commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Genel => Konuyu başlatan: Blasterreal üzerinde Şubat 13, 2011, 17:25:36 ÖS



Konu Başlığı: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Şubat 13, 2011, 17:25:36 ÖS
Natami MX Board için yeni görseller yayınlandı oldukça güzel duruyor. Eger çıkar ise Amiga Dünyasına büyük bir damga vuracagına eminim. Umut veren güzel bir proje.

http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_1.jpg (http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_1.jpg)
http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_2.jpg (http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_2.jpg)
http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_3.jpg (http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_3.jpg)
http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_4.jpg (http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_4.jpg)
http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_5.jpg (http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_5.jpg)
http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_6.jpg (http://www.natami.net/gfx/NatAmi64_MX/natami64_mx_6.jpg)

Teknik Detayları;
-Altera FPGA from the Cyclone IV-series, containing the enhanced Amiga chipset "SuperAGA" as well as other system logic, and the brand new 68k CPU design "N68050"
-512 MB DDR2 SDRAM (onboard)
-1x PCI slot, expandable to 3x PCI with a PCI riser
-"SyncZorro" expansion slot, for adding f.e. a CPU card (68060 card will be available as an option for this slot)
-DVI-I port for 31kHz video (one can connect both analog VGA and digital DVI), scandoubling function for legacy modes
-15kHz RGB-output/input expansion slot (for optional 15kHz card)
-Realtek RTL8110 Gigabit Ethernet
-NEC USB2 controller and USB ports
-3,5 inch IDE port
-Internal Compact Flash connector (IDE)
-Kickstart flash memory
-Floppy connector (Amiga and PC drives both usable)
-Amiga serial port (although reduced to 9-pin)
-Amiga parallel port
-2x Amiga-joystick/mouse port
-4x Cinch/RCA connectors for stereo sound output and input
-PS/2 keyboard/mouse ports (old bigbox Amiga keyboards are connectable)
-Classic Amiga LED:s along with scandoubler LED

Resim ve daha fazla bilgi için;
http://www.natami.net/hardware.htm (http://www.natami.net/hardware.htm)

Board üzerinde tam olarak tamamlanmamış soketler var burdan görebilirsiniz;

(http://img35.imageshack.us/img35/7701/natamimx.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Şubat 13, 2011, 17:36:19 ÖS
Bana heycan veren tek proje Natami... Ama bu tür projelerin geliştirmesi çok uzun sürüyor...Ömrümüz yeter umarım...


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: ozkano üzerinde Şubat 13, 2011, 19:17:57 ÖS
bakalım ne zaman satışa çıkacak


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Şubat 13, 2011, 23:44:15 ÖS
özkan bu lafı kullandıysa bilinki piyasadaki tüm natamileri toplayacak :)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: ozkano üzerinde Şubat 14, 2011, 08:06:54 ÖÖ
nerden çıkardın serkan :)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Nisan 29, 2011, 23:29:55 ÖS
Natami ile ilgili yeni resimler gün yüzüne çıkmaya başladı.

####################### D A Y 1 #######################


(http://www.natami.net/gvb/natami1_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami1_2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami1_3.jpg)


####################### D A Y 2 #######################


(http://www.natami.net/gvb/natami2_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami2_4.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami2_2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami2_3.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: hakdead üzerinde Nisan 29, 2011, 23:46:37 ÖS
hadi bakalım hayırlısı ne olacak sonu :) . 


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: wizofwor üzerinde Nisan 30, 2011, 09:36:41 ÖÖ
İşte şimdi heyacanlanmaya başladım. Zannetmiyorum ama umarım makul bir fiyatı olur.


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: atlantis üzerinde Nisan 30, 2011, 10:34:57 ÖÖ
Chameleon64'den daha ucuz olmaz sanırım.


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: ozkano üzerinde Nisan 30, 2011, 10:45:47 ÖÖ
en z 500$ olur


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Nisan 30, 2011, 15:04:22 ÖS
####################### D A Y 3 #######################

(http://www.natami.net/gvb/natami3_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami3_2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami3_3.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami3_4.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami3_5.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami3_6.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami3_7.jpg)

Evet birazda Natami oyunları görselleri paylaşalım gördüğüm kadarı ile gayet başarılı yarın internet bağlantısı ve biraz daha oyun.


