commodore.gen.tr

Diğer Nostaljik Bilgisayarlar => Atari - Emulasyon => Konuyu başlatan: Cengiz Demir üzerinde Mayıs 24, 2009, 16:50:16 ÖS



Konu Başlığı: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Mayıs 24, 2009, 16:50:16 ÖS
Eskiler bilirler gerçek Atari aslında bu küçük bilgisayardır.
Bilgisayar diyorum çünkü sadece oyun oynamıyor kendine ait özel basic dilinde programlarda yazabiliyordunuz. Benim bilgisayarla ilk tanışmam bu cihazla olmuştu :)
Kasetten eğer kaliteli bir oyun yükliyecekseniz ortalama 15 dakika beklemeniz gerekiyordu. Tabi arada Load Error verip kasedi başa sarıp yeniden yüklemeye başlamakta işin tuzu biberi oluyordu. :D
 
Bu bilgisayar öyle çok tutulmuştuki daha sonraları oyun oynanan her cihaza atari denmeye başlamıştı. Şimdiki Nintendo Entertainment System cihazlara ve oyun salonlarındaki çok farklı marka ve modeldeki cihazlara atari denmesinin nedeni bu cihazdır.

Zamanında dostlarımla beraber az zaman geçirmemiştim başında.
 
(http://www.computercloset.org/Atari_800XL_and_Peripherals.jpg)
 
Biraz nostaljiden sonra atari oyunlarının bilgisayarda nasıl oynanacağını anlatayım.
 
Öncelikle aşağıdaki dosyaları çekelim.
 
Emulator
http://atariarea.krap.pl/PLus/files/Atari800Win%20PLus%204.0.exe (http://atariarea.krap.pl/PLus/files/Atari800Win%20PLus%204.0.exe)
 
Rom dosyaları (Bir çeşit işletim sistemi diyebiliriz.)
http://rapidshare.com/files/129325415/Atari_Win_Rom.rar (http://rapidshare.com/files/129325415/Atari_Win_Rom.rar)
 
Oyunlar (Ortalama 5 oyun olan 340 tane atari disketi )
http://rapidshare.com/files/135040500/Atari_Games.rar (http://rapidshare.com/files/135040500/Atari_Games.rar)
 
Oyun Listesi
http://rapidshare.com/files/135041003/Atari_Games_List.pdf (http://rapidshare.com/files/135041003/Atari_Games_List.pdf)
 
Önce Harddiskte romları ve oyunları kopyalayacağımız bir klasör oluşturalım.
Örneğin Atari.
Rom dosyalarını atari klasörüne açalım.
Daha sonra emulatör programını kuralım.
 
Programı ilk çalıştırdığımızda bazı ayarlar yapmamız gerekiyor.
 
Kısayol oluşturmak istiyorsanız buradan seçebilirsiniz.
(http://img184.imageshack.us/img184/2402/image1vj2.jpg)
 
Burdan Romların nerede olduğunu seçiyoruz. Search düğmesine basıp rom dosyalarını açtığımız dizini seçiyoruz. Örneğin D:\Atari\Rom
(http://img242.imageshack.us/img242/8247/image2ve0.jpg)
 
 
Bu ekranda hangi dosya türlerinin çift tıklayarak emülatörle beraber açılmasını istediğimizi seçiyoruz. Rom ve Bin uzantıları başka programlarla ilişkilendirilmiş olabileceği için onları boş bırakmanızı tavsiye ediyorum.
(http://img242.imageshack.us/img242/5382/image4fz8.jpg)
 
Emulatörümüz açıldı ilk önce joystick'imizi ayarlıyalım.
Input menüsünden joystick'i seçelim.
(http://img242.imageshack.us/img242/6154/image6eo7.jpg)
 
Eğer bilgisayarımıza joystick takılı ise seçeneklerde görebilirsiniz.
Eğer joysticiniz varsa ikinci joysticki de klavye olarak ayarlayıp iki kişilik oyunları arkadaşınızla beraber oynayabilirsiniz.
Joystick yoksa Arrows + Rctlr (Yön + Sağ Control) seçebilirsiniz.
Eğer tuşları kendim ayarlıyacağım diyorsanız Keyset A veya B 'yi seçebilirsiniz.
Seçtikten sonra Keyset A veya B düğmelerine basarak ayar yapabilirsiniz.
(http://img291.imageshack.us/img291/3552/image7yh6.jpg)
 
