commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Arcade Sistemler => Konuyu başlatan: biOss üzerinde Mart 22, 2017, 16:42:34 ÖS



Konu Başlığı: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: biOss üzerinde Mart 22, 2017, 16:42:34 ÖS
Merhaba,
Uzun zamandır sessiz sessiz forumu takip ediyorum. Çalıştığım kurumda ne zamandır gözüme kestirdiğim bu monitörü rica minnet kendi üstüme alabildim. İnternet üzerinde yaptığım aramalarda broadcast monitörlerin arcade projelerinde sıklıkla kullanıldığını görüyorum. özellikle Sony BVM serisinin isminden oldukça söz edilmekte. Ama Barco ki, sektörde ismi geçen önemli firmalardan, bu monitörü hakkında pek bir şey bulamadım.
Eski bir bilgisayarı Ati bir kart alarak Softmod ve emülatör vasıtasıyla bu monitöre bağlamak istiyorum ancak dediğim gibi özelliklerine pek ulaşamadığım için ne şekilde bir yol izleyeceğimden emin değilim. Örneğin bu monitör 15kHz destekliyor mudur acaba? Rezülasyon ile ilgili de pek bilgi bulamadım ancak bir dökümanda şöyle bir bilgilendirme var;
BARCO CVS 51
CRT size (diagonal)   483 mm (measured)
Resolution (TVL) Vert. LP 268, Hor. LP 210
Dot pitch   0.56   (measured)
Phosphor chromaticity (x,y), measured in white area R 0.631, 0.338, G 0.301, 0.600, B 0.155, 0.066
Kullanan teknik ekipten birisiyle konuştuğumda SD(PAL) sistemlerde renk ayarı için kullanıldığını söyledi monitörün.

Acaba soft mod için uygun mudur bu monitör?
Teşekkür ederim.



Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: Aykiri1 üzerinde Mart 22, 2017, 17:53:41 ÖS
softmod derken ne sorduğunuzu tam anlayamadım ama RGB girişinden bu monitörün çalışanını gördüm onu söyleyebilirim.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 22, 2017, 20:03:05 ÖS
Güzel birşey ele geçirmişsiniz gibi duruyor. büyük ihtimalle 15khzdir bu ekran ve soft 15 khz kuurulu bir PC ve vga to BNC bir kablo işinizi görecektir . bekran geometri ayarlarınında bdışardan erişilebilir olması çok hoşuma gitti bu arada.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: biOss üzerinde Mart 22, 2017, 21:01:21 ÖS
Aslında sony bvm serisi bakıyordum. 2 sene önce geri dönüşüme verilmiş onlarcası HD yayına geçince. Bunlar kullanılmayan bir stüdyoda öylece yatıyordu. Değerli bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: BioMenace üzerinde Mart 22, 2017, 21:05:49 ÖS
Aslında sony bvm serisi bakıyordum. 2 sene önce geri dönüşüme verilmiş onlarcası HD yayına geçince. Bunlar kullanılmayan bir stüdyoda öylece yatıyordu. Değerli bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.

