commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: Geos üzerinde Mayıs 18, 2016, 11:10:04 ÖÖ



Konu Başlığı: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Geos üzerinde Mayıs 18, 2016, 11:10:04 ÖÖ
Slm arkadaşlar  Amiga2000 klavyesi arıyorum.  :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: amigateknik üzerinde Mayıs 18, 2016, 11:37:28 ÖÖ
istersen extarnıl ps/2 klavye çeviriçisi yaparım bülent


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Geos üzerinde Mayıs 19, 2016, 00:03:58 ÖÖ
orjinal amiga klavyesi arıyorum bulamassam bakarız


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 19, 2016, 13:08:22 ÖS
Orjinal ebayda var ama tuzlu oluyor. bu soruna pc klavye adaptörü dışında çözüm bulabilme ihtimalim var ona göre tekrar buraya yazarım..


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Geos üzerinde Mayıs 20, 2016, 12:39:23 ÖS
Tamam defleppard haber bekliyorum


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 20, 2016, 13:23:39 ÖS
Orjinal ebayda var ama tuzlu oluyor. bu soruna pc klavye adaptörü dışında çözüm bulabilme ihtimalim var ona göre tekrar buraya yazarım..
Umarım bu çözüm Amiga 500 kasası kesmeyi içermiyordur. ???


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 20, 2016, 15:12:54 ÖS
amiga 500 kasası içermiyor ama klavyesi içeriyor :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: ateskd üzerinde Mayıs 20, 2016, 15:40:04 ÖS
Şöyle bir şey gördüm;

http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-OLD-STOCK-GENUINE-COMMODORE-AMIGA-2000-BEIGE-KEYBOARD-/322034678889?hash=item4afac33c69:g:HPYAAOSwZ8ZW4R~m (http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-OLD-STOCK-GENUINE-COMMODORE-AMIGA-2000-BEIGE-KEYBOARD-/322034678889?hash=item4afac33c69:g:HPYAAOSwZ8ZW4R~m)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 20, 2016, 16:02:57 ÖS
amiga 500 kasası içermiyor ama klavyesi içeriyor :)
Kasa kesme olmasın da klavye içersin varsın.

En iyi Amiga klavyesi 500 klavyesi diye okudum bir yerlerde. 1200'de çok dandik bir kontrolcü kullanıldığından çoklu tuş basmalarında sorun çıkabiliyormuş. O yüzden modifiye edip 500 klavyesi bağlayanlar varmış 1200'e. 2b board'larda 500 sıralamasında olmasa da pinleri popüle edilmemiş bir klavye header var, ben şu anda havada çalıştırdığım 1200 board'u o şekilde kullanıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Geos üzerinde Mayıs 20, 2016, 16:03:59 ÖS
125$ istiyor fiyatı banagöre çok


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Geos üzerinde Mayıs 20, 2016, 16:07:44 ÖS
Evet özaycım en iyisi A500 lerden birini bozcam yada amigateknik'te amiga için ps/2 cevirici varmış onu alıcam


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 20, 2016, 17:45:11 ÖS
Amiga 2000 için 500 klavyesi kullandım.Dış kasasını da pc klavyesinden uydurdum. onuda benzer bir sprey boya ile boyadım. Amiga 500 klavyesini 2000 e uyarlamak gayet kolay bir işlem bununla ilgili bağlantı şemaları nette mevcut. lakin bir şey dikkatimi çekti reset yani ctrl A A normalde çalışmıyor. onuda ben çözdüm amiga 2000 de gary 5. ayak kbreset. gary 5. ayaktan klavye portunun boş olan 3.ayağına bir kablo lehimledim. amiga 500 deki kbreset de oraya gelmiş oldu. şu anda her şeyiyle amiga 2000 de çalışıyor. bu şekilde isterseniz pc klavye adaptörü dışında bir çözüm olmuş olur. daha detaylı bir başlık açıp bunu gösterecektim ama gerekirse artık daha detaylı bir başlıkta açılabilir..

video link https://sendvid.com/hraqesyb


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 20, 2016, 20:10:27 ÖS
Pinout, şema falan içeren ayrı bir konu süper olur. ;)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 20, 2016, 22:25:23 ÖS
Detaylı bir konu açarım  evet çok daha iyi olur. aynı yöntemle amiga 2000 den başka 3000 4000 içinde A500 klavyesi kullanılabilir.  işin ilginç tarafı  baktığım yabancı sitelerde bu şekilde yapanlarda  reset olayı hep  sorun olmuş . gary den bir kablo  lehimlemeye bakıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 20, 2016, 22:28:45 ÖS
Bazı anakartlarda KBReset'i bağlasan bile KBClk ve KBDat hala Gary/Gayle'e bağlı olduğu için sorun olabiliyormuş, bu durumda bu iki bacağın kaldırılarak veya hatları kesilerek devre dışı bırakılması gerekiyormuş. Benim A1200 rev2b board'da böyle bir sorun olmadı. Biri UK biri DE iki klavyem var ikisi de sorunsuz çalışıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 20, 2016, 22:43:09 ÖS
A1200 içinde eskiden a500 klavyesi kullandığımı hatırlıyorum. a1200 de olay farklı olabiliyor revision lara göre değişebilir. hatta 1200 anakartlarda 500 gibi giriş olduğunu hatırlıyorum sadece pinler yoktu. bazılarındada bazı yerlerin kesilmesi gerekiyordu. gördüğüm kadarıyla 2000 3000 4000 de mevzu aynı görünüyor tek  sorun reset ve oda gary lerde var zaten.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 2000 klavye
Gönderen: Geos üzerinde Mayıs 23, 2016, 16:36:01 ÖS
İlginize teşşekkür ederim.. Şafak arkadaşım senin bassettiyin klavye adaptör fiyatı nedir