commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Arcade Sistemler => Konuyu başlatan: cengizermis üzerinde Mart 22, 2014, 15:18:21 ÖS



Konu Başlığı: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 22, 2014, 15:18:21 ÖS
----Tamamlandı Ekleme Yapıldı, devamı aşağıda-------
Merhabalar,
Son 3-4 günümün boş zamanlarını bir arkadaşım için konsol tamiri yaparak/ yapmaya çalışarak ve Arcade kabinimden PC/PS/ps2 görüntüsü almamı sağlayacak düzenekler yapmaya çalışarak geçiriyorum ve çıldırmak üzereydim. İnternetteki her türlü devreyi yapmış ve başarısız olmuştum.

Bu sabah son bir umut Scartcadele deneyeyim dedim. TAbi dün yavuzdan bazı pinout bilgilerini almıştım.

Bu sabah yavuzun dediği gibi devreyi kurdum ve yine hüstrana uğradım. Ama Yavuz usta yanılmış olamazdı... Mutlaka benim kabinde bi sıkıntı vardı. HArness denen lanet olası kablo yumağını beynim kanayana kadar didikledikten sonra anladımki biraz alternatif bir harnessa sahipmişim. zira video ground olması gereken yerde yeller esiyordu. bende kablonun ucunu tüm groundlara değdirerek bi nokta buldum :D

Henüz ayarları bitirmedim ama ilk sonucu paylaşmak istedim.
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9067_zpsb8762fd5.jpg)

Şimdi "scartcade to jamma adaptörü"mü temize çekmem gerekiyor :D

Devre şunlardan mamul....

(http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mIgA-apFaOe3B0215Bvm0vg.jpg)
(http://i01.i.aliimg.com/photo/v1/288763005/21_pin_scart_socket_female.jpg)
biraz da kablo

--------------------------------------

Sitede bu aralar arcade adına çok güzel gelişmeler oluyor. Bu sebepten benimki biraz tırt gelebilir ama proje var projecik var dimi :D
Projeciğime bi bakıverin.

Projem 2 aşamada gerçekleşti.
1- PCden görüntü aktarımı.(JAMMA bağlantı noktasına zarar vermeden)
2- Orjinal Kontrolleri bozmadan PC ye arcade kontrollerinin aktarılması.

1- PCden görüntü aktarımını yavuzg nin Scartcade'ini jammaya dönüştüren bir adaptör yaparak hallettim. bu iş için elde var olan 1 adet scart çoklayıcıyı hacamat ettim(2 liralık bişey),dişi scart soketini aldım ve jamma finger board adı verilen, Jamma soketine giren bir parça kullandım.(yukarıda resmi var)

Scartcade in ilgili sinyallerini (RGB Sync Gnd) Jamma harness standartlarına göre jamma finger boarda lehimledim. İlk denemede olmadı, çünkü jammada 14 numaralı pinden çıkmasını umduğum gnd 2 den çıktı.( Groundu kesip tüm ground olabilecek yerlere değdire değdire buldum)

Ortaya çıkan zımbırtı :
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9075_zpsb61aea9e.jpg) 

Üzerinden IDE kablosu benzeri çıkan gri kablolar JAMMA daki tuşları kontrolleri aktarmak için yaptığım zımbırtıya aktarıyor.

2- Kontrollerin Aktarılması

Bu işi iyice beleşe getirmek için elimdeki kolları denemeye başladım. Maksadıma uyanın devresini kullacaktım. Dikkat ettiğim husussa Ortak groundla çalışabilen bişey olmasıydı.

Elimdeki fake Playstation kollarını denedim önce, malesef USB dönüştürücü tarafından desteklenmedikleri için onlar yattı.

Sonra devresi baya kaliteli olan ama artık yıprandığı için tuşları tutkluk yapan USB SNOPY kollarımı denedim. Aslında USB kullanmak işime gelmiyordu çünkü ilerde playstation da bağlamayı düşünüyordum kabine... O iş yattı :D şimdilik...

