commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: ozkano üzerinde Aralık 25, 2006, 21:06:11 ÖS



Konu Başlığı: Commodore 1950
Gönderen: ozkano üzerinde Aralık 25, 2006, 21:06:11 ÖS
Commodore 1950 monitorum biraz önce ruhunu teslim etti  :'( power düğmesine basınca ince tizzzzzzz sivrisinek sesine benzeyen bir ses çıkarıyor acaba nesi gitmiş olabilir  :D


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: Alcofribas üzerinde Aralık 25, 2006, 21:31:23 ÖS
Geçmiş olsun...

Tahminlerim:

1- Yüksek kapasite bir kondansatör (içini açıp bak yanmış ve kokuyorsa ve dahi akmış/patlamış ise sök değiştir. Kendin yapabilirsin.)

2- Yüksek voltaj trafosu (Unut gitsin, ben daha tamir edilenini görmedim. Bir TV tamircsine sormak lazım gene de)

3- Yatay veya dikeyde tek bir çizgi var ise sesle beraber Hor. veya Vert. gitmiştir. (Yapılabilir ama tamircide)


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: Bakkada üzerinde Aralık 25, 2006, 21:50:02 ÖS
Ozkan abi sen bi kursun doktur bise yap ya bu aralar cok cihazin bozuluo abi :'(


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: DevilisH üzerinde Aralık 26, 2006, 02:12:29 ÖÖ
Özkanım sana komik bişe diyeceğim ama sadece sen anlayacaksın :)

Aynı sorun benim özel bir commodore monitörümde yazın oldu. Gerçi ben hala baktırmadım :)

Neyse geçmiş olsun kardeşim.

Hoşça kalasın



Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: ozkano üzerinde Aralık 26, 2006, 08:03:07 ÖÖ
butun commodore parçaları aynı şekilde bozuluyo ister commodore üretsin ister 3. parti. bu arada monitoru çalıştırdım ama şöle, normal olarak dugmeye basınca çalışmıyo cızzz diye ses çıkıyo, bu sesi çıkarırken çok hızlı kapayıp açarsam çalışıyo :) içerde kondansitor filan gitti galiba


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: ozkano üzerinde Aralık 26, 2006, 09:35:53 ÖÖ
yada kıçına bi kez vurunca çalışıyor, şöle osmanlı tokadı vurduktan sonra, bu durum 1950 lerin genel sorunuymuş yanılmıyorsam 1 tane direnç gidiyormuş, şimdilik kullanıyorum monitoru ama en yakın zamanda değiştirmem gerek


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: Daima Genç üzerinde Aralık 26, 2006, 11:46:33 ÖÖ
Benim de bir ara bir 1950'm vardı. Sonra birisine satmıştım. Acaba o 1950 bu 1950 olabilir mi?  :'( Hatta bir ara üzerinde Windows bile çalıştırmayı denemiştim.

İşte utanç tablosu :)

(http://img227.imageshack.us/img227/6198/132rz8.jpg) (http://imageshack.us)


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: ozkano üzerinde Aralık 26, 2006, 12:50:25 ÖS
ben amigaturk den aldım arkadaş levent de oturuyodu


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: ozkano üzerinde Aralık 26, 2006, 12:52:52 ÖS
bu monitor galiba renk aynı :) hatta power tuşu bilem aynı renkte, o dur :)


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: Arda üzerinde Aralık 28, 2006, 00:11:25 ÖÖ
hmm renkler gayet sağlıklı görünüyor. sadece rotasyonda hafif bi yamukluk var :D

Kaç senelik bu monitörler?


Konu Başlığı: Ynt: Commodore 1950
Gönderen: ozkano üzerinde Aralık 28, 2006, 04:09:30 ÖÖ
renkler çok iyi amigada vga modunda çok guzel çalışıyor dediğin gibi biraz rotasyon sorunu var sadece