|
Konu Başlığı: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Sevsay üzerinde Eylül 01, 2020, 23:26:33 ÖS Herkese merhaba,
Yaptığım hobiyi detayı ile bilen arkadaşlarım var, ancak bilmeyenler ve/veya yeni arkadaşlar için yazmak istiyorum. Okuyacağınız yazıyı uzun bulup “ Neymiş bu ?” diyecekler için retro kutuları tekrar canlandırmaya çalışıyorum. Evet o benim, Emrah. Aranıza katılmak, değerli tecrübeler kazanmak ve güzel insanlar tanımak istiyorum. Bu sebep ile biraz uzun bir yazı ile başlayacağım. Ve forum ile tanışmama vesile olan güzel insanlara (Gökhan Sönmez ve Eşref Kayın)'a teşekkürlerimi sunuyorum. Kendileri ile saatlerce konuştuk. Instagram linki; (tüm güncellemeleri insta'dan takip edebilirsiniz.) • https://www.instagram.com/reprobox/ (https://www.instagram.com/reprobox/) • https://reprobox.wixsite.com/reprobox (https://reprobox.wixsite.com/reprobox) Öncelikle retro bilgisayar ile ne yazık ki pek tanışıklığım yok ancak merakım çok. İlk retro cihazım (konsolum) Nintendo NES olmuştu. Babamdan kalma, çocukluğumun başlangıç evreleri 0-6 yaş arası Almanya'da geçti, oyun dükkanlarıkonsol dükkanlarına gidip alışveriş yaptığımızı Super Nintendo'yu aldığımızı dün gibi hatırlarım. Dün gibi derken 1989 doğumluyum. Retro ile tanışmam bu şekilde başlıyor. Retro aşkım nedendir bilmiyorum, lise, üniversite de artmaya başladı. Evde kişisel olarak kullandığım bilgisayar güncel oyunları en yüksek ayarda oynamaya yetse de ben hep Game Boy'umda renksiz ve arka ışığı olmayan oyunlar daha heyecan verici geliyordu. Teknoloji inanılmazdı. Bu süreç bu şekilde devam etti. 7 yıldır savunma sanayinde makine mühendisi olarak çalışıyorum ve ne yazık ki başımızda olan bu pandemi sürecinde 3 ay gibi bir süre boyunca evden çalıştık ve devam ediyoruz. Malüm kalabalıktan kaçabilmek için. Hobi olarak başlamam tam da bu süreç içerisinde başlıyor. Kutusuz konsollarım, kutusuz oyunlarım ve aksesuarlarım için internet üzerinden kutu bakmaya, hatta kutulu ürün almaya başladım. Ancak fiyatların yüksek olduğunu, temiz kutulu ürünlerin bulunmasının zorluğu, bulsanız bile %90 sizden önce biri rezerve etmiş oluyor. Bende zaman buldukça "niye kendi kutularımı yapmayayım" düşüncesi kafamda oluşmaya başladı ve repro dünyasına girmiş bulundum. Araştırma yaptıkça okudukça gördükçe heyecanım arttı ve bu hobinin kişisel tatmin konusunda gerçekten zevk vereceğini zaman içerisinde tatmaya başladım. Daha öncesinde hiç Photoshop ve/veya Illustrator tecrübem yok. İnternetten izleyerek kurcalayarak öğrendim, ve şuan ki kaliteye ulaşabildim. (tabi maddi durumum el verdiği şekilde) Şuan çizimlerin tamamını Adobe Illustrator'de vektörel olarak oluşturuyorum ki baskı durumunda herhangi bir kayıp yaşanmasın. Orijinal ölçülerde, mümkün mertebede aynı açılış şablonuna uygun, görseller logolar birebir aynı olacak şekilde kutuları tekrar yaratmaya çalışıyorum. Elimden geldiğince aynı görseller, aynı font boyutları, aynı font büyüklükleri, aynı logolar vs. tamamını tekrar düzenliyorum. Kutu üzerinden yazıların tamamını (vektörel olarak) tekrar yazıyorum ki baskı sürecinde kalite kaybı yaşanmasın. Bazı görseller (vektörel olarak) sıfırdan tarafımca çiziliyor, bulabildiğim materyelleri ise düzenleyip kutu üzerine yerleştiriyorum. Logolar (Google ve vektörel olarak) yerleştiriliyor. Bu