commodore.gen.tr

Genel Kategori => Proje => Konuyu başlatan: i_r_on üzerinde Haziran 20, 2015, 22:56:37 ÖS



Konu Başlığı: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 20, 2015, 22:56:37 ÖS
Bazen bir proje ile uğraşırken insanın aklına başka proje fikirleri de geliyor ancak lap diye dalamıyorsunuz. Ya da projeyi fikir olarak düşünüyorsunuz ancak sizin becerilerinizden daha fazlasını isteyebiliyor proje.

Bu tip proje fikirlerini buradan paylaşabiliriz. Evet olsa güzel olur, benim için de yapacak bir şey çıktı diyen biri olursa da alır götürür projeyi.

Yapılmışı var durumu da olabilir, ucuza sahip olunabilecek bir şey ise yapmak yerine edinmek durumları da olabilir.

İlk proje fikrini ben vereyim. Yavuz'dan psone'ı alınca yaşın da getirdiği rahatlık arayışından aklıma geldi doğrudan.

1. Kablosuz Ps1 controller projesi
Ps1'in dualshock controller'ının iletişim yöntemi spi'a çok benziyor. İki adet SPI'ı wireless iletebilecek mcu kullanarak bir tarafı PS1'e bir tarafı da PS1 controller'a takılacak şekilde bir arabirim yapılacak. (Nette yapılmış örnekler var)

Şurada ps1 controller'ın çalışma şekli anlatılmış.
http://electronics.howstuffworks.com/playstation3.htm (http://electronics.howstuffworks.com/playstation3.htm)

Wireless işi için transceiver / bluetooth yahut kızıl ötesi kullanılabilir. Yapacak olan kişiye epey deneyim katacağını düşünüyorum.

Benim ilk aklıma gelen malzeme listesi iki adet Atmega işlemci (yahut arduino), iki adet spi ile kullanılabilen transceiver, controller tarafında bir de 5v verecek bir batarya lazım hem controller'ı besleyecek hem de arabirimi oluşturan devreyi besleyecek.

Örnek proje : http://www.wegmuller.org/arduino/Arduino-Playstation_gameport.html (http://www.wegmuller.org/arduino/Arduino-Playstation_gameport.html)

Siz de aklınıza gelen projeleri yazabilirsiniz. Burada listeleyeceğim gelen projeleri.

Projeleri ikiye ayırıyorum tasarım ve üretim şeklinde. Hali hazırda open source olup bir yerlerden satın alınamayan yahut ucuza satın alınamayan şeyler için üretim de yapılabilir. Örnek olması açısından bir kaç tane böyle projeyi ekledim doğrudan.

Tasarım projeleri

1-) i_r_on - Kablosuz Ps1 controller projesi (eşantiyon : kablosuz c64/atari vesaire kolu)

2-) yavuzg - Composite video => RGB decoder: Composite video çıkış veren oyun konsollarını "hack"lemeden RGB (SCART) video çıkış devresi (Fransız NES misali)

3-) yavuzg - Multi-jamma switcher: Birden fazla JAMMA oyun kartını aynı kabinde oynayabilmek için. Piyasadakilerin aksine bunun monitöre bağlı bir video çıkışı olacak ve bir menüden seçilebilecek (Sunucu kabinlerindeki menülü KVM switch'ler gibi) 

4-) yavuzg - AV, SCART video switch: Bir çok oyun konsolunu tek TV'ye bağlama. LCD gösterge paneli veya video çıkışı üzerinden menü.

5-) yavuzg - MAME için Analog kontrol ve feedback devresi: Pot'larla çalışan analog arcade kontrolleri (Direksiyon, silah v.s.) PC'ye USB'den bağlayan ve aynı zamanda MAME'de hemen hemen hiç kullanılmayan ve pek de fazla kişinin bilmediği "emule" edilmiş oyun kartlarının geri bildirimlerini algılayan (silahın geri tepmesi, bazı lambaların yakılması v.s.) bir IO kartı.

6-) wizofwor - Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.

7-) wizofwor - Amiga için otomatik mause/joystick switch. Kullanıcı joystick'e dokunduğunda joystick, mouse'a dokunduğunu mouse otomatik olarak devreye girecek.

8-) hakanzade - Lcd ekranları kırık tabletleri pc'ye dönüştürme

9-) i_r_on - Özel bir arcade donanımı ve buna yazılacak özel bir oyun.

10-) delimawi - C64 video çıktısını vga'ya çevirme projesi.

11-) Decypher - DB9 joystick tester

Üretim projeleri

1-) i_r_on - Eski joystick'leri usb'ye uyarlayan retronic design'ın ürünü.
http://www.retronicdesign.com/en/download/ (http://www.retronicdesign.com/en/download/)

Ya da şuradaki projenin üretimi : http://www.hexagons.de/index.php/USB_Joystickadapter (http://www.hexagons.de/index.php/USB_Joystickadapter)

2-) i_r_on - Cortex Amiga floppy drive. Şurada devre şeması mevcut : https://cortexamigafloppydrive.files.wordpress.com/2014/02/gotek_usb_floppy_emulator_schematic1.jpg (https://cortexamigafloppydrive.files.wordpress.com/2014/02/gotek_usb_floppy_emulator_schematic1.jpg)

3-) i_r_on - C64 luma fix devresi. Doğrudan sipariş edilip birilerinin monte edebileceği halde.
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=40570&postdays=0&postorder=asc&start=75 (http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=40570&postdays=0&postorder=asc&start=75)
https://oshpark.com/shared_projects/8nq3JfXF (https://oshpark.com/shared_projects/8nq3JfXF)

4-) i_r_on - C64 klavyesini usb keyboard olarak kullanmak.
http://symlink.dk/projects/c64key (http://symlink.dk/projects/c64key)

5-) LW3D - ZX Spectrum / Amstrad TZX/TAP teyp emülasyonu
https://github.com/sadken/TZXDuino (https://github.com/sadken/TZXDuino)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Haziran 20, 2015, 23:11:54 ÖS
PS2'de çalışan wireless kol var bende. PSone gelince onds test ederim, çalışırsa burda yapılmışı var durumunu örneklemiş oluruz.

Olmadi Arduino ile NRF24L01 veya 315/433 MHz RF alıcı verici kullanarak yapılabilir sanırım. Alıcı kısmı için benim PS2X_JAMMA kodu özelleştirilebilir gibime geliyor.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 20, 2015, 23:28:51 ÖS
Şurada : http://www.ebay.com/itm/Playstation-1-Controllers-DOCS-Wireless-with-receiver-/281655170944?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4193f4d780 (http://www.ebay.com/itm/Playstation-1-Controllers-DOCS-Wireless-with-receiver-/281655170944?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4193f4d780)

22$'a iki tane satıyorlar ancak orjinal değil kollar.

Aynen bana hediye ettiğin alıcı vericiler geldi benim de direkt aklıma.

İlk mesaja örnek proje linki de ekledim.

ps1: Ps2 controller'ları ps1 ile çalışıyormuş.
ps2: An itibariyle proje fikri hakikaten tarih oldu :) Ps2 için olanlar yaygın olarak varmış. C64 için yapılırsa belki işe yarayabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 21, 2015, 00:16:51 ÖÖ
Vaaay, brainstorm yapıyoruz ha :)

Benim de sıradaki projeler şöyle (sırası tamamen haliyeti ruhiyeme bağlı :P )

1) Composite video => RGB decoder: Composite video çıkış veren oyun konsollarını "hack"lemeden RGB (SCART) video çıkış devresi (Fransız NES misali)
2) Multi-jamma switcher: Birden fazla JAMMA oyun kartını aynı kabinde oynayabilmek için. Piyasadakilerin aksine bunun monitöre bağlı bir video çıkışı olacak ve bir menüden seçilebilecek (Sunucu kabinlerindeki menülü KVM switch'ler gibi) 
3) AV, SCART video switch: Bir çok oyun konsolunu tek TV'ye bağlama. LCD gösterge paneli veya video çıkışı üzerinden menü.
4) MAME için Analog kontrol ve feedback devresi: Pot'larla çalışan analog arcade kontrolleri (Direksiyon, silah v.s.) PC'ye USB'den bağlayan ve aynı zamanda MAME'de hemen hemen hiç kullanılmayan ve pek de fazla kişinin bilmediği "emule" edilmiş oyun kartlarının geri bildirimlerini algılayan (silahın geri tepmesi, bazı lambaların yakılması v.s.) bir IO kartı.

Tüm bunların ticari versiyonları mevcut ancak bu fikirlerin amacı tasarımlara küçük detaylar ekleyerek "olmasını istediğim" şekilde yeniden yapmak ve tabii ki ticari versiyonlarından daha ekonomik olarak üretebilmek (eğer mümkünse tabii).

Ne zaman hayata geçerler meçhul ama şu an aklımdaki "retro elektronik fikirler" bunlar.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: evreno üzerinde Haziran 21, 2015, 00:25:06 ÖÖ
Üstad 4. Proje benim çok eskiden aklımda olan şeyleri içeriyor
Zamanında biraz incelediğim bir konu
Uzun zamandır mame yi takip etmiyorum
Verdiği destek çok artmıştır sanırım
Bu konuda kaynak varmı
Yada bilgilerinle biraz aydınlatabilir misin
Bu işin sonu eve sega ralli kurdurur :D
Hanım da beni kapıya koyar :D


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 21, 2015, 00:28:56 ÖÖ
Benim ajandamda daha basit projeler var
1) Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.
2) Amiga için otomatik mause/joystick switch. Kullanıcı joystick'e dokunduğunda joystick, mouse'a dokunduğunu mouse otomatik olarak devreye girecek.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 21, 2015, 00:32:33 ÖÖ
Üstad 4. Proje benim çok eskiden aklımda olan şeyleri içeriyor
Zamanında biraz incelediğim bir konu
Uzun zamandır mame yi takip etmiyorum
Verdiği destek çok artmıştır sanırım
Bu konuda kaynak varmı
Yada bilgilerinle biraz aydınlatabilir misin
Bu işin sonu eve sega ralli kurdurur :D
Hanım da beni kapıya koyar :D

Kaynak MAME kodu :)

MAME ekibi MAME'in geri bildirimleri konusunda pek ketumdur (potansiyel ticari kullanımını artırması sebebiyle). Ancak yine de "MAME hooker" ı yazan elemanın bu konudaki yazılarından başlayabilirsin işe...