Belki bizlere de ayarlayabilirsin :D :D :D


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: biOss üzerinde Mart 22, 2017, 21:13:24 ÖS
:) maalesef kurum dışına çıkarılamıyor kullanılmasa da cihazlar.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 22, 2017, 21:17:50 ÖS
Merhaba,
Uzun zamandır sessiz sessiz forumu takip ediyorum. Çalıştığım kurumda ne zamandır gözüme kestirdiğim bu monitörü rica minnet kendi üstüme alabildim. İnternet üzerinde yaptığım aramalarda broadcast monitörlerin arcade projelerinde sıklıkla kullanıldığını görüyorum. özellikle Sony BVM serisinin isminden oldukça söz edilmekte. Ama Barco ki, sektörde ismi geçen önemli firmalardan, bu monitörü hakkında pek bir şey bulamadım.
Eski bir bilgisayarı Ati bir kart alarak Softmod ve emülatör vasıtasıyla bu monitöre bağlamak istiyorum ancak dediğim gibi özelliklerine pek ulaşamadığım için ne şekilde bir yol izleyeceğimden emin değilim. Örneğin bu monitör 15kHz destekliyor mudur acaba? Rezülasyon ile ilgili de pek bilgi bulamadım ancak bir dökümanda şöyle bir bilgilendirme var;
BARCO CVS 51
CRT size (diagonal)   483 mm (measured)
Resolution (TVL) Vert. LP 268, Hor. LP 210
Dot pitch   0.56   (measured)
Phosphor chromaticity (x,y), measured in white area R 0.631, 0.338, G 0.301, 0.600, B 0.155, 0.066
Kullanan teknik ekipten birisiyle konuştuğumda SD(PAL) sistemlerde renk ayarı için kullanıldığını söyledi monitörün.

Acaba soft mod için uygun mudur bu monitör?
Teşekkür ederim.


RGB çıkış verebilen cihazlardan mesela en kolay bulunan playstation falan scart kablosundan RGB alıp bir dene, görüntü alıyorsan 15kHz destekliyordur, Playstation da sync lazım olursa LM1881 entegresi ile Green hattından Sync alabilirsin.(Sync-on-green)


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 22, 2017, 21:19:33 ÖS
Kullanan teknik ekipten birisiyle konuştuğumda SD(PAL) sistemlerde renk ayarı için kullanıldığını söyledi monitörün.
PAL zaten 15kHz olması lazım.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: LW3D üzerinde Mart 22, 2017, 21:29:09 ÖS
15 KHz'dir...SoftMod vs. ile uğraşmanıza gerek yok kanımca, RGB çıkış veren bir konsolla deneyebilirsiniz. Güzel bir ekrana benziyor. Güle güle kullanın...


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mart 22, 2017, 22:21:47 ÖS
O değilde askerdyeken depoda kutulu Amiga görmüştüm varya resmen çürümeye bırakılmış askerliği yakabilirdim :D


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 22, 2017, 22:34:41 ÖS
15 KHz'dir...SoftMod vs. ile uğraşmanıza gerek yok kanımca, RGB çıkış veren bir konsolla deneyebilirsiniz. Güzel bir ekrana benziyor. Güle güle kullanın...
PC ile kullanmak istediğini söylemiş arkadaş. Ondan soft15khz gerekiyor benim bildiğim.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 22, 2017, 22:37:29 ÖS
Herşeyin bir yolu vardır belki çıkar :D :D :D misal bozulmuş olabilir :D :D :D baksana çok eskiler
bu demirbaş işleri çok sakat. ancak ömrünü tamamladığı kesinleştiğinde geri dönüştürülmesine izin var. Yani sana vereceklerine imha etmek prosedüre uyduğundan onu yaparlar. Doğru zamanda doğru yerdeysen tam geri dönüşüme gitmeden herhangi bir ekrana yapıştırısın demirbaş noyu onu yollarsın ancak öyle.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: LW3D üzerinde Mart 22, 2017, 22:55:45 ÖS
@cengiz dikkat etmemişim... yanlış anlaşılma olmuş.. Test etmek için gerek yok demek istemiştim.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 22, 2017, 23:27:40 ÖS
@cengiz dikkat etmemişim... yanlış anlaşılma olmuş.. Test etmek için gerek yok demek istemiştim.
Softmod yapıp da sonuç menfi olursa ortada kalmasın diye önceden kontrol etmekte fayda var. Ben de LW3D'nin dediğini demeye çalışmıştım.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: biOss üzerinde Mart 22, 2017, 23:41:32 ÖS
 Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mart 23, 2017, 00:08:11 ÖÖ
Herşeyin bir yolu vardır belki çıkar :D :D :D misal bozulmuş olabilir :D :D :D baksana çok eskiler
bu demirbaş işleri çok sakat. ancak ömrünü tamamladığı kesinleştiğinde geri dönüştürülmesine izin var. Yani sana vereceklerine imha etmek prosedüre uyduğundan onu yaparlar. Doğru zamanda doğru yerdeysen tam geri dönüşüme gitmeden herhangi bir ekrana yapıştırısın demirbaş noyu onu yollarsın ancak öyle.
işin şakasındayımda ne cihazlar var öyle ya ölmeyi bekleyen. Napcan :)