Ayar ekranı çıkınca yönleri fare ile seçip kullanmak istediğiniz tuşa basabilirsiniz. Ara yönleri tanımlamanıza gerek yok.
Ateş tuşunu ise sol control yaparsanız daha rahat oynayabilirsiniz.
(http://img229.imageshack.us/img229/9066/image71zr5.jpg)
 
 
Eğer sistemdeki Joysticki aktif hale getirdiysek. Advanced düğmesine basalım
ve Do not toogle seçeneğini işaretliyelim. Eğer bunu işaretlemezsek Joystickteki ikinci düğmeye basınca emulatör pause moduna geçiyor.
(http://img242.imageshack.us/img242/1452/image10nm5.jpg)
 
 
Joystcik ayarları tamam. Şimdi de ekran ayarlarına bakalım.
View menüsünden graphics option'u seçiyoruz.
(http://img502.imageshack.us/img502/1382/image11ur2.jpg)
 
 
 
Eğer pencere içinde oynamak istiyorsanız windowed ile biten ayarları seçin.
Tam ekran oynak isterseniz. 640x480 partially clipped seçeneğini tavsiye ederim.
Stretching mode ile görünümü ayarlıyabilirsiniz.
Scanlines TV görünüm verir.
Smooth ise flu görümün verir.
(http://img297.imageshack.us/img297/8042/image12pp0.jpg)
 
 
Eğer bilgisayarınız eski sistem ise
Advanced düğmesine basıp Penium pro ve MMX seçeneklerini seçip emulatörün performansını arttırabilirsiniz.
Ayrıca Display Memory Type seçeneği ile yapacağınız seçeneklerde perfromans artışı getirebilir.
(http://img244.imageshack.us/img244/9614/image13wb1.jpg)
 
 
Emulatör ayarlarımız bitti şimdi gelelim oyun oynamaya.
Oyunların üzerine (eğer ilişkilendirdiyseniz) çift tıklayarakta açabilirsiniz.
Yada File Autoboot Image ilede açabilirsiniz.
(http://img137.imageshack.us/img137/2591/image14gh7.jpg)
 
 
Autuboot İmage basınca seçim kutucuğu çıkar. Oyun klasörümüzü açıp örn. D:\Atari\Oyun istediğimiz oyunu seçip oyuna başlayabiliriz.
 
 
 
Oyunlarda iki kişilik ve seviye ayarları için Option (F3), Select(F4) oyunu başlatmak için Start(F2) tuşlarını kullanabilirsiniz. Bendeki beta sürümüne böyle. Yukarıda çekceğiniz sürüm betası değil belkide farklı olabilir deneyerek bulursunuz.
 
Oyunumuz açıldı keyifli oyunlar :)
(http://img184.imageshack.us/img184/6263/image16da8.jpg)
 
Takıldığınız bir konu olursa yardımcı olabilirim. ;)
 
Not: Bazı oyunlar uyumlu olmadığı için hata verip emulatör ayarlarını sıfırlayabiliyor. Böyle durumlarda tekrar ayar yapmanız gerekir.

Atarinin popüler bir kaç oyunu
 
River Raid
(http://img184.imageshack.us/img184/6263/image16da8.jpg)
 
 
Bounty Bob Strikes Back
(http://img293.imageshack.us/img293/9121/bbobdh5.jpg)
 
 
HERO
(http://img295.imageshack.us/img295/1388/heroan2.jpg)
 
 
Beach Head II
(http://img293.imageshack.us/img293/4426/beachheadiiye2.jpg)
 
 
Blue Max 2001
(http://img293.imageshack.us/img293/7862/bluemax2001fa9.jpg)
 
 
Captain Beeble
(http://img237.imageshack.us/img237/6489/captainbeeblekq3.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: magic_gun üzerinde Mayıs 24, 2009, 17:59:57 ÖS
 :)dostum tesekkurler
uzun zamandır bukadar keyıf almamıstım
atari 800xl ve 65 xe  sistemi kurdurdun bana
tesekkurler