Bu arada, piyasadaki hazır direksiyon setlerini kullanarak DIY yarış kabini yapanlar da var. BYOAC'a bir bak.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 21, 2015, 00:33:34 ÖÖ
Benim ajandamda daha basit projeler var
1) Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.

Finish him! Otomatik "Fatality" yani ;) Güzel fikir...


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 21, 2015, 00:46:24 ÖÖ
Benim ajandamda daha basit projeler var
1) Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.

Benden görmediysen aynı şeyi düşünmüşüz :)
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.msg115327#msg115327 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.msg115327#msg115327)

1) Composite video => RGB decoder: Composite video çıkış veren oyun konsollarını "hack"lemeden RGB (SCART) video çıkış devresi (Fransız NES misali)

Composite input içermeyen tv vesaire için mi bu? Composite zaten kayıplıyken bir daha RGB'ye çevirmek görüntü kalitesini daha da düşürmez mi?
Yoksa RF mi demek istedin?


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: hakanzade üzerinde Haziran 21, 2015, 01:46:42 ÖÖ
bende lcd ekranı kırık bi tablet var, bi kutuya koyup tv ye bağlanabilir bişey yapıyorum, uygun ölçülerde estetik bir kutu bulamadım, beyaz kablo kanaletlerini maket bıçağıyla keserek ısıtıp bükerek kutu yapıyorum, sırf ısıtıp bükme işlemleri için mukavvadan kalıp yapıyorum o apayrı bir iş, mümkün olduğunca hazır alınmış görünümlü bişeye benzesin çapasındayım. bitince burda bi başlık açarım, şimdi bağırsakları dökük durumda.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 22, 2015, 00:32:51 ÖÖ
İlettiğiniz projeleri ilk mesaja ekledim.

@hakanzade : Bende de bir tane dokunmatik ekranının kalibrasyonu gidik android tablet var. Kalibrasyon yapılamıyor. Usb Otg üstünden mouse klavye takılıp hdmi üstünden pc olarak kullanılabilir herhalde değil mi bu? Kutu derken sen tablet ile klavyeyi falan mı kutuluyorsun?


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: scorpion üzerinde Haziran 22, 2015, 09:36:26 ÖÖ
dostlar J-PACK tarzı bir ürün,kabinimizi mamepcjamma sisteme çevirmek tabiki daha uygun malıyetle istediğimiz ayarlarla.bence arcade için olmazsa olmaz bir ürün,şuanda emsali var proje denilemez fakat evreno ve iron un katkılarıyla j-pac tarzı bir ürün geliştirilmeye çalışılıyor onlatra kolay gelsin .çok işimizi görür..


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ibeser (Ayak Takımı) üzerinde Haziran 22, 2015, 13:41:21 ÖS
"Üretim projeleri
1-) i_r_on - Eski joystick'leri usb'ye uyarlayan retronic design'ın ürünü"
retronicdesign'deki ürün 29,99$
(http://www.retronicdesign.com/wp-content/uploads/2014/04/USB_atari_plain.jpg)

Benim de ihtiyacım olan bir ürün. Eski baba joystickleri pc emulator ile kullanmak istiyorum. Yapan bir delikanlı olursa, ürün alacaklar içine beni de eklesin. Ama mümkünse en az ikili olsun kablo. Alternatif ürün:
(http://ecx.images-amazon.com/images/I/41gUuEeOuOL.jpg)
Bu kablo en ucuz Amazon'da 15$'a bulunuyor. Türkiyeye kargo dahil 52 TL'ye geliyor. (+3$ Türkiye'ye özel kargo)
http://www.amazon.com/Retro-Link-Atari-PC-USB-Cable/dp/B007ZS35CU (http://www.amazon.com/Retro-Link-Atari-PC-USB-Cable/dp/B007ZS35CU)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: commander64 üzerinde Haziran 22, 2015, 13:46:08 ÖS
Bende de bir tane dokunmatik ekranının kalibrasyonu gidik android tablet var. Kalibrasyon yapılamıyor.
Geçen benim tablettede o sorun vardı ama başka şekilde çözüldü, tablet kılıfında mıknatıslı kapak vardı mıknatıs dokunmatiği sapıttırıyormuş, kılıftan çıkınca düzeldi :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 22, 2015, 14:59:52 ÖS
Composite input içermeyen tv vesaire için mi bu? Composite zaten kayıplıyken bir daha RGB'ye çevirmek görüntü kalitesini daha da düşürmez mi?
Yoksa RF mi demek istedin?

Yok RF değil. Composite Video...

Amacım kaliteyi artırmak değil, composite video'yu "istediğim şekilde" kontrol bende olacak şekilde RGB'ye ayırmak. Normalde bunu zaten TV'ler içerde yapıyor (yapmak zorunda) ancak kontrol ve kalitesi bizde değil. Ben Videp sinyalini R-G-B ve sync bileşenlerine ayırarak şu faydaları elde etmeyi planlıyorum;

1) Kontrol: Sinyal kalitesi ile oynayabilirim, RGB seviyeleri ile oynayarak görüntü tonunu değiştirebilirim.
2) Decode edilmiş görüntüyü bir RGB upscaler'a vererek retro konsolu bir PC monitörüne bağlayabilirim.
3) RGB'ye ayrıştırılmış sinyali direk SCART'a RGB olarak verebilirim. Bu sayede LCD TV'lerde daha kaliteli bir görüntü edebilirim (TV'nin içindeki ucuz Composite=>RGB decoder kısmını pas geçtiğim için)
4) RGB'ye ayrıştırılmış sinyalleri bir scanline generator'a bağlayabilirim (örn. NES veya AV mod yapılmış bir Atari 2600 görüntüsünü LCD TV'de scanline'lar ile görmek hoş olmaz mı? hem de konsollara zarar vermeden ;) )
5) Evrensel bir NTSC/PAL decoding de yapılmış olacak. Ayrıca bir NTSC/PAL çeviriciye gerek kalmadan (Farklı region'dan konsol ve plug & play'leri 1084 monitöre direk bağlayabileceğiz mesela)
6) Ve hatta Composite=>RGB=>GBS 8220 (Upscaler)=>CRTSIM (Scanline Generator)=>SCART şeklinde kombine bir retro video çevirici cihaz da yapılabilir.

v.s.

Bu fikir Fransız NES'i inceledikten sonra aklıma geldi. FRA bölge kodlu bir NES ile Composite çıkışlı normal bir NES'in görüntüsü kullanılan LCD TV'nin içindeki composite/RGB decoder'ın kalitesine bağlı olarak çok farklı olduğunu tespit ettim. En azından bendeki Samsung LCD TV'deki durum bu.

Sonra yaygın kanının aksine Fransız NES'in SCART kablosunun sadece Composite video'yu iletmek için yapılmadığını, bilakis, RGB kablolarının bağlı olduğunu gördüm. Fransız NES'in video çıkış devresini inceleyince de harbiden bir Composite => RGB decoder yapmış olduklarını gördüm. Görüntü kalitesini de görünce aynısı yapmaya karar vermiştim :) tabii ki ayrı bir devre olarak...


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: witchdoktor üzerinde Haziran 22, 2015, 15:07:30 ÖS
@yavuzg

Şu senin meşhur SCARTCADE'inin RGBSCART-to-RGBSCART ve bu şimdi bahsettiğin şekliyle Composite-to-SCART versiyonlarını yakın bir tarihte gerçekleştirmeyi düşünüyor musun? RGB olmasa bile PS1-PS2-Gamecube gibi konsolları kompozit üzerinden scanline efekti ile LCD/LED TV'de izlemek isterim doğrusu.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 22, 2015, 15:42:54 ÖS
@yavuzg

Şu senin meşhur SCARTCADE'inin RGBSCART-to-RGBSCART ve bu şimdi bahsettiğin şekliyle Composite-to-SCART versiyonlarını yakın bir tarihte gerçekleştirmeyi düşünüyor musun? RGB olmasa bile PS1-PS2-Gamecube gibi konsolları kompozit üzerinden scanline efekti ile LCD/LED TV'de izlemek isterim doğrusu.

Aslında araya basit bir de line-doubler sokuşturabilsem şu 400-500 dolarlık xgrb framemeister gibi bir şey çıkacak ortaya ama proje fikri kafada büyüdükçe hayata geçmesi de zaman alıyor maalesef...

Fransız NES'de kullanılan Composite-to-RGB devresinin tasarımını buldum, prototip için parçalarını da toparladım. İşe oradan başlayacağım şimdilik...

Sonrasında CRTSIM ve şu dandik çin işi upscaler (GBS-82xx) ile testeler yaparım. Tabi tüm bunlar "yakın" zamanda olmayacaktır :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: EMREZ üzerinde Haziran 22, 2015, 19:34:34 ÖS
Öyle bir devre yapma düşüncem var, geçen yıllarda okul şimdi araya ramazan girdi, ramazandan sonra araba alırsam kısmetse 2 yıla tamamlarım ::))

@yavuzg

Şu senin meşhur SCARTCADE'inin RGBSCART-to-RGBSCART ve bu şimdi bahsettiğin şekliyle Composite-to-SCART versiyonlarını yakın bir tarihte gerçekleştirmeyi düşünüyor musun? RGB olmasa bile PS1-PS2-Gamecube gibi konsolları kompozit üzerinden scanline efekti ile LCD/LED TV'de izlemek isterim doğrusu.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: EMREZ üzerinde Haziran 22, 2015, 19:39:31 ÖS
bu arada pic ile ufak bir devre usb Mouse amigada direk kullanmamızı sağlıyordu, hatta aminetteki pic16 ile yapılmış devreye çok benziyordu, dosyaları bulup indirmiştim ama hiç birini bulamıyorum, sildim sanırım. aminetten değilde bir siteden indirmiştim. bu siteyi hatırlayanınız varmı ?


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 22, 2015, 19:49:34 ÖS
@yavuzg : Scanline dedin orada durdum. Eski konsollar için yeni cihazlarda scanline elde etmek harbiden süper olur.