Bu Snopy kolların güzel yanı ise ortak groundla çalışması idi... İki kola tek ground yetiyordu. Bu iyi bişeydi çünkü bazı kolların tekinde bile 2 farklı ground olabiliyor. Kabinimizde tek ground olduğundan bu tabiki işimize gelmiyor.
(kabinde ground yönünden çok süprizli bi kabin o ayrı)

2 PCB klemens grubu, 2 usb kol, bir parça tahta ve kablodan mamul aşağıdaki zımbırtıyı oluşturdum.
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9070_zpsfaad5c38.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9072_zps05aa66de.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9074_zps96b81a69.jpg)

Fakat tek bir tuş bile çalışmadı. JAMMAdan yaptığım ölçümlerde ground var gibi olsada usb kollar bu groundu sallamıyordu. Ben de hem orjinali bozmamak için hem de pretik olsun diye timsahlar yardımıyla hem içerde irtibat kuramayan groundları birleştirdim hem de aşağıya yeni bir ground sallandırdım.
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9085_zps086b662f.jpg)


Şu anda p2 start jeton/kredi
her iki playerın A tuşları Start  ve aynı zamanda A tabiki( bu mame den ayarlanıyor herhangi bir seri bağlama falan değil)
Gerisi tahmin ettiğiniz gibi :D

Durum sonuç olarak aşağıdaki gibi:

(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9073_zpsbc4d4039.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9076_zpsfa8fd213.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9077_zps9274b159.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9079_zpsda0edda0.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9080_zpsba4d793a.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9081_zpsbfc5b19b.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9099_zpsc3daeddc.jpg)
(http://i1335.photobucket.com/albums/w672/cengizermis/IMG_9098_zps387096db.jpg)
 
Gerekli finansal kaynakları denkleştirip 160in1 mvs kartuşu alana kadar bu beni idare eder. :D Zaten o Yüzden Orjinalini bozmamak için kastım.

CVcuFc4uSYA


Konu Başlığı: Ynt: Çok yaşa SCARTCADE.
Gönderen: atlantis üzerinde Mart 22, 2014, 21:47:39 ÖS
Yarın bitte ayrıntıları anlatırsın artık :D


Konu Başlığı: Ynt: Çok yaşa SCARTCADE.
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 23, 2014, 00:10:44 ÖÖ
Yarın bitte ayrıntıları anlatırsın artık :D
bite gitmicem ya :D


Konu Başlığı: Ynt: Çok yaşa SCARTCADE.
Gönderen: mesa üzerinde Mart 23, 2014, 00:45:09 ÖÖ
olay bu  ısı bıtırmısın  benım makına mefta :D


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 24, 2014, 01:45:28 ÖÖ
Missin complete: Son durumu ekledim :D


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 24, 2014, 01:55:40 ÖÖ
cengiz süpersin!

joypad hack'ler, VGA-to-SCART'lar... valla bravo, sen arcade'çi oldun...

gerçek scanline'lar dimi onlar ;)

bir de eğer fotolardan değilse ekrandaki o hafiiif beyaz yatay çizgileri flyback trafo üzerindeki ışık ayarını çoooook hafiiif kısarak yok edebilirsin...


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 24, 2014, 02:01:11 ÖÖ
cengiz süpersin!

joypad hack'ler, VGA-to-SCART'lar... valla bravo, sen arcade'çi oldun...

gerçek scanline'lar dimi onlar ;)

bir de eğer fotolardan değilse ekrandaki o hafiiif beyaz yatay çizgileri flyback trafo üzerindeki ışık ayarını çoooook hafiiif kısarak yok edebilirsin...
TEŞEKKÜRLER SENSEİ....

Çizgi şeysini söylediğin süper oldu. Bi öne bi arkaya atlaya atlaya ayarladığımdan :D onları gideremmiştim. Flaybackle oynamadan çok karanlıktı zaten.

Scanlinelar gerçek 8)

Aslında VGA to Scart değilde SCARTCADE to JAMMA oldu biraz :D
Desteklerin sayesinde.
Çok sağol.



Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 24, 2014, 02:04:02 ÖÖ
valla tekrardan bravo... güzel bir de MAME frontend bul kendine, kabin dostu bri tane... bir de MAME rom set...

tadından yenmez ;)

iyi eğlenceler!