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 01, 2011, 23:46:29 ÖS
####################### D A Y 4 #######################


(http://www.natami.net/gvb/natami4_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami4_2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami4_3.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami4_4.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami4_5.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: ozkano üzerinde Mayıs 02, 2011, 09:18:04 ÖÖ
dunyanın en genç amiga beta tester ı :)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: ozkano üzerinde Mayıs 02, 2011, 09:19:18 ÖÖ
yanlız şuana kadar görduklerimizin hepsi minimig de olan özellikler asıl natami nin yeni aga sını destekelyen demolar olsa daha iyi fikir verecek


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 02, 2011, 10:48:14 ÖÖ
Yeni AGA destekleyen bir oyun yapılıyordu. Hatta ben bayağ bir model yapıp yollamıştım...Ama sonra ilgilenemedim. Öyle kaldı. Shootem'up türü bişeyler olması lazım... Yakında onlarıda görürüz...


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 02, 2011, 14:55:45 ÖS
####################### D A Y 5 #######################

(http://www.natami.net/gvb/natami5_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami5_2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami5_3.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 02, 2011, 14:59:28 ÖS
LW3d bahis ettigin oyun sanırım bu natami için geliştirilen bir oyun

(http://www.natami.net/gvb/shot1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/shot2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/shot3.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/shot4.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/shot5.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 02, 2011, 16:59:31 ÖS
:) evet...Bayağ tiefighter falan modelledim, normal map vs çıkarttım. hatta NormalMap özelliği için engine'de düzenleme yaptılar. Ama sonra ilgilenemedim :(



Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Alpyre üzerinde Mayıs 02, 2011, 17:56:26 ÖS
Super AGA mıydı?


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 02, 2011, 19:14:03 ÖS
SuperAGA, ama ne kadar önemli şimdilik karar veremiyor insan... Natami'nin kanımca en güzel yönü, eski Amiga programcılarının yeniden Amiga'ya ilgi göstermesi. Natami forumlarında bayağ eski developer var...Bu çok memnuniyet verici..


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: ozkano üzerinde Mayıs 02, 2011, 19:55:49 ÖS
undebah


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 02, 2011, 22:09:52 ÖS
Sık sık Natami forumlarına girer gelişmeleri takip ederim aylar önce yukarıdaki oyunu görünce gerçekten Natami'ye yakışır bir görüntü oldugunu kabul ettim. Son bir kaç gündür yayınlanan görseller ise iştahımı gerçekten kabarttı. Tabiki bir çok insanın, özellikkle geliştiriçilerin şu an ilgi noktası. Eger bu cihaz çıkar ise ciddi satış rakamlarına ulaşacagına şimdiden eminim. Bu cihaz çıktıgında ise yaşlı Amiga donanımları ise ciddi anlamda ucuzlayacaktır. (Özkan yaşadı :) ) ve bu cihaz bir 20 yıl daha sorunsuz çalışacaktır zaten bu cihaz çıktıktan sonra 3'üncü boardı geliştireceklerine adım gibi eminim. Bu arada grafikler'deki katkın taktire şayan LW3D.


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 02, 2011, 22:14:57 ÖS
Blasterreal: Hemen bir düzeltme yapayım...Ben ilk başta bayağ çalışma yaptım ama sonra devam ettiremedim. Daha sonra başka bir arkadaş çalıştı..(aslında starwars oyunundan capture etmeyi denemişlerdi) sonra ne oldu bende bilmiyorum.

Başından beri bu projenin başarıya ulaşmasını çok istiyordum. Görünen o ki, mutlu son yakın...


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: imgqtr üzerinde Mayıs 02, 2011, 22:29:47 ÖS
Çok güzel bir alet idi ve ben de hayata geçmesini istiyordum. Çıkınca edinmek kısmet olur inşallah. Klasiklere can suyu gibi vesselam...


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Gökçe Bozkurt üzerinde Mayıs 02, 2011, 22:35:13 ÖS
Natami tam olarak nedir ve diğer emülasyon yapan cihazlardan farkı ne ?

Yani minimig mesela ?

Amigayı sadece oyun oynamak için kullanıyorsak natami ne işe yarıyor ?

Yada x1000 de
smaflex de amiga oyunu oynatabiliyor.

diceksiniz ki onlar emulasyonla oynatıyor bu reel hardware olayı.

peki hepsi oyun oynatacaksa fark ne olaki ?