bahsettiğim süreç, sıfırdan tamamlanıncaya kadar bir kutu için 1 haftayı geçebiliyor. (Sıfırdan bilgisayar ortamında hazırlamak) Bu noktada akıla şu soru kesinlikle takılacaktır, ki benimde hep aklıma gelen bir soru. Kutular orjinalden nasıl ayırt edilecek ? Bazı kötü insanlar kutuları alıp, orjinalmiş gibi bilmeyen birine satmaya çalışabilir. Bu durumu ortadan kaldırabilmek için yaptığım tüm kutular üzerinde mutlaka ve mutlaka iki adet büyük boy QR kod (bilgilerimi içeren) altında da "reproduction box" yazısı bulunuyor. Kutuyu alacak kişi "QR olmasın daha orjinal olur, olmaz mı ?" diye sonra bir kaç kişiye nazikçe geri çevirip, kendilerine kutu yapmaktan vazgeçtim. Çizim tamam, bir sonraki aşama baskı aşaması. Hazırladığım çizimleri baskı atölyesine gidip çıktıları alıyorum, bu noktada merak edenler olacaktır. Baskıları kâğıt üzerine değil yapışkan folyo üzerine alıyorum. Reklam sektöründe kullanılan folyolardan. Su geçirmez, güneşte solmaz ayrıca folyo olduğundan yırtılmaya karşı dirençli oluyor. Kutuların açık hali folyo üzerine basıldıktan sonra, bir sonraki aşama uygun kalınlıkta kraft kartonu üzerine folyoyu giydirmek. İşin yorucu kısmı burası. Kartonu, cetvel, makas ve maket bıçağı kullanarak uygun yerlerden kesmek. Ev yapımı kutu, evde parke üzerine uzanıp kesme matı üzerinde kendim kesiyorum. Bel ağrısı, parmakların kasılması, kan, ter ve gözyaşı sonrasında kutunun şablonu kesilmiş oluyor. Daha sonra katlama yerleri işaretlenip katlaması yapılıyor, ve bitti... Soranlar oldu "Yeriniz nerde ?", "Kaç kişisiniz ?", "Atölyeniz nerde ?" hepsini kendim, evde bilgisayarımda çizip ve oturma odasında üretiyorum. Kız arkadaşım, bu adam gece 1'de neden karton kesiyor diye sorduğunu bile duydum. Hobi, böyle birşey. Tanımadığım, yeni tanıştığım kişiler için saatlerce uğraşıp, ortak mutluluklar için kutu yapıyorum. Lütfen yazmaktan, soru sormaktan çekinmeyin. Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 01, 2020, 23:34:09 ÖS Sevsay aramıza hoşgeldiniz. Kutular çok güzel görünüyor. Amiga kutusu için sizden bekletimiz büyük :D Sevgiler.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Eylül 01, 2020, 23:52:15 ÖS Aramıza hoş geldin. Facebook'da bazı çalışmalarını görmüştüm. Başarılarının devamını dilerim. :)
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: fort_apocalypse üzerinde Eylül 01, 2020, 23:56:55 ÖS Hoş geldiniz @Sevsay :)
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: ksercan5 üzerinde Eylül 02, 2020, 00:08:31 ÖÖ Hoş geldiniz.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: phoenix üzerinde Eylül 02, 2020, 00:17:22 ÖÖ Hoş geldiniz. Çalışmalarınızı ilgi ile takip ediyorum.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: freedom üzerinde Eylül 02, 2020, 08:21:10 ÖÖ @Sevsay,
Meslektaşım aramıza hoşgeldiniz. :) Güzel bir hobi ile uğraşıyorsunuz. Tebrik ederim. Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: yavuzg üzerinde Eylül 02, 2020, 09:02:10 ÖÖ ... Bu noktada akıla şu soru kesinlikle takılacaktır, ki benimde hep aklıma gelen bir soru. Kutular orjinalden nasıl ayırt edilecek ? Bazı kötü insanlar kutuları alıp, orjinalmiş gibi bilmeyen birine satmaya çalışabilir. Bu durumu ortadan kaldırabilmek için yaptığım tüm kutular üzerinde mutlaka ve mutlaka iki adet büyük boy QR kod (bilgilerimi içeren) altında da "reproduction box" yazısı bulunuyor. Kutuyu alacak kişi "QR olmasın daha orjinal olur, olmaz mı ?" diye sonra bir kaç kişiye nazikçe geri çevirip, kendilerine kutu yapmaktan vazgeçtim. ... +++ ;) Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Eylül 02, 2020, 09:14:04 ÖÖ Hoş geldiniz aramıza ;)
