commodore.gen.tr

Commodore => Commodore Yazılım => Konuyu başlatan: fakcakaya üzerinde Mayıs 14, 2009, 11:11:25 ÖÖ



Konu Başlığı: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: fakcakaya üzerinde Mayıs 14, 2009, 11:11:25 ÖÖ
Arkadaşlar artık biliyorsunuz a600üm var hdd li 2 mb ramli.WB 2.1 kurulu whdload oyunlarını çalıştırmaya kalktığımda sürekli mavi ekran açılıp not registered diye yazılar yazdıktan sonra ,oyunları açıyor(çok sıkıcı)..

oyun ları açarkende dikkat ettim (tamam disket değiştirmeden kurtuluyorsunda) hemen hemen disketle yüklermiş gibi ekran pır pır ederek açıyor oyunları...bu neyden kaynaklanıyor ilk sorum bu

2.sorum::: bildiğiniz üzere a600 her oyunu çalıştırmıyor...kickstart 13 diye bir disketim var onu yükledikten sonra disket sürücüyle ,açmayan oyunları öyle oynardım...şimdi hdd den bu oyunları açmaya kalktığımda şu mesajı almaktayım  devs:/kickstart:vs...a500 gibi bir mesaj.....

nasıl olcak bu işler arkadaşlar


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 14, 2009, 11:40:05 ÖÖ
Bildiğim kadar cevaplayayım.

Alıntı
Arkadaşlar artık biliyorsunuz a600üm var hdd li 2 mb ramli.WB 2.1 kurulu whdload oyunlarını çalıştırmaya kalktığımda sürekli mavi ekran açılıp not registered diye yazılar yazdıktan sonra ,oyunları açıyor(çok sıkıcı)..

Bunun için WHDLoad'ı sitesinden register etmen lazım. Yaptığı işe göre istediği parayı hakkettiğini düşünsemde ilk başta biraz tuzlu sayılabilecek bir fiyatı var. Onun için bir yerlerden serial bulmayı da deneyebilirsin. Senin bileceğin iş.

Alıntı
oyun ları açarkende dikkat ettim (tamam disket değiştirmeden kurtuluyorsunda) hemen hemen disketle yüklermiş gibi ekran pır pır ederek açıyor oyunları...bu neyden kaynaklanıyor ilk sorum bu

Bununla ilgili bir opsiyon olması lazım. Belkide kullandığın installer ile ilgili olabilir. Benim oynadığım oyunlarda tam tersi bir durum söz konusuydu. Örneğin Lotus'da ara yükleme ekranı açılmadan hemen oyna geçtiği için o muhteşem müzikleri dinleyemiyordum.

Alıntı
2.sorum::: bildiğiniz üzere a600 her oyunu çalıştırmıyor...kickstart 13 diye bir disketim var onu yükledikten sonra disket sürücüyle ,açmayan oyunları öyle oynardım...şimdi hdd den bu oyunları açmaya kalktığımda şu mesajı almaktayım  devs:/kickstart:vs...a500 gibi bir mesaj.....

Evet bunlar disketten de yüklesen A600'de çalışmayacak olan oyunlar. Hata mesajında yazan çekmeceye 1.3 kickstart imaj dosyasını koyarsan, sorun düzelecektir. Dosyayı bulmak için google'a başvurmalısın diyorum.

Alıntı
nasıl olcak bu işler arkadaşlar

Benden bu kadar. Arkadaşlar arasından daha net cevap verecek olanlar da çıkacaktır.






Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 14, 2009, 12:01:05 ÖS
Workbench:Devs/Kickstarts çekmecesinde bulunması gereken dosyalar şunlar:

kick34005.A500 <-- Kickstart v1.3 rev 34.5 (1987)(Commodore)(A500-A1000-A2000-CDTV).rom dosyasının adını değiştirerek elde edebilirsin.
kick34005.A500.RTB <-- http://aminet.net/util/boot/skick346.lha (http://aminet.net/util/boot/skick346.lha) dosyasından alacaksın
kick40068.A1200 <-- Kickstart v3.1 rev 40.68 (1993)(Commodore)(A1200).rom) dosyasının adını değiştirerek elde edebilirsin.
kick40068.A1200.RTB <-- http://aminet.net/util/boot/skick346.lha (http://aminet.net/util/boot/skick346.lha) dosyasından alacaksın
kick40068.A4000 <-- Kickstart v3.1 rev 40.68 (1993)(Commodore)(A4000).rom) dosyasının adını değiştirerek elde edebilirsin.
kick40068.A4000.RTB <-- http://aminet.net/util/boot/skick346.lha (http://aminet.net/util/boot/skick346.lha) dosyasından alacaksın

Not: dosya isimlerini değiştirirken .rom olan uzantıları silmen gerekiyor. Yani romların uzantıları .a500 .a1200 .a4000 şeklinde olmalı. ;)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: fakcakaya üzerinde Mayıs 14, 2009, 15:24:27 ÖS
çok saolun az çok aydınlandım...ama whdload konusunu tam çözemedim...bazı dosyalarmı atmam gerekiyor?yoksa, lisansmı satın almam gerekiyor??? 20 yıl önceki oyunların nesine lisans ödeyecem...


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 14, 2009, 15:56:18 ÖS
Lisansı oyuna değil o oyunu harddiskten oynamanı sağlayan WHDLoad paketine vericeksin zaten. Yok ben disketten oynarım diyorsan zaten böyle bir şeye gerek yok.

Kaldı ki yukarda bahsi geçen rom dosyaları da Amiga'nın patenti hala birilerinde olduğundan lisanslı ürünler. Yani .a1200 ile biten dosyayı kullanabilmek için bir Amiga 1200 sahibi olman gerekiyor vs.vs. :)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: fakcakaya üzerinde Mayıs 14, 2009, 15:59:44 ÖS
peki kardeş nerde satılıyor bu whdload lisansı merak ettim..inceleceğim sitesi varmı


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: max.damage üzerinde Mayıs 14, 2009, 16:05:53 ÖS
@fakcakaya http://www.whdload.de/ (http://www.whdload.de/)

 Telif'li bir yazilimsa telif bededelini odemen gerekiyor fonksiyonlarinin hepsini kullanmak icin :) Sormaya bile luzum yok yani.Bir de 20 yillik yazilim/oyun olayindan bahsetmissin,aslinda bu iyi olmus ,benim bildiklerim su sekilde abandonware masali ile ilgili;

 Ne yazik ki bu konu ile ilgili referans alabilecegimiz legal bir olusum yok.Uluslararasi sartlara gore duzenlenmis ,ortalama olarak benzer "telif hakki" kanunlarina gore bakilirsa tam anlamiyla mesnetsiz bir olgu abandonware.En azindan su an ki kullanimiyla.

 Aslinda Abandonware kurallarini tanimlayan tek taraf onu yayinlayanlar. 4 yil,10 yil gibi sureler telaffuz edilsede resmi bir dayanagi olmadigi icin pek bir anlami yok.Soz konusu olan sey telif hakki kanununa dahil bir sey ise ,bu hakki elinde bulunduran sahis/kurum ,sahip oldugu hak turune gore (her turlu hak/kullanma/satma/dagitma) ,eger bir zaman siniri mevcut degilse, haktan vaz gecmedigi surece ,sartlarini kendi rizasi ile degistirmedigi surece ya da hak ile alakli taraf olacak durumu devam ettigi surece, bahsi gecen telif hakki kanun tarafindan korunmaktadir. Bu ,telif hakli urunun kullanimi/satisi/dagitimi'nin sadece telif sahibi tarafindan belirlenen sartlar dogrultusunda yapilabilecegi anlamina geliyor.Yani hic bir kanuni uygulama "bu sey halka mal oldu artik" diyemiyor.