Kafam bazen çok karışıyor bu işlere


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 02, 2011, 23:37:59 ÖS
Natami yukarda yazdığım gibi eski developerları heycanlandıran en hızlı en rahat genişleme özelliklerine sahip klasik amiga olacak...Eski Amiga yazılımlarıyla uyumlu, ama çipleri ve özellikleri daha geliştirilmiş ve developerların el atmasıyla, günlük bilgisayar ihtiyaçlarını karşılayacak özelliklere sahip bir Amiga olacak (ümidimiz). Ama bence en önemli özelliği eski developerları geri getirmiş, heycanlandırmış olması diye düşünüyorum...(birde benzeri bir Amiga'yı donatmak için 1000lerce lira harcarken, bu daha uygun olacak ümidindeyiz...)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 03, 2011, 00:34:15 ÖÖ
Amiga'yı herkes farklı bir özelliğinden dolayı seviyor. Çoğunluk, eski oyunlarda geçmişe zaman yolculuğu yapıyor ve bu nedenle günün teknolojisi yerine, eskidekini tercih ediyor. Bizim forumda yeni nesil Amiga uyumlularıda kullanan ve tercih eden arkadaşlarımızda var. Biri diğerine üstün ya da daha iyidir diyemeyiz. Bu yapıldı diye diğer projeler iptalde edilmiyor sonuçta... Tercih kişiye kalmış...


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Gökçe Bozkurt üzerinde Mayıs 03, 2011, 08:13:25 ÖÖ
İşin aslı hem yeni nesil amiga olarak OS4.1 çalıştırabilen, adam gibi firefoxla kusursuz internete giren
aynı zamanda emülasyon yada hardware ile amiga oyunlarını oynatabilen bir board lazım.

Yani hepisi bir arada olacak.

Sanki samflex ve x1000 söylediklerime daha yakın cihazlar.




Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 03, 2011, 08:57:05 ÖÖ
Uzun zamandır Amiga sistemleri kullanıyorum elime bir sürü donanım geçti AmigaOne pegasos macmini(morphos) gibi gelişmiş sistemlerde dahil. Bu donanımlarda gerçekten hoş ve gayet hızlı idi. Ancak hiç biri Amiga hissiyatını veremedi bana örnegin elimde macmini morphos kurulu sistem ve Amiga 1200'den oluşan bir sistem var. Ara sıra demo seyretmek isterim vektör grafikleriden oluşan bir demoyu morphos'ta izler iken keyif almıyorum ama amiga 1200 ile seyreder iken inanılmaz bir keyif alıyorum. Çünkü Amiga tüm gücü ile bu grafikleri oynatmaya çalışıyor ve beni geçmişe götürüyor. OS4 kullanmak için X1000 bence pahalı bir proje onun yerine macmini alıp morphos kullanmayı tercih ediyorum. Burada o üstün bu üstün muhabbeti yapmıyorum sonuçta hepside AmigaOS mimarisini destekliyor. Ama natami çok farklı yeni bir soluk olacak custom chip mimarisinide koruduklarını ifade etmektedirler işte bu çok ama çok önemli bir konu. 


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: ozkano üzerinde Mayıs 03, 2011, 09:32:30 ÖÖ
natami önü açık bir proje, ve fpga bazlı oldugundan yeni nesi amiga os kullanan makinların yaptıklarını yapamaz, benim gibi klasik amiga severler için güzel bir fırsat

blasteral ın dediğine katılıyorum, yeni nesil os için mac mini ve morpos , os4 den çok daha başarılı, hem daha ucuz ve erişim daha kolay


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 03, 2011, 13:11:46 ÖS
############################ D A Y 6 ############################


(http://www.natami.net/gvb/natami6_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami6_2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami6_3.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami6_4.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami6_5.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami6_6.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami6_7.jpg)



Resimlerin güzelliğine bakın şu en alttaki resim çok hoş elinde olan varsa pm atar ise veya burada paylaşır ise sevinirim


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 03, 2011, 13:26:05 ÖS
@Blast:

Belki zaten biliyorsundur ama, Deviantart'ı bir dene istersen.


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: hakdead üzerinde Mayıs 04, 2011, 12:32:00 ÖS
peki bu aleti bu kadar çalıştırıyorlar hiç GURU vermiyor mu?  vermiyorsa bir terslik var demektir, alınmaz, yüzüne bakılmaz!


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 04, 2011, 16:59:26 ÖS
############################ D A Y 7 ############################


(http://www.natami.net/gvb/natami7_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami7_3.jpg)


Bu görseller programcıların ilgisini çeker ama yetersiz


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Alpyre üzerinde Mayıs 04, 2011, 17:35:04 ÖS
peki bu aleti bu kadar çalıştırıyorlar hiç GURU vermiyor mu?  vermiyorsa bir terslik var demektir, alınmaz, yüzüne bakılmaz!