@ibeser : 60 tl o kalitede sürümü çok olmayacak bir ürün için abartı bir fiyat gibi gelmedi. Ev ortamında çok daha ucuza maledilir ancak o kadar şık yapabilmek için 3d printer falan lazım. Onu bırak biz db9'ları doğru düzgün tedarik edemeyiz :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ibeser (Ayak Takımı) üzerinde Haziran 22, 2015, 20:26:19 ÖS
@ibeser : 60 tl o kalitede sürümü çok olmayacak bir ürün için abartı bir fiyat gibi gelmedi. Ev ortamında çok daha ucuza maledilir ancak o kadar şık yapabilmek için 3d printer falan lazım. Onu bırak biz db9'ları doğru düzgün tedarik edemeyiz :)
Haklısın :) O zaman yakın zamanda siparişi verelim de Amiga'da bizim dayı bey ile kapışalım ;)

Ek Not: Siparişi verdim (22 Haziran 2015). 15 Temmuz'a gelir diye yazdı... Gelsin kısaca deneyimi mi yazarım buraya.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: hakanzade üzerinde Haziran 22, 2015, 21:21:33 ÖS
İlettiğiniz projeleri ilk mesaja ekledim.

@hakanzade : Bende de bir tane dokunmatik ekranının kalibrasyonu gidik android tablet var. Kalibrasyon yapılamıyor. Usb Otg üstünden mouse klavye takılıp hdmi üstünden pc olarak kullanılabilir herhalde değil mi bu? Kutu derken sen tablet ile klavyeyi falan mı kutuluyorsun?

iron plastik kutunun içinde tabletin devresi, biri fan biri tabletin beslemesi için 2 tane adaptör devresi, 1 tane 6 cm fan, minihdmi to hdmi kablo, 1 tane usbhub, 1 tane kart reader, 220 volt giriş için teyp fişi soketi olacak az bi işi kaldı.

(http://i.imgur.com/25Y6twX.jpg)
Bu kutunun malzemesi kablo kanaleti kendi imalatım, epoksi + zımpara + hemıltın boya işi kaldı.

(http://i.imgur.com/n4ZXExU.jpg)
iç görüntüsü pek hoş değil ama nasılsa görünmeyecek.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 22, 2015, 23:10:46 ÖS
@ibeser : Bu arada o ürünün amazon sayfasına baktım da amiga desteklemiyormuş. Atari için galiba. Yorumlarda öyle yazıyor. Firmware'ini flash'lama imkanı var mı belli değil. Ancak başka yerlerde insanlar kullandıklarını da yazmışlar (http://www.amibay.com/showthread.php?33170-Review-Retro-bit-USB-9-pin-joystick-controller-adapter (http://www.amibay.com/showthread.php?33170-Review-Retro-bit-USB-9-pin-joystick-controller-adapter))

@hakanzade : başıma iş açtın şimdi hocam :) ben de bendeki tableti pc'ye çevireyim bari. Benimki seneye falan olur herhalde.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: evreno üzerinde Haziran 23, 2015, 00:57:37 ÖÖ
Hakanzade kutu gayet başarılı görünüyor
Rica etsem yapımının detaylarını anlatabilirmisin
Konu dağılmasın ayrı bir konu da
Fotoğraf lı süper olur
Teşekkürler


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ibeser (Ayak Takımı) üzerinde Haziran 23, 2015, 11:34:09 ÖÖ
@ibeser : Bu arada o ürünün amazon sayfasına baktım da amiga desteklemiyormuş. Atari için galiba. Yorumlarda öyle yazıyor. Firmware'ini flash'lama imkanı var mı belli değil. Ancak başka yerlerde insanlar kullandıklarını da yazmışlar (http://www.amibay.com/showthread.php?33170-Review-Retro-bit-USB-9-pin-joystick-controller-adapter (http://www.amibay.com/showthread.php?33170-Review-Retro-bit-USB-9-pin-joystick-controller-adapter))
Ben de yorumlarda Amiga desteklediğini okudum... Ya da öyle olmasını isteyerek okudum :) Gelsin bakalım, göreceğiz. Olmadı buradan satışını yaparız...


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: hakanzade üzerinde Haziran 23, 2015, 20:35:23 ÖS
Hakanzade kutu gayet başarılı görünüyor
Rica etsem yapımının detaylarını anlatabilirmisin
Konu dağılmasın ayrı bir konu da
Fotoğraf lı süper olur
Teşekkürler


Kullandığım kablo kanaletinin genişliği 10 cm uzunluğu sanırım 2 mt falandı, bu 10 cm parçaları yanyana dizerek arkadan japon yapıştırıcısı ile başka küçük kanalet parçalarını yapıştırarak gerekli plakaları oluşturuyorum, örneğin 10x20 cm lik bi plaka kestim, maket bıçağıyla keserken kenarlar tam düzgün olmuyor, parçaların yanlarının ve köşelerinin 90 derece olması için bi tane zımpara kağıdını prit yapıştırıcı ile masaya yapıştırıyorum ve zımparalıyorum bu şekilde rahat oluyor. Aslında bu iş bi nevi maketçilik, eskiden uğraşırdım maketlerle, maket teknikleri kullanıyorum. ve ayrıca bu işler için olmazsa olmaz aletler sıçan kuyruğu eğe takımı, zımpara ve maket bıçağı. örneğin benim bu kutudaki usb port delikleri için matkapla bi tane delik açıp sıçan kuyruğu eğe ile çalışarak gerekli ölçüye getirdim.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: evreno üzerinde Haziran 24, 2015, 10:27:37 ÖÖ
@hakanzade verdiğin bilgiler için teşekkürler
anladım kısmen anlatmak istediklerini
bir gün ihtiyaç duyabilirim
her ölçüde kutu bulunamayabiliyor
bu durumda iş başa düşüyor :)
yöntemin gayet güzel görünüyor
ek yapacağın işler sonrası nihai halini paylaşmanı bekliyorum
kolay gelsin


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 24, 2015, 14:24:59 ÖS
@i_r_on: Makro engine hakkındaki fikirlerimiz temelde aynı. Ancak ben fiziksel olarak daha farklı bir şey düşünmüştüm. Benim düşündüğüm standart bir kabin içinde veya PC tabanlı kabinlerde de çalışacak tamamen pasif bir eleman. Sizin projenin bir alt kümesi olabilir belki.

Genel olrak aklımdaki proje fikirlerini iki ayrı kategoride düşünüyorum. Ben Heck tarzı One Shot ( tek atışlık) işler ve Simon tarzı open-hardware projeleri. Daha önce yazdıklarım ikinci  kategoriye aitti. Aklımda tek atışlık işleri de buraya yazayım ki hem ilerde hatırlatma olsun. Malum günlük hayatın meşguliyetleri içinde bu fikirleri kendime göre bir öncelik sırasına diziyorum. Bir kenera attıklarımı da bazen de unutuyorum. Hem de başkalarına ilham olabilir.

Aklımdaki tek atımlık projeler plexy ve suntalamdan mamul taşınabilir MVS konsol, şuradaki gibi (http://www.wired.com/2015/06/pixelkabinett/) kendi odamdan başka yerlere de koyabileceğim minimalist bir arcade kabin, Commodore 64 DTV tabanlı bir laptop. Bir de 3 tuşlu bir C64 oyunu.

3 tuşlu oyun bir open hardware/software projesine de dönüşebilir ama bunun için evde joystick yapmanın ucuz ve pratik yöntemini bulmak lazım. C64 3 tuşlu joystick desteklemiyor diyenleriniz olabilir. Aslında 80'lerde çok terch edilmemiş olsa da iki tuşlu joystick destekliyor. Ben de Sega'dan öğrendiğim bir trick'le tuşlara aynı anda basılamayacağını kabul ederek iki pini 3 tuş için kullanmayı düşünüyorum.

C64 Laptop projesi için de yeni filizlenmeye başlayan DIY laptop projelerinin biraz daha ilerlemesini bekliyorum. Şu anda 3D yazıcıda basılabilen laptop kasaları var ancak gidip tasarımınızı bastırabileceğiniz bir yer yok.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: witchdoktor üzerinde Haziran 24, 2015, 14:51:40 ÖS
Bir de 3 tuşlu bir C64 oyunu.
3 tuşlu oyun bir open hardware/software projesine de dönüşebilir ama bunun için evde joystick yapmanın ucuz ve pratik yöntemini bulmak lazım. C64 3 tuşlu joystick desteklemiyor diyenleriniz olabilir. Aslında 80'lerde çok terch edilmemiş olsa da iki tuşlu joystick destekliyor. Ben de Sega'dan öğrendiğim bir trick'le tuşlara aynı anda basılamayacağını kabul ederek iki pini 3 tuş için kullanmayı düşünüyorum.

Uzun zamandır C64 programlaması yapmıyorum. Joystick arabiriminde up+down ve left+right sinyallerinin aynı anda gönderilmesi sayesinde ekstra buttonlar algılatılamaz mı? CIA çipi böyle kombinasyonları desteklemiyor mu yoksa.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 24, 2015, 14:59:29 ÖS
@wizofwor : Biraz açsana merak ettim. Aktif Sniffer gibi bir şey mi olacak? Kabloları dinleyen duruma göre kaynaktan geleni kesip kaydedileni oynatacak bir şey?

C64 Laptop projesi hoş olabilir. 3 butonlu oyun fikri de enteresan. Bir lojik entegre yahut bir kaç transistörle herhalde üç kağıt gerçekleştirilebilir. Tabii yazılımın da buna uygun yazılması lazım. Sola çektiğinde Sağ yönü ekstra 1. tuş, Sağa çektiğinde sol yönü ekstra 1. tuş.. ekstra 2. tuş için de aşağı yukarıda aynı mantık olacak herhalde.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 24, 2015, 16:49:53 ÖS
Uzun zamandır C64 programlaması yapmıyorum. Joystick arabiriminde up+down ve left+right sinyallerinin aynı anda gönderilmesi sayesinde ekstra buttonlar algılatılamaz mı? CIA çipi böyle kombinasyonları desteklemiyor mu yoksa.

C64GS ile beraber gelen Cheetah Annihilator joystick iki butonlu. İkinci buton padlle için düşünülen PotY pine bağlı. Ben üçüncü butonu iki pine birlikte bağlamayı düşündüm. Bu şekilde iki butona aynı anda basıldığınca 3. buton olarak algılanacak. Alternatif olarak PotX'de kullanılabilir. Proof of Consept olarak da yumruk, tekme ve gard tuşları olan bir dövüş oyunu düşündüm. Daha da abartmak istersek PotX/Y pinleri analog. Bu portlara birden fazla buton bağlayıp, önlerine de farklı değerlerde dirençler konularak buton sayısı daha da arttırılabilir.

