commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: AmigaFUN üzerinde Ekim 23, 2014, 16:08:20 ÖS



Konu Başlığı: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ekim 23, 2014, 16:08:20 ÖS


ACA500 hakkında toparlayacağımız bilgileri buradan paylaşalım. Benimkisi bugün geldi.

(https://farm6.staticflickr.com/5613/15608700402_f00c76a331_c.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: amigateknik üzerinde Ekim 23, 2014, 16:10:04 ÖS
hayırlı olsun


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ekim 23, 2014, 16:12:22 ÖS
Senin eski aca 1220 ile çalışır mı? Sen bunun cevabını ver önce :) firmware upgrade falan gerekir mi? Gerekirse biz yapabiliyormuyuz?


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ekim 23, 2014, 17:58:55 ÖS
Sağol Şafak. Bu arada Alfaram 2MB senin ilgi ve alakanı bekliyor.

Haşim
Muhtemelen firmware upgrade isteyecektir. Çünkü onu ben ilk çıktığında getirtmiştim. Belli tarih öncesi ACA1220 ler çalışmıyormuş. Sen de alacaksan ama once denemek istersen gonder denerim ;)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: ibo1973 üzerinde Ekim 23, 2014, 18:04:23 ÖS
üzerindeki cf cart girişleri ne işe yarıyor ?


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ekim 23, 2014, 18:07:45 ÖS
FW upgrade bence gerekmez yeni aldı(ilk çıkan modeller için geçirlidir yazıyor sitesinde), A500 ntsc değilse yürü kulum kim tutar seni :)

Ufak bir demo çekip koyarsın artık AmigaFUN :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Ekim 23, 2014, 18:26:15 ÖS
üzerindeki cf cart girişleri ne işe yarıyor ?

Birisi boot diski olarak Amiga formatlı CF kartları kullanmak için, diğeri de Fat95 ile transfer amaçlı Fat32 formatlı CF kartları kullanmak için. Ancak Transfer diski için hot-swap desteği yok, yani cihazı kapatmadan çıkaramıyorsun kartı.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: Gökçe Bozkurt üzerinde Ekim 23, 2014, 19:06:51 ÖS
Benimki geleli 10 gün oldu ama daha takmaya fırsatım olmadı.
Epey de olmayacak galiba :(


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ekim 23, 2014, 20:10:43 ÖS
Büyük ihtimalle bende bir tane alacağım. Kmtech (kevin) dan baya bir alışveriş yaptım. Once onların acısı bir çıksın. :)

En büyük endişem, bendeki a500 ilk seri üretimlerden. Sanırım önce bir ks upgrade yapmam gerekecek.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: ibo1973 üzerinde Ekim 23, 2014, 20:20:25 ÖS
sanırım soldaki cf kart yuvası  hotswap destekliyor kıt ingilizcem ile bu videoyu
http://www.youtube.com/watch?v=Al9L-xBe1KY (http://www.youtube.com/watch?v=Al9L-xBe1KY)  izledim yanlış anlamadı isem soldaki dosya transferi için konulan hotswap destekliyor. neyse bence güzel bir kart nostaljik olması açısından amiga 500 de olması ayrıca güzel ancak kartın dışarıda kalması bence çok kötü olmuş hem çirkin görünüyor hemde el altında muafazasız olması çabuk bozulmasına sebeb olur sanırım. kazalara açık davetiye gibi olmuş keşke içine takılan bir sistem yapsaymışlar. diğer bir eksik tarafı gene bence çok lazım değil ama hızı düşük yapmışlar basit bir pic(mikro kontroler bile 50 mhz lere hatta üstüne çıkıyor) bu 14 mhz ler seviyesinde.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: LW3D üzerinde Ekim 23, 2014, 21:04:26 ÖS

güzel bir kart...işçilik, görünüm çok güzel...umarım memnun kalırsın...Ama cihazın dışında böyle bir kart bana hiç hoş gelmiyor...