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Solomon üzerinde Eylül 02, 2020, 09:54:28 ÖÖ Hoşgeldiniz
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: LW3D üzerinde Eylül 02, 2020, 10:39:43 ÖÖ Hoşgeldiniz,
kutular çok güzel görünüyor. Ankaradan İstanbul'a gelişte bir sıkıntı olmayacağına emin olabilsem Atari Jaguar kutusu almak istiyorum. Neredeyse tüm konsollarım kutulu :D ama Jaguar kutulu sahip olunabilecek gibi değil artık :D Kutusu da güzel... Kutularla ilgili göstermiş olduğunuz ve Yavuz arkadaşımızın paylaştığı aşağıdaki kısım çok önemliydi. Çünkü ne yazık ki ilk kullanıcılar iyi niyetli olsa bile, cihazlar el değiştirdiğinde sonraki kullanıcılar kutunun orjinalliği konusunda bilgi sahibi olmadıklarından, talep ettikleri fiyatla, ürün değeri arasında dengesiz/haksız bir durum oluşabiliyordu. Kutuların reprodüksiyon olduğunu belli etmek önemli.. iyi çalışmalar, tekrar hoş geldiniz. ... Bu noktada akıla şu soru kesinlikle takılacaktır, ki benimde hep aklıma gelen bir soru. Kutular orjinalden nasıl ayırt edilecek ? Bazı kötü insanlar kutuları alıp, orjinalmiş gibi bilmeyen birine satmaya çalışabilir. Bu durumu ortadan kaldırabilmek için yaptığım tüm kutular üzerinde mutlaka ve mutlaka iki adet büyük boy QR kod (bilgilerimi içeren) altında da "reproduction box" yazısı bulunuyor. Kutuyu alacak kişi "QR olmasın daha orjinal olur, olmaz mı ?" diye sonra bir kaç kişiye nazikçe geri çevirip, kendilerine kutu yapmaktan vazgeçtim. ... +++ ;) Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: AmigaMan üzerinde Eylül 02, 2020, 10:53:23 ÖÖ Hoş geldiniz
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: izmirmaster üzerinde Eylül 02, 2020, 10:55:49 ÖÖ Hoş geldiniz.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: SouLPoWer87 üzerinde Eylül 02, 2020, 12:05:27 ÖS Hoşgeldiniz çok güzel çalışmalar emeğinize sağlık yeni çalışmaları merakla bekliyorum
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Theoden (CYON4D) üzerinde Eylül 02, 2020, 13:21:26 ÖS Hoş geldiniz, kutular çok güzelmiş. Instagram'dan takipe aldım sizi (hesap ismim: amplifypedals).
Görüşmek üzere. Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: ksercan5 üzerinde Eylül 02, 2020, 13:35:06 ÖS Öncelikle elinize sağlık. Harika görünüyor, ben de bir zamanlar freelance olarak tasarımcılık yaptığımdan bu işin ne kadar hassasiyet gerektirdiğini ve en ince detayların dahi ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Hatta evde çizdiğiniz tasarım çıktı aldıktan sonra bambaşka bir renk alması da ayrı bir çile idi başlarda.
Benim merak ettiğim acaba kutu içerisindeki köpük kısımları yapma planlarınız var mı? Malum sadece Amiga için kutu almak yeterli olmuyor, içindeki strafor da çok önemli. Başarılar dilerim, umarım forumda güzel vakit geçirirsiniz. Tekrar hoş geldiniz :) Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Sevsay üzerinde Eylül 02, 2020, 13:57:02 ÖS Öncelikle herkese güzel geri dönüşleri için teşekkür ediyorum.