@wizofwor : Biraz açsana merak ettim. Aktif Sniffer gibi bir şey mi olacak? Kabloları dinleyen duruma göre kaynaktan geleni kesip kaydedileni oynatacak bir şey?

Pass through mantığıyla çalışan bir devre düşünmüştüm. Giriş tarafında butonlar, çıkış tarafında ise jamma veya pc için kontrol kartı bağlanacak. Sistem boşta iken butonlardan gelen sinyali bire bir iletecek. Özel bir olay tetiklendiğinde ise önceden kaydedilen makroyu gönderecek. Bu olay özel bir makro butonuna basılması veya birden fazla butona aynı anda basılması olabilir. Sanıyorum shift register ve bol miktarda optocoupler kullanmak gerekecek.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Haziran 25, 2015, 00:31:10 ÖÖ
C64GS ile beraber gelen Cheetah Annihilator joystick iki butonlu. İkinci buton padlle için düşünülen PotY pine bağlı. Ben üçüncü butonu iki pine birlikte bağlamayı düşündüm. Bu şekilde iki butona aynı anda basıldığınca 3. buton olarak algılanacak. Alternatif olarak PotX'de kullanılabilir. Proof of Consept olarak da yumruk, tekme ve gard tuşları olan bir dövüş oyunu düşündüm. Daha da abartmak istersek PotX/Y pinleri analog. Bu portlara birden fazla buton bağlayıp, önlerine de farklı değerlerde dirençler konularak buton sayısı daha da arttırılabilir.

ne sid yansın ne cia diyorsan aslında bu işe hiç girmemek lazım :) potx ve poty'yi kullanmayı şahsen ben tercih etmezdim çünkü bunlar sid çipine bağlı. Biraz düşündüm de, iki butona aynı anda basılması tek bir durum olduğu için ekstra bir buton için yetmez. Buton için iki durumu ifade edebilmen gerekir. Basılı değil ve Basılı.

4 butonun birden doğruluk tablosunu çıkartıp anlamlı olan durumları işaretlediğinde anlamsız olan 7 durum çıkıyor.

(http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?action=dlattach;topic=10681.0;attach=11548;image)

Ama şöyle bir sıkıntı var, aynı anda hem yön tuşları hem de ekstra buton kullanıldığında senin bu 16 durum içinde hem orjinal durumu hem de yeni butonun basılı / basılı değil bilgisini iletmen lazım. Yani 9 anlamlı durum * 2 anlamlı duruma çıkıyor iş = 18 durum. Mevcut 4 pin ile karşılanamaz. Bilgiler eş zamanlı iletilmeyecek ve farklı bir şekilde encode edilecekse yapılabilir ancak sanki. Örneğin bilgileri tek seferde değil bir kaç turda gönderirsen istediğin kadar buton ekleyebilirsin. Tabii cia'den okuduğun noktada bir cpu overhead'i olacak, zamanlamayı da tutturmak gerekecek. Bir nevi yarı seri yarı paralel bir protokol yapabilirsin.

Tabii işin bir de debouncing kısmı var, yaptığın devre c64'ün yaptığı debouncing'i (c64'ün hardware olarak yaptığını tahmin ediyorum) nasıl etkileyecek.

Pass through mantığıyla çalışan bir devre düşünmüştüm. Giriş tarafında butonlar, çıkış tarafında ise jamma veya pc için kontrol kartı bağlanacak. Sistem boşta iken butonlardan gelen sinyali bire bir iletecek. Özel bir olay tetiklendiğinde ise önceden kaydedilen makroyu gönderecek. Bu olay özel bir makro butonuna basılması veya birden fazla butona aynı anda basılması olabilir. Sanıyorum shift register ve bol miktarda optocoupler kullanmak gerekecek.

Enteresan bir proje olabilir bu. Doğrudan arcade sisteme bağlanabileceği için de user friendly olur.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Ekim 29, 2015, 13:20:14 ÖS
Aklıma yeni gelen proje fikrini de yazayım. Özel bir arcade donanımı ve buna yazılacak özel bir oyun (başka oyunlar da yazılabilir)

Benim örneğimde kafamda şöyle bir şeyler var,

- Jamma uyumlu bir board olacak.
- Ses işlemcisi olarak 6502 ve SID artı sample çalabilecek bir donanım.
- Grafik işlemci TMS9929A
- Ana işlemci olarak Z80 yahut 65C816 ya da 65c02

Maksat oldschool olsun, orijinal olsun.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Ekim 29, 2015, 13:23:23 ÖS
Arduino ile c64  keyboard kullanma konusunda araştırırken şöyle de bir üretim projesi buldum.

C64 usb keyboard.
http://symlink.dk/projects/c64key/ (http://symlink.dk/projects/c64key/)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: eins üzerinde Ekim 29, 2015, 14:40:36 ÖS
VIC-II, TMS9929A'den daha marifetli ve "elegant" değil mi sence?
Herkesin C64'ü varken benim MSX'im vardı, çok kıskanırdım C64 deki grafikleri çocukken.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Ekim 29, 2015, 15:48:34 ÖS
VIC-II, TMS9929A'den daha marifetli ve "elegant" değil mi sence?
Herkesin C64'ü varken benim MSX'im vardı, çok kıskanırdım C64 deki grafikleri çocukken.

Kağıt üstünde TMS daha iyi gözükmüştü bana ama şimdi araştırınca hakikaten daha sınırlı bir grafik çipi imiş. Scrolling kısmında özellikle kötüymüş.

Benim tercih etme sebebim daha çok donanım olarak daha kolay implement edilebilmesinden ötürüydü. İşlemci anlamında da kullananı serbest bırakabilecek bir seçim. TMS'nin kendine has belleği oluyor ve bir port'tan kumanda ediliyor. VIC ise kullanıldığı yerde bus'ı komple kontrol eden bir çip ve uygulaması daha kısıtlayıcı ve karışık.

Aslında temel sebep değişik bir şeylerle de uğraşma isteği. TMS'nin mesela cascade edilebilme özelliğini denemek isterim.

Eski 8 bit bilgisayarlarda hayal kırıklığı yaratmış oyunlar çoğunlukla arcade'den uyarlama olan oyunlar. Hardware düşünülüp orijinal oyun yaratılırsa sorun olmaz bence bu çipin belli alanlarda kötü olması.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: eins üzerinde Ekim 29, 2015, 16:59:36 ÖS
Evet donanım implementasyonu kolaylığı getirdiği kesin. Kendi RAM'ini harici olarak kendi yönetiyor olması da güzel. Gelsin bakalım üzerine neler yapabileceğiz.

Component to RGB yi bir şekilde hallederiz bu arada. Sonuçta analog bir çevrim, decode/encode/buffer ihtiyacı vb yok.

Benim aklımda olup da, astarı yüzünden pahalıya gelecek bir çevrim projem var. Sadece bu fifo buffer vb sebeplerden elim hiç gitmiyor. C64'ün video sinyalini native 1024x768 vga monitöre upscale etme fikri... Diyeceksin ne gerek var. Çok kabaca CVBS video sinyali bir decoder ile dijital domain e taşıyıp fifo feed etsem, daha sonra aynı datayı basit bir dsp ile tekrar analog vga sinyali haline soksam. Ama bu sefer her bir C64 rasteri tam kat olarak x2 veya x3 satır yapılacak. Ve bu arada bu 3 satırdan her birini farklı kat sayı ile çarparak, eski CRT deki raster etkisini simüle etsem diyorum.

Bunu vice vb yapıyor ama gerçek c64 çıkışına doğrudan vga monitöre bağlamak için bir donanım olarak düşündüğünde retro değeri olabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: hakanzade üzerinde Ekim 29, 2015, 18:47:38 ÖS
Evet donanım implementasyonu kolaylığı getirdiği kesin. Kendi RAM'ini harici olarak kendi yönetiyor olması da güzel. Gelsin bakalım üzerine neler yapabileceğiz.

Component to RGB yi bir şekilde hallederiz bu arada. Sonuçta analog bir çevrim, decode/encode/buffer ihtiyacı vb yok.

Benim aklımda olup da, astarı yüzünden pahalıya gelecek bir çevrim projem var. Sadece bu fifo buffer vb sebeplerden elim hiç gitmiyor. C64'ün video sinyalini native 1024x768 vga monitöre upscale etme fikri... Diyeceksin ne gerek var. Çok kabaca CVBS video sinyali bir decoder ile dijital domain e taşıyıp fifo feed etsem, daha sonra aynı datayı basit bir dsp ile tekrar analog vga sinyali haline soksam. Ama bu sefer her bir C64 rasteri tam kat olarak x2 veya x3 satır yapılacak. Ve bu arada bu 3 satırdan her birini farklı kat sayı ile çarparak, eski CRT deki raster etkisini simüle etsem diyorum.

Bunu vice vb yapıyor ama gerçek c64 çıkışına doğrudan vga monitöre bağlamak için bir donanım olarak düşündüğünde retro değeri olabilir.

Bu işlem sırasında ekranda gecikme oluşurmu, mesela oyundaki karakteri zıplatıyoruz cink diye ses anında geliyor oyundaki karakter sonra zıplıyor gibi.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: g 600 üzerinde Ekim 29, 2015, 19:00:19 ÖS
c64'ü vga monitöre bağlamak fikri çok güzel, Amiga da RGB çıkış ve senkron sinyali olduğu gözönüne alındığında Amiga'dan başlamak daha uygun olmaz mı, birde Amiga 640*400 çözünürlüğe çıkabiliyor sanırım -sadece aklıma gelen bir fikir -  :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Ekim 29, 2015, 22:17:09 ÖS
@delimawi : Bu dediğini arcade board'ların görüntü çıkışı için yapan devreler var. Ancak 1 kare ram'e yakalayıp çevrimi öyle yapıyorlar sanıyorum. Satır satır işlem yapmak mümkün müdür bilemedim.

http://www.aliexpress.com/item/1pcs-NEW-Arcade-Game-RGB-CGA-EGA-YUV-to-VGA-HD-Video-Converter-Board-HD9800-GBS8200/32342863399.html (http://www.aliexpress.com/item/1pcs-NEW-Arcade-Game-RGB-CGA-EGA-YUV-to-VGA-HD-Video-Converter-Board-HD9800-GBS8200/32342863399.html)

Bir yerde aksiyon oyunları için olumlu sonuç vermediklerini okumuştum.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: AmigaFUN üzerinde Ekim 29, 2015, 22:24:12 ÖS
A1200 için ram expansion yapılabilir mi?


