commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: BlitzBasic üzerinde Ocak 21, 2014, 21:31:00 ÖS



Konu Başlığı: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ocak 21, 2014, 21:31:00 ÖS
Merhaba,

İş yerinde "Cisco Systems Intel Series 2+ 20MB Flash Memory Card" buldum.

(http://)

A1200'e takınca mevcut 8mb board'a ilaveten 4mb daha ram eklendiğini gördüm.

(http://)
Sysinfoda bu şekilde gözüküyor, herhangi bir ayar vs. yapmadım taktım çalıştı.
SRAM gibi birşey sanırım bu fakat fiyat olarak çok daha ucuz. Bu şekilde birşey yapan hiç oldumu? :)


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ocak 21, 2014, 21:42:06 ÖS
8 mb board uzerinde 68020 mi var?


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ocak 21, 2014, 21:46:51 ÖS
Cisco routerlarda devamlı kullanıyoruz. Ama bu kartlar genelde flash memory olarak kullanılır içerisinde cisco ios imajları atılır. 20 Mb. düşük bir kapasite, sanırım eski bir router'a ait. Sram olarak formatlanabileceğini hiç düşünmedim. A1200 pcmcia üzerinden sadece 8 mb. sram adresleyebiliyor. Belki bu yüzden 4mb. görmüş olabilir istersen Prepcard ile bir kontrol et belki daha yüksek bir rakama formatlanabilir. Prepcard'ı çalıştırdıktan sonra kartı tak sonra istersen flash istersen ram olarak adresleyebilirsin.

Ama şunu unutma 1200'ün PCMCIA portu 16 bitdir. yani trap door'a takacağın ram kadar hızlı çalışmayacaktır. Hatta bir miktar performans düşüşü olabilir. Bu kart A600 için ideal.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ocak 21, 2014, 21:49:52 ÖS
8 mb board uzerinde 68020 mi var?

68030 olması lazım.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ocak 21, 2014, 21:52:08 ÖS
Csico rouerlarda devamlı kullanıyoruz. Ama bu kartlar genelde flash memory olarak kullanılır içerisinde cisco ios imajları atılır. 20 Mb. düşük bir kapasite, sanırım eski bir router'a ait. Sram olarak formatlanabileceğini hiç düşünmedim. A1200 pcmcia üzerinden sadece 8 mb. sram adresleyebiliyor. Belki bu yüzden 4mb. görmüş olabilir istersen Prepcard ile bir kontrol et belki daha yüksek bir rakama formatlanabilir. Prepcard'ı çalıştırdıktan sonra kartı tak sonra istersen flash istersen ram olarak adresleyebilirsin.

Ama şunu unutma 1200'ün PCMCIA portu 16 bitdir. yani trap door'a takacağın ram kadar hızlı çalışmayacaktır. Hatta bir miktar performans düşüşü olabilir. Bu kart A600 için ideal.

Prepcard ı çalıştırınca ztn ram olarak kullanılıyor gerek yok dedi. Sysinfonun speed testini çalıştıracağım hem takılı hemde takılı değilken bakalım hız kaybı olacakmı.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ocak 21, 2014, 21:54:50 ÖS
Csico rouerlarda devamlı kullanıyoruz. Ama bu kartlar genelde flash memory olarak kullanılır içerisinde cisco ios imajları atılır. 20 Mb. düşük bir kapasite, sanırım eski bir router'a ait. Sram olarak formatlanabileceğini hiç düşünmedim. A1200 pcmcia üzerinden sadece 8 mb. sram adresleyebiliyor. Belki bu yüzden 4mb. görmüş olabilir istersen Prepcard ile bir kontrol et belki daha yüksek bir rakama formatlanabilir. Prepcard'ı çalıştırdıktan sonra kartı tak sonra istersen flash istersen ram olarak adresleyebilirsin.

Ama şunu unutma 1200'ün PCMCIA portu 16 bitdir. yani trap door'a takacağın ram kadar hızlı çalışmayacaktır. Hatta bir miktar performans düşüşü olabilir. Bu kart A600 için ideal.

