commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: Kaan Akkurt üzerinde Ağustos 06, 2016, 21:47:12 ÖS



Konu Başlığı: Amiga için scart kablosu
Gönderen: Kaan Akkurt üzerinde Ağustos 06, 2016, 21:47:12 ÖS
Merhabalar.

Eskileri karıştırırken bir scart kablosu bulmuştum. Kablo ile sadece beyaz görüntü geliyor. 37 ekran tüplü tv de ve 40" lcd de aynı sonucu verdi.

Şimdi bunun pinlerini yeniden yapacağım. Ama internette yaptığım aramalarda birkaç çeşit dizilim olduğunu gördüm.

örnekler aşağıda

http://old.pinouts.ru/VideoCables/AmigaScart_pinout.shtml# (http://old.pinouts.ru/VideoCables/AmigaScart_pinout.shtml#)

http://www.hardwarebook.info/Amiga_to_SCART (http://www.hardwarebook.info/Amiga_to_SCART)

https://ilesj.files.wordpress.com/2012/01/amiga_rgb-scart-diagram.png (https://ilesj.files.wordpress.com/2012/01/amiga_rgb-scart-diagram.png)

Şu anda rf ile görüntü alıyorum. İhtiyacım olan daha kaliteli görüntü :)

Bunlardan hangisini yapmalıyım


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: hakanzade üzerinde Ağustos 06, 2016, 22:21:41 ÖS
Sizin konuyla çok ilgili değil ama Amiga sahibi olsam şöyle bir proje yapmayı düşünürdüm,
wii2hdmi olarak satılan RGB sinyalini hdmiye çeviren cihaz var. Bu amiga için modlanabilir diye düşünüyorum, amigadan kayıpsız cillop gibi hdmi çıktı alınır sanırım, genede uzmanlar bilir.

(http://i.imgur.com/m7KblUa.jpg)
(http://i.imgur.com/zsryOGz.png)



Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: haydar_abi üzerinde Ağustos 06, 2016, 22:45:38 ÖS
Skart to hdmi var zaten imzamdaki alet.

Skart tv için şu adreste birşeyler var.
http://old.pinouts.ru/VideoCables/AmigaScart_pinout.shtml


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: hakanzade üzerinde Ağustos 06, 2016, 22:52:02 ÖS
1 scart2hdmi parasına 3 tane wii2hdmi alınabiliniyor. sonuçta scart2hdmi alınsa bile bir işçilik olacak işçilik olacaksa wii2hdmi ile yapmak daha akıllıca.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: haydar_abi üzerinde Ağustos 06, 2016, 23:18:49 ÖS
Tv kullanılacaksa zaten skartı direk takmak daha mantıklı lcd monitörler için çeviriciye ihtiyaç var. çeviriciyi 140 Tlye almıştım.

Standart TVler için ilk linkteki çizim(benimkiyle aynı)uygundur. LG monitör TV aldım skartla görüntü muhteşem. Elindeki skartın bir iki pini                  farklı bağlanmış olabilir. Bazı TVlerde 2. skart Euro konnektör oluyor onun şeması farklı.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: fst üzerinde Ağustos 07, 2016, 21:57:41 ÖS
Ben şu adrestekini denedim. Çok memnun kaldım.

https://ilesj.wordpress.com/2012/01/25/brilliant-picture-from-amiga-with-rgb-scart/

Sizin 3. verdiğiniz örnek sanırım. GND leri ayrı ayrı bağlıyor ama bende gürültü ve bozukluk çok önemli derecede azaldı. Bir de tavsiyem kabloyu mümkün olduğu derece kısa tutun.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: ibo1973 üzerinde Ağustos 08, 2016, 18:08:28 ÖS
Ben şu adrestekini denedim. Çok memnun kaldım.

https://ilesj.wordpress.com/2012/01/25/brilliant-picture-from-amiga-with-rgb-scart/

Sizin 3. verdiğiniz örnek sanırım. GND leri ayrı ayrı bağlıyor ama bende gürültü ve bozukluk çok önemli derecede azaldı. Bir de tavsiyem kabloyu mümkün olduğu derece kısa tutun.


bu adrese ne gerek var şafak var amigatektik ondan alabilirsiniz


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: fst üzerinde Ağustos 08, 2016, 18:57:04 ÖS
Mesele hobi olarak kendimiz yapalım keyif alalım.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: Kaan Akkurt üzerinde Ağustos 08, 2016, 20:18:11 ÖS
Mesele hobi olarak kendimiz yapalım keyif alalım.

çevremde 23 pin dsub  bulamadım çok aradım. 10 sene önceye kadar kolay bulunuyordu :D

işten güçten de fazla açılamıyoruz. Bir fırsatını bulup Perpa ya veya şişhaneye giderim artık. Oralarda kesin vardır

ama 23pin kesin bulmam lazım.. C1084d kablosu yapmam gerekiyor. 23 pin 9 pin


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: kirkoryan üzerinde Ağustos 09, 2016, 00:36:48 ÖÖ
Mesele hobi olarak kendimiz yapalım keyif alalım.

çevremde 23 pin dsub  bulamadım çok aradım. 10 sene önceye kadar kolay bulunuyordu :D

işten güçten de fazla açılamıyoruz. Bir fırsatını bulup Perpa ya veya şişhaneye giderim artık. Oralarda kesin vardır

ama 23pin kesin bulmam lazım.. C1084d kablosu yapmam gerekiyor. 23 pin 9 pin
Belki bilginiz vardır ama ben yine de yazmak istedim d-sub 25 pinin 2 pinini tıraşlayarak 23 pin elde edebilirsiniz ben öyle yapmıştım bir çok kişide o şekilde yapıyor zaten kolay gelsin


Konu Başlığı: Ynt: Amiga için scart kablosu
Gönderen: amigateknik üzerinde Ağustos 10, 2016, 00:20:28 ÖÖ
Scart kablosu gönderildi amiga sına da tamir yapıldı gerekli bakım ve update yapıldı bir amiga daha hayata geri dönmüş oldu kaan da eski müşterilerden cıktı eskileri yad etik