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Mayıs 24, 2009, 19:25:00 ÖS
:)dostum tesekkurler
uzun zamandır bukadar keyıf almamıstım
atari 800xl ve 65 xe  sistemi kurdurdun bana
tesekkurler


Rica ederim hocam. Eğer yardımcı olduysam emin ol en az senin kadar sevindim :)


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: zeki ural üzerinde Mayıs 24, 2009, 22:56:21 ÖS
geç de olsa bende gördüm...cdemir teşekkürler dostum saol..en kısa zamanda kurup deniycem .sonuna kadar devam dostlar
:)
 


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: tabu üzerinde Mayıs 24, 2009, 23:07:31 ÖS
Grafikleri çok salak yaw bu atari serilerinin.
Zeki: bilirsin antepde dükkana hep 65xe ve 800 gelirdi tamire,yapardım ama oyun oynayıp yüklediğimi hiç hatırlamam...


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: zeki ural üzerinde Mayıs 24, 2009, 23:19:48 ÖS
abi en çok da maraştan oyun salonunun birinden gelen a500 leri hiç unutmam valla okadar toz içinde kalmıştıki makinanın board"u görünmüyodu
tozdan işin ilginci floppyler hala çalışırdı...nerde eski günler be abi


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Mayıs 25, 2009, 08:41:17 ÖÖ
@zeki ural hocam sağol teşekkürler :)

@tabu hocam hocam oyun yüklememenin bir nedeni de oyun yükleme süresinin tamir süresinden daha uzun olması olabilir mi :D


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Gokhan Ozkan üzerinde Mayıs 25, 2009, 10:27:55 ÖÖ
Paylaşım için teşekkürler dostum


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 25, 2009, 10:31:13 ÖÖ
Paylaşım için teşekkürler... Bu tür emulator yazılarını pek takip etmediğimden, eğer alıntı varsa, bunu belirtmek yerinde olur...Yoksa, tebrikler, az uğraşmamışsın...


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Mayıs 25, 2009, 13:01:26 ÖS
Gokhan Ozkan hocam Teşekkürler. Rica ederim:)

Paylaşım için teşekkürler... Bu tür emulator yazılarını pek takip etmediğimden, eğer alıntı varsa, bunu belirtmek yerinde olur...Yoksa, tebrikler, az uğraşmamışsın...
Hocam aslında alıntı ama kendimden alıntı. Upload'lar dahil hepsini başka bir site için hazırlamıştım. Buraya da kısmetmiş :)


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 25, 2009, 13:10:39 ÖS
Tebrikler...Güzel bir çalışma...


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Mayıs 25, 2009, 13:41:24 ÖS
Tebrikler...Güzel bir çalışma...
Teşekkürler hocam. Sizler kadar olmasada çorbaya bir kaç tuz tanesi atabilyorsak ne mutlu bize.
Ayrıca sizin gibi ustalardan tebrik almanında keyfi bir başka oluyor :)


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: ozgur106 üzerinde Ekim 08, 2009, 10:17:52 ÖÖ
spy vs spy ı tek gecerım cok guzeldı atarı 2600 emu ıle oynuyorum ancak bunuda ındırıcem spy vs spy ıcın umarım bulurum oyunlarda


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Skate üzerinde Ekim 08, 2009, 11:59:07 ÖÖ
Biliyorsunuz yakın zamanda Atari 800XL/XE ile ilgili bir yazı dizisi başlatmıştım Plazma'da. Hala çıkmamış 6. sayıda devamı var ve 7. sayı olursa orada da devam edecek. Beni en çok şok eden Atari'nin spritelarından missles diye geçenlerin genişliklerinin 2 bit, yani 2 pixel olması. Geri kalan spritelar da 8 pixel genişliğinde zaten. Yani amcamlar düşünmüş ki 8 pixel genişlikte her tür sprite çizilebilir, bunlar da ateş ederken en fazla 2 pixel genişlikte sprite kullanırlar. Commodore firması spritelara 24 pixel genişlik rezerve ederken eminim Atari'deki oyunların sınırlarını göz önünde bulundurmuştur :) Bir diğer ilginç şey ise spriteların yüksekliklerinde bir sınır olmaması. Yani ekran boyunda sprite çizdirebiliyorsun. Commodore'da ise epey uğraştıran multiplexing teknikleri gerekiyor bu iş için. Ancak Atari'deki spriteların ekran boyu olmasının da bir dez avantajı ortaya çıkıyor hemen. Sprite'ları Y ekseninde kaydıramıyorsun, bunun yerine sprite datalarını hafızada kaydırmak gerekiyor. Çok acayip bir tasarım gerçekten. Özetle adamlar bir satırda 8 sprite için 5 byte yeterli olmalı demişler. Commodore firması ise 5 yerine 24 byte rezerve etmiş aynı adet sprite'a.


