|
Konu Başlığı: Relaunch64 IDE kurulumu Gönderen: wizofwor üzerinde Kasım 21, 2014, 23:36:14 ÖS Aslında kodlarımı Mac üzerinde Sublimetext ile yazıyorum. Ama bazen işteki bilgisayarımda da bazı kodları derleyip çalıştırmak istiyorum. Sublimetext'in makrolarını ayarlamak biraz sıkıntılı olduğundan Windows ortamında Relaunch64 kullanıyorum. Relaunch64 3.0 versiyonun itibaren çok değişti. Yeni başlayanlar için bence çok uygun, çok pratik bir hale aldı. Bu gün Joker_'in yazdığı kodları çalıştırmak için ACME versiyonumu güncellerken, 6510 asembler'a başlamayı düşünenler için kurulum aşamalarını not aldım ve aşağıdaki dökümanı hazırladım.
Relaunch64 Kurulumu Relaunch64 IDE bizlere oldukça pratik bir geliştirme ortamı sunuyor. Bu dökümanda yeni başlayanlar için kurulum adımlarını basitçe anlatmaya çalıştım. Şimdilik ihtiyaç olmadığını düşünerek cruncher eklemiyorum. Daha sonra cruncher da aynı sisteme dahil edilebilir. Tedarik http://www.popelganda.de/relaunch64.html (http://www.popelganda.de/relaunch64.html) adresinden Realunch64 Windows versiyonunu indiriyoruz. http://codebase64.org/doku.php?id=base:crossdev (http://codebase64.org/doku.php?id=base:crossdev) adresinden ACME093 win32 binary dosyasını indiriyoruz. Bunlar bize şimdilik yeterli olacak. Kurulum İndirdiğimiz programlar kurulum gerektirmiyor. Relaunch64.exe ve acme.exe dosyalarını istediğimiz yere kopyalayabiliyoruz. Ben dosyaları D:\ klasörüne atıyorum. Hemen komut istemcisine geçip "d:\acme –V" yazarak kontrol ediyorum. Kod: This is Acme, Relase 0.93 (“Zarquon”), 11 Oct 2006 Yanıtını aldığıma göre doğru şekilde çalışıyor. Relaunch’a geçiyorum Option / Pref / Compile&Run’a geliyorum. Buradaki betiği allataki gibi değitirip update script diyorum. Kod: D:\acme.exe --format cbm SOURCEFILE Test Geliştirme ortamı artık hazır. Son olarak aşağıki kodu çalıştırarak test ediyorum. PRG dosyası doğru bir şekilde yüklenip çalıştığına göre her şey tamam. Kod: !to"raster.prg",cbm Ufak bir not: asm dosyasının adıyla kodun içinde belirtilen prg dosyasının adı farklı olursa dosya VICE'a ulaşmıyor. Örneğin yukarıdaki dosyayı raster.asm adıyla kaydetmek lazım. |