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 24, 2014, 02:05:44 ÖÖ
valla tekrardan bravo... güzel bir de MAME frontend bul kendine, kabin dostu bri tane... bir de MAME rom set...

tadından yenmez ;)

iyi eğlenceler!
Sağol.
O konuda seni bi rahatsız edicem :D danışma anlamında...


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 24, 2014, 02:09:29 ÖÖ
rahtsızlık ne demek, her zaman...


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Mart 24, 2014, 08:01:30 ÖÖ
Aliens vs predator favori oyunlarimdann  10 numara 5 yildiz :)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Mart 24, 2014, 08:03:48 ÖÖ
YAVUZ G sayesinde baya yol aldik saol ustam bi mame scartla.basldik kabinle bitirdik olayi darisi diger arkadaslarin basina


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 24, 2014, 10:36:41 ÖÖ
Bu arada bu tip bi joystick hack yapmak isteyen arkadaşlar, analogların olduğu boardu kesmeyin. dengesi bozuluyor. 2 tuş basılı, yöntuşuda sola çekili kalıyor. Ben kesip tekrar geri lehimledim bir tanesini.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: devilx üzerinde Mart 24, 2014, 15:25:40 ÖS
Çok güzel olmuş.zaten arcade kabin dedimmi içinde pc ve mame şart :)
Benim xbox to jamma aparat gelince bende xbox1 ve coinops koymayı düşünüyorum.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Mart 24, 2014, 15:51:11 ÖS
Çok güzel olmuþ.zaten arcade kabin dedimmi içinde pc ve mame þart :)
Benim xbox to jamma aparat gelince bende xbox1 ve coinops koymayý düþünüyorum.
devilx xbox jamma aparat tan biraz bahsedermisin ;)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: devilx üzerinde Mart 24, 2014, 17:38:55 ÖS
Xbox to jamma çevirici xbox1 oyun konsolunuzu arcade kabinlerde jamma harnes üzerinden bağlamanıza yarar.
 Bu aparatların her konsol için olanı mevcut.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Mart 24, 2014, 19:28:14 ÖS
Guzel alett te xbox one mame kabine ceviren avustralyali vardi adam ozene yapmisti mame x1 biraz cuvallar gibime durmadan guncelleme cikiyor xbox 360 olsa iyi olurdu


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 24, 2014, 19:38:05 ÖS
@mesa bu ps2 ile çıkan xbox, donanımı güçlü olduğundan emulatörleri falan sıkıntısız oynbatıyor... cps 1 / 2 neo geo


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Mart 24, 2014, 19:43:23 ÖS
Asil onemli olan mame cps ve neo geo lar standartlari belli islemci isteyen bir suru mame oyunu var gpu dayali  degil cpu ya dayali  gpu la calissa iyi olilurdu nerdeee  :)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Mart 24, 2014, 19:47:30 ÖS
Yavus ustanin crt sim i tuplu tv deki gibi scanline olursa 82 ekran lcd tv takmayi dusunuyorum bizim tupler ekmegini yemiss bendede cizgiler varr :(


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 25, 2014, 00:44:39 ÖÖ
Görüntünün son hali. Bence gayet yeterli şu an için.
Frontend muhabbeti kaldı şimdi.
Resimleri eklemeye üşendim beyler aşadan bakıverin. Üyelik , arkadaşlık gerektirmez.
https://www.facebook.com/cengizsretrogameroom/photos/pcb.225588280975885/225587120976001/?type=1&theater (https://www.facebook.com/cengizsretrogameroom/photos/pcb.225588280975885/225587120976001/?type=1&theater)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 25, 2014, 01:00:37 ÖÖ
Cengiz, görüntüler harika! Bence de ayarlarla şiömdilik daha oynama biraz keyini sür ;)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Mart 25, 2014, 07:41:33 ÖÖ
Cengiz, görüntüler harika! Bence de ayarlarla þiömdilik daha oynama biraz keyini sür ;)
usta hakli ben elledim de ne sase yandi gitti cebelles durrr sonra :)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 25, 2014, 09:46:17 ÖÖ
@yavuzg Çokgüzel yav :DAtari 2600 0yunları da süper oluyor. Bugün turbografx de denemek istiyorum ama bakalım.  MAMEWAH nasıl sence? Ya da ücretsizlerden kolay ayarlanan, az tuşla işileyen varmı bildiğin. Zaten oyun olarak da en fazla 4 tuşla çalışanları seçiyorum şimdilik.