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Arda üzerinde Ekim 08, 2009, 12:35:33 ÖS
Biliyorsunuz yakın zamanda Atari 800XL/XE ile ilgili bir yazı dizisi başlatmıştım Plazma'da. Hala çıkmamış 6. sayıda devamı var ve 7. sayı olursa orada da devam edecek. Beni en çok şok eden Atari'nin spritelarından missles diye geçenlerin genişliklerinin 2 bit, yani 2 pixel olması. Geri kalan spritelar da 8 pixel genişliğinde zaten. Yani amcamlar düşünmüş ki 8 pixel genişlikte her tür sprite çizilebilir, bunlar da ateş ederken en fazla 2 pixel genişlikte sprite kullanırlar. Commodore firması spritelara 24 pixel genişlik rezerve ederken eminim Atari'deki oyunların sınırlarını göz önünde bulundurmuştur :) Bir diğer ilginç şey ise spriteların yüksekliklerinde bir sınır olmaması. Yani ekran boyunda sprite çizdirebiliyorsun. Commodore'da ise epey uğraştıran multiplexing teknikleri gerekiyor bu iş için. Ancak Atari'deki spriteların ekran boyu olmasının da bir dez avantajı ortaya çıkıyor hemen. Sprite'ları Y ekseninde kaydıramıyorsun, bunun yerine sprite datalarını hafızada kaydırmak gerekiyor. Çok acayip bir tasarım gerçekten. Özetle adamlar bir satırda 8 sprite için 5 byte yeterli olmalı demişler. Commodore firması ise 5 yerine 24 byte rezerve etmiş aynı adet sprite'a.


Pekii atari'de sprite sayısında bir limit var mı? Örneğin 16 sprite gibi? Commodore64'da bir limit olduğunu hatırlıyorum ama kaçtı?


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: joker_ üzerinde Ekim 08, 2009, 13:14:01 ÖS
Commodore64'da bir limit olduğunu hatırlıyorum ama kaçtı?
Commodore'da bir ekranda 8 sprite gösteriliyor,fakat multiplexing tekniği ile bu sayısı çok çok yukarılara çıkıyor en son rekor kaç, şu an bilmiyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Skate üzerinde Ekim 08, 2009, 13:18:20 ÖS
her ikisi de 8. Atari'de 4 player, 4 missle tabir edilen spritelar mevcut. playerlar 8 pixel, misslelar 2 pixel genişliğinde. Tüm spritelar ekran boyunca istenilen uzunlukta kullanılabiliyor. Commodore'da ise 8 sprite var benzer şekilde ancak spriteların tamamı 24x21 pixel boyutunda. Ancak sprite çizimi tamamlandıktan sonra aynı sprite tekrar kullanılabiliyor multiplexing denen bir yöntemle.


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Skate üzerinde Ekim 08, 2009, 13:33:19 ÖS
@joker_: rekor crossbow'un ve 144 sprite. normalde spritelar 21 pixel yüksekliğinde ve daha önce çizim tekrarlatılamıyor. ancak crossbow sprite crunching tekniğiyle spriteları 17 pixele sıkıştırıp 144 sprite basıyor 312 raster satırında.


