|
Konu Başlığı: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 17, 2014, 20:11:31 ÖS Merhaba arkadaşlar bir kaç gün önce forumu ve bir kaç site araştırdıktan sonra arcade konsol yapmaya karar verdim çok fazla anladığımda söylenemez ama neyse nereden başlayacağımı tam olarak bilemediğim için ilk iş olarak jamma harness soketten başlamak istedim ve bugün soket arayışına girdim karaköy abed han,karaköy pasajı ve selanik pasajlarını bildiğim için oralara baktım ama sadece selanik pasajında bir dükkanda bulabildim dükkan sahibine resmini gösterdim kac pin diye sordu 28×2 sıra 56 pin dedim kaç tane istediğimi sordu ucuz 8,10 tl lik bir şey olduğunu düşünerekten 2 tane istedim malzeme çekmecesini açtı ve 2 tane verdi tanesine 23 tl 2 si 56 tl deyince 1 tanesini bıraktım çekmecede 4 veya 5 tane vardı bunlar son bir daha getirmicem dedi biraz pahalı olduğunu düşünerekten acaba satıcı beni kazıkladımı diye kafamda kurmaya başladım ve ordan eve dönmek için kadıköy'e geçtim kadıköy'de yazıcıoğlu iş hanına girdim fiyatı kafama takıldığı için oradada araştırmaya başladım ve ne yazıkkı bulamadım ama 1. kattaki bir dükkan sahibiyle konuştum bulman zor dedi karaköy'de bir yer tarif etti orada vardır dedi bende fiyatı nedir 23 tl istediler dedim 5,6 senedir pek kullanılan bir şey olmadığını ve eski fiyatına göre 23 tl normal ama bulması zor bence al dedi,bunu yazmamın sebebi ilerde arcade olayına girip yapmak isteyen arkadaşlar ilk önce bu soketi araştırıp bulup almaları ve bir kenara koymaları yoksa amigada olduğu gibi arayıpta bulamadığımız db23 pin soket gibi olucak .ve başka çözümler aramaya yönlendiricek tabiki bu benim düşüncem arcade olayının üstadları bu işi nasıl halledeceklerini daha iyi bilir ve çözüm yaratırlar
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 17, 2014, 20:34:09 ÖS Bu arada 250 tl ye mvs slot var bir tane fiyat nasıl iyimidir unibios 3.0 var uzerinde
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 17, 2014, 21:09:51 ÖS Acelen yoksa tanesi 1-2 dolardan alırdın çinli kardeşlerimizden. Nasıl olsa joystickleri de ordan alacaksın. Supergun mı yapacaksın? Yoksa sadece harness mı?
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: yavuzg üzerinde Mayıs 17, 2014, 22:29:40 ÖS Bana sorsaydın ya. Jamma soketler benim evde birbirini ... :D
Neyse, Konya sokaktan 4-5 tl ye alıyorum ben. 23 tl diyen adam da alsın o soketi bi tarafına ... Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 17, 2014, 22:31:00 ÖS Acelen yoksa tanesi 1-2 dolardan alırdın çinli kardeşlerimizden. Nasıl olsa joystickleri de ordan alacaksın. Supergun mı yapacaksın? Yoksa sadece harness mı? Wizofwor o kısıma karar veremedim henüz supergun yapmak daha iyi gibi çünkü ben kabin yapmadan taşınabilir bir şey yapmak istiyorum dediğim gibi çok fazla bir bilgimde yok şu anda araştırma aşamasındayım ama forumda bu işlerin ustası arkadaşlardan bol bol yardım isticem bilgilerinizi paylaşır yardımlarınızı esirgemezseniz çok mutlu olurumKonu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 17, 2014, 22:32:41 ÖS Bana sorsaydın ya. Jamma soketler benim evde birbirini ... :D Ya ne bileyim Yavuz hocam bazen bazı şeylerde çok acele ediyorum buda yine o aceleci olmamdan kaynaklandı almış bulunduk bir kereNeyse, Konya sokaktan 4-5 tl ye alıyorum ben. 23 tl diyen adam da alsın o soketi bi tarafına ... Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: yavuzg üzerinde Mayıs 17, 2014, 22:58:55 ÖS olsun, hevesini ve heyecanını anlıyabiliyorum. bazen ben de "konu kapansın" diye elimin altında hazır bulduğumu alırım...