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: eins üzerinde Ekim 29, 2015, 23:26:03 ÖS
A1200 için ram expansion yapılabilir mi?

Onun ne olduğu konusunda hiçbir fikrim yok. A500'den ötesine hiç geçmedim. Ama yapılır herhalde. :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 07, 2016, 17:57:33 ÖS
Segili İlker'in C64'ü 5.3V 2A Cep Telefon Şarj Adaptörüyle Çalıştırma (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=11755.msg133343#new) başlığından sonra bir süredir aklımda olan bir projeyi buraya aktarmak istedim. Çok amaçlı adaptör projesinin ismi bile hazır: "Universal Plug"

Masa üstünde kullanmayı düşündüğüm adaptörün üzerinde 5-adet din çıkış var. Bu çıkışların hepsinde +5/+12/-12/+3.3DC ve +9AC mevcut. Buraya ihtiyaç duyulan cihaza göre uygun kablo takılıp kullanılacak. Örneğin C64, 1541-II için farklı kablolar. Amiga 500 ve A510 için farklı kablolar gibi. Monitör/printer gibi aygıtlar için de iki adet 220V pass-through bağlantı düşündüm.

Tabi ilk soru bu şekilde prizmatik bir kasayı nasıl temin edebiliriz?




 


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: cengizermis üzerinde Ocak 07, 2016, 18:06:42 ÖS
@wizofwor
lazer kesim iyi bir alternatif olabilir ama o işlerin fiyatını hiç bilmeyen biri olarak konuşuyorum.
Bir de bu kasa modeli var hoşumagiden METAL ama:
http://www.altinkaya.com.tr/Yeni_Urunler/MM-239.html (http://www.altinkaya.com.tr/Yeni_Urunler/MM-239.html)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 07, 2016, 18:35:08 ÖS
Kasa şekil olarak tam düşündüğüm gibi ancak ölçüler benim ölçülerin neredeyse iki katı. Biraz ölçüp biçmek lazım.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Decypher üzerinde Şubat 03, 2017, 23:38:25 ÖS
Geçenlerde şöyle bir devre gördüm ve çok hoşuma gitti, eldeki joystickleri test etmek için iyi bir fikir gibi görünüyor. Tabi devrede kullanılan elemanların ne olduğunu bilmiyorum ama yapımı kolay mıdır veya benzer bir devre hazırlanabilir mi diye merak ettim.

9V pil ile çalışıyormuş.

(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s720x720/16252487_10154313122691417_9089530230305820171_o.jpg?oh=46d14816a62576e74770f79edc799dee&oe=590345F7)

(https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16174960_10154313122686417_942256182599030509_n.jpg?oh=42ad052e7fdd8496dc5ed14e97919457&oe=59089EE7)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: emarti üzerinde Şubat 03, 2017, 23:50:08 ÖS
Geçenlerde şöyle bir devre gördüm ve çok hoşuma gitti, eldeki joystickleri test etmek için iyi bir fikir gibi görünüyor. Tabi devrede kullanılan elemanların ne olduğunu bilmiyorum ama yapımı kolay mıdır veya benzer bir devre hazırlanabilir mi diye merak ettim.

9V pil ile çalışıyormuş.



Basit ama profesyonel görünüyor


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: omrgms üzerinde Şubat 04, 2017, 00:12:40 ÖÖ
Gameboy Color için kartuş okuyucu/yazıcı
(http://reinerziegler.de/GB-Flasher/photos/photo_03.jpg)

http://reinerziegler.de/GB-Flasher/schem+pcb/GB%20Cart%20Flasher%20(USB).pdf (http://reinerziegler.de/GB-Flasher/schem+pcb/GB%20Cart%20Flasher%20(USB).pdf)
http://reinerziegler.de/readplus.htm#Bung (http://reinerziegler.de/readplus.htm#Bung) carts

Bunu yapsa yapsa "yavuzg" yapar  :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: alemdarr üzerinde Şubat 04, 2017, 11:12:53 ÖÖ
Kullanılan UART dönüştürücü FT232BM hem pahalı hemde bulunması zor bir chip. MCP2200 gibi birşey ile revize edilirse devrenin yapımı kolaylaşmış olur.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: LW3D üzerinde Şubat 04, 2017, 11:44:57 ÖÖ
Decypher : O joystick kontrol sistemini sega mega drive gibi daha çok tuşlu joystickleri kontrol edecek şekilde değiştirilebilse çok güzel olur...

ozkano'nun playstation joypadlerini kontrol eden böyle bir sistemi vardı...


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Mayıs 31, 2017, 02:32:25 ÖÖ
Parti sonrası benim aklıma gelen bir proje fikri var.

Retro power station : Bu bir güç kaynağı olacak ve yaygın kullanılan soketler üstünden güç sağlayabilecek. Teknolojisi eski bir sürü güç kaynağı saklamak yerine bundaki uygun port üstünden gücü temin edeceğiz. Tabii her bir sistem için iki ucu uygun bir konnektör gerekecektir.

Hali hazırda piyasadan temin edilebilen güç kaynakları bir kasada toplanıp uygun dişi konnektörler ile başlanabilir. Tabii aynı anda iki cihaz bağlama durumları falan biraz uzmanlık konusu.

Bizim retro donanımlara ait güç kaynaklarının kıymet gördüğü yerde böyle bir çözüm işe yarar bence.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 31, 2017, 05:18:20 ÖÖ
Retro Power Station fikri, aynı anda tek çıkış verse bile ilginç olabilir. Özellikle bizim toplantılara gelirken, onlarca adaptör getrmek zorunda kalmayız. Bir adaptör ve sistemler için farklı kablolar çok işe yarar... Benzeri zamanında bir çok arcade joystick için yapılmış. Temelde bir arkada joystick var ama farklı sistemlere bağlanılması için farklı kablolar... Bu yaklaşım bence de iş görür... Aynı anda birden çok cihaza misal 2 taneye bile verse çok güzel olur...


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mayıs 31, 2017, 09:31:17 ÖÖ
Retro Power Station çok mantıklı fikir abi bence harika olur.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Mayıs 31, 2017, 12:36:53 ÖS
Kriterlere birşeyler yazalım:
* Kaç tane çıkış olacak? C64, 1541, 800xl, amiga 500, c128!, zx, hitbit, cpc... (başka?)
* c128 ve a500 ikisi bir arada sıkıntı olabilir, cihaz giriş fişleri aynı, başka böyle cihazlar da olabilir. Kablolar karışmayacak şekilde birşeyler.
* Max kaç cihaza çıkış sağlayacak? O kadar çıkış portu olur. 3 mesela, cihaza göre güç çekişi değişir ama garantili enable edilebilecek bir sayı olmalı diye düşünüyorum. Bu sayının üzerinde çıkışa güç vermesin... bilmeyen kullanıcı diğer cihazların çalışmasını aksatmasın diye.
* Ev kullanıcısı 3 cihaz falan bağlar en fazla, ama meraklı birisi atıyorum aynı anda 10 cihaz çalıştırmak isteyebilir
* Cihaz çıkışları lego gibi olsa örn iki c64 bir 1541 çıkışı olabilse ya da bir a500 bir 800xl bir c128 vb
  Şöyle daha iyi: güç kaynağı çıkış fişleri hep aynı, kablolar cihaza göre değişiyor, c64 beslemesi için bir kablo, 1541 için başka bir kablo, zx için vb. Birkaçı aynı anda güç kaynağına bağlanacak
* Güç kaynağı gücü çok olursa, az olmasına göre sürekli boşa güç harcayacak mı? Örn gücü hiç bitmesin çok cihaz çalıştırsın deyip 500w bir güç kaynağı yapsak 150w bir güç kaynağına göre boşa harcanan güç artar.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mayıs 31, 2017, 12:49:17 ÖS
a1200 ile a500 aynimi Levent abi powerları


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Mayıs 31, 2017, 13:35:35 ÖS
a1200 ile a500 aynimi Levent abi powerları
Bilmiyorum, a500 dışındaki amigalar konusunda cahil sayılırım :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Mayıs 31, 2017, 13:41:38 ÖS
Kriterlere birşeyler yazalım:
* Kaç tane çıkış olacak? C64, 1541, 800xl, amiga 500, c128!, zx, hitbit, cpc... (başka?)
* 128 ve a500 ikisi bir arada sıkıntı olabilir
* Max kaçına çıkış sağlayacak? 3 mesela, cihaza göre güç çekişi değişir ama garantili enable edilebilecek bir sayı olmalı diye düşünüyorum. Bu sayının üzerinde çıkışa güç vermesin... bilmeyen kullanıcı diğer cihazların çalışmasını aksatmasın diye.
* Ev kullanıcısı 3 cihaz falan bağlar en fazla, ama meraklı birisi atıyorum aynı anda 10 cihaz çalıştırmak isteyebilir
* Cihaz çıkışları lego gibi olsa örn iki c64 bir 1541 çıkışı olabilse ya da bir a500 bir 800xl bir c128 vb
* Güç kaynağı gücü çok olursa, az olmasına göre sürekli boşa güç harcayacak mı? Örn gücü hiç bitmesin deyip 500w bir güç kaynağı yapsak 150w bir güç kaynağına göre boşa harcanan güç artar.

Ben proje olarak bu işe kalkışmayacağım için başkasının cevaplaması yerinde olur bu soruları. Çok da anladığım konular değil zaten :)

Ama kendi adıma söyleyeyim. Elimdeki konsollara güç sağlayacak bir çözümü peyderpey bir kutuda toplamayı düşünüyorum. Bu durumda iki sistemi aynı anda açmaktan ziyade bir sistemin tüm komponentlerini aynı anda açmayı düşünürüm.

Yani örnek, öncelikle C64 için 1541 ve C64'ün kendisi için, sırasıyla Atari 800xl, amstrad için falan şeklinde gidecek.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: LW3D üzerinde Mayıs 31, 2017, 13:49:20 ÖS
i_r_on: aynılarını yazacaktım...C64+1541'i aynı anda besleyecek bir adaptör...ya da bir sistem+scanconverter'ı, destekleyecek gibi...bir çözüm hoş olurdu...