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: ozgur106 üzerinde Aralık 02, 2009, 10:12:59 ÖÖ
commodore 64 ıcın wınvıce bence en ıyısı pekı atarı 800 xl emulatoru ıcın hangısını onerırsınız


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Skate üzerinde Aralık 02, 2009, 10:24:49 ÖÖ
Ben Atari800Win Plus diye bir emülatör kullanıyorum. Ancak xlit, a8e, atari800, xformer8 v.b. birçok emülatör de yüklü bende. Yani alternatif çok. Atari800Win Plus benim gözlemlediğim kadarıyla hardware trickleri en iyi emüle eden emülatör, o yüzden onu tercih ediyorum.

http://a800win.atari-area.prv.pl/ (http://a800win.atari-area.prv.pl/)


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: ozgur106 üzerinde Aralık 02, 2009, 10:29:01 ÖÖ
tesekkurler dostum bunu ındırıcem


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: max.damage üzerinde Aralık 02, 2009, 11:35:25 ÖÖ
sagol dostum


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: ozgur106 üzerinde Temmuz 13, 2010, 17:47:11 ÖS
toplu 800xl oyunları bulabılecegımız bır kaynak var mı bır de en ıyı emu hangısı 800 xl ıcın


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Temmuz 13, 2010, 17:55:00 ÖS
Hemen hemen tüm emulatörleri test ettim sayılır.
Bu topikteki emulatör en iyisi.

Toplu yazılım ve oyun için. (Megaupload)
http://retro-roms.blogspot.com/search/label/Atari%208-bit (http://retro-roms.blogspot.com/search/label/Atari%208-bit)


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: ozgur106 üzerinde Temmuz 14, 2010, 09:41:55 ÖÖ
cok tesekkurler


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: wizofwor üzerinde Temmuz 14, 2010, 10:33:51 ÖÖ
her ikisi de 8. Atari'de 4 player, 4 missle tabir edilen spritelar mevcut. playerlar 8 pixel, misslelar 2 pixel genişliğinde. Tüm spritelar ekran boyunca istenilen uzunlukta kullanılabiliyor. Commodore'da ise 8 sprite var benzer şekilde ancak spriteların tamamı 24x21 pixel boyutunda. Ancak sprite çizimi tamamlandıktan sonra aynı sprite tekrar kullanılabiliyor multiplexing denen bir yöntemle.

Donanımın nasıl olup'ta sprite boyuna sınırlama getirmediğine bir türlü aklım ermemiştir. Herhalde spritelarla C64'te tanışmış olmamdan kaynaklanıyor. Hele bir de NeoGeo'da sayı limiti'de yoktu sanıyorum. Çünkü Metal Slug oyununu incelemiştim ve arka ekran dahil her şey ekran boyunda spritelardan oluşuyordu. Şaşıp kalmıştım.

Bunun mantığını açıklayabilir misin? Boy sınırlaması olmaması grafik yongasının erişebileceği bellek miktarıyla ilgili bir hadise olabilir ama neden boy sınırsızken en bu kadar dar? Boy sabit en sınırsız olamaz mıydı?


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: tolga abaci üzerinde Temmuz 15, 2010, 15:32:37 ÖS
Bunun mantığını açıklayabilir misin? Boy sınırlaması olmaması grafik yongasının erişebileceği bellek miktarıyla ilgili bir hadise olabilir ama neden boy sınırsızken en bu kadar dar? Boy sabit en sınırsız olamaz mıydı?

Kusura bakmayın, thread'e biraz geç dahil oldum... Ben bir açıklama getireyim, Atari 8-bit mimarisini FPGA'de klonlamış biri olarak :)

Enin dar olması aslında grafik yongasının erişebileceği bellek miktarının sınırlı olmasıyla ilgili gerçekten, ama bu limit scanline başına belirlenmiş olan bir limit. Yani her scanline'da grafik yongasının player başına bir byte'lık bellek erişimi yapma hakkı var gibi düşünebiliriz. Dolayısı ile tüm ekran boyunca aynı sprite kullanılabilir... Bu durum aslında taa 2600 zamanından gelen bir tasarım özelliği.

Zaten dikkat ederseniz, River Raid Atari versiyonlarında ateş ettikten sonra mermi yukarı giderken siz uçağı yana hareket ettirdikçe aynı şekilde yana hareket eder. Bunun sebebi aynı sprite'ın kullanılmış olması olmalı.


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: wizofwor üzerinde Temmuz 15, 2010, 16:49:36 ÖS
Yani 2600'deki on the fly grafik hadisesi (grafik için bellek ayrılmamış olması) kendini sprite olayında tekrarlamış oluyor. Tarihin tekerrürden ibaret olduğunu elektronik aleminde de görmüş oluyoruz böylece.