@mesa tabi daha bi temkinli gidiyorum yedeği olmadığı için.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 25, 2014, 13:04:48 ÖS
MAMEWAH nasıl sence? Ya da ücretsizlerden kolay ayarlanan, az tuşla işileyen varmı bildiğin.

ben gameex kullanıyorum. en müthiş/popüler front-end olmayabilir ama diğer özelliklerini seviyorum (internet radyo, media player/jukebox, sık güncelleme olması, kolay menüler, kabin dostu kontroller v.s.)

Ha bir de kabindeki PC'yi mevcut netwroküne bağlayıp VNC kurarsan (ki burada VNC kullanma sebebimiz RDP'den farklı olarak mevcut çözünürlüğü koruyarak uzaktan konsol erişimi sağlamak - soft15Khz ortamlarında yanlış bir mod'u seçip konsoldan erişemez hale gelirse VNC üzerinden gerekli düzeltmeleri kolayca yapıyorsun) konfigürasyonları kabinin başında ayakta yapmak zorunda kalmıyorsun...



Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 25, 2014, 13:35:24 ÖS
@yavuzg bana müthiş süper bişey lazım değil zaten. az tuşla işlesin yeter. olmadı klavyeyi kabinin üzerine koyum ek bir kaç tuşuda dahil edebilirim aslında. 

O uzaktan erişim muhabetini anladım da o kısaltmaları bilemedim :D
 


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 25, 2014, 13:36:54 ÖS
Birde gameEX sharewaremiş. Reklamlı falan mı?


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 25, 2014, 13:38:56 ÖS
VNC çook eskiden beri kullanılan bir uzaktan erişim yazılımı. Daha yenileri vardır elbette ama benim Windows 2000 Professional ("remote desktop" yoktu o dönemde) zamanında profesyonel olarak kullandığım bir ürün...

https://www.realvnc.com/ (https://www.realvnc.com/)

Bedava olan eski sürümü kullanılabilir.

RDP: Remote Desktop Protocol => Windows'a uzaktan erişim şeysi işte :D



Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 25, 2014, 13:40:28 ÖS
Birde gameEX sharewaremiş. Reklamlı falan mı?

Ben para ödedim. Sevdiğim yazılımların lisanslarını programcısına katkıda bulunmak için genelde satın alırım...

Ancak para ödemeden de kullanabiliyorsun. Sadece açılışta "hatırlatma" ekranı geliyor 30 saniye falan, o kadar.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: CommodoreFan ® üzerinde Mart 25, 2014, 13:45:46 ÖS
Mamewah kesinlikle tavsiye etmem, benim kabinde vardı ayarları hep notepad üzerinden ".ini" dosyalarını kurcalayarak yapmıştım kaçıncı yüzyıldayız abi :D

Şu ana Mala kullanıyorum memnunum ama vertical raster oyunlar açılmıyor. Donanımsal sorun mu yoksa mame plus arızası mı bilemedim. Zinc emülatörünün ayarlarını yapmak da işkence gibi, ben de alternatif bakıyorum ama öncelikle mame plus'tan kurtulup çoğu oyuna destek veren düzgün bir mame romset bulmam lazım


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mart 25, 2014, 14:22:39 ÖS
VNC çook eskiden beri kullanılan bir uzaktan erişim yazılımı. Daha yenileri vardır elbette ama benim Windows 2000 Professional ("remote desktop" yoktu o dönemde) zamanında profesyonel olarak kullandığım bir ürün...

https://www.realvnc.com/ (https://www.realvnc.com/)

Bedava olan eski sürümü kullanılabilir.

RDP: Remote Desktop Protocol => Windows'a uzaktan erişim şeysi işte :D



Ücretsiz TeamViewer (http://www.teamviewer.com) da kullanılabilir.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 25, 2014, 20:32:42 ÖS
uyduruk güncelleme:
Player 1 start'ı hallettim artık çalışıyor :D
Şu anda
Her oyuncunun A tuşu Start (aynı zamanda A tuşu)
p1 start : PAUSE (bu çooğğk iyi bişe )
p2 start : kredi/jeton


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 28, 2014, 18:12:32 ÖS
Yavuz sensei kollar yolladıydı, tuşları temizlediydim, çok paslı yerini boyadım derken biraz güncelleme birikti. Photobucket'da olan alanımı tüketmemek için son güncellemelr için facebooka link veriyorum.