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: eins üzerinde Mayıs 31, 2017, 14:38:24 ÖS
Güzel ve kolay bir proje, ancak sanırım en büyük problem, cihazlara uygun soketleri temin etmek. Zira elektronik kısmı hallolur.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 31, 2017, 16:10:48 ÖS
Bu durumda iki sistemi aynı anda açmaktan ziyade bir sistemin tüm komponentlerini aynı anda açmayı düşünürüm.

Teknik detayını bilmiyorum ama bizim ilgilendiğimiz dönemin cihazlarında bu şekilde kullanım pek önerilmiyor. Tavsiye edilen sırayla önce çevre birimlerini sonra bilgisayarı açmak. Kapatırken de önce bilgisayarı sonra çevre birimlerini kaptmak.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Mayıs 31, 2017, 16:14:54 ÖS
Bu durumda iki sistemi aynı anda açmaktan ziyade bir sistemin tüm komponentlerini aynı anda açmayı düşünürüm.

Teknik detayını bilmiyorum ama bizim ilgilendiğimiz dönemin cihazlarında bu şekilde kullanım pek önerilmiyor. Tavsiye edilen sırayla önce çevre birimlerini sonra bilgisayarı açmak. Kapatırken de önce bilgisayarı sonra çevre birimlerini kaptmak.

Aynı anda derken aslında bir oturumda demek istedim. Yoksa zaten her birinin kendi power tuşları var :)

Bu arada, Atari 800xl ve C64 için aşağıdaki konnektörler uygun mudur?

https://www.aliexpress.com/item/50-pcs-The-high-quality-7-Pin-DIN-Plug-Male-Solder-Audio-Cable-Connector-with-Plastic/32423670570.html (https://www.aliexpress.com/item/50-pcs-The-high-quality-7-Pin-DIN-Plug-Male-Solder-Audio-Cable-Connector-with-Plastic/32423670570.html)

https://www.aliexpress.com/item/20Pcs-DIN-7-Pin-Female-Jack-Cable-Plug-Adapter-Panel-Mount-Solder-Chassis-Connector/32672876744.html (https://www.aliexpress.com/item/20Pcs-DIN-7-Pin-Female-Jack-Cable-Plug-Adapter-Panel-Mount-Solder-Chassis-Connector/32672876744.html)

ps: Sonradan farkettim C64 için aynıymış :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Mayıs 31, 2017, 18:30:09 ÖS
Acaba her cihaz için ayrı ayrı dişi konnektör kullanmak yerine renk kodlu lale jack veya molex konnektör gibi bir şeyler daha mı pratik olur.

Misal ATX standardının biraz yandan yemişi:

1 Sarı     +12V
2 Kırmızı  +5V
3 Turuncu  +3.3V
4 Siyah    GND
5 Beyaz    -5V
6 Yeşil    9VAC

Aşağıdaki gibi bir bağlantı paneli düşündüm.

Kod:
+-----------+-----------+-----------+
|           |           |           |
| (1)(2)(3) | (1)(2)(3) | (1)(2)(3) |
| (4)(5)(6) | (4)(5)(6) | (4)(5)(6) |
|           |           |           |
| Module  1 | Module  2 | Module  3 |
+-----------+-----------+-----------+

İhtiyaca göre 3-5-10 modüllü versiyonlar yapılabilir. Böyle olursa aynı konnektörleri farklı ara kablolarla farklı cihazlar için kullanabiliriz. Spectrum ZX veya C128 kullanmak isteyen retrosever farklı bağlantı kablolarıyla aynı adaptörü kullanabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Mayıs 31, 2017, 18:43:09 ÖS
@wizofwor : aynı görsel albeniyi sunmaz ama iyi fikir.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: LW3D üzerinde Eylül 09, 2017, 13:11:20 ÖS
TZXDuino'ya yeni fark ettim. Etkili bir proje olur mu bilmiyorum ama bir köşede dursun...Belki bir arkadaşımız ilgilenir...

https://github.com/sadken/TZXDuino


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Humphrey üzerinde Ağustos 07, 2018, 01:21:45 ÖÖ
Biraz bu konuyuda hortlatayım.
Bu Decypher'in DB9 dan Joystik testeri destekliyorum.
Yakın zamanda Facebookta yabancı forumlardan birinde paylaşıldı.
Görüntüsü ve yapımı kolay görünüyor.



Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Ağustos 07, 2018, 01:58:34 ÖÖ
Biraz bu konuyuda hortlatayım.
Bu Decypher'in DB9 dan Joystik testeri destekliyorum.
Yakın zamanda Facebookta yabancı forumlardan birinde paylaşıldı.
Görüntüsü ve yapımı kolay görünüyor.


Çok basit bunu yapması. Biraz innovasyon katmak lazım. Basit bir kaç komponent ekleyip hazır joystick'in de sağlam olduğunu tespit ettiysek oyun oynayabiliriz :)  Şu Simon benzeri bir hafıza oyunu olabilir mesela... Hmm...


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Humphrey üzerinde Ağustos 07, 2018, 13:14:04 ÖS
Biraz bu konuyuda hortlatayım.
Bu Decypher'in DB9 dan Joystik testeri destekliyorum.
Yakın zamanda Facebookta yabancı forumlardan birinde paylaşıldı.
Görüntüsü ve yapımı kolay görünüyor.


Çok basit bunu yapması. Biraz innovasyon katmak lazım. Basit bir kaç komponent ekleyip hazır joystick'in de sağlam olduğunu tespit ettiysek oyun oynayabiliriz :)  Şu Simon benzeri bir hafıza oyunu olabilir mesela... Hmm...

Aynen  :) , çok çabuk sonuç alınabilecek ve işe yarar bir kart gibi duruyor.
Projesi olur ise ilk sıraya beni yazabilirsin  8) Katkı gerekirse katkıda veririm.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: amigateknik üzerinde Ağustos 07, 2018, 18:08:23 ÖS
Bunun ilk tipi elektrik lisini 1997 de yapmış tım sonrasında 5-6 sene önce kutu lu pilli buzzer li sını yaptım zor bir şeydeğil yapamak isteyen olursa yardımcı olurum


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Humphrey üzerinde Ağustos 08, 2018, 13:06:24 ÖS
Bunun ilk tipi elektrik lisini 1997 de yapmış tım sonrasında 5-6 sene önce kutu lu pilli buzzer li sını yaptım zor bir şeydeğil yapamak isteyen olursa yardımcı olurum

Kutulu gayet güzel , içine hafıza oyunuda konulup Proje zevkli bir hale getirilebilir. Bende resimleri vardı koydum.




Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Eylül 06, 2018, 16:07:25 ÖS
Aşağıdaki linkini verdiğim Pi Zero Mobile Free Library projesini okurken aklıma geldi. Bu projeyi biraz değiştirerek PRG dosyaları yayınlar hale getirebilir miyiz?

Wifi üzerinden yayınlayan PRG'leri alan bir kartuş yapabilir miyiz? Böyle bir donanım ikilisi ile toplantılarda önceden hazırlanan seçkilerin yayınlanması gibi değişik uygulamalar yapılabilir.

https://lifehacker.com/build-your-own-mobile-digital-library-to-share-books-fr-1790196470


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 06, 2018, 16:20:26 ÖS
Aşağıdaki linkini verdiğim Pi Zero Mobile Free Library projesini okurken aklıma geldi. Bu projeyi biraz değiştirerek PRG dosyaları yayınlar hale getirebilir miyiz?

Wifi üzerinden yayınlayan PRG'leri alan bir kartuş yapabilir miyiz? Böyle bir donanım ikilisi ile toplantılarda önceden hazırlanan seçkilerin yayınlanması gibi değişik uygulamalar yapılabilir.

https://lifehacker.com/build-your-own-mobile-digital-library-to-share-books-fr-1790196470 (https://lifehacker.com/build-your-own-mobile-digital-library-to-share-books-fr-1790196470)

Yaptık onu biz :)

WQDMVRC1zZs

WgMBHGyoj1U

FMyadaHvrck


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Eylül 06, 2018, 18:11:13 ÖS
Peki Ardunio için kullandığın aynı kodu ESP8266 için de derleyebiliyor musun? Eğer öyle ise yeni firmware çıktıktan sonra bu konuyu tekrar hatırlatayım.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 06, 2018, 18:41:37 ÖS
Peki Ardunio için kullandığın aynı kodu ESP8266 için de derleyebiliyor musun? Eğer öyle ise yeni firmware çıktıktan sonra bu konuyu tekrar hatırlatayım.

Birebir aynı değil ama epey benzerlik içeriyor. Şöyle yaptım aslında, api olayına ilk atmega328'de başladım, c64->kartuş haberleşmesinde sıkıntı yaşayınca ara verdim. esp8266'yı yapmaya başladığımda bu son api'li versiyonu kullandım ama esp8266'nın gpio'larının da yetmemesinden sebep donanıma da eklemeler yaptım. en son pcb'nin routing aşamasında kaldı esp8266.

Tekrar api olayına girişince bir nevi eski ile yeninin merge'ü gibi bir şey oldu.

Eski atmega328'li üstüne bir GAL, 2 * 512K sram ekleyip yeni bir kartuş versiyonu yapmayı düşünüyorum. Muhtemelen kartuşun ismini de değiştireceğim bu esnada.

ESP8266'yı yaparken ikisini bir arada yazıyordum conditional compilation ile ancak bir yerden sonra o iş yattı. Port etmek zor değil, donanımla haberleşen kısım tek bir class içinde.
ESP8266'yı da epey zaman oldu baya bir ihmal ettim. Onun da prototip pcb'sini ufak ufak bitirmem lazım.




Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: joker_ üzerinde Eylül 07, 2018, 10:24:41 ÖÖ
Şöyle (https://github.com/kadevice/KADE) bir projeye denk geldim. Birçok konsol ve pc için arcade kabin key controller tarzı sanırım.

https://www.arcadeathome.com/newsboy.phtml?KADE_-_Connects_arcade_controls_to_computers_and_consoles (https://www.arcadeathome.com/newsboy.phtml?KADE_-_Connects_arcade_controls_to_computers_and_consoles)


Üstatlardan destek bekliyoruz ;)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Eylül 07, 2018, 12:01:47 ÖS
Kemal bunun yapılmışı var adı da Arduino Pro Micro. ;)

http://sweetlilmre.blogspot.com/2015/01/arduino-pro-micro-arcade-controller.html (http://sweetlilmre.blogspot.com/2015/01/arduino-pro-micro-arcade-controller.html)

Daha önce forumda kullanan da oldu yanlış hatırlamıyorsam.

