commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: Simon (Özay Turay) üzerinde Ağustos 13, 2014, 01:51:30 ÖÖ



Konu Başlığı: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Ağustos 13, 2014, 01:51:30 ÖÖ
Okuma işlemi yapamasa da paralel portu olan bir PC'de basity bir kablo ile 37 saniyede bir ADF dosyasını yazmak ister miydiniz?

(http://m1web.de/ADTWin/pics/screenshot.png)

Tolga'nın yeni projesi iFlop hazır olana kadar alternatif bir yöntem olabilir. :D

Web Sitesi: http://m1web.de/ADTWin/ (http://m1web.de/ADTWin/)
Kaynak: http://awesome.commodore.me/adtwin/ (http://awesome.commodore.me/adtwin/)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: atlantis üzerinde Ağustos 13, 2014, 08:52:21 ÖÖ
:) neler yapıyor insanlar ya. her şeyin bir kolayı var artık.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: EMREZ üzerinde Ağustos 13, 2014, 08:54:23 ÖÖ
catweasel için harika bir alternatif, paylaşım için teşekkür ederim, diskleri yedeklemek için okuma yöntemi de eklenir umarım. benim yeni kasada pci slotu ve lpt port floppy soketi yok, usb to lpt yapmak lazım.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: joker_ üzerinde Ağustos 13, 2014, 09:50:15 ÖÖ
ahh ah yokki Amiga' mız deneyelim. :D

Gerçekten güzel bir çözüm, diğeri bayağı uğraştırıyordu.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: hekimoglu78 üzerinde Ağustos 13, 2014, 10:10:14 ÖÖ
bi dakka bi dakka bu tam benlik :) Kablo mu lazım tam anlamadım
PC var Amiga Var LPT var Floppy var 2,44 Disket Var


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: blackturk üzerinde Ağustos 13, 2014, 10:21:37 ÖÖ
   Aşağıdaki uyarı dikkatimi çekti.Tüm sistemlerde düzgün çalışması mümkün olmayabilir diyor.Ve devamı var tabii..

   Uyumlu çalışan bir sistemde çok kullanışlı uygulama olur.Network üzerinden bir adf imajı  10 saniyede amigaya alıyorum.Yazması ise  1 dakika 20 saniye alıyor.Bu ADTWin  sisteminzde uyumlu ie süper hızlı diske yazmış olursunuz


Troubleshooting

However, ADTWin will not be able to work properly on all systems. If the hardware capabilities of your PC's parallel port are too weak, the required timing accuracy for writing Amiga disks cannot be achieved. Note, that the parallel port is actually not intended to be operated as a floppy controller and ADTWin is operating at the edge of what is possible with an ordinary parallel port


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: ibo1973 üzerinde Ağustos 13, 2014, 11:21:44 ÖÖ
güzel bir yöntem birde beenim gibi ingilizcesi iyi olmayanlar için türkçe açıklama olsa detayları anlatan daha iyi olurdu . şu aralar vakit darlığından her ne kadar amiga ile uğraşamasamda güzel bir yöntem altarnetif olması çok iyi -

1- seri kablo ile çekiliyor
2- hdd ye adf leri alıp hdd den diskete
3- sd cart a lınıp xcopy ile ( en sevdiğim yöntem nostalji oluyor benim için )
4- şimdi bu yöntem çıkmış bu yöntemler arasında en hızlısı bu gibi ancak sanırım bu hızla çektiğine göre disketlerde bad sector kontrolü yoktur bide okuma yoksa doğru çekip çekmediğini yani verifiy yoktur sanırım önceden formatlanmış hiç hatası olmayan disketler için çok kulanışlı olabilir bu yöntem.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: g 600 üzerinde Ağustos 13, 2014, 15:08:13 ÖS
ibo, seri değil LPT(paralel) olması lazım gibi  ;)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: ibo1973 üzerinde Ağustos 13, 2014, 16:15:26 ÖS
ibo, seri değil LPT(paralel) olması lazım gibi  ;)

com porttan kulanılan kablo çekilen yöntemi kast ettim orda orasıda seri porttur diğer adı yeni çıkan yönten ise lpt port üzerinden çalışıyor muhtemelen bu kadar hızlı olduğuna göre oda spp lpt değil ecp+epp paralel port kulanarak çekiyordur sanırım . yani yazdığımda bir hata yok yanlış anlamışşın.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: usagi üzerinde Ağustos 14, 2014, 21:46:01 ÖS
İnanılmaz bir şekilde işe yarıyor.Kabloyu yapmaya girişmeden önce test butonuyla sisteminizi test edin.Kabloyu yapmak için 1 saat harcadım.Sonucu görünce gözlerim faltaşı gibi açıldı.Incredible!!!!!!