Bu vesileyle sayfamı bilmeyenlere de duyurmuş olayım. Face üyeliği yada arkadaş olarak ekli olmayı gerektirmez.

https://www.facebook.com/cengizsretrogameroom (https://www.facebook.com/cengizsretrogameroom)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: alatriste46 üzerinde Mart 30, 2014, 09:55:05 ÖÖ
arcade kabin hakkında bir video bekliyoruz cengiz hocam :)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: toddler üzerinde Mart 30, 2014, 19:17:15 ÖS
Cengiz'e telefon ettim bugün. Class 10 hafıza kartı kargodaymış. 16:9 videolara hazırlanın :D


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 31, 2014, 22:55:35 ÖS
---hafıza kartım geldi video da gelecek işalla---
Adama sorarlar: "Bugün arcade için ne yaptın?"
Cevap: "Bir adet neo geo çıkartması ve kilit kısmındaki çirkin görünüm için anlamlı bir kamuflaj."

küçükbir not:
Maket bıçağı ile daire kesmek çok sinir bozucuymuş.

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1977100_227645674103479_809168194_n.jpg)

(https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/10011157_227645667436813_795265053_n.jpg)

(https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1455843_227645664103480_890339778_n.jpg)

(https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/10172824_227645670770146_230653336_n.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Mart 31, 2014, 23:39:59 ÖS
yavaş yavaş elini yüzünü düzeltiyorsun kabinin bakıyorum cengiz. eline sağlık ;)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mart 31, 2014, 23:46:56 ÖS
yavaş yavaş elini yüzünü düzeltiyorsun kabinin bakıyorum cengiz. eline sağlık ;)
Teşekkürler.
Yakında yan taraflara neo geo MVS yazıları da gelecek.
ama benim kasa mavi olduğu için bi ekleme yapmak geldi aklıma.
Büyük NEO GEO altına
küçük "blue edition" yazısı eklemeyi düşünüyorum.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 01, 2014, 00:25:00 ÖÖ
Tüm Neo Geo yazılarının vector formatlı dosyalarını da hazırlamıştım zamanında (benim kabinin fotolarında gözüken). bunlarla beyaz folyo kesim de yaptırabilirsin istersen...

Gerçi hazırından zaten sipariş ettiysen o başka...



Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 01, 2014, 00:37:23 ÖÖ
beyaz folyo kesim yaptırmayı düşünüyorum.
kardeşimin bi arkadaşı yapıyormuş. ölçüleri bekliyor.
PNG formatında yüksek çözünürlüklü var vektör gerekiyo mu bilmiyorum.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Nisan 01, 2014, 00:50:34 ÖÖ
Mukemmel olmusss yanlarada mame gider artik cengizz


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 01, 2014, 01:31:10 ÖÖ
PNG formatında yüksek çözünürlüklü var vektör gerekiyo mu bilmiyorum.

supergun yapan adamın sitesinden buldun dimi o PNG'leri ;D

Maalesef folyo kesim için vektör gerekiyor (lazer kesici kafa vektör'leri takip ediyor sadece). ben de o resimler üzerinden trace ederek çıkartmıştım vektörleri.

http://1drv.ms/1guJ0Ip (http://1drv.ms/1guJ0Ip)

bu link sana saatler hatta günler kazandıracak ;)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 01, 2014, 08:40:44 ÖÖ

supergun yapan adamın sitesinden buldun dimi o PNG'leri ;D

http://1drv.ms/1guJ0Ip (http://1drv.ms/1guJ0Ip)

bu link sana saatler hatta günler kazandıracak ;)

Çok sağol, eve gidince bi indireyim.

Valla PNGleri de google görselleri yüksek çözünürlüğe ayarlayarak buldum  :P siteye girmedim.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 01, 2014, 08:47:31 ÖÖ
Mukemmel olmusss yanlarada mame gider artik cengizz

Yanlara düz neo geo yazısı düşünüyorum Yavuz'unkiler gibi. Ama alınlık kısmına karar vermedim...