Bilgi için teşekkürler.

Bu sefer de Commodore'daki yükseklik limitine ne gerek vardı diye düşünmeye başladım, iyi mi?


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: tolga abaci üzerinde Temmuz 15, 2010, 18:43:30 ÖS
Yani 2600'deki on the fly grafik hadisesi (grafik için bellek ayrılmamış olması) kendini sprite olayında tekrarlamış oluyor.

Aslında tam olarak öyle değil :) Yanlış hatırlamıyorsam, her sprite için tüm ekran boyunca görüntüyü saklamaya yetecek kadar bellek ayrılmış oluyor sistem RAM'inde. Yani her satırda CPU tarafından sprite verisinin güncellenmesi gibi bir olay yok 2600'deki gibi. Bu işi grafik chipi hallediyor.
 
Buradaki kısıtlama, her scanline'da tam belli bir pozisyonda iken (tabii görüntü dışı bir anda) sprite verisinin bellekten alınması. Diğer zamanlarda ya arkaplan verisi RAM'den alınıyor, ya da erişim hakkı CPU'ya veriliyor. Bu CPU'yu fazla yavaşlatmamak adına böyle tasarlanmış.

2600'e referans vermemin sebebi, biraz düşününce bu tasarımın köklerinin 2600 TIA'dan geldiğinin farkedilmesinden dolayı. Oradaki sprite mantığının biraz geliştirilmiş hali diyebiliriz.

Bu sefer de Commodore'daki yükseklik limitine ne gerek vardı diye düşünmeye başladım, iyi mi?

Bunu aslında önceki postlarda Skate yanıtlamış. Sprite yüksekliği belli olmayınca, sprite'ı aşağı yukarı hareket ettirebilmenin tek yolu sprite verisini bellekte kaydırmak oluyor.  Ayrıca, yükseklik belli olunca gereksiz yere aşırı bellek harcamasının da önüne geçilmiş oluyor, tüm ekran boyunca sprite verisi için yer ayırmaya gerek kalmıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: wizofwor üzerinde Temmuz 16, 2010, 14:37:43 ÖS
Benim de 2600'e benzetmemin sebebi CPU'nun sprite verisini grafik yongasına bir seferde vermiyor olmasıydı. Yani grafik yongası bir sonraki satıra yazacağı biti yeni satıra geçene kadar bilmemiş oluyor. (Saçmalıyorum galiba. Zaten bu bilgiyi kendi bünyesinde tutmak için söz konusu grafik işlemcisinin kendi RAM'i olan bir ekran kartı olması lazım değil mi?)

Yükseklik kısıtı olan spriteler iyi bir yaklaşım o zaman. Bilişim tarihinin tozlu sayfalarından bir başka detayı daha gün ışığına çıkarmış olduk.

Sırada Nintendo Entertaintment System'in yanıp sönen spriteları var. Yanlız bu sefer bu enteresan fenomenin sebebini değil, bunu tasarlayan mühendisi merak ediyorum. Kendisine söyleyecek bir çift lafım var. Kim bilir kaç çocuk şaşı oldu bu yüzden :P


Konu Başlığı: Ynt: Atari 800XL Emulatörü
Gönderen: tolga abaci üzerinde Temmuz 16, 2010, 15:26:59 ÖS
(Saçmalıyorum galiba. Zaten bu bilgiyi kendi bünyesinde tutmak için söz konusu grafik işlemcisinin kendi RAM'i olan bir ekran kartı olması lazım değil mi?)

Saçmalamıyorsun aslında :) Grafik işlemcisinin kendi RAM'i var, sprite başına 1 byte :)

Nintendo Entertaintment System'in yanıp sönen spriteları... Kim bilir kaç çocuk şaşı oldu bu yüzden :P
:D Çok kötü bir efekt, katılıyorum... Ama orada asıl suçlu kendini çok akılı sanan programcılar... NES'in sprite limitini aşmak için uydurulmuş gerçekten kötü bir çözüm bu sprite flicker olayı. Hardware designer'ların günahını almayalım :)