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: Levent üzerinde Ağustos 14, 2014, 22:31:11 ÖS
Amiga500'de, disket sürücüyü amigadan söküp bu kabloyu takarak ve ADTWin'deki "Amiga drive" seçeneğini işaretleyerek kullanılabilir diyor. Yeppariiii :D


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: hekimoglu78 üzerinde Eylül 05, 2014, 17:44:56 ÖS
Sevgili @AMİGATEKNİK kabloyu yapınca bana bir tane Amiga Scart Kablosu ile ulaştırmanı rica ederim, ben de bu işi denemek istiyorum. ;)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: amigateknik üzerinde Eylül 05, 2014, 19:00:27 ÖS
ürünlerin en kısa zamanda gönderilecektir


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: usagi üzerinde Kasım 27, 2014, 11:05:55 ÖÖ
Program v1.1 e güncellenmiş.Daha önce adf yazmada başarılı olamadığım makinede çalıştı.
 


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: usagi üzerinde Aralık 10, 2014, 16:53:10 ÖS
Daha efektif bir yöntem varmış.

http://www.amibay.com/showthread.php?32405-The-fastest-eaysiest-cheapest-way-to-transfer-adf-images-between-pc-and-amiga-500 (http://www.amibay.com/showthread.php?32405-The-fastest-eaysiest-cheapest-way-to-transfer-adf-images-between-pc-and-amiga-500)!

Bu sefer paralel portlar arasında kablo bağlantısıyla transfer (hem gönderme hemde alma) yapılıyor.Ben bu yöntemi denedim ve olumlu sonuç aldım.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: i_r_on üzerinde Aralık 10, 2014, 19:20:47 ÖS
Paralel portu olan pc lazım malesef, paralel port sunan kartlarla olmuyormuş.
Paralel portu olan pc işi yaş.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 11, 2014, 09:35:22 ÖÖ
Paralel portu olan pc lazım malesef, paralel port sunan kartlarla olmuyormuş.
Paralel portu olan pc işi yaş.

Özelden attığın mesaja maalesef cevap veremedim (sanırım yine kullanıcı adın yüzünden) o yüzden buradan cevaplıyorum, hem herkes faydalanmış olur. ;)

Ben denemedim ama PCI LPT ile çalışacağını da sanmıyorum. Çünkü ADTWin donanıma erişmek için kendi driver'ını kullanıyor. Port ismi ve adresi program içinde hardcoded olarak bulunuyor.

PCI LPT kartlar standart dışı adres kullandığından programa bunu göstermek sorun oluşturacaktır. Kaynak kodu açık olsaydı belki manuel adres girerek mümkün olabilirdi.

Willem yazılımını kullanabilmemin sebebi Willem'in driver olarak io.dll ado-ında bir wrapper kullanması ve bu io.dll açık kaynak olduğu için birilerinin adresi io.ini dosyasından okuyabilen modifiyeli sürümünü yapması. Bu şekilde aygıt yöneticisinden kartının adresini öğrenip io.ini dosyasına yazarak LPT1'e yapılan tüm çağrıların bu adrese yönlendirilmesini sağlayabiliyorsun.

Uzun lafın kısası ADTWin'in programcısı ile iletişime geçilerek kaynak kodunu vermese bile programı modifiyeli io.dll kullanacak şekilde düzenlemesi için istekte bulunabilirsin.

Not: Elemana vermek için gerekli linkleri Willem'i PCI LPT ile çalıştırmak başlığından alabilirsin: http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9295.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9295.0)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 11, 2014, 09:37:54 ÖÖ
Daha efektif bir yöntem varmış.

http://www.amibay.com/showthread.php?32405-The-fastest-eaysiest-cheapest-way-to-transfer-adf-images-between-pc-and-amiga-500 (http://www.amibay.com/showthread.php?32405-The-fastest-eaysiest-cheapest-way-to-transfer-adf-images-between-pc-and-amiga-500)!

Bu sefer paralel portlar arasında kablo bağlantısıyla transfer (hem gönderme hemde alma) yapılıyor.Ben bu yöntemi denedim ve olumlu sonuç aldım.

