commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Genel => Konuyu başlatan: scavus üzerinde Mayıs 20, 2012, 18:25:48 ÖS



Konu Başlığı: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 20, 2012, 18:25:48 ÖS
(http://img195.imageshack.us/img195/5194/20052012033.jpg)

Bugün Şans Benden Yana İzmir Bit Pazarından Amiga A1200 Sadece Kasa Adaptörsüz Şekilde 10TL ye Aldım.Satıcı Klavye Sanıyordu Benimde İlk Amigam Şimdi Saglam mı Bilmiyorum ama Cihaz Tertemiz Bandrölleri Bile Üzerinde Yıpranmamış Bunu A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim İlk Denememde Sonuç Alamadım Çünkü Sorun Ne Olabilir :-\

(http://img801.imageshack.us/img801/2428/20052012039.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: murmuro üzerinde Mayıs 20, 2012, 18:38:49 ÖS
normalde çalışması lazım hiç ışık yanmıyor mu?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: murmuro üzerinde Mayıs 20, 2012, 18:39:14 ÖS
veya tv ye bağlayıp görüntü almayı denediniz mi


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: murmuro üzerinde Mayıs 20, 2012, 18:45:54 ÖS
içine baktın mı belki turbo kart ta vardır, güzel bir sürpriz olur :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 20, 2012, 19:04:14 ÖS
turbo kart yok malesef oda içinden çıksa heralde en şanslı alışverişim olurdu :) ışık yanıyor ama 1084S de Denedim Görüntü Gelmedi Sonra Atarimi Taktım Ekran Ses Normal Çalışıyor Şimdi Tv Aparatı Aldım TV de Deneyecegim Bakalım Ne Olacak! Bilgi için Teşekkürler

A500+ Plus adaptörün Amperi A1200den Fazla Bundan Olabilirmi?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: Def Leppard üzerinde Mayıs 20, 2012, 19:30:55 ÖS
Amiga 500 adaptörü ile 1200 kesin çalışır. ekranda gelen tepkiye göre ne sorunu varmış anlayabiliriz.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: ozkano üzerinde Mayıs 20, 2012, 21:57:55 ÖS
flopy den teklama sesi geliyor mu ?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: murmuro üzerinde Mayıs 20, 2012, 22:33:50 ÖS
tv aparatına gerek yok, composite video çıkışından da bağlayabilirsin tv ye, muhtemelen dediğin adaptörün +5 volt çıkışı 4,5 amper ama farketmez tüm a500 ve 500+ adaptörleriyle çalışması lazım, özkanın dediği gibi floppy den ses gelmiyorsa problem olabilir cihaz boot etmiyordur :(


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 20, 2012, 22:52:28 ÖS
sadece online ışığı yanıyor floopyden herhangi bir hareket sesi gelmiyor birde tvde deneyim olmadı bir köşede ben ona o bana bakar


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: ozkano üzerinde Mayıs 21, 2012, 07:58:27 ÖÖ
1200 ü açıp, ana kartını kontrol et, eksik malzeme var mı diye, birde 2 tane rom çipi var soketli onların üzerine bastır


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: мemrah üzerinde Mayıs 21, 2012, 09:59:13 ÖÖ
ilginc.. neden bazi tuslar sararmis, bazilari sararmamis acaba?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: AmonR üzerinde Mayıs 21, 2012, 10:32:37 ÖÖ
ilginc.. neden bazi tuslar sararmis, bazilari sararmamis acaba?

Benim de dikkatimi çekti.
Özellikle de A,S,D,... sırasındaki tuşlar daha az sararmış.
Yani tuşun az veya çok basılmasından ziyade konumu ile ilgiliymiş gibi...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: EMREZ üzerinde Mayıs 21, 2012, 10:58:16 ÖÖ
ana kartı gözlemlemek lazım, sıvı teması ve pcb üzerindeki yollarda sorun olabilir.açılışta hangi renkte kalıyor, normalden fazla ısınan bir parça varmı bakılmalı.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 21, 2012, 11:31:43 ÖÖ
ben aslında dün görür görmez yazacaktım...O cihaz çalışmaz diye...Bit pazarından 10 TL aldım deyince göz değmiştir... Diğer yöntemleri bir kenara bırakıp, kurşun döktürmeni öneririm :)

Klavyenin bazı tuşlarının sararmasına gelince, bende de aynen bu şekilde klavyesi olan bir Amiga var...Sebebini bilmiyorum. Üretimde kullanılan malzemenin farklılığından olabilir diye düşünmüştüm bir zamanlar...



Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 21, 2012, 12:15:50 ÖS
ben aslında dün görür görmez yazacaktım...O cihaz çalışmaz diye...Bit pazarından 10 TL aldım deyince göz değmiştir... Diğer yöntemleri bir kenara bırakıp, kurşun döktürmeni öneririm :)


(http://img201.imageshack.us/img201/1411/hpim3505.jpg)

Valla Çalıştı  ;D

Bütün Bilgi ve Deneyimini Paylaşan Arkadaşlara Teşekkürler Dediklerinizi Tek Tek Denedim ;)

Tv'de Denedim ve Net Sonuç Aldım.Kompresör ile Temizlemek için İçini Açtıgımda içi bile Tertemizdi ;)

Şuanki Sorunun Saglam Olduguna Emin Oldugum Mouseyi Kullanamıyorum Hangi Bölümüne Müdahele Etmem Gerek  :)



Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: EMREZ üzerinde Mayıs 21, 2012, 12:21:45 ÖS
Hayırlı olsun bir cihazı daha kullanıma katmış olduk, mouse portun yolları tekrar leyim tazelemesi gerektirebilir, bazı amigalarda ise bu ayrı bir soket ile takılı bu temas etmiyor olabilir. tuşları ilginç gerçekten.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: atlantis üzerinde Mayıs 21, 2012, 13:26:31 ÖS
İçinden diskette mi çıktı Workbench'i nasıl başlattın?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 21, 2012, 15:05:48 ÖS
cihazı açınca direk çalışıyor


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 21, 2012, 15:34:05 ÖS
hdd de yok rom mu var içinde birde programları çalıştırmak için hangi tuşa basıyoruz?

amiga acemisi


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: atlantis üzerinde Mayıs 21, 2012, 15:38:17 ÖS
Disket sürücüye baktın mı? Disket vardır muhtemelen. Zaten yoksa ilginç bir makine var karşımızda deriz :D


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 21, 2012, 15:44:39 ÖS
disket yoktu içinde amigadan pek anlamıyorum 1 tane 500+ birde bu cihaz var
500+ malzemeleri kullanıyorum

yanlız tek yapabildiğim sağ taraftaki A + CTRL basınca bu menü cıkıyor

programları nasıl çalışır onuda bilmiyorum

500+ yanında gelen resim programı disketi takıyorum fare yok hareket ettiremiyorum
öğrenicem inşallah


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 21, 2012, 15:56:02 ÖS
(http://img855.imageshack.us/img855/6434/hpim3501.jpg)
(http://img155.imageshack.us/img155/9890/hpim3506.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: toddler üzerinde Mayıs 21, 2012, 15:57:45 ÖS
Board revisionu kaç acaba, baktınızmı.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: atlantis üzerinde Mayıs 21, 2012, 15:58:19 ÖS
Neyseki A 500 mouse ları ucuz. Alırsın bir tane.

Programlar üstünde tab ile gezinebilirsin sanırım.

Amiga'nın için de muhtemelen compact flash gibi bir şeyler vardır. Sol arka tarafta takılı olur.

Makinen de 3.0 rom varmış.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 21, 2012, 16:06:52 ÖS
genellike pc de anlıyorum amiga yapılarını pek bilmiyorum
fare olayına bakıcam yollarını bir takip ediyim 1084 monitör arızalı çıktı sanırm mouse de arızalı olabilir
cihaz depoda yatmış sanırım
3.0 rom ne işe yarar?
bizimki merak


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: scavus üzerinde Mayıs 21, 2012, 16:08:25 ÖS
ana kartın üzerinde direk yazıyormu yoksa sadece sayı olarakmı belirtilmiş
açında tüm sayıları yazıyım

Board revisionu kaç acaba, baktınızmı.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: toddler üzerinde Mayıs 21, 2012, 16:35:24 ÖS
Revision 1D4, 2B, 1D1 gibi yazar board üzerinde. Tam neresinde yazıyordu hatırlayamadım şidmi :D


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: atlantis üzerinde Mayıs 21, 2012, 16:42:02 ÖS
Turbo kart takılan yerin başında yazıyor. Monitör arızalıysa muhtemelen yaptırılır.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga A1200'ü A500 Plus Adaptörü İle Çalıştırabilirmiyim?
Gönderen: мemrah üzerinde Mayıs 21, 2012, 17:16:15 ÖS
Amiga'yi mouse olmadan kullanmanin yolu:

Klavyede Caps Lock tusu olan taraftaki "AMIGA" tusu (Alt sirada, buyuk, italik A harfi olan tus) basili tutulurken, sag, sol, asagi, yukari ok tuslari kullanilarak, mouse isaretcisi hareket ettirilebilir. Sol tusa tiklamak icin Sol AMIGA ile sol ALT ayni anda basilacak. Sag tus icin de SAG AMIGA + SAG ALT..

Ben boyle hatirliyorum, ama Amiga kullanmayali cok uzun zaman oldu, yanlis hatirliyor olabilirim.