commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Arcade Sistemler => Konuyu başlatan: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 00:03:19 ÖÖ



Konu Başlığı: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 00:03:19 ÖÖ
selamlar millet. yok proje yazısı değil (henüz) ;) ama sitemizin yeni bir üyesi kinetokor arkadaşımızdan gelen bir hediyeyi sizlerle paylaşmak istedim.

1 ay kadar önce kinetokor'dan bir öm aldım. kısa bir tanışmadan sonra kendisi kabin projelerimi beğendiğini kendisinin de arcade stick yaptığını söylüyordu ve yaptığı projelerin fotoğraflarını paylaştı.

ne yalan söyliyeyim kendisini tanımadığım, yaptığı işleri de henüz görmediğim için tahta/sunta'dan derme çatma birşeyler bekliyordum. ama resimleri görünce harika işler olduğunu anladım  :D

sonra bir tane de bana yapabileceğini söyledi. karşılık beklemeden böyle bir jest yaptığı için kendisine buradan çok teşekkür ediyorum. sitedeki retro proje ruhuna biraz olsun destek olması için de yaptığı çalışmasını sizlerle de paylaşmak istedim.

@kinetokor, aslında bir dahaki projende istersen yapım aşamalarını da burada paylaşabilirsin. deri malzeme kullanma detayların buradaki bazı arkadaşlara da ilham verebilir. evet, gönderdiği arcade stick "deri" kaplama arkadaşlar  :o :o :o süper...

neyse, fotoğraflara geçelim isterseniz. şimdi paketi iş yerinde açtım fotoğrafları çekemedim. keşke yanımda cengizermiş olsaydı da bir "paket açılışı" videosu çekseydi diye düşünmedim değil  ;) zira yaklaşık bir 10 dakika uğraştım!!! ama kinetokor uyarmıştı paketi nasıl güvenli yaptığını. kendisi eserini öyle bir sağlama almış ki, matroşka gibi galiba bi 6-7 kat malzemeye sarılmıştı!!!  ;D

(http://imageshack.us/a/img802/5976/f0z5.jpg)

arcade stick'in üstü gördüğünüz üzere şık mat bir deri malzeme ile kaplı. parlak yüzeyler de boya değil, o da parlak bir deri malzeme!

(http://imageshack.us/a/img41/7639/a1iv.jpg)

Şimdi bu arcade stick yakın zamanda çok işime yarayacak. özellikle arcade board tamiratlarında kullanmak için bir süredir mini bir supergun tasarlıyordum. o cihazda kullanabilmek için bir kontrol panelim yoktu. yani vardı da, hatırlayan hatırlayacaktır...

(http://imageshack.us/a/img845/4453/dzra.jpg)

Yani bu derme çatma kontrol paneli bu resimlerle aynı yazıda koymak istemezdim  :P ama elimdeki, kabinler dışında, tek seyyar kontrol panel buydu... neyse görevini tamamladı, birazdan ölecek  :D bundaki kontrolleri hemen kinetokor'un gönderdiği stick'e transfer etmeye karar verdim. elimde çeşitli renklerde buton ve joystick'den bol bişey yok ancak bu ağır görünüme bir sanwa set yakışırdı ama maalesef elimde siyah sanwa takım yok. yine de bu siyah butonlar da suzo happ.

neyse, transfere başladım...

(http://imageshack.us/a/img801/1417/h5j4.jpg)

butonlar kolay ancak joystick'i monte etmek için demirbaş şarjlı tornavidamı uzun süredir uyuduğu malzeme kutusundan çıkardım...

(http://imageshack.us/a/img823/1239/bqj0.jpg)

@kinetokor, stick için çok çok teşekkür ama bana marangoz masamı ve şarjlı tornavidamı yerlerinden çıkarttın ya, onun için ayrıca teşekkürler. yine avuçlarım kaşınmaya başladı!!!