Kafamı kurcalayan başka bir husus: Bezel denilen ekran camının etrafına folyo mu yaptır(t)sam, tersten kaliteli bi spray boya ile boyasam mı?
Yoksa spray boya plexi ile mi iyi olur? Ama cam da çok berrak.. böyle çelişkilerim var.

 


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 01, 2014, 08:55:44 ÖÖ
Benim kabinde yaptığım karton bezelden yapabilirsin (zor)

Ya da

Camı tersten maskeleyip sprey ile boyayabilirsin. Ince siyah fon kartonu ile prova da yapabilirsin önce, nasıl duruyor diye bakmak için.

O boyda plexi kestirmen sana pahalıya patlayabilir (75-100 tl arası tahminimce)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 01, 2014, 09:04:54 ÖÖ
Benim kabinde yaptığım karton bezelden yapabilirsin (zor)

Ya da

Camı tersten maskeleyip sprey ile boyayabilirsin. Ince siyah fon kartonu ile prova da yapabilirsin önce, nasıl duruyor diye bakmak için.

O boyda plexi kestirmen sana pahalıya patlayabilir (75-100 tl arası tahminimce)
Karton çerçevenin detaylarını hatırlamıyorum, konu da geçiyor muydu? 3-5 kere k-okumuşum ama algıda seçiciliğe mi kurban gitti acaba
Boya alternatifi en fazla 12-13 liraya mal olur, hazır cam da var.
75-100 arası verebilecek olsam başka taraflarına kullanırıdım.


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 01, 2014, 09:08:06 ÖÖ
kurum bilgisayarından resimler çıkmıyor :(


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Nisan 01, 2014, 09:33:26 ÖÖ
Sprey daha makul bence 75 100 zaten makineye 50 tl almisin astari yuzunden pahali olur derler


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 01, 2014, 10:27:12 ÖÖ
Karton çerçevenin detaylarını hatırlamıyorum, konu da geçiyor muydu?

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6588.msg64328#msg64328 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6588.msg64328#msg64328)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 01, 2014, 11:52:11 ÖÖ
eve varınca bi bakalım  :D
Karton çerçevenin detaylarını hatırlamıyorum, konu da geçiyor muydu?

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6588.msg64328#msg64328 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6588.msg64328#msg64328)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: Çok yaşa SCARTCADE. (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 02, 2014, 20:30:32 ÖS
VİDEO GÜNCELLEMESİ:
Mission Failed: Arcade kabinimle ilgili video hazırlama çabam başarısız oldu... netleme hataları, kayıda basmayı unutmalar... top yekün sıkıntı. 2 hafta kamerayı ele almayınca demek ki. E ışık gitti tabi bu arada. Neyse bakalım yarın bi daha deneyeceğiz.
(http://images.sodahead.com/polls/002530745/362220290_FAILED_10_xlarge.jpeg)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 04, 2014, 18:34:57 ÖS
İlk mesaja da ekledim ama işte video:
https://www.youtube.com/watch?v=CVcuFc4uSYA (https://www.youtube.com/watch?v=CVcuFc4uSYA)


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 05, 2014, 00:00:12 ÖÖ
İlk mesaja da ekledim ama işte video:
https://www.youtube.com/watch?v=CVcuFc4uSYA (https://www.youtube.com/watch?v=CVcuFc4uSYA)

cengiz sahalara dönmüşsün sonunda. güzel bir MAME kabin yaptın kendine, helal! Hernekadar kabini JAMMA kartlara uyumlu bırakmış olsan da kişisel fikrim bence sen bunu bu şekilde kullanırsın ;) (Dev ekran CRT'de görüntüler muhteşem!)

bazen kendim bile o kokuşmuş pis kartlara verdiğim paraya acıyorum. bir keresinde EPROM'un tekini söktüm soketin içinden koza çıktı, içinde de ölü bir böcek... yani bu pisliklerle uğraşmak yerine temiz temiz MAME olayına geri mi dönsem diye düşünmüyor değilim...