 Diger yandan telif hakki sahibinin taraf olacak durumu soz konusu degilse ,olum/iflas gibi bir durum soz konusu ise ,belirlenen sure boyunca (ortalama bir insan omru kadardir bu sure,bir kac yil degil) hak talebi basvurusu yapilmadigi takdirde , soz konusu yazilim telif kanunlarina gore "freeware" statusune alinir , iste bu durum gercek anlamda anonim'dir ve abandonware tanimi bunun icin yapilmistir.

 
 


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Arda üzerinde Mayıs 14, 2009, 16:49:06 ÖS
Bildiğim kadar cevaplayayım.

Alıntı
Arkadaşlar artık biliyorsunuz a600üm var hdd li 2 mb ramli.WB 2.1 kurulu whdload oyunlarını çalıştırmaya kalktığımda sürekli mavi ekran açılıp not registered diye yazılar yazdıktan sonra ,oyunları açıyor(çok sıkıcı)..

Bunun için WHDLoad'ı sitesinden register etmen lazım. Yaptığı işe göre istediği parayı hakkettiğini düşünsemde ilk başta biraz tuzlu sayılabilecek bir fiyatı var. Onun için bir yerlerden serial bulmayı da deneyebilirsin. Senin bileceğin iş.
ben de bildiğim kadar cevaplayayım,

Key dosyası bulmayı tavsiye etmiyorum, key kullanmak yerine demo kullanmayı tercih et. Lakin key dosyası ile birçok oyun çalışmayacaktır. Whdload her yeni sürümünde bazı keyleri blacklist ediyor ve rastgele çakmalar yaratıyor. Amiga camiasından da sıkı destek geliyor bu yazılıma, kimse key'ini paylaşmıyor. Biraz paraya kıyıp register edersen rahatlarsın.

Alıntı
Alıntı
oyun ları açarkende dikkat ettim (tamam disket değiştirmeden kurtuluyorsunda) hemen hemen disketle yüklermiş gibi ekran pır pır ederek açıyor oyunları...bu neyden kaynaklanıyor ilk sorum bu

Bununla ilgili bir opsiyon olması lazım. Belkide kullandığın installer ile ilgili olabilir. Benim oynadığım oyunlarda tam tersi bir durum söz konusuydu. Örneğin Lotus'da ara yükleme ekranı açılmadan hemen oyna geçtiği için o muhteşem müzikleri dinleyemiyordum.
Sebebi ram'in yetersiz geliyor. Böylece oyun disketten yükleme yapmak istediği zaman WHDload floppy emulasyonu yaparak harddiskten birşeyler okumaya çalışacak, bu da işlemcinin tüm zamanını harcadığı için oyunun yaptığı tüm işlemler (ekran tazeleme, müzik çalma vb) geçici olarak durdurulacak. Ram ekle falan, düzelmesini um.

ikon ayarlarında "PRELOAD" seçeneği var. Onu da aktive edebilir, sonucu görebilirsin. Preload tümdiskleri önce ram'e atar.

Yalnız unutmamak lazım, whdload önce kickstart imajını yüklüyor (521kb) sonra her diski ram'e atıyor (900kbxdisket) ve oyun için de hala gerekli ram kalması gerekiyor. Yani 3 disklik bir wb1.3 oyunu oynamak için en az 4.5MB ram'e ihtiyacın olacak bu seçenekle.

Alıntı
Alıntı
2.sorum::: bildiğiniz üzere a600 her oyunu çalıştırmıyor...kickstart 13 diye bir disketim var onu yükledikten sonra disket sürücüyle ,açmayan oyunları öyle oynardım...şimdi hdd den bu oyunları açmaya kalktığımda şu mesajı almaktayım&nbsp; devs:/kickstart:vs...a500 gibi bir mesaj.....

Evet bunlar disketten de yüklesen A600'de çalışmayacak olan oyunlar. Hata mesajında yazan çekmeceye 1.3 kickstart imaj dosyasını koyarsan, sorun düzelecektir. Dosyayı bulmak için google'a başvurmalısın diyorum.

Devs:Kickstarts klasörü altına kick34005.A500 ve kick34005.A500.RTB dosyalarını koyman gerek. Özay Turay'ın anlattığı şekilde.


