek kendi standardını koyma çabası içerisinde olduğu, kaliteli ama bu geriye uyumluluk sorunu sebebiyle sonraki yıllarda çeşitli sıkıntılar çıkarmış bilgisayar serileriydi. Dediğin gibi oldukça da ağırdı, bende model-60 var bir tane, 20 kg civarı ağırlığı var :D Sırf 5.25" ST-506 harddiski 5 kilo gelir (ki birde 2 diskli sürümlerinin ağırlığını düşünemiyorum bu makinelerin). Ev kullanımı için düşünülmediğinden fiyatları da oldukça yüksekti PS/2 serisinin (Daha sonradan IBM uygun fiyatlı, ev ve küçük ofis kullanıcıları hedefli PS/1 serisini çıkardı. bunlar aslında o dönemde iyice yaygınlaşmış olan klon PC'lerin IBM markalı olan bir modelinden her anlamda farksızdı.) PS/2'lerde mesela 5.25 harici sürücü yuvaları olmadığı için 90 lı yıllarda popüler olan CD-ROM sürücüleri harici kullanmaktan başka şansınız yoktu. 30-pin ve 72-pin bellek standardı endüstri standardından farklıydı, IBM standardı bellek bulmak zorundaydınız. Disket sürücüleri hem yuva hem arayüz anlamında kendine özgüydü, ISA bus yerine MCA (microchannel architecture) adı verilen IBM patentli genişleme yuvaları vardı çoğu serisinde. Ancak IBM her 3. parti firmaya MCA kart üretmeleri durumunda IBM'e de belli bir lisans ücreti verme zorunluluğu koştuğu için bir iki üretici dışında kimse tarafından takılmamış ve teknik olarak oldukça üstün olmasına rağmen PS/2 serisi harici yaygınlaşmamış ve kısa sürede ölmüştür. CMOS ayarlarını değiştirmek için de modeline özgü referans disketi denen disketten boot etmeniz gerekirdi. PS/2 lerin günümüze bıraktığı en büyük ve halen kullanımda olan eser ise PS/2 klavye ve fare portları :D @agony Eğer orijinalse kesin bootable'dır. Disket sürücü seslerini ben de oldukça severim, 5.25 lerinki hele daha da bir güzel :D Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 22, 2016, 23:30:23 ÖS 1998 yılından herkese merhaba,
Ya bu Windows 10 nedir arkadaşlar? 98'den sonra çıkacak olan Windows mu? ........... Nihayet başardım. Hayır, niye başardım, deli miyim bilmiyorum? Ama, yıllar sonra bu külüstürü yükleyip 2 gün uğraştığıma değdi. Gerçi, sürücüsüydü, hatasıydı derken baya uğraştırdı. En çokta, kablosuz kart için sürücü ve yazılım bulmak sıkıntı oldu. Onlarıda hallettim. Kablosuz internete girdim. (MIRC yüklesem mi acep ya da ICQ? :P) Şu an iki eksik var. Bir kaç arkadaşın tahmin ettiği gibi güney köprüsüne ait düzgün sürücü bulamadım (bir şekilde bulurum diye ümitliyim.) Diğeri Wim98SE klasik sorunu kapatılıyor deyip kapanamaması. Bunla ilgili nette Microsoft'un sitesindeki güncelleme linki var. Fakat linkler uçmuş. Başka bir yerden de bulamadım güncellemesini. Bu arada, Win98SE içindeki Age of Empires demosunu bile yükledim. Gayet, güzel oynanıyor :) Sağlam nostalji oldu doğrusu. Not: Bu mesajı Win98SE üzerinden, Firefox 2 aracılığıyla (IE5 ciddi sıkıntı.) atıyorum. Ekteki görselide :) Tam ekran için üzerine tıklayın lütfen. (http://i.hizliresim.com/L1RPY1.jpg) (http://hizliresim.com/L1RPY1) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: мemrah üzerinde Ocak 22, 2016, 23:58:59 ÖS Wow!! Firefox Windows 98 uzerinde calisiyormuymus yahu? :D
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 23, 2016, 12:13:41 ÖS @мemrah, evet ilk sürümleri çalışıyordu. Burada kullandığım 2. sürüm. Sonrası yok zaten. :)