AmigaOS'a hızlı bir işlemci ve bol miktarda Ram verildiğinde, guru verme sıklığı ilginç bir şekilde azalıyor (buna teorik bir dayanak bulunabilir mi bilmiyorum) :)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 04, 2011, 18:32:18 ÖS
Gunnar'ı görünce aklıma geldi. Oyun için hazırladığım modelleri internet sayfama koymuştum... Benim düşündüğümden farklı bir oyun çıktı ama bunlarda bizim Natami projesine katkımız sayılır (kullanılmasalarda)-- Oyun için olduğundan modeller Lowpoly'dir..

(http://www.gokhansonmez.com/dosyalar/natami/tie_fighter_test_render.jpg)
(http://www.gokhansonmez.com/dosyalar/natami/tie_interceptor_test_render_01.jpg)
(http://www.gokhansonmez.com/dosyalar/natami/tie_interceptor_test_render_02.jpg)

anim : http://www.gokhansonmez.com/dosyalar/natami/tie_interceptor_anim.avi (http://www.gokhansonmez.com/dosyalar/natami/tie_interceptor_anim.avi)



Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: witchdoktor üzerinde Mayıs 04, 2011, 22:42:30 ÖS
peki bu aleti bu kadar çalıştırıyorlar hiç GURU vermiyor mu?  vermiyorsa bir terslik var demektir, alınmaz, yüzüne bakılmaz!

AmigaOS'a hızlı bir işlemci ve bol miktarda Ram verildiğinde, guru verme sıklığı ilginç bir şekilde azalıyor (buna teorik bir dayanak bulunabilir mi bilmiyorum) :)

AmigaOS'da memory protection olmadığından bellek havuzunu arttırdığınızda hatalı bellek yazımı olasılığını da azaltmış oluyorsunuz. Olası hatalı yazımların sistemin tahsis etmediği bellek bölgelerine denk gelme olasılığı artıyor. Ayrıca kısıtlı bellek durumlarında sürekli allocate/deallocate işlemleri sonucu bellek fragmantasyon artışı da stabiliteyi azaltıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 05, 2011, 23:27:42 ÖS
Bu natamiyi almak lazım :)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Mayıs 06, 2011, 11:43:21 ÖÖ
############################ D A Y 8 ############################


(http://www.natami.net/gvb/natami8_1.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami8_2.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami8_3.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami8_4.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami8_5.jpg)
(http://www.natami.net/gvb/natami8_6.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Şubat 27, 2012, 12:07:16 ÖS
zaman nasılda geçiyor... bir yıl daha geçmiş..

Starstruck (http://www.pouet.net/prod.php?which=25778) demosunun natami'de çalışma videosu.(kamera 15fps'lik dandik bişeymiş..)
http://nemuri.dip.jp/starstruck1.mov (http://nemuri.dip.jp/starstruck1.mov)

workbench ekranı
(http://nemuri.dip.jp/wbsaga.png)

sitede başka ekran görüntüleri ve denemelerde var...


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Blasterreal üzerinde Şubat 27, 2012, 17:44:11 ÖS
Bu videoyu çekende var bir dandiklik ne ses var ne görüntü güzel nede lcd ekran. Böyle adamlarda natami board var insanın hiç inanası gelmiyo


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: Leon üzerinde Şubat 27, 2012, 23:24:56 ÖS
AmigaOS'u yaratan ekipteki kisiler AmigaOS'u hic bu yüksek cözünürlükte hayal etmis miydi acaba?


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: LW3D üzerinde Şubat 28, 2012, 14:28:54 ÖS
o dönemde böyle bir çözünürlük akıllara gelecek gibi değildi...
@Blasterreal : haklısın. Ama teknik adamlar biraz böyle oluyorlar. Çoğu zaman inanılmaz güzel bir aracın ya arayüzü kötü olur, ya kullanımını anlamakta zorlanırız. Umarım buda öyle bir durumdur (ki kullanıcı anladığım kadarıyla Natami'ye Assembler'da kod yazan biri)...


Konu Başlığı: Ynt: Natami MX Board
Gönderen: witchdoktor üzerinde Şubat 28, 2012, 16:50:57 ÖS
AmigaOS'u yaratan ekipteki kisiler AmigaOS'u hic bu yüksek cözünürlükte hayal etmis miydi acaba?

Belki hayal etmiştir ama nedense intuition pencereleme sistemini (pencere kenarlıkları, kaydırma çubukları vb) non-square pixel'lik 640x200 çözünürlüğe göre planlamışlar. Bu nedenle 640x400 gibi square-pixel'lik modlara uyum yıllar sonra gelebildi. Bu arada 1990 yılında ECS ile 1280x512 (Super-Hires) ve A2024 monitör ile 1024x1024 çözünürlük desteği geldiği düşünülürse AmigaOS'un yüksek çözünürlüklerle tanışması pek de geç olmamış.