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9894.msg105319#msg105319 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9894.msg105319#msg105319)
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10820.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10820.0)
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.0)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: joker_ üzerinde Eylül 07, 2018, 12:41:49 ÖS
Kemal bunun yapılmışı var adı da Arduino Pro Micro. ;)

http://sweetlilmre.blogspot.com/2015/01/arduino-pro-micro-arcade-controller.html (http://sweetlilmre.blogspot.com/2015/01/arduino-pro-micro-arcade-controller.html)

Daha önce forumda kullanan da oldu yanlış hatırlamıyorsam.

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9894.msg105319#msg105319 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=9894.msg105319#msg105319)
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10820.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10820.0)
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.0)


sadece, Arduino Pro Micro'yu alırım gerisi bende yok :D


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Eylül 07, 2018, 12:43:51 ÖS
İlk verdiğim linkteki gibi her player için ayrı Pro Micro kullanırsan zaten Nejat'ın yaptığı gibi 74HC595'e falan gerek kalmıyor. ;)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Aralık 30, 2018, 22:50:49 ÖS
Bir fikir olarak Commodore 64 uyumlu bir ufak bilgisayar verilebilir.

https://m.youtube.com/watch?v=uI4o9XAFLt0


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 14, 2019, 16:50:33 ÖS
Daha önce konuştuğumuz evrensel güç adaptörü projesi üzerinde biraz eğilmek istedim. Güç elektroniğinden hiç anlamıyorum. Bu yüzden ekteki modelleri sadece DIN konektör boyutlarını referans alarak hazırladım.

Daha önce bahsettiğim modüler bir tasarımı biraz detaylandırmış oldum. Tasarımdaki ilk modül AC/DC ve voltaj dönüşümlerinin gerçekleştiği modül, üzerinde DIN soket bulunan diğer modüller ise basit soket modülleri. Bunlardan istenildiği kadar uç uca eklenebiliyor. Modül üzerindeki çıkışlar sabit ancak kablonun diğer ucu sisteme özel olacağından. Her sistem için ayrı kablo yapılarak laboratuvar tipi güç kaynaklarında olabilen yanlış bağlama/yanlış voltaj verme gibi riskler önlenmiş oluyor. Ekte örnek olması açıcından C64 ve Amiga500 kabloları çizdim.

1. Hem sistemi basitleştirmek, hem maliyeti düşürmek, hem de masa üstünde işgal edeceği alanı azaltmak adına sistemi laptop veya 5.25HD (AC için) adaptörüyle beslemeyi düşündüm. Bu durumda Güç modülünün ebatları ne olmalı? Çizimde görünen kutu 9x6x3cm ebatlarında.

2. Kolay bulunması için 6 PIN DIN fişi kullandım ancak yer kalmadığı için 3.3V koyamadım. A500'de de SHIELD girişini GND'ye bağlamam gerekti. Halbuki kaynaklarda ayrı bağlantı çekilirse daha sağlıklı olacağı söyleniyor. Power modülünde daha fazla seçnek sunmak işi çok mu karıştırır, veya 3.3v için kablo üzerinde ufak bir step down konvertör koymak daha mı iyi olur?

3. Birden fazla sistem aynı anda bağlanıp açıldığımda sistem aşırı yüklenebilir. Bu durumu önlemek için ilk modüle aşırı yüklemede sistemi kapatacak bir mekanizma eklenebilir mi?


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ocak 14, 2019, 18:21:05 ÖS
Alıntı
Daha önce bahsettiğim modüler bir tasarımı biraz detaylandırmış oldum. Tasarımdaki ilk modül AC/DC ve voltaj dönüşümlerinin gerçekleştiği modül, üzerinde DIN soket bulunan diğer modüller ise basit soket modülleri. Bunlardan istenildiği kadar uç uca eklenebiliyor. Modül üzerindeki çıkışlar sabit ancak kablonun diğer ucu sisteme özel olacağından. Her sistem için ayrı kablo yapılarak laboratuvar tipi güç kaynaklarında olabilen yanlış bağlama/yanlış voltaj verme gibi riskler önlenmiş oluyor. Ekte örnek olması açıcından C64 ve Amiga500 kabloları çizdim.

Güzel fikir.

Alıntı
1. Hem sistemi basitleştirmek, hem maliyeti düşürmek, hem de masa üstünde işgal edeceği alanı azaltmak adına sistemi laptop veya 5.25HD (AC için) adaptörüyle beslemeyi düşündüm. Bu durumda Güç modülünün ebatları ne olmalı? Çizimde görünen kutu 9x6x3cm ebatlarında.

12 V AC adaptörle beslemek daha iyi olabilir.

Yüksekliği daha büyük olabilir. Üstelik, yatay olarak duran dişi bağlantılar üzerine su dökülmesi vb. durumlarda güç kaynağını kısa devre yaparak bozulabileceğinden dikey olarak durması ve yüksekliğin daha fazla olması daha doğru olur.

Alıntı
2. Kolay bulunması için 6 PIN DIN fişi kullandım ancak yer kalmadığı için 3.3V koyamadım. A500'de de SHIELD girişini GND'ye bağlamam gerekti. Halbuki kaynaklarda ayrı bağlantı çekilirse daha sağlıklı olacağı söyleniyor. Power modülünde daha fazla seçnek sunmak işi çok mu karıştırır, veya 3.3v için kablo üzerinde ufak bir step down konvertör koymak daha mı iyi olur?

DB-9 dişi bağlantısı kullanılamaz mı?

Alıntı
3. Birden fazla sistem aynı anda bağlanıp açıldığımda sistem aşırı yüklenebilir. Bu durumu önlemek için ilk modüle aşırı yüklemede sistemi kapatacak bir mekanizma eklenebilir mi?

Kullanılan adaptörün sağladığı en fazla akımla eşdeğer değerde şalterli DC sigorta kullanılabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Ocak 15, 2019, 00:10:13 ÖÖ
@wizofwor : Tasarım ve konnektör seçimi mantıklı gibi gözüküyor ancak max akım çeken cihazın gerektirdiği kablo kalınlığına göre de değerlendirmek gerekebilir. Amiga misal 5V'ta 2.5A istiyormuş, onun kablosunun bir tık kalın olmasında fayda olur sanki.

Şöyle bir hesaplama sayfası var, loss kısmına girilen değere göre farklı kalınlıklar söylüyor. 5v - 2.5A, 1 metre için %3 kayıpta 18 AWG (1.02mm çap) derken sadece kaybı %5 yapınca ihtiyacı 21 AWG (0.72mm) ye indiriyor.

http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html (http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html)

Çok anlamasam da her bir cihazı tek bir dc kaynaktan güç çekecek şekilde konumlandırmak sıkıntıya yol açabilir, cihazların birinin içinden ground'un potansiyelinin değiştirilmesi diğer cihazları etkileyebilir. Bir diğer durum da güç kaynağının yüksek akım çeken cihazların kapatıldığı anda beslediği düşük akımlı cihazlara bunu nasıl yansıtacağı. Dediğim gibi anlamadığım için sadece sezgisel varsayımlar bunlar, daha iyi anlayan biri dediklerimi daha iyi anlatacaktır :)  Özetle, 220V katında ortak sonrasında bağımsız DC adaptörler daha mantıklı olabilir.



Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ocak 15, 2019, 08:09:44 ÖÖ
Alıntı
Tasarım ve konnektör seçimi mantıklı gibi gözüküyor ancak max akım çeken cihazın gerektirdiği kablo kalınlığına göre de değerlendirmek gerekebilir. Amiga misal 5V'ta 2.5A istiyormuş, onun kablosunun bir tık kalın olmasında fayda olur sanki.

Evet, kalın kablo kullanılmalı.

Alıntı
Alıntı Ekle
@wizofwor : Tasarım ve konnektör seçimi mantıklı gibi gözüküyor ancak max akım çeken cihazın gerektirdiği kablo kalınlığına göre de değerlendirmek gerekebilir. Amiga misal 5V'ta 2.5A istiyormuş, onun kablosunun bir tık kalın olmasında fayda olur sanki.

Şöyle bir hesaplama sayfası var, loss kısmına girilen değere göre farklı kalınlıklar söylüyor. 5v - 2.5A, 1 metre için %3 kayıpta 18 AWG (1.02mm çap) derken sadece kaybı %5 yapınca ihtiyacı 21 AWG (0.72mm) ye indiriyor.

http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html (http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html)

Çok anlamasam da her bir cihazı tek bir dc kaynaktan güç çekecek şekilde konumlandırmak sıkıntıya yol açabilir, cihazların birinin içinden ground'un potansiyelinin değiştirilmesi diğer cihazları etkileyebilir. Bir diğer durum da güç kaynağının yüksek akım çeken cihazların kapatıldığı anda beslediği düşük akımlı cihazlara bunu nasıl yansıtacağı. Dediğim gibi anlamadığım için sadece sezgisel varsayımlar bunlar, daha iyi anlayan biri dediklerimi daha iyi anlatacaktır   Özetle, 220V katında ortak sonrasında bağımsız DC adaptörler daha mantıklı olabilir.

Adaptörden gelen gücü istenilen gerilimlere çevirmek için 78xx ve 79xx serisi entegrelerle iki kutuplu olarak güç sağlanabilir. Ayrıca, dalgalanma önleyici olarak artı kutuptan ve eksi kutuptan toprak hattına bağlanan kondansatörler kullanılmalıdır.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Eylül 02, 2019, 15:45:54 ÖS
Daha önce kendi Commodore 64'ümü yapma konusunda forumda bir konu açmıştım. O fikri biraz daha geliştirmek isterim. Şu anda aklımda; ancak, bunu yapmaya şu an zamanım yok, herşeye atlamak istemiyorum. Başka biri de yapabilir. Zaten, fikir benim icadım değil. İnternet'te yapılmış benzer örnekler var.

Bu örneği de geliştirebiliriz. Yalnızca, bir beyin fırtınası olarak da kalabilir. Birşeyler eklemek veya düzeltmek isteyenler yazabilir.