Şöyle söyliyeyim, mutfaktaki sandalyenin vidaları düştü, 1 aydır öylece dingildek duruyor, mutfak dolabının tekinin kolunun bir vidası yok, ona da elim değmedi, teras kapısı bozuk onu nasıl kapattığımın fotorafını burada göstermiyeyim altınıza ...sınız  :D :D :D yani anlayacağınız o kabinleri yapan ben retro dışında bir konuda tornavida oynatamıyorum  ;D ;D ;D

neyse, devam edelim. şimdi kinetokor'un stick'i deri kaplı, yani joystiği ön yüzeyden vidalayamam (deri malzemeyi delmek delilik olurdu!!!) arkadan monte edilmeli. ayrıca kinetokor stick'in ön yüzeyinde ince (9mm) bir sunta plaka kullanmış bu sebeple vidaları olduğu haliyle zort diye arkadan geçirsem paneli deler geçer. bu yüzden vidaları önce somunlarla kısaltıyorum ki önden çıkmasınlar...

(http://imageshack.us/a/img834/3641/30r0.jpg)

neyse uzatmayalım, sonuçta bu benim projem değil, tüm telif hakkı kinetokor'da saklı  ;) montaj bitti!!!

(http://imageshack.us/a/img9/4228/zdhi.jpg)

Tek kelimeyle çok şık ve asil bir görünümü var!

(http://imageshack.us/a/img268/5618/2lay.JPG)

@kinetokor, buradan tekrardan teşekkürler, eline emeğine sağlık!!!


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 06, 2013, 00:23:08 ÖÖ
Son halini çok beğendim, adımın geçmiş olması da hoşuma gitti hani :D
Tüm yuşların siyah olması iyi bi seçim olmuş.
Yalnız biraz klasik gelebilir ama aksiyon tuşlarının daha sağda olmasını tercih ederim . Zira kendim de oldukça muzdaribim şu anki arcade tipi stickimden.
tüm pket açılışı videolarım için :
http://www.youtube.com/playlist?list=PLQuG0krAONRMi7eD_PELn53hZ54YAH3_3 (http://www.youtube.com/playlist?list=PLQuG0krAONRMi7eD_PELn53hZ54YAH3_3)
Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 00:26:17 ÖÖ
Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.

yenisi (v3) geliyor. hatta bu sefer seri üretim. üretim bitince sana göndericem bir set.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: kinetokor üzerinde Aralık 06, 2013, 09:07:14 ÖÖ
üstad çok iyi hazırlamışsın seninde emeğine sağlık.çok güzek birşey çıkmış ortaya. joystick iyiye benziyor 


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 06, 2013, 09:46:21 ÖÖ
Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.

yenisi (v3) geliyor. hatta bu sefer seri üretim. üretim bitince sana göndericem bir set.
Bu zaten çok başarılıydı, ne eklemiş olabilirsin acaba, merak ettim bak :D
Kinotokorun CnC kollar da süper bu arada. Bence bu konuya yakışır o eklmezse ben eklicem :D Biraz kollar ve düğmeler yakın onun dışında çok harika olmuş.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 06, 2013, 09:54:20 ÖÖ
@kinetokor: Tanışma Forumu (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?board=4.0) bölümümüzde biraz kendinden bahsedersen seviniriz. ;)


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: Gökçe Bozkurt üzerinde Aralık 06, 2013, 09:57:48 ÖÖ
Seri üretim varsa ben joystick sağda olsun istiyorum.
Ben sağlak bir adamım joystick sağ elle tutulur. Bunlar bana ters geliyor. :)


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 06, 2013, 10:01:53 ÖÖ
Seri üretim RGB SCART, joystick değil. :D


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 06, 2013, 10:13:18 ÖÖ
Seri üretim RGB SCART, joystick değil. :D
Aynı mesajı aynı anda attım az önce. Sonra sildim.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: LW3D üzerinde Aralık 06, 2013, 11:53:48 ÖÖ
@yavuzg: fotoğrafa bakınca, atari salonu açmışsın gibi görünüyor :)
@kinetokor: hediyen hepimizi memnun etti. Teşekkürler... Seni tanımak isteriz. Bize kendinden ve çalışmalarından bahsedersen memnun oluruz...