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Fatih Yıldırım üzerinde Ocak 23, 2016, 12:42:22 ÖS Çok fena virüslenir yalnız o sistem. Fazla internette gezinmeye gelmez :) Bende de köşede duran bir windows 98 sistem var. Offline çalıştıryorum.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Agony üzerinde Ocak 23, 2016, 13:29:42 ÖS @FatihHazretleri, kesinlikle. Zaten, sırf eski bir sistem ile günümüzde neler yapabileceğimi görmek istediğim için uğraştım bu kadar. Yoksa sörf mörf yapılmaz. Ancak, bilinen sitelerde gezmek en mantıklısı olur.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: hakanzade üzerinde Ocak 23, 2016, 20:11:02 ÖS 2 sene önce topladığım kasada 4 adet harddisk mevcut, bu sisteme kurabildiğim en eski OS windows xp, windows 2000 kurulum esnasında çakılıyor, hardisklerin birinde Windows 8.1 birinde windows 7 birinde XP birinde Linuxmint 17.2 var canım sıkıldıkça açılışta farklı HD den boot ediyorum, aslında güncel bir makinada windows 9.x çalışsa ne güzel olurdu, dos 'a düşüp norton commander la dos oyunları falan oynardım.
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: witchdoktor üzerinde Ocak 23, 2016, 20:17:33 ÖS @hakanzade
Sanal makinede çalıştırırsın, o zevki vermez belki ama fazla yorulmazsın... https://www.vmware.com/support/ws3/doc/ws32_guestos10.html (https://www.vmware.com/support/ws3/doc/ws32_guestos10.html) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: usagi üzerinde Eylül 11, 2016, 13:49:37 ÖS Hort!!!
Windows 9x için WPA2 http://download.juniper.net/software/aaa_802/public/oac/452/OdysseyClient9x.exe (http://download.juniper.net/software/aaa_802/public/oac/452/OdysseyClient9x.exe) !!!Kurulumdan önce sistem takvim yılını 2035 e alıp kurulumdan sonra eski haline getirin. Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: spunky üzerinde Eylül 11, 2016, 20:09:45 ÖS m84g8 diye başlayan key'i hala ezberden hatırlıyorum. Gerçi 95'inkini de hatırlıyorum ama konumuz o değil :D
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: emarti üzerinde Eylül 11, 2016, 22:13:31 ÖS Windows için her kullanmadığım sürümü daha doğrusu en son sürümü yeni sevgilim diğerleri ex. Bir daha kurmam bile :)
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: Alpyre üzerinde Eylül 11, 2016, 22:46:16 ÖS Win98 GUI'sindeki sadelik ve estetik. (https://3.bp.blogspot.com/-yH4Y8RvQvqc/TvjOQgHW6eI/AAAAAAAAAic/X5vEH21CXEA/s400/heart%2Bemoticon.png)
Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 22, 2018, 21:53:00 ÖS Bu günleri de görecekmişiz. Doyamayanlar için tarayıcıda çalışan sanal Windows 98:
http://copy.sh/v86/?profile=windows98 (http://copy.sh/v86/?profile=windows98) Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: deksar üzerinde Şubat 06, 2018, 23:35:15 ÖS Ama malesef kaybettiğiniz ve retro değil, asıl özlem duyduğunuz o günler, arkadaşlar, aile bireyleri geri gelmeyecek Gerçekten güzeldi. Tüm mesele de o aslında. O günleri, arkadaşları, aileyi, o manevi heyecanı o maneviyatı özlüyoruz aslında. Sistemleri/oyunları değil. 👍Konu Başlığı: Ynt: Windows98'i özledim yahu Gönderen: amiga.os üzerinde Şubat 06, 2018, 23:51:09 ÖS Windows için her kullanmadığım sürümü daha doğrusu en son sürümü yeni sevgilim diğerleri ex. Bir daha kurmam bile :) +1 Vista bile iyiydi bence XP'ye göre. Donanım güncel olunca eski sürümlere hiç dönmek istemedim ben de. Bu durumun bendeki istisnası Os4.x yerine Os3.x kullanmayı tercih ediyor olmam :P |