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 23, 2017, 00:11:07 ÖÖ
Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
Cihaz desteklemeyebilir yani illa da sync ayrı gelsin diyebilir. konsol bağlamayı düşünürsen bunu R G B + SYNC için de composite video yollayarak yapabilirsin. için PC kısmında H V sync nasıl karılır onu bilemiyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 23, 2017, 00:18:18 ÖÖ
Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
PS2 için anlatayım
1. Sadece RGB bağlarsan sync olmadan belki direk çalışabilir.
2. SYNC On Green destekli bir monitördür. Direk RGB bağlarsın Green'den SYNC'i kendisi alabilir (Bildiğim kadarıyla sedece bazı Sony ekranlarda)
3- PS2 varsa elinde SYNC'i grafik çipinin bacağından alırsın. Green'e giden yolu da kesersin. Elin değmişken R, G, B lere de birer tel atarsın birde GND'den tel attın mı, 5 tane telle kasadan çıkartırsın
4- PS2 scart kablodan RGB'yi alırsın, G'den LM1881 ile sync alırsın ama hala G'de SYNC sinyali olduğu için ayrıca onu da filtrelemek gerekiyormuş yoksa parazit oluyor.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: evreno üzerinde Mart 26, 2017, 23:22:48 ÖS
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=11853.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=11853.0)

Bu başlıkta tüm ihtiyaç duyduğun bilgiler var
İhtiyaç duyduğun kablo için de bilgiler bulunmakta
Kolay gelsin takıldığın bir konu olursa yazarsın
Bu arada monitör süper, şanlısın çöp olmadan eline geçtiği için


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: biOss üzerinde Mart 27, 2017, 16:55:38 ÖS
Teşekkür ederim. Bir sorum olacak. Monitörün arkasında "Codded a" "codded b" girişleri var. Composite girişleri olabilir mi sizce bu girişler?


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: hakanzade üzerinde Mart 27, 2017, 17:19:12 ÖS
Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
PS2 için anlatayım
1. Sadece RGB bağlarsan sync olmadan belki direk çalışabilir.
2. SYNC On Green destekli bir monitördür. Direk RGB bağlarsın Green'den SYNC'i kendisi alabilir (Bildiğim kadarıyla sedece bazı Sony ekranlarda)
3- PS2 varsa elinde SYNC'i grafik çipinin bacağından alırsın. Green'e giden yolu da kesersin. Elin değmişken R, G, B lere de birer tel atarsın birde GND'den tel attın mı, 5 tane telle kasadan çıkartırsın
4- PS2 scart kablodan RGB'yi alırsın, G'den LM1881 ile sync alırsın ama hala G'de SYNC sinyali olduğu için ayrıca onu da filtrelemek gerekiyormuş yoksa parazit oluyor.

Eskiden LM1881 ile Ps2'yi normal VGA monitöre bağlamıştım, görüntüden hiç memnun kalmamıştım, berbat bir upscaling oluyordu, köşeli köşeli pikseller oluyordu, ilgili monitöre bu entegreyle bağlayınca normal vga monitörden bir farkı olurmu.



Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 27, 2017, 19:15:54 ÖS
Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
PS2 için anlatayım
1. Sadece RGB bağlarsan sync olmadan belki direk çalışabilir.
2. SYNC On Green destekli bir monitördür. Direk RGB bağlarsın Green'den SYNC'i kendisi alabilir (Bildiğim kadarıyla sedece bazı Sony ekranlarda)
3- PS2 varsa elinde SYNC'i grafik çipinin bacağından alırsın. Green'e giden yolu da kesersin. Elin değmişken R, G, B lere de birer tel atarsın birde GND'den tel attın mı, 5 tane telle kasadan çıkartırsın
4- PS2 scart kablodan RGB'yi alırsın, G'den LM1881 ile sync alırsın ama hala G'de SYNC sinyali olduğu için ayrıca onu da filtrelemek gerekiyormuş yoksa parazit oluyor.

Eskiden LM1881 ile Ps2'yi normal VGA monitöre bağlamıştım, görüntüden hiç memnun kalmamıştım, berbat bir upscaling oluyordu, köşeli köşeli pikseller oluyordu, ilgili monitöre bu entegreyle bağlayınca normal vga monitörden bir farkı olurmu.
Bunun çözünürlüğü pal olacağı için pikelleşme olmaması lazım. 1084'e RGB'den bağlamakla aynı şey.


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: evreno üzerinde Mart 27, 2017, 22:23:24 ÖS
LM1881 entegresi composit videodan h,v sync sinyallerini ayırmak için
yada composit sync sinyalinden h,v sync sinyalini ayırmak için kullanılan bir entegre
upscaling ile ilgili hiç bir fonksiyonu yok
muhtemel VGA monitörü upscaling yapmıştır
bu monitör normal tv çözünürlüğünde ve 15khz
r,g,b,s bağlantı ile çok net görüntü verecektir


Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: commander64 üzerinde Mart 29, 2017, 01:26:42 ÖÖ
Eskiden LM1881 ile Ps2'yi normal VGA monitöre bağlamıştım, görüntüden hiç memnun kalmamıştım, berbat bir upscaling oluyordu, köşeli köşeli pikseller oluyordu, ilgili monitöre bu entegreyle bağlayınca normal vga monitörden bir farkı olurmu.
LM1881 entegresi composit videodan h,v sync sinyallerini ayırmak için
yada composit sync sinyalinden h,v sync sinyalini ayırmak için kullanılan bir entegre
upscaling ile ilgili hiç bir fonksiyonu yok
muhtemel VGA monitörü upscaling yapmıştır
bu monitör normal tv çözünürlüğünde ve 15khz
r,g,b,s bağlantı ile çok net görüntü verecektir
Şimdi farkettim Upscaling yapan VGA monitör mü varmış :)

Evet lm1881 video sync separator zaten. Ben VGA monitöre çıkış almak için kullanmıştım.
PS2'de VGA görüntü almak sıkıntı oyunlar VGA uyumlu çözünürlükte olmadığı için.
Sadece SMS playerda yüksek çözünürlükle film izlerken işe yarıyordu (VGA uyumlu çözünürlüklerde gerçekten güzel görüntü veriyor.
Birde Matrix çipin bir özelliği var cihazı 640*480 çözünürlüğe sabitliyor, tabi o zaman sadece VGA'dan görüntü alınıyor. Görüntü çamur gibi ve yeşil karelenmeler oluyor.





Konu Başlığı: Ynt: Broadcast Monitor - Barco CVS 51
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2017, 11:02:22 ÖÖ
evet monitörler kendilerine iletilen görüntüyü upscale edebilirler
bazı monitörlerde bu özellik devre dışı da bırakılabiliyordu
monitörün orijinal çözünürlüğü 1024x768 diyelim
bu monitöre 640x480 sinyal verince monitör görüntüyü ekrana sığdırmak için büyütüyor ama dediğim gibi bazı monitörlerde bunun ayarı var ve kapatınca ekranın ortasında kalacak şekilde 640x480 büyütülmemiş bir görüntü alıyorsun, kenarlar boş kalıyor doğal olarak