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 13:33:51 ÖS
Bu arada yavuz_g RGB SCART konulu videom en hit videom.

yenisi (v3) geliyor. hatta bu sefer seri üretim. üretim bitince sana göndericem bir set.
Bu zaten çok başarılıydı, ne eklemiş olabilirsin acaba, merak ettim bak :D

Temelde tek tek rica minnet ihtiyaç sahiplerine delikli plaket ve elimin altındaki muhtelif değişik proje kutuları ile devre yapmak yerine konuyu toptan kapatmak istedim :) standart belirlediğim küçük bir kutuya sığan bir PCB tasarımı yaparak 10'luk partiler halinde üreteceğim. bitince (biterse) bir 10'Luk parti daha yaparım. inan eğer belli standartlara oturtursan ve montaj yapabileceğin bir PCB varsa 1 tane yapmakla 10 adet yapmak arasında pek de bir fark yok.

Yeni özellikler:
- kompakt PCB tasarımı. küçük kutu (5x7cm).
- Gücü VGA portundan direk alıyorum, external soketler veya adaptör girişi yok artık.
- Dahili 5V => 12V voltaj regülatörü sayesinde SCART pin8'e direk 12V veriyorum, bu sayede TV otomatikman 4:3 aspect ratio ile AV moduna geçiyor.
- Audio için stereo RCA girişleri.
- PC line-out => RCA çevirici kablo da pakete dahil
- tamamen siyah ve "ürün" görünümlü ;)

Bakalım haftasonu bir aksilik çıkmazsa ilk partiyi üreteceğim. Sonrasında bununla birlikte kullanılabilecek bir başka retro aparatım daha olacak... ;)

@yavuzg: fotoğrafa bakınca, atari salonu açmışsın gibi görünüyor :)

salona bir iki ekleme daha yapacağım yakında ;D, malzemelerini yavaş yavaş toparlıyorum. şu elimdeki işleri bir bitireyim.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 13:38:23 ÖS
üstad çok iyi hazırlamışsın seninde emeğine sağlık.çok güzek birşey çıkmış ortaya. joystick iyiye benziyor 

ben pek bir şey yapmadım, emek senin ;)

joystick kore malı CROWN marka, yerli/çakma dandik birşey değil tabii ki ancak yine de bir sanwa veya HAPP değil. elimde hazırda bu siyah temaya uyabilecek tek joystick buydu.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 06, 2013, 13:41:27 ÖS
salona bir iki ekleme daha yapacağım yakında ;D, malzemelerini yavaş yavaş toparlıyorum. şu elimdeki işleri bir bitireyim.
Ne eklicen beni çok yıpratıyo artık bu senin kabinler.
Uzun zamandır kalp ağrılarıyla hangi kabininin daha güzel olduğuna karar vermeye çalışıyorum. Williams görünümlü olan galiba. ingilizcede bi kelime var SUBLIME diye, tam o.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 06, 2013, 13:44:26 ÖS
@yavuz_g senin şu avatarı tekrar yükleyelim, güzelim makina kötü sıkıştırmadan çamur gibi duruyo.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 13:45:55 ÖS
salona bir iki ekleme daha yapacağım yakında ;D, malzemelerini yavaş yavaş toparlıyorum. şu elimdeki işleri bir bitireyim.
Ne eklicen beni çok yıpratıyo artık bu senin kabinler.
Uzun zamandır kalp ağrılarıyla hangi kabininin daha güzel olduğuna karar vermeye çalışıyorum. Williams görünümlü olan galiba. ingilizcede bi kelime var SUBLIME diye, tam o.

içinde 60-in-1 (vertical) olan dedicated bir PAC kabini konusunda fena halde kaşınıyorum o kadar söyliyeyim... Ms.Pac mi yoksa Mr.Pac mi konusunda kızımla hala anlaşamadık ;D


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 13:46:39 ÖS
@yavuz_g senin şu avatarı tekrar yükleyelim, güzelim makina kötü sıkıştırmadan çamur gibi duruyo.

sorma farkındayım :) benim evde tamir bekleyen işlere benzedi o da


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 06, 2013, 13:48:21 ÖS
senin şu videoların retro jenerik tasarımlarını çok beğeniyorum aslında. bi el atsan :)