Alıntı
Alıntı
nasıl olcak bu işler arkadaşlar

Benden bu kadar. Arkadaşlar arasından daha net cevap verecek olanlar da çıkacaktır.

Çıkacaktır, fakat en güzeli Paypal kullanarak register etmek.

http://www.whdload.de/reg.html (http://www.whdload.de/reg.html)

burada sayfanın altındaki paypal butonlarından ödeme yapıp sonra wepl(a)whdload.de adresine mail atman gerekecek. sana bir Key dosyası gönderecek, o dosyayı S: çekmecesine koyacaksın.


lafı açılmışken, kim registered whdload kullanıyor?


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: coze üzerinde Mayıs 14, 2009, 16:59:55 ÖS
lafı açılmışken, kim registered whdload kullanıyor?

tabi ki de ben :)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: max.damage üzerinde Mayıs 14, 2009, 17:04:40 ÖS
 Ardacigim ,anarsik yaratmasana.


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 14, 2009, 18:16:56 ÖS
lafı açılmışken, kim registered whdload kullanıyor?

Ben değil. Demo olarak kullanıyorum. İlk kurduğumda (AmiKit ile birlikte) demo olduğunu görünce register etmek istedim. Ama sürekli kullandığım bir program olmadığı için 30€ fazla geldi. Zaten ikisi Lotus biri International Karate olmak üzere yılda üç kere açıyorumdur. Onu da demo demo kullanıyorum.

Yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim. :)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: coze üzerinde Mayıs 14, 2009, 18:22:49 ÖS
30 euro diil yav. 20 euro, 30 dolar. bel aldigimda dolar euro paritasi daha bozulmamisti. ikiside 20 idi. hemen 20 dolara almistim :)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Mathman üzerinde Mayıs 14, 2009, 19:59:04 ÖS
ben de orjinal, registerli WhdLoad kullanıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Arda üzerinde Mayıs 15, 2009, 02:30:11 ÖÖ
parayı verince ömür boyu update garantisi var mı?


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Alpyre üzerinde Mayıs 15, 2009, 02:55:12 ÖÖ
Böyle bir programa 20$ bişey değil. Ayrıca her oyun açtığınızda pencerede kendi adınızı görüp gururlanacak ve Amiga camiasına destekte bulunduğunuzu hatırlayacaksınız. Update garantisi vardır muhakkak...

Ben şimdilik korsan key kullanıyorum. Registration yeniden başlasın hemen edinicem kendi key'imi ben de...


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: coze üzerinde Mayıs 15, 2009, 04:50:55 ÖÖ
parayı verince ömür boyu update garantisi var mı?

var tabi (key'ini sizdirmadigin surece)

bu arada ek bir not, illa para vermek zorunda degilsiniz. henuz install yazilmamis 3 oyuna install yazarak bir key edinmenizde mumkun.


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: fakcakaya üzerinde Mayıs 15, 2009, 11:16:28 ÖÖ
arkadaşlar herkes fikirlerini ve bilgilerini paylaşmış...epey bilgi sahibi oldum...fakat anlayamadığım bi durum var...
http://www.whdownload.com/ (http://www.whdownload.com/)   -bu siteden oyunları hdd me atıp full versiyonlarını oynuyorum zaten a600 ümde...register olunca ne düzelecek,,yukarıda bahsettiğim pır pır yüklemesimi?yoksa dahamı hızlı açacak oyunları ???nedir yani.....

saygılarımla


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 15, 2009, 11:21:24 ÖÖ
Kısa vadede hiçbirşey değişmeyecek.

Ama uzun vadede düşünürsen bu güzel programı geliştiren arkadaşlara yardımcı olup programın iyileştirilmesine katkıda bulunmuş olacaksın. :)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 15, 2009, 11:45:31 ÖÖ
arkadaşlar herkes fikirlerini ve bilgilerini paylaşmış...epey bilgi sahibi oldum...fakat anlayamadığım bi durum var...
http://www.whdownload.com/ (http://www.whdownload.com/)&nbsp;  -bu siteden oyunları hdd me atıp full versiyonlarını oynuyorum zaten a600 ümde...register olunca ne düzelecek,,yukarıda bahsettiğim pır pır yüklemesimi?yoksa dahamı hızlı açacak oyunları ???nedir yani.....

saygılarımla


Register olunca açılışta gelen uyarı mesajı ve bekleme olayı kalkacak. Satın aldığın lisans ise indirdiğin oyunlar için değil, oyunların bu şekilde çalışmasını sağlayan program için.