öte yandan arızalı kartları uğraş didin tamir edip tekrardan hayata döndürmek o açılış ekranını görmek de ayrı bir zevk veriyor insana ama bir süre sonra da depolama sorunu baş gösteriyor (bu forumdaki arkadaşların genel sorunu).


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 05, 2014, 00:23:15 ÖÖ
İlk mesaja da ekledim ama işte video:
https://www.youtube.com/watch?v=CVcuFc4uSYA (https://www.youtube.com/watch?v=CVcuFc4uSYA)

cengiz sahalara dönmüşsün sonunda. güzel bir MAME kabin yaptın kendine, helal! Hernekadar kabini JAMMA kartlara uyumlu bırakmış olsan da kişisel fikrim bence sen bunu bu şekilde kullanırsın ;)
Teşekkürler, katkın büyük sensei.
Valla oyun olarak sadece MVS çok oyunlu düşünüyorum o da ne zaman toparlarsam durumu :D


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 05, 2014, 00:40:58 ÖÖ
aynen, zorlamana gerek yok kendini...

ha zamanın durumun olur 161-in-1 getirttiğinde karşılaştırmalı bir video çekersin aynı kabin aynı CRT sadece platform farklı şeklinde.

güzel bir belge olur (Emulasyon vs gerçek donanım) şeklinde...

Fark genelde görüntüde değil de ses ve müzik emulasyonunda oluyor zira işin kalan tek "analog" tarafı o. Yamaha zamanında ürettiği çiplerle boşuna ün kazanmamış...



Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 05, 2014, 11:44:45 ÖÖ
@yavuz g karşılaştırma fikri güzel.
Ses konusunda da çok haklısın orjinal donanımı tutmuyor bariz bir fark oluyor.
Senin şu extra retro kabin projelerini kalp çarpıntısı ile beklemekteyim. Onlar çok iyi olacak ya.




Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Nisan 05, 2014, 15:07:14 ÖS
POWERED BY YAVUZ G      GURU+SENSEİ+USTA
http://www.youtube.com/watch?v=0KSOMA3QBU0 (http://www.youtube.com/watch?v=0KSOMA3QBU0)
CENGIZ GUZEL IS CIKARMISIN TEBRIK EDERIM


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Nisan 05, 2014, 15:12:32 ÖS
@ mesa :D mesaj anlaşılmadı :D


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: mesa üzerinde Nisan 05, 2014, 16:28:53 ÖS
hediye nıyetınde clıp gonderdım  :D   usta guru sensei alemde tek 


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: Shining Force üzerinde Mayıs 09, 2016, 14:17:50 ÖS
@cengizermis Abi konuyu -üzerinden çok uzun süre geçmesine rağmen- okurken bir şey dikkatimi çekti.Kabininizin ekranı bana normal kabinlere göre baya dik geldi.Bir çoğu ayakta oynanıldığı düşünülerek yatay oluyordu.Ben de acaba dik şekilde koysam ve oturduğumda da tam olarak karşımda olsa ve rahat görebilsem diyordum.Sizinki de baya dik olarak görünüyor.Doğru mu görmüşüm acaba,olabilir mi yani?


Konu Başlığı: Ynt: KABiNiMi MAME'e Dönüştürdüm: VIDEO EKLENDI (Orjinalini Bozmadan)
Gönderen: cengizermis üzerinde Mayıs 09, 2016, 14:55:08 ÖS
@cengizermis Abi konuyu -üzerinden çok uzun süre geçmesine rağmen- okurken bir şey dikkatimi çekti.Kabininizin ekranı bana normal kabinlere göre baya dik geldi.Bir çoğu ayakta oynanıldığı düşünülerek yatay oluyordu.Ben de acaba dik şekilde koysam ve oturduğumda da tam olarak karşımda olsa ve rahat görebilsem diyordum.Sizinki de baya dik olarak görünüyor.Doğru mu görmüşüm acaba,olabilir mi yani?
Çeşitli açılarda arcade ekran yerleşim tipleri mevcut, bu da onlardan biri. Aşıro dik sayılmaz, sadece panel dar oldupu için ekrana ekstra yakın olunuyor,  ekran bir miktar büyük geliyor. Ama biraz eğik olsa böyle bir sorun olmazdı. Bir ayak kadar geride durulduğunda açı ve ekran görüntüsü gayet iyi.