commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Oyun Konsolları => Konuyu başlatan: cengizermis üzerinde Ağustos 01, 2013, 13:39:10 ÖS



Konu Başlığı: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: cengizermis üzerinde Ağustos 01, 2013, 13:39:10 ÖS
Merhabalar,
Ne zamandır planladığım ama çok fazla ameleliği olduğu için ertelediğim bi projeye dün başladım. Teorimi bugün kanıtladım ve kenara çekildim, zira çok baydı. Şöyle ki:
Normalk NESi herkes biliyor....
(http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/Nintendo-NES_360.jpg)

evet çok güzel bi cihaz ve çok klasik oyunları var. Ama çok iyi de bilinen bi dez avantajı var ki adamı delirtir...
KARTUŞ OKUMA HATASI... ve kendini resetleme... Bunların iki büyük sebebi
NES10 bölge çipinin 72 pinli ucube tasarımlı nes konnektörü ile iletişim kuramaması.
(http://www.lukiegames.com/assets/images/nes_72-pin_single.jpg)
(http://www.thevintagegamers.com/wp-content/uploads/2013/06/NES10.jpg)

Aslında burda en büyük sorun konnektörde ama resion lockout yapan bi sistemde kimse istemez... aklın yolu bu değil mi ?

E nintendo da geçte olsa jetonu düşen bi firma..
İşte bu yüzden firma NESin 2. modelini üretme kararı alıyor ve ortaya TOP LOADER NES çıkıyor.
ne region lockout ne de o saçma konnektör var üstünde... Kollarıda nispeten ergonomik.
(http://de.academic.ru/pictures/dewiki/78/NES2.jpg)

Ama bu sistemi yapan akıllılar sadece RF çıkış koymuşlar üstüne.
yani bu seferde nesin güzelliklerinden biri olan AV out fabrika çıkışlı olarak sistemde bulunmuyor. VE ŞU ANDA AŞIRI Bİ PİYASA DEĞERİ VAR... sebep?
Normal nesin okumadaki başarısızlığı.

Tüm bu sebeplerden dolayı aklıma şu sorular takıldı. Normel nes anakartına toploader olmaz mı? acaba konnektörde tasarımsal bi keramet mi var?
Eğer takılabiliyorsa AV çıkışlı bi top loader süper olmaz mı?
Babam nasıl bu kadar güzel pasta yapıyor?

Sonra bu soruların cevabını bulmak için 72 pinli bi konnektör bulmak için düştüm yollara... ama sonuç hüsran.

Bende 72 pinli bozuk bir SUPER COM buldum(sağolsun arkadaş yolladı)(bende sağlamıda var onu bozmadım)
Elimde birde anakartı bi çalışan bi çalışmayan bir nes var dı... nerdeyse bedavaya gelen.
++++ çokça ameleliği göze alarak işe koyuldum.

(http://img407.imageshack.us/img407/9539/9gxh.jpg)



1. KISIM - İLK DENEME ve YANILGI
yüzlerce lehim yaparak 72 pin konnektörü ve anakartı doğrudan birbirine lehimledim IDE kablolar yardımıyla fakat anakart sanırım düşündüğümden de kötü durumdaymış ki en ufak tepki vermedi.:

(http://img855.imageshack.us/img855/8994/lump.jpg)

2. KISIM - İKİNCİ DENEME ve TEKNİK ANLAMDA BAŞARI :
Daha sonra sağlam anakartlı bir nesle deneme yapmaya karar verdim. Ama sağlam boarda kesinlikle doğrudan lehimleme yapamazdım.
Ben de daha önceki bi tamirattan elimde kalan yamuk bi konnektörü işe koştum:
72 pinli slot konnektörü NES konnektörüne lehimleyip, nes konnektörünüde ana karta normal bi şekilde takarsam başarılı olabileceğimi düşündüm ve bu yolu izledim.

SONUÇ: Görüntü aldım ve oyun oynanabiliyor.

(http://img600.imageshack.us/img600/3294/7bsd.jpg)
(http://img46.imageshack.us/img46/7586/5f3p.jpg)
(http://img90.imageshack.us/img90/8792/iz4g.jpg)

Üstteki resimde krom kaplama lehimi tutmadığından dremelin taşlama ucuyla hemen kaplamayı aşındırdım... ama kötü görünmesinin nedeni diş atlayıp geri gitmek zorunda kalmış olmam.

(http://img138.imageshack.us/img138/2302/i0fr.jpg)

yukarda boardun kesilmiş halini görüyorsunuz. Devredeki diğer elemanlardan ve kısa devrelerden etkilenmemek için boardun gerisini kestim.


(http://img838.imageshack.us/img838/1550/2k99.jpg)

72 pin supercom konnektörünü, NES konnektörüne onuda anakarta taktıktan sonra oyun sıkıntısız çalıştı ben de rahatladım.

Ama projeyi burada sonlandırdım zira bir devre kartı yapılması ve 72 pin konnektörün oraya aktarılması gerekiyor. Bu tip amatör bi bağlantı sistemi ile kullanılabilir değil. kaseti 1-2 kjere takıp çıkardığınızda kopmalar oalcaktır. işte bu yüzden bakır bi devre basıp konnektörüde oraya takmak gerekiyor.
ya da akıl vermek isteyn varsa her zaman fikirlere açığım.



Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: atlantis üzerinde Ağustos 01, 2013, 14:15:32 ÖS
Baya emek vermişsin. Eline sağlık.


