commodore.gen.tr

Diğer Nostaljik Bilgisayarlar => Sinclair - Genel => Konuyu başlatan: Alcofribas üzerinde Aralık 24, 2007, 19:53:23 ÖS



Konu Başlığı: Spectrum ve C64 oyunları karşılaştırması
Gönderen: Alcofribas üzerinde Aralık 24, 2007, 19:53:23 ÖS
           Spectrum ve C64 oyun karşılaştırmaları üzerine kurulu olan c64vsspectrum (http://c64vsspectrum.com/) sitesi gerçekten görülmeye değer bir çalışma olmuş.


Konu Başlığı: Ynt: Spectrum ve C64 oyunları karşılaştırması
Gönderen: AmigAmigA üzerinde Aralık 24, 2007, 22:48:32 ÖS
Spectrum C64'ün yanında renk fakiri kalmış:)
Hatırlıyorumda 1983'te Milliyet çocuk dergisi kuponla(+ çekilişle) spectrum bilgisayar veriyordu.O dergiler hala duruyor ve baktıkça gülümsüyorum:)


Konu Başlığı: Ynt: Spectrum ve C64 oyunları karşılaştırması
Gönderen: Arda üzerinde Aralık 25, 2007, 08:41:41 ÖÖ
hahaha :) hahah amigamiga, o çekilişi benim arkadaşım kazanmıştı ve o bilgisayar şu anda arşivime dahil :)

edit.
bu arada oyunlara baktım da, evet, commodore64 genellikle hep önde gidiyor.BOşa 17 milyon satmamış. Grafik özellikleri açık ara önde. Daha da iyi olabilirdi, bence grafiklerle ilgili iki ciddi problemi var, renkerin çok soluk olması, renk kullanmak istediğinde çözünürlük düşmek zorunda olması. Eğer bu iki problem olmasa amiga ile yarışırdı bence eski bebek c64.

Spectrum... Çok saçma bir bellek dağılımı var, hala ULA tasarımındaki bu abukluğun sebebini arıyorum :) Bir de speccy 128K versionunu çıkarırken içine 2-3 grafik modu daha ekleseydi ya? Tek tutunduğumuz nokta gerçekten çok ama çok basit bir yapısının olması. Herkes birşeyler yapabiliyor, üretkenlik had safhada. Oyuncudan çok meraklılara göre bir alet. Basitliği yüzünden daha rahat iletişim kuruyor. Bu sebepten bana her zaman daha "samimi" gelmiştir speccy. Bu kişisel bir fikir elbette.

Örneğin, amiga da çok sıcakkanlı, samimi bir alet. İçinde insansı şeyler var. Çiplerinin adı tasarımcısının kız arkadaşının adı. Yok köpeğinin ayak izi, ledler fred ile wilma. Guru meditation... Sizi kendine katmak için zorluyor. Belirli mesafeden oyun oynayıp kapatmak yerine, başında bekleyip, DPIV ile simetriyi açıp mouse'u çeviriyorsunuz çiçekler çizmek için :)


Konu Başlığı: Ynt: Spectrum ve C64 oyunları karşılaştırması
Gönderen: Bakkada üzerinde Aralık 25, 2007, 09:55:43 ÖÖ
Spectrumun dataseti butunlesik olan bir modeli vardi.Bizim mahalle  bilgisayarcisi onu vitrine koyardi,her gecisimde en az 10dakika cama yapisik kalirdim.Sahip olamadigim icin olsa gerek spectrum bana cok buyulu bir makine gibi gelir hep...


Konu Başlığı: Ynt: Spectrum ve C64 oyunları karşılaştırması
Gönderen: kaplan135 üzerinde Aralık 26, 2007, 09:55:27 ÖÖ
c64 specturum emüsü var zate oynayın gitsin hehehe...