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: fakcakaya üzerinde Ekim 23, 2014, 21:22:16 ÖS
hayırlı olsun? 3.1 romlu mu geliyor kart?menüleri kullanımı biraz daha bilgi verebilirmisiniz...


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: Gökçe Bozkurt üzerinde Ekim 23, 2014, 21:27:32 ÖS
Dış koruma kabı minimig gibi şeffaf olarak vesali.de de satılıyor


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: Gökçe Bozkurt üzerinde Ekim 23, 2014, 21:28:07 ÖS
hem 1.3 hem 3.1 rom var üzerinde seçmek size kalmış


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: ibo1973 üzerinde Ekim 23, 2014, 21:35:06 ÖS
hem 1.3 hem 3.1 rom var üzerinde seçmek size kalmış
baktımda tipsiz köşeli ve fiyatı yüksek anlamsız bir kutu bence olması gereken amiga 500 ün renginde ve şeklinde bir kutu idi ozaman o para belki verilebilirdi belki.

http://www.vesalia.de/e_aca500enclosure.htm (http://www.vesalia.de/e_aca500enclosure.htm)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: Gökçe Bozkurt üzerinde Ekim 23, 2014, 21:49:39 ÖS
O zaman kalıp işciliği girerdi işin içine 100€ dan aşağı olmazdı :(


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: ozkano üzerinde Ekim 23, 2014, 22:22:48 ÖS
fiyat performans olarak gayet iyi kart bence amiga 500 u whdload makşinesi haline getiriyor, a500+ aca500 guzel bi sistem oluyor


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ekim 23, 2014, 22:41:12 ÖS
3.1 rom seçenegini kullandığımızda 500Kb ram'a bye bye diyoruz. Bu yüzden şafaktan 3.1rom aldım. Bakalım eve dönünce  deneyeceğim.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: witchdoktor üzerinde Ekim 23, 2014, 23:03:44 ÖS
baktımda tipsiz köşeli ve fiyatı yüksek anlamsız bir kutu bence olması gereken amiga 500 ün renginde ve şeklinde bir kutu idi ozaman o para belki verilebilirdi belki.

200TL'ye aldığın cihaz için 100TL'lik uyduruk kasa hiç yakışmamış doğrusu. Zaten Amiga, oldum olası zengin işidir, paranın gözü kör olsun :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ekim 24, 2014, 23:30:41 ÖS
Winuae üzerinden cf karta wbclassic 68K modelini kurdum. ACA500 e taktım şak diye çalıştı. Bu kadar kolay olacağını düşünmemiştim.

Sysinfo 1.5mibs hız değeri verdi.
Sürücü okuma hızı ise 1mb/s.

Screenshotlar yarın.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: Cydonian üzerinde Ekim 25, 2014, 00:23:11 ÖÖ
ben de takip edeyim bu konuyu :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ekim 25, 2014, 09:47:39 ÖÖ
(https://farm6.staticflickr.com/5615/15597348606_0a1b66acb3_z.jpg)
(https://farm4.staticflickr.com/3944/15434917658_193f7cd6b4_z.jpg)(https://farm6.staticflickr.com/5597/15621049475_68ec44f0e8_z.jpg)(https://farm4.staticflickr.com/3937/15000289094_a3073e43a0_z.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Aralık 22, 2014, 23:05:28 ÖS
ACA500 e kardeş aldım. Uyumluluk sorunu (timingfix vs) falan çıkarmıyor tam bir tak çalıştır.

40Mhz 68030 islemci ile temel performans değerleri şöyle oldu:

Sysinfo speed : 1.5MIPS -> 9.5MIPS
Drives speed : 1Mb/s -> 3.8Mb/s

(https://farm8.staticflickr.com/7539/15896505397_24162e7908_c.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: toddler üzerinde Aralık 22, 2014, 23:58:32 ÖS
Hayırlı olsun. Geniş açı resim görseydik bir tanede :D


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Aralık 23, 2014, 00:35:29 ÖÖ
Teşekkür ederim. Buyrun geniş açı resim...