yine de sabır önemli. özellikle arcade malzemeleri yurtdışından getirtmeye başladığında... araştırmaya okumaya devam. onun dışında kafana takılan soruları sorabilirsin, herkez yardımcı olur... Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 17, 2014, 23:49:57 ÖS olsun, hevesini ve heyecanını anlıyabiliyorum. bazen ben de "konu kapansın" diye elimin altında hazır bulduğumu alırım... Teşekkür ederim sizin desteğinizide aldıktan sonra sıkıntısız bir şekilde bu işlerin üstesinden geleceğime inanıyorumyine de sabır önemli. özellikle arcade malzemeleri yurtdışından getirtmeye başladığında... araştırmaya okumaya devam. onun dışında kafana takılan soruları sorabilirsin, herkez yardımcı olur... Evet joystick ve butonları aliexpress ten sipariş vermeyi düşünüyorum ama şu anda değil bir süre sonra yanlış hatırlamıyorsam wizofwor da amiga 500 bartop projesinde yurtdışından sipariş vermişti en uygun fiyat çinlilerde Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: mesa üzerinde Mayıs 18, 2014, 21:19:07 ÖS slm kolay gelsın ıstersen ben sana gondereyım para ıstemez kargo yu odersın ama gelecek hafta gece vardıyasında postalayabılırım
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 18, 2014, 21:34:13 ÖS slm kolay gelsın ıstersen ben sana gondereyım para ıstemez kargo yu odersın ama gelecek hafta gece vardıyasında postalayabılırım Merhaba mesa sanırım jamma soketten bahsediyorsun dün almış bulundum 1tane yardımseverliğin için teşekkür ederimKonu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: mesa üzerinde Mayıs 18, 2014, 22:17:44 ÖS ok problem degıl kardesım ARCADE KARDESLIGI
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: g 600 üzerinde Mayıs 19, 2014, 09:57:42 ÖÖ bana gönderebilirsiniz, mvs board buldum ama denemek için elimde soketten yok :)
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: g 600 üzerinde Mayıs 19, 2014, 10:41:18 ÖÖ tamam teşekkürler :)
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: mesa üzerinde Mayıs 19, 2014, 10:43:26 ÖÖ tamam teþekkürler :) Ne demek arcadeciler cogalsin birazKonu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 22, 2014, 15:23:07 ÖS Selam diyelim arcade kabin yaptık 19"philips crt vga monitör kullanabilir miyiz? Resimdeki özellikler uyumlu mudur?
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 22, 2014, 17:06:27 ÖS @kirkoryan:
Mame kabin yapıyorsan tabiki kullanırsın. Jamma board takacaksan monitörün muhtelemen gerekli tarama hızına inemeyecektir. Bir şekilde tarama hızını arttırman lazım. Bkz: scartcade Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: yavuzg üzerinde Mayıs 22, 2014, 17:22:31 ÖS Hayır kullanamazsın
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 22, 2014, 17:30:27 ÖS Cevaplar icin teşekkür ediyorum bilmediğim için sora sora öğreniyorum peki o zaman zamanında orjinal arcade kabinler için kullanılan ekranlar farklı mı üretiliyordu yoksa crt tv ile aynıydıda sadece extra devre mi vardı bunuda cevaplarsanız sevinirim
Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: kirkoryan üzerinde Mayıs 22, 2014, 17:40:21 ÖS http://m.aliexpress.com/item/791124551.html?tracelog=storedetail2mobilesitedetail (http://m.aliexpress.com/item/791124551.html?tracelog=storedetail2mobilesitedetail)
birde bu şekilde bir jamma kart var 512 in 1 diye yorum yapar mısınız Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: yavuzg üzerinde Mayıs 23, 2014, 00:33:31 ÖÖ Cevaplar icin teşekkür ediyorum bilmediğim için sora sora öğreniyorum peki o zaman zamanında orjinal arcade kabinler için kullanılan ekranlar farklı mı üretiliyordu yoksa crt tv ile aynıydıda sadece extra devre mi vardı bunuda cevaplarsanız sevinirim pc monitörü eski arcade kartlarının (konunun başında neo geo dediğin için) analog video çıkışlarını görüntüleyemezler. NeoGeo (ve eski oyun konsolları NES, PS1 v.s.) 15Khz (civarında) bir yatay tarama hızında görüntü verir. Normal PC monitörlerinin en düşük yatay senkronizasyon hızı 31Khz'dir (bkz gönderidğin liste). Daha yeni arcade ekipmanları (Dreamcast, Playstation 2, PC tabanlı) VGA standardında görüntü verebilir. Bunlarda PC monitörlerini kullanabilirsin. Sega Naomi, Lindberg, ZN-2 v.s. board'u kullanan arkadaşlar daha iyi yorum yapabilirler. Bu nispeten "yeni" arcade boardların spec'leri konusunda çok bir bilgim yok... Benzer şekilde, o linkini paylaştığın emulasyon tabanlı xxx-in-1 türü arcade kartların da çoğunda hem CGA hem VGA çıkışları vardır. Bunları da PC monitörü ile kullanman mümkün (yanlız spec'lerine bakmak lazım, VGA diyorsa PC monitöründe kullanılabilir demektir). O kartlar hakkında fikrimi soruyorsan; hayatta elimi sürmem. Bir çoğu "ucuz/yavaş" cortex işlemci üzerinde koşan android/linux tarzında bir "kırık" işletim sistemi ve MAME bozması bir emulasyon sistemidir. Yani fiyatı ucuz, evet, ama sonuçta emulasyon. Eğer kabin projesi için düşünüyorsan bence evdeki eski PC'nin üzerine MAME kur daha iyi... Öte yandan, bazı orijinal "multi" kartlar var ki onlar emulasyon değil ve "kolleksiyoner" statüsündedir. Örneğin capcom ve namco'nun çıkarttığı multi kartlar. 19-in-1 ve 60-in-1 olan içinde klasik oyunları barındıran multi kartların ise performanslarının oldukça iyi olduğu söyleniyor. Ama yine de emulasyon (ama çok ucuz). Konu Başlığı: Ynt: Arcade hakkında Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 14, 2014, 15:47:56 ÖS @kirkoryan son durum nedir ? Rafa mı kaldırdın yoksa arcade düşünceni ?
|