Prepcard ı çalıştırınca ztn ram olarak kullanılıyor gerek yok dedi. Sysinfonun speed testini çalıştıracağım hem takılı hemde takılı değilken bakalım hız kaybı olacakmı.

düzenleme ekranını görbilmek için sonradan takman gerekiyor. Takılı iken prepcard açarsan tekrar konfigure edemezsin


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ocak 21, 2014, 22:00:24 ÖS
Bu arada yanlış yazmışım Amiga max 4mb. pcmcia destekliyormuş. :(


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ocak 21, 2014, 22:05:17 ÖS
O şekilde yapınca kilitleniyor, 8mblik turbo kart yüzünden sanırım. Daha sonra söküp denerim.

Bu arada speed test yaptım;

Flash ram takılıyken: dhrystones:5378 - mips: 5.61
Flash ram takılı değilken: dhrystones: 5388 - mips: 5.62

Çok önemli bir yavaşlama olmadı gibi...


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ocak 21, 2014, 22:08:21 ÖS
Bende fırsat bulursam bi ara depodan bakayım eski routerlarımın arasında bulursam bir test ederim.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: LW3D üzerinde Ocak 21, 2014, 22:24:26 ÖS
Bu ilginç bir deneyim olmuş. Elimde bu tür 1-2 kart var ve hiç SRAM gibi işlev göreceğini düşünmediğimden denemedim.

SRAM kartların içinde pil var diye birşey duydum. Bu konuda bilginiz var mı? Şimdiye kadar hiç PCMCIA kartın içini açıp bakan oldu mu? Açması kolay mı ? Bilen var mı?


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ocak 21, 2014, 22:29:17 ÖS
Bu ilginç bir deneyim olmuş. Elimde bu tür 1-2 kart var ve hiç SRAM gibi işlev göreceğini düşünmediğimden denemedim.

SRAM kartların içinde pil var diye birşey duydum. Bu konuda bilginiz var mı? Şimdiye kadar hiç PCMCIA kartın içini açıp bakan oldu mu? Açması kolay mı ? Bilen var mı?

Evet içerisinde pil olması gerekiyor. Kartın adresleme bilgilerini bu pil sayesinde koruyor. CR serisi değil BR serisi coin battery takılması gerekiyor, bulması biraz meşakatli ama bulunuyor. Ben cisco flash kartlarda hiç pil görmedim. Belki arkadaş da ki özel bir kart olabilir.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: LW3D üzerinde Ocak 22, 2014, 12:10:10 ÖS
Zamanın birinde Gittigidiyor'dan 512K'lık 5-10 tane PCMCIA SRAM almıştım (şu anda neredeler bilmiyorum bile). Amiga da denediğimde, SRAM olarak çalışmamışlardı. Onlardan birini bir arkadaşa hediye etmiştim. Hediye ettiğim arkadaş, kartın pilinin bitmiş olduğunu öğrendiğini söyledi. Internette aramama rağmen PCMCIA kartı açmanın pratik bir yolunuda bulamadım. Ama bu bilgiler ışığında bir şekilde içini açıp bakmanın faydalı olabileceğini düşünmeye başladım...Kartları bulursam bir tanesini feda edeceğim artık :) Yinede pcmcia kart açmanın pratik bir yolunu bilen/gören olursa, paylaşırsa memnun olurum...

teşekkürler.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ocak 22, 2014, 12:58:48 ÖS
Ben Pretec ve Mitsubishi kullandım ikisi içinde pil yuvası vardı. Tek bir vida ile pil yuvası açılıp değişebiliyordu.

Bir hatırlatmada; bu sram kartları Prepcard ile storage şeklinde formatlarsanız amigada pcmcia üzerinden boot yapabilirsiniz.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: Kaan Akkurt üzerinde Temmuz 09, 2016, 15:48:53 ÖS
Merhaba,

İş yerinde "Cisco Systems Intel Series 2+ 20MB Flash Memory Card" buldum.

(http://)

A1200'e takınca mevcut 8mb board'a ilaveten 4mb daha ram eklendiğini gördüm.