@ksercan5; başlardaki tecrübesizliğimden o kadar çok çıktı çöpe attım ki :) Dediğiniz gibi renkler bambaşka çıkıyor, bilgisayarda net görünen çıktıda bulanık oluyordu. Tabi deneme yaptıkça doğru sonuca epey yaklaştım. İç karton ve/veya köpük kısmına gelince. En mantıklı gelen köpük, mesleğim gereği çok fazla 3 boyutlu çizim yapıyorum, kalıp çıkarmam tezgahta işlenecek hale getirmem çok basit ancak maliyetli, tabi deneme yapmadım, ama aklımda. En mantıklı çözüm bu olmasına karşın, az sayıda adetli üretime kimse girmek istemiyor. Koca tezgahı böyle bir iş için çoğu kişi meşgul etmek istemiyor. Köpük yerine diğer alternatif olan kartondan kalıp çıkartıp lazer kesim, kafamda olan diğer alternatif. Bunun maliyetleri az çok kafamda var. 1 saat tezgah çalıştırma ücreti 80 TL. Bunu da bir ara deneyeceğim. Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Humphrey üzerinde Eylül 02, 2020, 14:07:41 ÖS Hoşgeldin Emrah Sevsay ;)
Aramızda senin kadar yetenekli birini görmek harika , yaptığın çalışmalar çok güzel . Buradaki bilgi , ilgi ve alaka , destek ile çalışmalarını daha yükseğe taşıyabileceğini düşünüyorum. Hoşgeldin ;) Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Sevsay üzerinde Eylül 02, 2020, 14:08:00 ÖS Atari Jaguar çizdim, ancak daha üretimini yapmadım. Cumartesi baskıya gideceğim, dilerseniz bir adet yapayım. Ürün gelmeden ücret ödemesini yapmanıza gerek yok. Çizim örnek görselini aşağıda paylaşıyorum.
(https://i.hizliresim.com/sshhgZ.png) (https://hizliresim.com/sshhgZ) Elimden geldiğince kartonları güzelce sarmaya çalışıyorum (kutu içerisine kut) 5mm'lik oluklu karton ile sarıyorum. Kutu içerisinide atıl duruma gelen karton parçaları ile dolduruyorum ki boşluğu alıp içeriden destek sağlasın. Ayrıca üzerine sardığım 5mm'lik karton kıvrım yerlerinden epey mukavemet sağlıyor. Gönderdiğim kutularda daha hiç bir problem yaşamadım. Olursa da tekrar karşılarım :). Aşağıda gönderime örnek olacak bir görsel paylaşıyorum. (https://i.hizliresim.com/99Jl6z.jpg) (https://hizliresim.com/99Jl6z) Hoşgeldiniz, kutular çok güzel görünüyor. Ankaradan İstanbul'a gelişte bir sıkıntı olmayacağına emin olabilsem Atari Jaguar kutusu almak istiyorum. Neredeyse tüm konsollarım kutulu :D ama Jaguar kutulu sahip olunabilecek gibi değil artık :D Kutusu da güzel... Kutularla ilgili göstermiş olduğunuz ve Yavuz arkadaşımızın paylaştığı aşağıdaki kısım çok önemliydi. Çünkü ne yazık ki ilk kullanıcılar iyi niyetli olsa bile, cihazlar el değiştirdiğinde sonraki kullanıcılar kutunun orjinalliği konusunda bilgi sahibi olmadıklarından, talep ettikleri fiyatla, ürün değeri arasında dengesiz/haksız bir durum oluşabiliyordu. Kutuların reprodüksiyon olduğunu belli etmek önemli.. iyi çalışmalar, tekrar hoş geldiniz. ... Bu noktada akıla şu soru kesinlikle takılacaktır, ki benimde hep aklıma gelen bir soru. Kutular orjinalden nasıl ayırt edilecek ? Bazı kötü insanlar kutuları alıp, orjinalmiş gibi bilmeyen birine satmaya çalışabilir. Bu durumu ortadan kaldırabilmek için yaptığım tüm kutular üzerinde mutlaka ve mutlaka iki adet büyük boy QR kod (bilgilerimi içeren) altında da "reproduction box" yazısı bulunuyor. Kutuyu alacak kişi "QR olmasın daha orjinal olur, olmaz mı ?" diye sonra bir kaç kişiye nazikçe geri çevirip, kendilerine kutu yapmaktan vazgeçtim. ... +++ ;) Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 02, 2020, 15:16:19 ÖS Jaguar kutusunun çizimi çok iyi olmuş.