Bu yöntem de güzelmiş, hem PCI LPT kartlarla da çalışıyor anladığım kadarıyla çünkü eleman kit halinde satıyor ebay'de: http://www.ebay.co.uk/sch/m.html?_nkw=amiga+adf&_sacat=0&_odkw=&_osacat=0&_armrs=1&_ssn=ikonsgr74 (http://www.ebay.co.uk/sch/m.html?_nkw=amiga+adf&_sacat=0&_odkw=&_osacat=0&_armrs=1&_ssn=ikonsgr74)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: i_r_on üzerinde Aralık 11, 2014, 14:22:32 ÖS
Paralel portu olan pc lazım malesef, paralel port sunan kartlarla olmuyormuş.
Paralel portu olan pc işi yaş.

Özelden attığın mesaja maalesef cevap veremedim (sanırım yine kullanıcı adın yüzünden) o yüzden buradan cevaplıyorum, hem herkes faydalanmış olur. ;)

Ben denemedim ama PCI LPT ile çalışacağını da sanmıyorum. Çünkü ADTWin donanıma erişmek için kendi driver'ını kullanıyor. Port ismi ve adresi program içinde hardcoded olarak bulunuyor.

PCI LPT kartlar standart dışı adres kullandığından programa bunu göstermek sorun oluşturacaktır. Kaynak kodu açık olsaydı belki manuel adres girerek mümkün olabilirdi.

Willem yazılımını kullanabilmemin sebebi Willem'in driver olarak io.dll ado-ında bir wrapper kullanması ve bu io.dll açık kaynak olduğu için birilerinin adresi io.ini dosyasından okuyabilen modifiyeli sürümünü yapması. Bu şekilde aygıt yöneticisinden kartının adresini öğrenip io.ini dosyasına yazarak LPT1'e yapılan tüm çağrıların bu adrese yönlendirilmesini sağlayabiliyorsun.

Uzun lafın kısası ADTWin'in programcısı ile iletişime geçilerek kaynak kodunu vermese bile programı modifiyeli io.dll kullanacak şekilde düzenlemesi için istekte bulunabilirsin.

Not: Elemana vermek için gerekli linkleri Willem'i PCI LPT ile çalıştırmak başlığından alabilirsin: http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9295.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9295.0)

Off topic olacak ama özel mesajımda sıkıntı olduğu için buraya yazayım. Kim halleder benim özel mesaj sorununu?

Topic'e geri dönersek. Diğer alternatife de baktım ancak onda hem daha fazla lehim işi var hem de amiga tarafında hazırlanmış bir disket'e ihtiyaç var. Sorun zaten amigaya yazılım aktarabilmek olduğu için öyle bir giriş engeli var. Satın alınabilir pek tabii.

ADTWin'i kurcalamak bana daha cazip geldi. Vmware'i biraz inceledim, ESXi 5.0 öncesi sürümlerinde pci kartlar pass through olarak kullanılabiliyormuş. Guest işletim sistemine düz paralel port gibi gösterebilseydi çok iyiydi.

Bu kabloyu yapmayı deneyeyim bakayım. Olmadı üstünde paralel portu olan bi board ya da pc alıp kullanırım.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 11, 2014, 14:55:59 ÖS
Sanırım kullanıcı adındaki _'lerden kaynaklanıyor. Profil'den görünen adını değiştirmek (WiiCrazy olarak mesela :)) işe yarayabilir. Ama sorun kullanıcı adından kaynaklıysa veritabanından değiştirmek gerekir ki o yetki sadece LW3D'de (daha doğrusu Yönetici adlı kullanıcı da) var. Bu mesajı okuyunca yorum yapar zaten. ;)

Bu arada ille de gerçek disket diye tutturmazsan Cortex Floppy Emulator (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=7520.0)'da her zaman bir seçenek.


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: witchdoktor üzerinde Aralık 11, 2014, 15:20:38 ÖS
Alcofribas'ın da vurguladığı gibi; Amiga için en son çıkan 'yeni' çözümleri kullanabilmek için bile 10-15 yıllık eski bir PC'ye gereksinim duyuluyor, ne yaman bir çelişkidir bu :)

Günümüz PC'lerinden 1-2 tane kenara ayıralım da 2025'de Amiga için çıkacak 'en son' çözümlerde kullanırız belki...