(http://)
Sysinfoda bu şekilde gözüküyor, herhangi bir ayar vs. yapmadım taktım çalıştı.
SRAM gibi birşey sanırım bu fakat fiyat olarak çok daha ucuz. Bu şekilde birşey yapan hiç oldumu? :)


merhaba
amiga 600 için sram ile bellek arttırmayı planlıyorum ama sram fiyatları el yaktığı için buna yöneleceğim. İnternette yaptığım araştırmalarda sadece disk olarak kullanılabileceği yazıyor. Sayın BlitzBasic sizce  ekteki amiga 600 de ram olarak kullanılabilirmi?

(http://i.hizliresim.com/9L7dJ8.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: haydar_abi üzerinde Temmuz 09, 2016, 17:24:46 ÖS
Bir zamanlar piyasada 4 ve 8 MB olanları bulunuyordu. 8 MB olanların pilli olduğu ve 4 MBlik kısmının Disk olarak kullanılacağı belirtiliyordu. Ekonomik durumdan dolayı 4 MB olanını almıştım. 1200'de de çalışmasına rağmen Dpaint gibi programlar çakılıyor. WHDLoad oyunlarında sorun yok.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: Kaan Akkurt üzerinde Temmuz 09, 2016, 18:04:59 ÖS
Yani a600 de bellek olarak kullanilabilir diyorsunuz. Benimde derdim whdload bellek yetersizligi.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Temmuz 10, 2016, 23:12:27 ÖS
Selam, çok sorun çıkartıyor tavsiye etmem. Yerinizde olsam A600 için turbo kart veya ram kartı bakardım.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: Kaan Akkurt üzerinde Temmuz 11, 2016, 07:09:37 ÖÖ
O zaman http://www.kipper2k.com/a600fastmem.html (http://www.kipper2k.com/a600fastmem.html) a608 veya a604

Kipper2k ya ram mevcut mu paypal olmadan nasil oderiz diye mail attim ama daha yanit vermedi


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: Def Leppard üzerinde Temmuz 11, 2016, 13:21:43 ÖS
Merhaba,

İş yerinde "Cisco Systems Intel Series 2+ 20MB Flash Memory Card" buldum.

(http://)

A1200'e takınca mevcut 8mb board'a ilaveten 4mb daha ram eklendiğini gördüm.

(http://)
Sysinfoda bu şekilde gözüküyor, herhangi bir ayar vs. yapmadım taktım çalıştı.
SRAM gibi birşey sanırım bu fakat fiyat olarak çok daha ucuz. Bu şekilde birşey yapan hiç oldumu? :)


merhaba
amiga 600 için sram ile bellek arttırmayı planlıyorum ama sram fiyatları el yaktığı için buna yöneleceğim. İnternette yaptığım araştırmalarda sadece disk olarak kullanılabileceği yazıyor. Sayın BlitzBasic sizce  ekteki amiga 600 de ram olarak kullanılabilirmi?

(http://i.hizliresim.com/9L7dJ8.jpg)


4 mb smart fast card bu kartın aynısı bende mevcut zamanında bir yerden elime geçmiş. o zamanlar denemiştim ve sram olarak kullanılmadığını hatırlıyorum. bu konuyu görünce yine denedim prep card da kartı görüyor yalnız orada neyi seçsem card is write-protected hatası veriyor. bende içini açıp baktım herhangi bir pil veya switch gibi birşey görünmüyor. sanırım sadece 4 mb flash card gibi kullanılabiliyor.


Konu Başlığı: Ynt: İş yerinde bulduğum ganimet ve A1200'e extradan gelen 4mb ram.
Gönderen: Kaan Akkurt üzerinde Temmuz 11, 2016, 15:15:52 ÖS
Teşekkürler. Hafıza yükseltme işi için pcmcia kart edinme fikrinden vazgeçtim. Şimdi a608 veya a604 peşine düştüm. Ama onlarda paypal olmadan yurtdışından nasıl alınır.. çözümü yok galiba. Amigam şu anda şafak ustada tamirde.
Birkaç ay geçsin belki de FuriaEC020 alırım tabi mümkün olabilirse.