(https://farm9.staticflickr.com/8664/16082958525_5675bf8de5_c.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 23, 2014, 03:51:22 ÖÖ
Hayırlı olsun. Keşke şu ikiliye A590 veya GVP görünümlü bir kasa üretseler. :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: witchdoktor üzerinde Aralık 23, 2014, 09:21:57 ÖÖ
Nasrettin Hoca 'ye kürküm ye' diye boşuna söylememiş. Harika bir cihaz ama cihazı gösteren de kasasıymış beee. Bu kadar modüler, genişleyebilir bir ürüne kasa masa yapılamaz diye düşündüler galiba...


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaMania üzerinde Aralık 23, 2014, 10:25:16 ÖÖ
Valla kart dışarıda daha güzel görünüyor itiraf edeyim ben arasıra trapdoor'u açıp bakıyorum nasıl duruyor diye :D


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: hasimayaz üzerinde Aralık 23, 2014, 10:38:42 ÖÖ
Ben Aca500'ün üstündeki uyarılara bittim :) 1233 fazla gelir o cihaza gel 1220 ile takaslayalım  :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Aralık 23, 2014, 15:06:21 ÖS
Zaten zamanı gelince alıcam üç beş neyse ederi, vericem birine gidecek... Bakarsın o kişi yine sen olursun kim bilir? :)


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ocak 03, 2015, 20:02:14 ÖS
Kickstart 1.3 ile CF'den boot etmeye çalışıyorum Not a DOS disk hatası alıyorum.

CF'i WB 3.1 de hazırlıyorum. Bölüm DHO: sadece 150 Mb.
Dosya sistemini Fast File System olarak yapıyorum
Mask Ox7FFFFFFE
Max Transfer Ox0001FEOO
değerlerini kullanıyorum.

Nerede yanlış yapıyorum? :)




Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ocak 03, 2015, 20:29:50 ÖS
CF'yi windowsta disk part ile uçurup tekrar deneyin isterseniz, KS1.3 kıllık yapıyor olmasın?


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ocak 03, 2015, 22:40:33 ÖS
Üstad, Kick 1.3 ffs destekliyormuydu? Sadece ofs çalışıyordu gibi hatırlıyorum, ama yaniliyorda olabilirim.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ocak 03, 2015, 23:12:27 ÖS
Blitz hocam evde win-pc kalmadı. Diskpart deneyemiyorum.ufak bır ilerleme sagladım sadece wb1.3 disketi L klasorunden cıkan fastfilesytem dosyası ile hdtool ile cf i hazırladıgımda sistem wb1.3 e boot etti ama hemen error validating disk key 1 out of range hatası veriyor... :(

yok mu ACA500 kullanan arkadaş?

haşim FFS in 1.3 uyumlu versiyonu var.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Ocak 04, 2015, 10:17:57 ÖÖ
En temizi aynı sistemi WINUAE ile test etmek, Mac muadili vardı sanırım.


Konu Başlığı: Ynt: ACA500 hakkında herşey
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ocak 31, 2015, 12:49:56 ÖS
ACA500 bildiğiniz üzere üzerinde iki kickstart imajı ile geliyor.
Bunlar lisanslı 1.3 ve 3.1 versiyon kickstartlar.
Siz bunlardan istediğinizi ACA500 ün başlangıç menüsündeki ilgili seçenekler ile kolayca kullanabiliyorsunuz.

Aslında yapılan şey: diğer ACA ve bazı eski hızlandırıcı kartlarda yazılım yoluyla yapılan maprom fonksiyonunu burada hardware üzerinde yapılmasından başka bir şey değil.

Böylece aca500ün hızlı hafızasına kopyalanan kickstartın içerisindeki kütüphanelere işletim sistemi çok hızlı ulaşabiliyor.

Bunun sonucunda CWB ADV Workbench 3.1 sadece 19 sn. de yükleniyor. Normal şartlarda bu süre tam 42 sn. sürmekte. A1200 ile ACA1230@56 kullanırken maprom bu kadar fark ettiriyor muydu hatırlayamadım ancak a500 de çok fark etti.