|
Konu Başlığı: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında - Desktop yardım. Gönderen: sgi üzerinde Eylül 26, 2025, 13:38:05 ÖS Arkadaşlar selam,
A500'e Raspi 3a+'lı Pistorm kuracağım. Bu konfigürasyon için her şeyin kurulu geldiği hazır bir sistem imajı var mı? Sıfırdan pek çok kurulum yöntemi var ama ben adım adım uğraşmak yerine sadece imajı SD karta yazıp çalıştırmalık, whdloaddur demodur oyundur hazır kurulu gelen armut piş bir dağıtım varsa onu kullanmak istiyorum. :) Sağolun ::) Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? Gönderen: haydar_abi üzerinde Eylül 26, 2025, 13:42:48 ÖS Var beya buradan yak. Yalnız 64 GB kart lazım. 1200 ve 500 de otomatik çalışır. İster zipli dosyayı indir ister torrentten.
https://drive.google.com/drive/folders/1X4nPGc4CRGgwN6z-W-oiGSwtw0jItPDL Ana sayfa https://bit.ly/m/CaffeineOS Bu da vampir için ama pistormda çalışır diyor. https://getcoffin.net/ Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? Gönderen: sgi üzerinde Eylül 26, 2025, 13:45:19 ÖS Var beya buradan yak. Yalnız 64 GB kart lazım. 1200 ve 500 de otomatik çalışır. İster zipli dosyayı indir ister torrentten. Eyvallah abi bakayım 64gb SD var mıydı...https://drive.google.com/drive/folders/1X4nPGc4CRGgwN6z-W-oiGSwtw0jItPDL Ana sayfa https://bit.ly/m/CaffeineOS Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? Gönderen: sgi üzerinde Eylül 27, 2025, 15:08:01 ÖS @haydar_abi önerdiğin imajı A500'e kurdum ve sistem efsane oldu. :) Tekrar teşekkürler.
Fakat donanım tarafında klavyenin Raspi'ye temas etmesi hoşuma gitmedi. Kısadevre yok, yalıtkanla izolasyon sorun değil fakat mekanik olarak da hoşuma gitmedi. Acaba bunun çözümü nedir, Raspi'yi kabloyla dışarı alanlar, farklı ve sanırım daha low profile bir montaj seçeneğinden bahsedenler olmuş ama ben kestirmeden size sorayım istedim yine. Fotoğraftaki olayı nasıl hallediyorsunuz? :o RTG bağlantısı için de Raspberry'yi dışarı almak en güzeli sanki... Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? Gönderen: haydar_abi üzerinde Eylül 27, 2025, 22:36:42 ÖS Gördüğüm kadarıyla raspi şokete tam oturmamış. yine de bir tarafı yapışkan olan bir kağıdı klavyenin metaline yapıştırıyorum. Ne olur ne olmaz diye. HDMI kablosunu da sağ boşluktan çıkarıyorum.
Dışarı almak için Lazarus var. Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? Gönderen: sgi üzerinde Eylül 28, 2025, 10:05:02 ÖÖ Raspi tam oturuyor aslında, pinlerin çıkıntısı fotoğrafta metal gibi durmuş, oralar soketin plastik tabanları. Lazarus güzelmiş fiyatı da tam gümrüğe takmalık, 29 eur :D
Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında. Gönderen: sgi üzerinde Ekim 01, 2025, 00:20:25 ÖÖ Arkadaşlar RAM hakkında bir soruım var, başlığa Chip RAM'i ekledim, onun için ayrı başlık açmayayım diye..
8372A Agnus'lu Rev 6A A500'de trapdoora takılan 512k'yı JP2, JP7A ve JP7B jumperlarıyla oynayarak chipe ek olarak kullanmak mümkünmüş. Bu jumperlara pin lehimlenmemiş olduğu için padlere havyayla müdahale etmek gerekiyor. O yüzden denemeden önce sizlere sorayım dedim. Böyle bir modifikasyonla 1mb chip elde etmek mümkün mü? Pistorm'da 512 chip memi 1mb yapamadım, özellikle 2020 civarı güncel oyunlardan çalışmayanları merak ediyorum... Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında. Gönderen: runal üzerinde Ekim 01, 2025, 06:15:01 ÖÖ Arkadaşlar RAM hakkında bir soruım var, başlığa Chip RAM'i ekledim, onun için ayrı başlık açmayayım diye.. 8372A Agnus'lu Rev 6A A500'de trapdoora takılan 512k'yı JP2, JP7A ve JP7B jumperlarıyla oynayarak chipe ek olarak kullanmak mümkünmüş. Bu jumperlara pin lehimlenmemiş olduğu için padlere havyayla müdahale etmek gerekiyor. O yüzden denemeden önce sizlere sorayım dedim. Böyle bir modifikasyonla 1mb chip elde etmek mümkün mü? Pistorm'da 512 chip memi 1mb yapamadım, özellikle 2020 civarı güncel oyunlardan çalışmayanları merak ediyorum... PiStorm takılı ise jumper ayarlarını değiştirmeye gerek yok. Pistorm kendisi slow RAM i çip RAM e aktarıyor. rasperyiçindeki mikro sd kartta cmline.txt dosyasını bulun, içine: move_slow_to_chip komutunu ekleyin çipram 1MB olacaktır. NOT: cmdline dosyasında komutlar yanyana bir boşluk bırakılıyor. daha önce bu dosyada komut varsa yeni komutu eskisinin yananıa bir boşluk bırakarak eklenecek. Örnek dosyayı mesajıma ekledim. Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında. Gönderen: sgi üzerinde Ekim 01, 2025, 11:51:22 ÖÖ Arkadaşlar RAM hakkında bir soruım var, başlığa Chip RAM'i ekledim, onun için ayrı başlık açmayayım diye.. 8372A Agnus'lu Rev 6A A500'de trapdoora takılan 512k'yı JP2, JP7A ve JP7B jumperlarıyla oynayarak chipe ek olarak kullanmak mümkünmüş. Bu jumperlara pin lehimlenmemiş olduğu için padlere havyayla müdahale etmek gerekiyor. O yüzden denemeden önce sizlere sorayım dedim. Böyle bir modifikasyonla 1mb chip elde etmek mümkün mü? Pistorm'da 512 chip memi 1mb yapamadım, özellikle 2020 civarı güncel oyunlardan çalışmayanları merak ediyorum... PiStorm takılı ise jumper ayarlarını değiştirmeye gerek yok. Pistorm kendisi slow RAM i çip RAM e aktarıyor. rasperyiçindeki mikro sd kartta cmline.txt dosyasını bulun, içine: move_slow_to_chip komutunu ekleyin çipram 1MB olacaktır. NOT: cmdline dosyasında komutlar yanyana bir boşluk bırakılıyor. daha önce bu dosyada komut varsa yeni komutu eskisinin yananıa bir boşluk bırakarak eklenecek. Örnek dosyayı mesajıma ekledim. Merhaba, yardımınız için teşekkürler. Benim cmdline.txt dosyasında move_slow_to_chip komutu varmış. Dosya içeriğini ekte görsel olarak gönderiyorum. Şimdi bunun yerine sizin dosyayla deneyeceğim. O şekilde 1mb görürse benim dosya formatında sıkıntı var demek... Herhalde daha önce eklerken en son satırda enter'a basarak yazmışım, öyle duruyor. Dediğiniz gibi yan yana olması gerekiyorsa bu da olabilir, onu da deniyorum. EDİT: Evet komutu alt satırdan yana alınca düzeldi :D Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında. Gönderen: sgi üzerinde Ekim 01, 2025, 13:59:53 ÖS Başka bir şey: Pistorm ile A500'de AGA chipset desteği olamaz herhalde değil mi? Kabaca anladığım kadarıyla Pistorm orjinal yazılımlar için orjinal makine chipset'ini kullanıyor, emülasyon yapmıyor. RTG tarafında modern bir Amiga OS kullandığından orada daha farklı işler yapıyor. Modern AmigaOS'leri bilmediğimden daha tam oturtamadım oraları kafamda...
Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında. Gönderen: sgi üzerinde Ekim 02, 2025, 00:48:26 ÖÖ Dopus5 ve WB select tool ile ayar değiştirirken sistemi pert ettim. HDMI çıkışta devekuşu sabit kalıyor, early startuptan no startup-sequence seçeneğiyle sistemi açınca klasik CLI'de execute startup-sequence komutunu verince de "intuition is attempting to reset the Workbench screen please close all windows expect drawers" hatası alıyorum. Sanırım dosya sistemi corrupt oldu çünkü disk aktivitesi varken WB'den Dopus Magellan'a reboot için evet reboot et dedim ve sistem tekrar açılmadı. initution'ı kastıran uygulamayı ayıklamak için ne yapmalıyım?
edit: Klasik CLI'de ed s:startup-sequence ile açıp incelediğimde dosyadaki hangi komut veya başlatılan program hataya sebep oluyor bunu ayıklamaya çalıştım fakat olmadı. Bir kaç komutun başına comment ";" atıp denedim, netice yok. SD karta format atıp tekrar 40gb img yazmak istemiyorum, ondan da öte biraz modern Amiga OS sisteminin işleyişini anlayayım istiyorum. Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında - Desktop yardım. Gönderen: haydar_abi üzerinde Ekim 02, 2025, 09:26:27 ÖÖ Başka bir şey: Pistorm ile A500'de AGA chipset desteği olamaz herhalde değil mi? Kabaca anladığım kadarıyla Pistorm orjinal yazılımlar için orjinal makine chipset'ini kullanıyor, emülasyon yapmıyor. RTG tarafında modern bir Amiga OS kullandığından orada daha farklı işler yapıyor. Modern AmigaOS'leri bilmediğimden daha tam oturtamadım oraları kafamda... Evet AGA desteği yok. Aslında kasalı 2000, 3000 ve 4000 bilgisayarlarda grafik kartı vardı. Bir çoğu da picasso yazılımı kullanılıyordu.Ekran seçilebilen program ve oyunlar bu kartlarda çalışıyordu. Quake doom gibi oyunlar işlemci yeterliyse çalışır. Pistorm, vampir gibi sistemler bu kartları emule eder. Konu Başlığı: Ynt: Pistorm için hazır imaj var mı? - Chip RAM Hakkında - Desktop yardım. Gönderen: sgi üzerinde Ekim 02, 2025, 14:12:44 ÖS Başka bir şey: Pistorm ile A500'de AGA chipset desteği olamaz herhalde değil mi? Kabaca anladığım kadarıyla Pistorm orjinal yazılımlar için orjinal makine chipset'ini kullanıyor, emülasyon yapmıyor. RTG tarafında modern bir Amiga OS kullandığından orada daha farklı işler yapıyor. Modern AmigaOS'leri bilmediğimden daha tam oturtamadım oraları kafamda... Evet AGA desteği yok. Aslında kasalı 2000, 3000 ve 4000 bilgisayarlarda grafik kartı vardı. Bir çoğu da picasso yazılımı kullanılıyordu.Ekran seçilebilen program ve oyunlar bu kartlarda çalışıyordu. Quake doom gibi oyunlar işlemci yeterliyse çalışır. Pistorm, vampir gibi sistemler bu kartları emule eder. |