Birde tabi Özay'ın dediği gibi programcıya destek vermiş oluyorsun.


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Alpyre üzerinde Mayıs 15, 2009, 16:41:38 ÖS
Register olunca, oyunun icon tooltype'ına SplashDelay=0 ekleyerek, Splash Screen'i tamamen kapatabilirsiniz (Hani oyunun ikonunu çift tıklattığınızda ekranın ortasında beliren WHDLoad ile ilgili bilgiler veren mavi pencere. Register değilseniz iki tane çıkıyo hani.)
Böylece oyuna tıklar tıklamaz oyundasınız... Yaa yaaa...
 


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: fakcakaya üzerinde Mayıs 15, 2009, 17:50:13 ÖS
daha fazla para dökmek istemiyorum amiga için...üzgünüm


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 15, 2009, 18:03:00 ÖS
Zaten dökmen gerekmiyor. Başlangıçtaki bekleme hariç gayet güzel çalışıyor program. Hatta illegal key kullanırsan sapıtıyor. En güzeli demo olarak kullanmak.

Bu arada Simon The Sorcerer AGA versiyonu ve bazı oyunlar TOSEC'ten çıkan A4000 rom ile düzgün çalışmıyor. Çalışan bir versiyonu için http://saivert.xerc.biz/amiga/kickstarts_pat_rtb.lha (http://saivert.xerc.biz/amiga/kickstarts_pat_rtb.lha) adresindeki dosyaları kullanmak en güzeli. :)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Arda üzerinde Mayıs 15, 2009, 21:01:52 ÖS
daha fazla para dökmek istemiyorum amiga için...üzgünüm

haha, neden üzgünsün? sanki whdload'ı biz sana satıyormuşuz gibi bir hava oluştu şimdi.

Umarım daha güzel günler gelir, sıkıntılar biter, bir turbo kart, 8MB ram alacağın günler, whdload'a 200$ bağışlayacağın zamanlar da gelir...


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 16, 2009, 08:50:22 ÖÖ
haha, neden üzgünsün? sanki whdload'ı biz sana satıyormuşuz gibi bir hava oluştu şimdi.

Ne yalan söyleyeyim. Oluştu vallaha!


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 16, 2009, 10:13:01 ÖÖ
:)

Belki komisyon alıyorum ben. ;)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 16, 2009, 10:23:49 ÖÖ
Komisyon değilde bilmemkaç kişiyi register edene ücretsiz key verseler fena olmazdı. :D


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: fakcakaya üzerinde Mayıs 18, 2009, 15:53:29 ÖS
arkadaşlar peki bu serial keyin crackini nerden bulurum...


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 18, 2009, 16:12:01 ÖS
@fakcakaya, bu bizim forumun konusu değil... Bu tür isteklerinizi forum dışında tutunuz... Google'da arayabilirsiniz...


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 18, 2009, 17:14:26 ÖS
Ek bir bilgi: WHDLoad.key dosyasını bulsan bile muhtemelen keysiz kullanmak daha mantıklı olacaktır. İllegal key'lerin rastgele zamanlarda kilitlendiğini belirtmek lazım. Zaten beklettiği de çok uzun bir süre değil. ;)


Konu Başlığı: Ynt: YİNE A600 İÇİN YARDIM İSTEYECEM :)BAKARMISINIZ
Gönderen: fakcakaya üzerinde Mayıs 18, 2009, 19:18:59 ÖS
peki özaycığım..bu key dosyasını nerden bulcam.nasıl kullancam(nasıl kurulacak ,hangi pencereye atılacak..vss..)