Aklımdaki bilgisayar:

  • Z80 işlemci
  • 64 KiB RAM
  • ROM'unda kendi bellenimi (firmware) olan
  • Klavye ve fare için PS/2 arabirimleri
  • Stereo ses çıkışı
  • RS-232C arabirimi
  • PC disket sürücü arabirimi
  • GPIO arabirimi

Bellenimde bir işletim sistemi olacak, bu işletim sisteminde kabuk olarak bir dosya yöneticisi bulunacak. Ayrıca, disket sürücüden ikili program çalıştırma komutu da olacak. Bellenimde klavye ve ekran düzeni için tek bir yerelleştirme ayarı bulunacak. Örneğin, bellenim, Türkçe F klavyeler için derlenebilir.

Grafik özellikleri Commodore 64'e benzeyecek. Ses özelliği için Yamaha YM3812 tümdevresi kullanılabilir.

GPIO arabirimi için bir ya da birkaç yazmaç (register) tümdevresi kullanılacak. 8 ya da 16 tane GPIO olabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Eylül 03, 2019, 00:06:18 ÖÖ
O şekilde zor. Ben olsam pic ya da atmel 8-bit mikrokontrolcü ile yapardım. Klavye, mouse, sdkart, rs232, pwm ses, hepsi tek mikrokontrolcü ile yapılır. Az birşey daha kasıp ram'ına program yüklemek, ek seri ram, pal görüntü vb herşey yapılır. Hatta internette bu dediklerimin hepsi hazır vardır

Hatta birisi atmel'e pc emülatör yazmış sonra üzerinde linux çalıştırmış. Yavaş tabii ama yapmış işte.

Yeri gelmişken İiletim sistemi meraklıları için şöyle bir hazine önereyim:
http://www.ipdatacorp.com/mmurtl/ (http://www.ipdatacorp.com/mmurtl/)
Nam-ı diğer build your own 32-bit operating system. Kitap ve kodlar public domain diye biliyorum, bakarsınız. Kodların içinde 32-bit dasm assembler ve cm32 c compiller var, kodlarıyla beraber. Yapılan işletim sistemi altında çalışan versiyonları da var. Dediğim gibi, hazine :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Eylül 03, 2019, 07:01:03 ÖÖ
Kişisel bilgisayar yapmak için AVR daha uygundur. Arduino Mega 2560'ta bulunan ATmega2560 kullanılabilir. Ancak, AVR ve PIC mimarileri Harvard mimarisindendir. Bu mikrodenetleyicilere dışarıdan program çalıştırmak için dosya yöneticisin önyükleyici olması gerekir. Bu durum, kısıtlı önyükleyici alanında dosya yöneticisi yazmak gerekir. Bu mikeodenetleyici için sistem yolundan bir bileşen çok zor eklenir ya da hiç eklenemez. Bu da esnekliği neredeyse hiç olmayan bir durumdur.

Dediğiniz Linux çalıştırmada ARM emulatör yazılıp ek bir RAM modülüyle yapılmış. Bu sistemde açılma işi iki-üç saat sürüyor.

Ayrıca, paylaşım için teşekkürler.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Eylül 03, 2019, 13:03:41 ÖS
Ram'ından program çalıştırabilen mikrokontrolcülerle oluyor. Dosya yönetici, önyükleyici falan sonuçta ram'a çalıştırılacak programı kopyalayacak bir program parçası, karmaşık devreli versiyonda da aynısından gerekecek.

Sistem yolu işi mikrodenetleyicilerde doğrudan amaca yönelik donanımdan hazır protokol encoder/decoderli veriyolu haline gelmiş durumda. Aslında bu işleri kolaylaştırıyor, i2c, spi, usart ile seri sensör, ram, rom, ekran vb kullanılabiliyor. Yok illa paralel lazımsa microchip'in pmp'si var 8-bit (ya da 16-bit) donanım destekli iki yönlü veriyolu.

Ne bileyim, bana 10$'lık entegre içinde hazır gelen bu alet edevatları kullanmak daha pratik geliyor. Çünkü işin donanım tarafı hallolmuş oluyor, geriye yazılım kalıyor.

Mikrokontrolcü ile linux çalıştırınca o sistemi açılıp kapanma hızıyla değerlendirmen yanlış olur hocam. Ben o bile yapılmış anlamında yazdım. Yani z80 kodu çalıştırmak için illa z80 gerekmiyor, emülasyonla da olur anlamında


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Eylül 03, 2019, 14:29:36 ÖS
Mikroişlemci kullanılarak daha esnek bir sistem yapılabilir diye düşünüyorum.

Ayrıca, emulasyonsuz daha kararlı çalışır. Aslında, emulasyon da iyi fikir.

Önceki cevabı düzenledim. Merak eden bu adresten ATmega1284 üzerinde emulasyonla Linux çalıştırma projesine bakabilir:

http://dmitry.gr/?r=05.Projects&proj=07.%20Linux%20on%208bit (http://dmitry.gr/?r=05.Projects&proj=07.%20Linux%20on%208bit)

Ek olarak ATmega1284p üzerinde Apple II emulasyonu:

http://maxstrauch.github.io/projects/bsc-thesis/index.html (http://maxstrauch.github.io/projects/bsc-thesis/index.html)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 03, 2019, 15:25:25 ÖS
@Levent : Ercan'ın da dediği gibi AVR ve PIC harward mimarisinde oldukları için RAM'e kod da kopyalasan RAM'den kod çalıştırmazlar.

von Neumann mimarisini kullanan micro kullanmak lazım, onlar da hobiciye uzak olan modeller genellikle.

16MHZ Atmega ile bir Z80 yahut 6502 emülasyonu bile ancak khz'ler seviyesinde çalışabiliyor, ARM filan kullanılmadığı müddetçe bunun da anlamı olmaz.

İlaveten mikrokontrolcü ile yapılan çözümün retro hissiyatı pek olmayacaktır.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Eylül 03, 2019, 19:55:00 ÖS
@iron: evet, anlaşılan pic16 konusunda doğru, program hafızasına data depolamak ile data hafızasına program depolama işlerini birbirine karıştırmışım. Pic32 ile de uğraşmıştım, o yapabiliyor (mips) ama forumlardan gördüğün kadarıyla o iş her yiğidin harcı değil gibi gözüktü (asm kod ile memory mapping registerlerini kurcalamak gerek). Bunlar 80mhz ya da daha hızlı çalışabiliyor, emülasyon yapabilir ama hissiyat konusu doğru mümkün değil tutmaz

İşlemci, ram, rom, aygıtler, adres hatları, data hatları, clock... hepsi muhtemelen 4mhz civarı çalışması beklenecek, çalışacak mı? Çalışmadı hata nasıl bulunacak? Aynısından bir pcb daha mı? Pcb'nin neresini değiştirileceği nereden bilinecek?  O da çalışmazsa?... Aslında yazılımı bir tarafa  böyle bir devreyi çalışır hale getirmek bile bana ciddi bir iş yükü gibi gözüküyor.

Diğer taraftan tek bir mikrokontrolcülü her şeyi yapan bir devre ile doğrudan program yazmaya girişmek bana çok daha pratik gözüktü. Ben de ondan şeyettiydim :)


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 04, 2019, 02:28:43 ÖÖ
@Levent : Yapması o kadar da zor değil, Z80 konusunda deneyimim yok ama 6502 ile bir benzer çalışma yapmıştım daha önce. Bu devrede 6502 / Rom / Ram / Sid / Adres decoding ve Reset devresi vardı.

https://www.youtube.com/watch?v=Bk3O5r_YwZo (https://www.youtube.com/watch?v=Bk3O5r_YwZo)

6502 ile SPI üstünden SD card erişimi birazcık yazılıma bakıyor aynı şekilde I2C ile de başka şeyler bağlanabilir, 6522 VIA yahut daha kolay bulunabilen  bir peripheral çipi ile klavye/joystick vesaire de kolayca sürülebilir.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Eylül 04, 2019, 09:04:26 ÖÖ
Video güzelmiş.

SPI iletişimi, kaydırma yazaçlarıyla yapılabilir. I2C de ayı şekilde yapılabilir mi?


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Eylül 04, 2019, 14:16:08 ÖS
@iron: üstat dikkatsizimdir ben böyle düzenekler elimde kalır benim. Sonra devre mi bozuldu geri tekrar devreye dön,çöz, tekrar programa odaklan benim için vakit kaybı büyük oluyor. Kısıtlı zamanda donanım konusunu bir yere getirmem gerek yoksa birşeyler bozuluyor iş yürümüyor, orta yerde kalıp gidiyor. Ben de ona göre karşımdaki insan çok becerikli de olsa kendime göre tavsiye veriyorum. Kişi kendini bilir zaten, yapacağı varsa yapar

Tebrikler bu arada.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 04, 2019, 15:02:09 ÖS
@Levent : Sonuçta bunun pcb'si yapılacak, başkaları da kolayca yapacak filan. SBC, single board computer diye geçiyor. Sid player'ı yaparken aklımda vardı aslında olayı böyle bir konsept'e oturtmak. Arduino shield'ları gibi apartman yapısında yapacaksın. Hatta projenin bir aşamasında ben de apartman yapısına geçirmiştim. Bu başlıkta da yazdığım proje fikri olarak hala da aklımda var. Özellikle de özel bir arcade oyunu için sistem yapma fikri.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Eylül 04, 2019, 20:39:03 ÖS
@iron: kolay gelsin. Modüler olması en iyisi. Modüller başka başka şeylerle kullanılabiliyorsa daha da iyi. Atıyorum modül bilgisayara seri porttan bağlanıp çalışması test edilebiliyorsa harika birşey mesela.

Ben apartman yapısı yerine şu sıralar seri yöntemle haberleşen modüller düşünüyorum. Bir şekilde bilgisayara bağlayıp ayrı ayrı çalışmalarını denetleyebileceğim türden birşeyler. Görüntü, ses, veri saklama ne varsa modülller hep birbiriyle seri haberleşecek şekilde.


Konu Başlığı: Ynt: Elektronik Proje fikirleri
Gönderen: ercanersoy üzerinde Eylül 05, 2019, 18:11:46 ÖS
Bu fikir, 8 bit işlemci barındıran bir geliştirme kartı da olabilir. Commodore 64'teki gibi kullanıcı portu gibi pinler ya da klemensler de içerebilir. Fikirde GPIO'da olacak diye yazmıştım.

Ancak, bu geliştirme kartı Arduino kadar değil, bir FPGA geliştirme kartı kadar olabilir. Üzerine ses modülü, görüntü modülü, çok amaçlı modül gibi modüller olabilir.