commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: wolfiem üzerinde Kasım 23, 2014, 19:05:50 ÖS



Konu Başlığı: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 23, 2014, 19:05:50 ÖS
Uzun zamandır bir A590 alma niyetim vardı hatta bu konuyla ilgili eşe dosta haber salıp alınık ilanı da açmıştım :) Beklemem bu hafta sona erdi ve Emre (EMREZ) arkadaşımızdan bu hafta içi 20 MB XT diske sahip bir A590 aldım. Kendisine yardımları için çok teşekkür ederim.

Cihazı kurcalama şansını ancak bugün bulabildim. A590'ı almadan önce biraz araştırmıştım ama olası sorunların başıma gelmeyeceğini ümit ediyorum. Ancak her zamanki gibi murphy iş başındaydı ve sorunlar sırayla karşıma dizildi.

Öncelikle hiç sorun olacağını düşünmediğim bir şeyle boğuşmak zorunda kaldım. A590'ı A500'e fiziksel olarak bağlamak.  ;D Benim becerekisizliğim mi yoksa cihazlar eskidiği için bağlantı noktalarında biraz esneme m olmuş bilmiyorum ama bu cihazı A500'e takmak tam bir eziyet. Sökerken 3 sanyiede çıkan cihazı takarken yerini buldurana kadar her seferinde 5-10 dk kadar uğraşmak zorunda kaldım  >:(

Neyse cihazı takmayı başardıktan sonra çalıştırdığımda Power ve Hard disk ışıkları yandı. Ekran bembeyaz donuk vaziyette dururken bir süre sonra asap bozucu hale gelen bip - bip - bip - biiiip sesleri loop halinde ötmeye başladı. Defalarca kapatıp açmama ve başka A500'ler ile denememe rağmen bir değişiklik olmadı. Neyse ki bu aşamada EMREZ yardımıma yetişti ve cihazı açarak step motoru yağlayıp bira elimle çevirmemin sorunu gidereceğini söyledi. Gerçekten de motora 2 damla makina yağı döküp biraz çevirince sihirli bir şekilde dönmeye başladı  :D

A590'ı yine 5-10DK uğraşarak A500'e bağladığımda cihazın bip seslerini kestiğini ve daha "hard diskimsi" sesler çıkarmaya başladığını görmek mutluluk vericiydi :) EMREZ cihazın üzerinde Seçkin Talanoz (acaba bu arkadaş CGTR üyesi midir?) tarafından hazırlanmış özel bir Workbench sürümü olduğunu ve hard diskten boot edeceğini söylediği için cihazın boot etmesini bekliyordum. Ancak AmigaDos penceresi açılıp bir noktaya geldiğinde takılıp kalıyordu.

Neyse ki bu sorunu aşmak çok zor olmadı. Bağladığım A500'de ram yetersiz olduğu için takılabileceğini düşünerek ram expansion ile Ramini 1MB'a çıkardığımda cihaz açıldı ve karşıma alttaki ekran çıktı. ZAFERRR! :)

(http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/11/23/IMG_3375.jpg)

Bu aşamada diskten boot etmiş A500'ümü keyifle kurcalamaya başladım. A590 biraz gürültülü olsa da, olayın heyecanı o gürültüyü duymanızı engelliyor :)

EMREZ bu cihazlara ekstra ram takılan bir incelemeden bahsettiği için cihazı açmışken board'una bakıp revizyonunu ve ram slotu varmı diye bakayım dedim. Cihazın rev7 olduğunu ve 2 mb ram takılabilecek boş slotlara sahip olduğunu gördüm.

Şimdi gelelim sorularıma:

* Aşağıda resimlerini gördüğünüz cihaza en fazla kaç GB'lik SCSI hard disk takabilirim?
* Boş soketlere takılacak ram'leri nereden temin edebilirim?

(http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/11/23/IMG_3369.jpg)

Boş ram soketleri bu resimde yakından görülebiliyor. 512K - 1 MEG - 2 MEG şeklinde etiketlenmişler. Ayrıca cihazın revizyon numarası olan Rev7 de bu resimde görülebiliyor.

(http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/11/23/IMG_3370.jpg)

Belki birilerine bir şey ifade eder diye Rom'ları da yakından çektim.

(http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/11/23/IMG_3371.jpg)

Step motor sol alt tarafta beyaz etiket şeklinde gözüken bölüm. İçinden 3-4mm kalınlığında bir 1.5 cm uzunluğunda bir mil çıkıyor. Yağladığım ve elimle sağa sola çevirerek gevşettiğim kısım burası.