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 07, 2013, 00:52:33 ÖÖ
senin şu videoların retro jenerik tasarımlarını çok beğeniyorum aslında. bi el atsan :)

olur. ayıp ediyon bu resimlemi bişe yapıcaz :D


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 07, 2013, 02:12:12 ÖÖ
Şöyle bişey yasptım ama bi bak istersen.
Hazır görsellerden faydalandım... kendi çizimim değil.
http://img14.imageshack.us/img14/911/hn9g.jpg


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 07, 2013, 04:57:37 ÖÖ
e super olmuş


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 07, 2013, 08:58:34 ÖÖ
e super olmuş
Sağolasın :D Hayırlı olsun madem.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: cengizermis üzerinde Aralık 07, 2013, 12:44:39 ÖS
iki tane de retro havasına uygun, filtreli :
http://imageshack.us/a/img853/2232/rcsu.jpg (http://imageshack.us/a/img853/2232/rcsu.jpg)
http://imageshack.us/a/img13/200/sn8l.jpg (http://imageshack.us/a/img13/200/sn8l.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: burcincerci üzerinde Aralık 09, 2013, 12:45:32 ÖS
bu şekilde xbox360 için kol yapmak istiyorum. asıl amaç street fighter 4 oynamak, salonlardaki aldığım keyfi alıp hareketleri kolayca yapmak. hazır olanlar var fakat fiyatları 200-300 tl ve daha fazlası.
kendim yaparsam daha ucuza gelirmi?
bu kolları ve butonları uygun fiyata nereden alabilirim?
ahşap kısımlar için hazır bir proje varmıdır benim mi çizmem gerekir?

kafamdaki sorular bunlar sayın yavuzg daha bilgilidir bu konularda, fikrini almak isterim.

not: marangozluk kısımlarını çalıştığım işyerinin marangozuna yaptırmayı planlıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: yeni üye kinetokor'un hediyesi
Gönderen: yavuzg üzerinde Aralık 09, 2013, 23:16:59 ÖS
bu şekilde xbox360 için kol yapmak istiyorum.

@burcinerci, bunun için kasayı yapıp kolları takmanın yanısıra bir de xbox uyumlu encoder kullanman veya bir xbox joypad'i hacklemen de lazım.

asıl amaç street fighter 4 oynamak, salonlardaki aldığım keyfi alıp hareketleri kolayca yapmak.

salonda aldığın keyfi alırmısın bilemem bu kişiden kişiye değişir bence o keyfi ancak bir arcade kabinin önünde ayakta durup jeton atarak alabilirsin. ama bu tarz kollar insanı o nostaljiye bir joypad'den daha fazla yaklaştırır, orası kesin. tabii bu benim fikrim.

hazır olanlar var fakat fiyatları 200-300 tl ve daha fazlası.
kendim yaparsam daha ucuza gelirmi?

bu yaptığın koldan ne kadar tatmin olduğuna bağlı. yani sonuçta kontrolleri basit bir tahta plakaya da monte etsen  temelde aynı işlevi görecektir ve maliyeti düşük olacaktır. bu açıdan bakınca kendin yapsan daha ucuza gelebilir. ancak "mükemmel" bir kasa'ya belki 2. veya 3. yaptığın/yaptırdığın kolda ulaşabilirsin ki bu bakımdan da "kendin yapsan daha ucuza gelmez" diyebilirim. Ayrıca "gerçek" sanwa kol veya butonlar kullanacaksan sadece kontroller, aksesuarları (octogonal restrictor, değişik renkli ball top'lar v.s.) ve kullancağın encoder/joypad, kargosu dahil 100-150 TL tutacaktır.

bu kolları ve butonları uygun fiyata nereden alabilirim?

ben arcade mallarımı buradan alıyorum:

http://www.arcadespareparts.com (http://www.arcadespareparts.com)

ahşap kısımlar için hazır bir proje varmıdır benim mi çizmem gerekir?

arcade stick yapma olayına hiç girmedim o yüzden bir şey diyemem. kinetokor'a sormak lazım.

Özetle amacın böyle bir şeyi "yapmak" değil sadece oyun oynarken biraz nostalji yaşamak ise ve paraya kıyarım keyfime bakarım diyorsan bence bir hori veya qanba alıp konuyu kapatmak. daha ucuz kutular da var dx.com veya aliexpress'de.