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: cengizermis üzerinde Ağustos 01, 2013, 14:34:41 ÖS
Baya emek vermişsin. Eline sağlık.
sağolasın... ama bunu sonuçlandırırsam güzel bi hibrid çıkacak :)


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: atlantis üzerinde Ağustos 01, 2013, 14:42:44 ÖS
Merakla bekliyoruz. Modifiye projeleri bizi baya heyecanlandırıyor çünkü :D


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: cengizermis üzerinde Ağustos 01, 2013, 15:22:51 ÖS
Merakla bekliyoruz. Modifiye projeleri bizi baya heyecanlandırıyor çünkü :D
Devre basma nasıl oluyo onu bi çözersem devamı gelir. sonuçta yabancı edebiyat okudum ben. bu koonuda biraz tahsilim olaydı iyiydi.


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: atlantis üzerinde Ağustos 01, 2013, 15:24:57 ÖS
Devre basma işlerinden pek anlamayız. Lehim için bile ne kadar uğraşıyoruz :D


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: toddler üzerinde Ağustos 01, 2013, 21:37:56 ÖS
Merakla bekliyoruz. Modifiye projeleri bizi baya heyecanlandırıyor çünkü :D
Devre basma nasıl oluyo onu bi çözersem devamı gelir. sonuçta yabancı edebiyat okudum ben. bu koonuda biraz tahsilim olaydı iyiydi.


Basit baskı devreler için çok fazla bilgiye gerek yok. İnternette bir sürü nasıl yapılır videosu var. Bu kadar lehimle uğraşmış biri için çok zor olmayacaktır.

Sanırım konnektör işini garantiye almadan kasada modifiye işlerine girişmeyeceksin. Ben sabırsızlıkla bu projenin nasıl sonuçlanacağını bekliyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: toddler üzerinde Ağustos 01, 2013, 21:42:19 ÖS
Devre basma işlerinden pek anlamayız. Lehim için bile ne kadar uğraşıyoruz :D

Bu lehimleri sana yaptırmak lazımdı Onur :D


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: atlantis üzerinde Ağustos 01, 2013, 21:56:17 ÖS
Adam gibi aleti verin. Kör gözle yapabildiğim kadar yaparım :D
Bugüne bugün null modem kablosu yapmış adamım. ehehehe


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: yavuzg üzerinde Ağustos 02, 2013, 00:51:47 ÖÖ
Merakla bekliyoruz. Modifiye projeleri bizi baya heyecanlandırıyor çünkü :D
Devre basma nasıl oluyo onu bi çözersem devamı gelir. sonuçta yabancı edebiyat okudum ben. bu koonuda biraz tahsilim olaydı iyiydi.

cengizermis, sen devreyi çiz gönder ben basarım :) ya da az daha bekle üzerinde uzun süredir çalıştığım proje bitmek üzere, orada PCB çıkartmayı da anlatıyor olacağım.

bu arada modifiye projene bayıldım. eline sağlık. bu arada bir konsolu modifiye ederken çalışan bir başka konsola dokunmamanı da taktirle karşılıyorum. retro ruhu bu işte...


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: cengizermis üzerinde Ağustos 02, 2013, 00:58:50 ÖÖ
@yavuzg Teşekkürler. Bana bitane anakart lazım işte ondan önce :) bakalım ayarlıcaz. Anakart bulursam şu tonerli sistemi uygularım belki. ama çözeltisini falan da bulmak gerekiyor onun..
ben öğrendim ya işe yaradığını şimdilik kafam rahat :)
Yarın : Orjinal NES kollarını famiclone geniş girişli micro geniusta kullanmaya yarayan dönüştürücü :) malum o artan parçaların değerlendirilmesi gerek.


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: atlantis üzerinde Ağustos 02, 2013, 08:33:32 ÖÖ
Vay heyecan devam edecek yani :D


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: toddler üzerinde Ağustos 02, 2013, 16:51:50 ÖS
@yavuzg Teşekkürler. Bana bitane anakart lazım işte ondan önce :) bakalım ayarlıcaz. Anakart bulursam şu tonerli sistemi uygularım belki. ama çözeltisini falan da bulmak gerekiyor onun..
ben öğrendim ya işe yaradığını şimdilik kafam rahat :)
Yarın : Orjinal NES kollarını famiclone geniş girişli micro geniusta kullanmaya yarayan dönüştürücü :) malum o artan parçaların değerlendirilmesi gerek.

Çözeltiyi bulmak zor değil. Sonuçta perhidrol ve tuz ruhu kullanılıyor. Çalışmalarının ilerlemesi göz önüne alındığında artık baskı devre işine girme zamanın gelmiş görünüyor.


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: byeni üzerinde Ağustos 02, 2013, 17:39:03 ÖS
Perhidrol alacaklar eczanelerde küçük şişelerde satılıyor ama size tavsiyem kimya mlz.satan yerlerden almanız,ecazaneden aldığınızda vereceğiniz paraya kat ve kat fazlasını alabilirsiniz.Kemeraltında SSK arka tarafında bu mağazaları bulabilirsiniz.Kullanırken açık havada çözeltiyi hazırlayıp solumamaya çok dikkat edin.


Konu Başlığı: Ynt: Deli işi NES projesi : Normal NES i TOP-LOADERa dönüştürme.
Gönderen: SrKn3e üzerinde Eylül 26, 2014, 21:24:59 ÖS
Eline sağlık çok iyi olmuş