(http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/11/23/IMG_3372.jpg)

Not: Aşağıda gördüğünüz gibi Aexplorer ile diskin imajını alma çalışmalarım sürüyor. Başarabilirsem imajı forumdaki arkadaşlar ile de paylaşacağım :)

(http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/11/23/IMG_3379.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Kasım 23, 2014, 20:34:39 ÖS
Güle güle kullanın. Sıra O boş soketlere ram takmakda ☺


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: EMREZ üzerinde Kasım 23, 2014, 20:53:03 ÖS
Güle güle kullan. İstemedende olsa bir a590 ın daha etiketi açıldı ama artık garantisi bizleriz, neden bilmiyorum ama üzerinde etiketi dururken (hep alırken öylesini aramışımdır) benim gözümde alet daha bir değerli, bu cihazların ne kadar yükseltmeye el verdiğini açıkça bende merak ettim. içindeki sistem bendeki a590 a kopyalı olsada bendeki sanırım formatı bozulmuş, bu çalışan sistem için belki son örnek, Seçkin bey gerçekten harika bir sistem hazırlamış, bunun yedeğini aldığım dd disklerde bozulmuş, artık aexplorer ile alınması durumunda a500 lere yeniden can gelecek diye düşünüyorum. cihazları çok iyi korusanızda arada bir kullanmanızı öneririm bu tüm amiga cihazlarınız için geçerli, işleyen demir paslanmaz atasözü buradan geliyor anlaşılan. bende bu görüntüyü paylaşayım.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 23, 2014, 21:12:57 ÖS
Güle güle kullanın. Sıra O boş soketlere ram takmakda ☺
Teşekkürler :)
Evet, hedefim ram takmak ama nereden temin ederim bilmiyorum. O konuda yardım bekliyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 23, 2014, 21:13:58 ÖS
Güle güle kullan. İstemedende olsa bir a590 ın daha etiketi açıldı ama artık garantisi bizleriz, neden bilmiyorum ama üzerinde etiketi dururken (hep alırken öylesini aramışımdır) benim gözümde alet daha bir değerli, bu cihazların ne kadar yükseltmeye el verdiğini açıkça bende merak ettim. içindeki sistem bendeki a590 a kopyalı olsada bendeki sanırım formatı bozulmuş, bu çalışan sistem için belki son örnek, Seçkin bey gerçekten harika bir sistem hazırlamış, bunun yedeğini aldığım dd disklerde bozulmuş, artık aexplorer ile alınması durumunda a500 lere yeniden can gelecek diye düşünüyorum. cihazları çok iyi korusanızda arada bir kullanmanızı öneririm bu tüm amiga cihazlarınız için geçerli, işleyen demir paslanmaz atasözü buradan geliyor anlaşılan. bende bu görüntüyü paylaşayım.

Yardımınız için tekrar teşekkürler. Öyle veya böyle alacağım imajını o diskin :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Kasım 23, 2014, 22:09:08 ÖS
Ramları standart a500 lerden yada eski ekran kartlarından alabilirsin. Ben a590'a ram takviyesi yapmıştım blogumdan ilgili başlığın altında detaylı bilgiye ulaşabilirsin.
Ayrıca a590'ın yerine oturmamasının en büyük nedeni a500'ün genişleme tarafında alt ve üst sacın birleştiği yerde ufak bir sac parça daha var ve önemsiz görülüp atılıyor yada ufak olduğu için unutuluyor nedense, onu takarsan düzelir diye düşünüyorum :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: EMREZ üzerinde Kasım 23, 2014, 23:25:19 ÖS
a500 ün ek ram kartlarının çipleri buna uyarmı ? desteklenen ram çipleri nelerdir?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 24, 2014, 00:11:00 ÖÖ
Ramları standart a500 lerden yada eski ekran kartlarından alabilirsin. Ben a590'a ram takviyesi yapmıştım blogumdan ilgili başlığın altında detaylı bilgiye ulaşabilirsin.
Blog yazısını okudum zaten ve çok faydası oldu. Teşekkürler :)
Önerebileceğin bir ekran kartı var mı? Veya EMREZ'nin sorduğu gibi ram kartlarının çipleri uyar mı acaba?