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: g 600 üzerinde Aralık 11, 2014, 21:31:25 ÖS
Usagi, efektif dedigin yontemde hangi programi kullandin  :)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: g 600 üzerinde Aralık 11, 2014, 22:18:56 ÖS
Tamam buldum, verdigin linkteki ilk sayfada varmis, kabloyu hazirladim, deneme zamani   :D


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 11, 2014, 22:21:41 ÖS
Bu ne hız, maşallahın var. :)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: i_r_on üzerinde Aralık 11, 2014, 22:56:32 ÖS
Sanırım kullanıcı adındaki _'lerden kaynaklanıyor. Profil'den görünen adını değiştirmek (WiiCrazy olarak mesela :)) işe yarayabilir. Ama sorun kullanıcı adından kaynaklıysa veritabanından değiştirmek gerekir ki o yetki sadece LW3D'de (daha doğrusu Yönetici adlı kullanıcı da) var. Bu mesajı okuyunca yorum yapar zaten. ;)

Bu arada ille de gerçek disket diye tutturmazsan Cortex Floppy Emulator (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=7520.0)'da her zaman bir seçenek.

Aha ihtimaller üçe çıktı. Ben çoktan parallel pci kartımı sipariş ettim bile. Sen konuda moschip çipliyi övdün diye ondan aldım hatta. İçlerinde herhalde en mantıklısı bu. Medya derdi yok en azından. Amigaya sonradan sahip olduğum için disket sürücüsünün sesinin eksikliği çok sorun yaratmaz bende.



Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 12, 2014, 09:35:07 ÖÖ
Ses çıkarmadığını kim söyledi. :D

Bir transistor, bir direnc ve bir buzzer ile ses de çıkarttırabiliyoruz Cortex'lere. ;)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: g 600 üzerinde Aralık 12, 2014, 11:12:37 ÖÖ
Bu ne hız, maşallahın var. :)

kabloyu daha önceden hazırlamıştım ;D klasik printer kablosunun printere takılan kısmını söktüm, 25 pin erkek soket lehimledim   :)


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: ibo1973 üzerinde Aralık 12, 2014, 17:37:59 ÖS
Bu arada ille de gerçek disket diye tutturmazsan Cortex Floppy Emulator (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=7520.0)'da her zaman bir seçenek.
bence en zevkli disket çekme seçeneği xcopy ile yapılan kopyalama şeçeneği bunun içinde  Cortex  yada sd cart reader ' I df1 olarak tanıtıp df0 'a xcopy üzerinden seslerini duyarak çekmek ayrı bir nostalji oluyor :D


Konu Başlığı: Ynt: ADTWin - PC'de ADF'yi Diskete Yazdırma'nın Yeni Yolu
Gönderen: i_r_on üzerinde Ocak 03, 2015, 02:49:54 ÖÖ
Bugün bu kabloyu arkadaşımla beraber yaptık. Hazır bir floppy kablosu üzerinden yaptık ancak şöyle bir hata yapmışız. Kablonun floppy'ye giren yerini kullanmak yerine anakarta giren yerini kullanmışız. Yani neticede yaptığımız kablo floppy'ye giremeyen bir kablo oldu. 3 no'lu pin'e denk gelen yer konektörde kapalı, onun karşısına floppy'de pin geliyor. Yani floppy üstünde 3 no'lu pin boşta, diğer tarafta 5 no'lu pin için delik yok. İnceledim biraz tek sayılara karşılık gelen pin'lerin hepsi ground imiş.

Kablo tasarımında 5 bir yere bağlanmıyor. 3 ise ground, 1'i bağlamak da yeterli olabilir diye düşündüm.

Elde iki tane boşta duran floppy vardı birinin 5 no'lu bacağını eğdim kabloyu bağlayabilmek için.

Hali hazırda çalışmaz denmiş ama yine de şansımı deneyeyim dedim. Vmware + pci-e parallel kart kombinasyonu yapıp bağladım. Dendiği gibi çalışmadı :)

Depoda üstünde paralel portu bulunan bir bilgisayarım var, bakayım artık kablo çalışırsa bu sefer de 500mhz bariyerinden mi gol yiyeceğiz.

Ha bu arada floppy konnektöründeki ince kabloları sıyırıp bakır tele ulaşmak ciddi sorun bunu belirteyim. İçerideki kablo da oldukça ince bir kablo, bir tanesini sıyırırken kopardık ve ek yapmak zorunda kaldık, bir diğerinde ise paralel port'un kılıfına yerleştirme aşamasında lehim yerinin daha altından koptuğu için tekrar lehimlemek zorunda kaldık.

Onca emekten sonra çalışaydı iyiydi :)