Vektörel old. için baskı yapan yer iyi basarsa şahane bir iş çıkacar. Eline sağlık. Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: ibeser (Ayak Takımı) üzerinde Eylül 02, 2020, 17:17:48 ÖS Aramıza hoş geldin. Nihayet bizim mekanımızda da karşılaştık. Ankara'lı olarak seni buluşmalarımızda görmek isteriz. Kendine iyi bak. Çalışmalarında başarılar.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Sevsay üzerinde Eylül 03, 2020, 11:27:44 ÖÖ Hoşbulduk, dediğiniz gibi nihayet karşılaştık :) Umarım pandemi sürecinde iyileşme gösteririz ve buluşma ortamı yaşanır, mutlaka katılmak isterim.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: juda üzerinde Eylül 03, 2020, 12:59:35 ÖS Hoşgeldin, umarım aradığını bulursun. :)
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Sevsay üzerinde Eylül 03, 2020, 16:39:43 ÖS @SinanYıldız
Buradan yazıyorum, nedenini bilmediğim bir sebepten ötürü özel mesaj gönderemiyorum. Haftaya son kalan düzenlemeleri bitirirsem; Atari Jaguar, Amiga CD32 ve Amiga 500 kutusu görselleri mutlaka paylaşacağım. En zorlayıcısı Amiga CD32 çünkü kutunun açık hali 1.5 metre :D Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 17, 2020, 22:00:57 ÖS Emrah kardeşimizin hazırlamış olduğu, nintendo gameboy kutusunu inceledim. Büyük resimlerin linkini de aşağıda paylaşıyorum. Ellerine sağlık.
Bu arada Amiga 500 kutusunun maket çalışmasını da göndermiş Emrah kardeşimiz. Kendisinden a500 kutusunu da bekliyoruz :D Kutunun Yüksek Çözünürlüklü Fotoğrafları https://drive.google.com/drive/folders/1Ov06fITCJrz6qmcrXNA3-YuW3DF-FcJu?usp=sharing (https://drive.google.com/drive/folders/1Ov06fITCJrz6qmcrXNA3-YuW3DF-FcJu?usp=sharing) https://youtu.be/3c472iO0ric (https://youtu.be/3c472iO0ric) 3c472iO0ric Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: egemur üzerinde Eylül 18, 2020, 00:02:11 ÖÖ @sevsay aramıza hoşgeldin. Çalışmaların gerçekten çok güzel.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: modelist üzerinde Şubat 17, 2021, 07:10:48 ÖÖ Merhaba Emrah kardeşim sizin gibi değerli bir arkadaşımızı yeni fark ettim forumumuza katıldığına çok memnun oldum yavuzg arkadaşım bahsetti sizden Yavuz kardeşimide alaka olduğu için teşekkürlerimi göndereyim burdan sizden eğer hala ilgileniyorsanız elimdeki çok sevdiğim bazı konsollarımın kutularını yapmanızı istiycem tekrar hoşgeldin aramıza
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Aykiri1 üzerinde Şubat 17, 2021, 08:02:06 ÖÖ başarılarınızın devamını dilerim. hoşgeldiniz.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: Let üzerinde Şubat 17, 2021, 11:57:23 ÖÖ bu ne harika bir olaymış. birde köpük yapılsa süper olur.
Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: cengizermis üzerinde Şubat 20, 2021, 18:57:01 ÖS @esref inceleme icin tebrikler.
Yakinda bizim de bir videomuza konuk olacak Emrah arkadasimizin calismalari. Konu Başlığı: Ynt: Tanışma (reproBOX) Gönderen: daily.hero üzerinde Şubat 20, 2021, 23:18:49 ÖS Hoş geldin Emrah; seni burada da görmek beni mutlu etti. Hobini bir üst boyuta başarı ile taşıman takdir edilesi. Ben de sıraya gireceğim birkaç ufak talep için, zaten konuşmuştuk :) Haberleşmek üzere.
Sevgiler, selamlar. |