Ayrıca a590'ın yerine oturmamasının en büyük nedeni a500'ün genişleme tarafında alt ve üst sacın birleştiği yerde ufak bir sac parça daha var ve önemsiz görülüp atılıyor yada ufak olduğu için unutuluyor nedense, onu takarsan düzelir diye düşünüyorum :)
500'lerden birine kolayca girip diğerlerinde beni deli etmesinin sebebi bu demek ki :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Kasım 24, 2014, 00:31:02 ÖÖ
a500'ün kendi üstünde lehimli olanlar uyuyor, ek ram kartlarda değişkenlik gösterdiğinden sorun olabilir :)
Ekran kartları ise genellikle 1MB lik ısa kartlar, 8 tane chip bulunur.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Kasım 24, 2014, 00:38:42 ÖÖ
Sanırım çiplerin üstünde 44256 yazıyor, pek çok firma üretmiş.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Kasım 24, 2014, 00:47:58 ÖÖ
www.rabayjr.com/amiga_memory.htm (http://www.rabayjr.com/amiga_memory.htm)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 24, 2014, 01:01:15 ÖÖ
Çok teşekkür ederim commander64 ekran kartı arayışına başlıyorum yarın :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Kasım 24, 2014, 01:14:57 ÖÖ
Biraz zor bulursun, arızalı a500 bord bulsan daha iyi olur :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 24, 2014, 01:16:25 ÖÖ
Biraz zor bulursun, arızalı a500 bord bulsan daha iyi olur :)
İkisine de bakacağım. Hangisi denk gelirse artık :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: ancalimon üzerinde Kasım 24, 2014, 05:29:36 ÖÖ
amibayde sor derim. Geçenlerde görmüştüm sanki


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Kasım 24, 2014, 09:19:07 ÖÖ
16 tane 120 ns veya daha hızlı CMOS 256K x 4 DRAM (44C256) kullanarak 2M'e kadar 16-bit Fast RAM eklenebilirmiş.

44C256'lar ebay'de biraz pahalı da olsa bulunabiliyor. hkutsource isimli kullanıcı adetli satıyor. 19 $'a 10 tane, 66.5 $'a 50 tane 100ns olanlarından alınabiliyor. 80ns ve 120ns modeller de var ama nedense onlar daha pahalı. 120ns veya daha hızlı lazım olduğu için 100ns (daha küçük sayılar daha hızlı) yeterli olacaktır. 

Satıcının tüm 44C256 ilanları: http://www.ebay.com/sch/hkutsource/m.html?_nkw=pcs+44c256&LH_BIN=1 (http://www.ebay.com/sch/hkutsource/m.html?_nkw=pcs+44c256&LH_BIN=1)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 24, 2014, 11:08:02 ÖÖ
amibayde sor derim. Geçenlerde görmüştüm sanki
Buralarda bulamazsam gözümü yurtdışına çevireceğim :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 24, 2014, 11:32:47 ÖÖ
16 tane 120 ns veya daha hızlı CMOS 256K x 4 DRAM (44C256) kullanarak 2M'e kadar 16-bit Fast RAM eklenebilirmiş.

44C256'lar ebay'de biraz pahalı da olsa bulunabiliyor. hkutsource isimli kullanıcı adetli satıyor. 19 $'a 10 tane, 66.5 $'a 50 tane 100ns olanlarından alınabiliyor. 80ns ve 120ns modeller de var ama nedense onlar daha pahalı. 120ns veya daha hızlı lazım olduğu için 100ns (daha küçük sayılar daha hızlı) yeterli olacaktır. 

Satıcının tüm 44C256 ilanları: http://www.ebay.com/sch/hkutsource/m.html?_nkw=pcs+44c256&LH_BIN=1 (http://www.ebay.com/sch/hkutsource/m.html?_nkw=pcs+44c256&LH_BIN=1)
Hızır gibi yetişti yine Özay hocam, teşekkürler :) Hemen bakıyorum, 10 tane 19$ iyi fiyat.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Kasım 24, 2014, 11:38:47 ÖÖ
Bende ekran kartı üstünde 8 tane var ama gelecekte belki lazım olur diye saklıyorum :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: izmirmaster üzerinde Kasım 24, 2014, 11:49:23 ÖÖ
kurter usta kartı ile hediye
ram tipinin resmini alıyım
kartla gönderiyim geniş kolinin içinde olucak
kb larını tam bilmiyorum

dimm üzerindeki ramlar olurmu?
veya hangi ekran kartında var?


amibayde sor derim. Geçenlerde görmüştüm sanki
Buralarda bulamazsam gözümü yurtdışına çevireceğim :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Kasım 24, 2014, 12:02:00 ÖS
kurter usta kartı ile hediye
ram tipinin resmini alıyım
kartla gönderiyim geniş kolinin içinde olucak
kb larını tam bilmiyorum

dimm üzerindeki ramlar olurmu?
veya hangi ekran kartında var?

Çok teşekkür ederim Fatih bey. ISA 1MB ekran kartlarında oluyor anladığım kadarıyla.

