commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: Def Leppard üzerinde Mayıs 28, 2016, 14:41:17 ÖS



Konu Başlığı: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 28, 2016, 14:41:17 ÖS
Polonyalı bir arkadaş direkt Amiga 500+ (8a.1) üzerinde 1mx4 (514400) ram kullanarak 2mb graphics ram olayını halletmiş. Bende denedim süper çalışıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: EMREZ üzerinde Mayıs 29, 2016, 13:06:26 ÖS
Güzel çalışma olmuş. ellerine sağlık


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 29, 2016, 14:38:54 ÖS
sağol emrez. sizden  gelen A500  board :)  tamiri bayağı uğraştırdı beni, yapmışken 2mb olayınıda denedim.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 30, 2016, 00:02:36 ÖÖ
Yanlış anlamadıysam mevcut ramleri komple alıp yerine tek çip (514400) koyuyorsun değil mi?

Bu şekilde fastram de takarsak 2.5MB olarak çalışıyor mu?



Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 30, 2016, 09:53:53 ÖÖ
wizofwor, aynen dediğin gibi oluyor. yalnız amiga 500 ün ram slotu devre dışı kalıyor,  bunu denedim yeşil ekran verdi. bu tür olmayıp başka bir yöntemle bunu yapan var fotoda ki gibi. bu yöntemle belki 2.5 mb oluyor olabilir.burada üst üste 16 chip ram var f139 a bypass yapıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 30, 2016, 10:32:58 ÖÖ
Anlamışsındır zaten. Derdim +512k ram değil. Fastram isteyen oyunlar. Bu durumda belki switchli falan bir şey yapılabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 30, 2016, 10:40:06 ÖÖ
Bende Alfa power hd var 8mb ramli onu takınca 8mb fast ram olarak görüyor. yani toplam 10 mb oluyor. fast ram isteyen oyunları denemek lazım sanırım kullanım amacına göre bu durumu değişebilir. dediğin gibi bir switch de olabilir. jp7a nın sağ tarafına lehim atıyorum eğer atmazsam 512 kb olarak görüyor. bu şekilde fast ram takılırsa belki 1mb olabilir. buda bir switch ile olabilir doğrusu jumper olayı karışık ve f139 da yok. ne amaçla ve nasıl kullanılmak istendiği bu durumda önemli olacaktır...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: witchdoktor üzerinde Mayıs 30, 2016, 14:33:46 ÖS
@wizofwor

Mutlaka fastram şartı arayan A500 oyunu var mı hatırladığın? Muhtemelen bu konuyla ilgili bir yazılım vardır, chipram'in belli bir kısmını attribute olarak fastram şeklinde işaretleyen.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 30, 2016, 14:52:49 ÖS
Amiga 500'de Fast RAM değil de Slow RAM (Bogo MEM) yok muydu ben mi yanlış hatırlıyorum?

Bu arada geçenlerde Facebook'da paylaşmıştım RAM kartın yoksa çok pis dalga geçen Alien Breed oyununu. :D


LOqK31tmHZE


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 30, 2016, 14:54:37 ÖS
Burada bir liste varmış: http://eab.abime.net/showthread.php?t=65574 (http://eab.abime.net/showthread.php?t=65574)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: witchdoktor üzerinde Mayıs 30, 2016, 15:07:40 ÖS
Amiga 500'de Fast RAM değil de Slow RAM (Bogo MEM) yok muydu ben mi yanlış hatırlıyorum?

Adı FastRAM de, hız olarak 68000 tabanlı cihazlarda ChipRAM'den pek bir farkı bulunmuyor. İşlevsel fark da custom chip'lerin bu bellek alanına ulaşamaması.

Bahsettiğin listede FastRAM gereksiniminden çok extra RAM'i destekleyen oyunlar listelenmiş. A1200'de bile çalışmayan oyunların sayısı bir hayli kısıtlıydı (AGA, 68EC020 ve  2MB ChipRam'e rağmen).


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 500 direkt 2 mb graphics mem (1mx4)
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 30, 2016, 15:41:02 ÖS
elimdeki deneyebileceğim oyunları 1.3 rom ile denedim (cabal, silk worm, hired guns, micro machines, mercs , cannon fodder, turricane 2, colonization, jaguar, alien breed, alien 3, dyna blaster, lotus 3, volfied çalışıyor bir sorunda görmedim...