Ram'in modeli Özay'dan alıntı: CMOS 256K x 4 DRAM (44C256)

Aşağıdaki kartta bu ram kullanılmış örneğin ama markası yazmıyor. Fikir olsun diye gönderiyorum. Sol üst taraftaki sekiz çip bu ram'lerden.

(http://www.yjfy.com/images/oldhard/video/SpeedStar_VGA_REV.4.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 18, 2014, 20:38:37 ÖS
izmirmaster sağolsun hediye bir ekran kartı gönderdi bugün. Kartın üzerindeki Ram'lerin boyutları vs aynı ancak kodları farklı.

Gelen Ram'lar LH604256D-80A kodlu. Bunları A590 üzerine takıp kullanabilir miyim? Nette pek birşey bulamadım konu hakkında.



Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wizofwor üzerinde Aralık 18, 2014, 21:09:48 ÖS
44C256 için: 256K X 4 FAST PAGE DRAM, 100 ns
http://www.datasheets360.com/pdf/-6989532715024056388?query=LH604256D (http://www.datasheets360.com/pdf/-6989532715024056388?query=LH604256D)

LH604256D-80A için: 256K X 4 FAST PAGE DRAM, 80 ns, PDIP20 bilgisine ulaştım.
http://www.datasheets360.com/pdf/-4892406026312919905?query=44C256 (http://www.datasheets360.com/pdf/-4892406026312919905?query=44C256)

Paketleri aynıysa pin dizilimleri de uyumlu. Bence olur.



Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 18, 2014, 21:38:25 ÖS
Süpersin, LH604256D-80A için doküman bulamamıştım ben :)

Bendeki Ram'ler 20PIN-DIP gibi gözüküyor. Bu durumda 44C256'nin N paket versiyonu ile birebir uyumlu. Acaba Amiga N paket mi SD paket mi kullanıyor?

500'lerden birinin içini açıp bakmam lazım sanırım :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 18, 2014, 21:53:11 ÖS
Bakmak için açtığım A500 rev5 board lu çıktı. Yani 16 x 32 = 512 K kullanıyor ama gördüğüm kadarıyla N paket Ram'ler. Sonra farkettim ki üzerine takılı 512K ramcard'da 4x128 N paket Ram'ler var.

Gözümü karartıp deneyeceğim Ram'leri :) Umarım A590'ın boarduna bir zarar gelmez...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wizofwor üzerinde Aralık 19, 2014, 00:20:18 ÖÖ
Eğer ordaki çizim doğruysa SD paketin pin dizilimi farklı. İki yanı birbiriyle uyumsuz. Ben bu tarz bir entegre gördüğümü hiç hatırlamıyorum.

Çiplere bakmak için de cihazları sökmene gerek yok. Big Book of Amiga Hardware'de her şeyin yüksek çözünürlüklü fotoğrafı mevcut. Anakart fotoğrafları sayfanın en altında.

http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/product.aspx?id=8 (http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/product.aspx?id=8)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 19, 2014, 01:17:45 ÖÖ
Çizim kaymış heralde, ben de öyle bir entegre görmedim şimdiye kadar :)

Gördüğüm kadarıyla A500 N Package kullanıyor yani bendeki Ram'ler ile uyumlu ama yine de çalışmadı. İşim olduğu için bakamadım ama hafta sonu fırsat bulursam tekrar deneyeceğim. Bir gelişme kaydedersem paylaşırım :)

Yardımın için teşekkür ederim.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 19, 2014, 10:20:32 ÖÖ
JP1 jumperını 2MB'a ayarladın mı?

http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/media/download_photos/a590_10_big.jpg(http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/media/download_photos/a590_10_big.jpg) (http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/media/download_photos/a590_10_big.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 19, 2014, 11:15:03 ÖÖ
Karttan 1 MB ram çıktı :) 1 MB olarak ayarladım. Hatta Ram'lerin yarısını söküp 512K ile de denedim ama olmadı. Aslında A590'nın diskini de görmedi. Ya cihaza bir şey oldu, ya da kullandığım A500'ü beğenmedi. İlk denememde de bazı makinalarla çalışmamıştı.

Gecenin köründe çetrefilli işlere girişince böyle oluyor :) Hafta sonu vakit bulursan salim kafayla deneyeceğim tekrar...

Yardımın için teşekkürler...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 19, 2014, 11:51:48 ÖÖ
Hocam ramlari sök komple jumperi ramsiz ayara getir, harddiskten boot ediyor mu ona bak.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 19, 2014, 12:48:29 ÖS
Hocam ramlari sök komple jumperi ramsiz ayara getir, harddiskten boot ediyor mu ona bak.
Teşekkürler commander64, ben de öyle yapmayı düşünüyorum. Önce A590'ın çalıştığından emin olayım. Ardından Ram'leri de tek tek deneyeceğim.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: izmirmaster üzerinde Aralık 19, 2014, 13:31:57 ÖS
rica ederim
ekrankartı kolleksiyonundan özellikle a590 ile aynı yılda üretilen karttan gönderdim; ramlar pc-ram test (dos) programı ile denendi uyum sorunu çıkacağını sanmıyorum

izmirmaster sağolsun hediye bir ekran kartı gönderdi bugün. Kartın üzerindeki Ram'lerin boyutları vs aynı ancak kodları farklı.

Gelen Ram'lar LH604256D-80A kodlu. Bunları A590 üzerine takıp kullanabilir miyim? Nette pek birşey bulamadım konu hakkında.




Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 19, 2014, 13:35:11 ÖS
rica ederim
ekrankartı kolleksiyonundan özellikle a590 ile aynı yılda üretilen karttan gönderdim; ramlar pc-ram test (dos) programı ile denendi uyum sorunu çıkacağını sanmıyorum
Ram'ler uyumluymuş Fatih bey. Tekrar teşekkür ederim. A590 ile ilgili bir sorun var gibi gözüküyor. Çünkü HDD çalışmıyordu.

Hafta sonu fırsat bulursam bakacağım inşallah :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 19, 2014, 14:22:54 ÖS
PSU olarak ne kullanıyorsun ??


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 19, 2014, 15:57:15 ÖS
Chazın orijinal adaptörünü kullanıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: commander64 üzerinde Aralık 19, 2014, 16:31:06 ÖS
Umarım adaptörü konrol etmişsindir :P


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 19, 2014, 16:38:03 ÖS
Etmedim :) Bir ay kadar önce çalışıyordu. Gerçi power ışığı yanıyor A590'ın ama HDD ışığı yanmıyor ve hiç ses gelmiyor. O kadar gürültülü bir aletten hiç ses gelmemesi düşündürücü :P


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Aralık 20, 2014, 14:43:35 ÖS
Senin ilacın ACA500. Bırak A590 ı acı çekmesin artık. Huzur içinde kolleksiyondaki yerinde ebedi istirahitine çekilsin artık. :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 20, 2014, 15:00:48 ÖS
A590'ı çalıştırıp 2 MB ram görmeden içim rahat etmeyecek. Ondan sonra gideceği yer zaten koleksiyonun istirahat alanı olacak ;)

ACA 500 değil de, ACA 620 (hatta bulabilirsem 630) almayı düşünüyorum ilerde. A600 daha compact bir cihaz olduğu için genelde onu kullanıyorum çünkü. ACA 6XX ile OS 3.9 kurup network bağlantısı da kurarsam daha ne isterim :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Aralık 20, 2014, 15:26:24 ÖS
ACA630 2.el bulabilirsen şanslısın. Türkiye'de birkaç tane ya vardır ya yoktur. ACA620 şu an sıfır olarak satışta (85€+shipping) bence elini çabuk tutmalısın.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 20, 2014, 15:42:03 ÖS
85€'ya nerede var? Benim gördüklerim (amigakit, amigastore,vesalia) hep 99 € civarında...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Aralık 20, 2014, 15:54:22 ÖS
Login olunca adresine bakarak TR için ürüne istedikleri KDV yi düşüyorlar. Hatta tam fiyati 83.2€ amigakitte.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 20, 2014, 16:00:46 ÖS
O aşamaya gelmediğim için farketmemişim.. Ship ederken ürün değerini kaç Euro gösteriyorlar acaba? Bu seferde o 17 Euro'yu bizim gümrük tahsil eder çünkü :)

Böyle ürünleri Ebay'den yakalamak en iyisi aslında. Satıcıyla konuşup hem pazarlık, hem de shipment işini organize edebiliyorsun.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Aralık 20, 2014, 16:35:58 ÖS
Amigakit neyse tutar onu yazıyor kutunun üzerine. Gümrüğe takılan paketim olmadı ama takılırsa da gider öderiz 50-100


Konu Başlığı: Ynt: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Gönderen: wolfiem üzerinde Aralık 20, 2014, 16:40:06 ÖS
Ödemesi değil de, gitme kısmı beni yoruyor. Bir kaç sene evvel bir paketim gümrüğe takılmıştı. Kalkıp Zeytinburnu'na gidip, bütün öğleden saat adamların keyfini beklemek zorunda kalmıştım. 25-30 kişi vardık aynı durumda.

Fobi oldu bende o olay :) Allah düşürmesin bir daha...