commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Yazılım => Konuyu başlatan: blackturk üzerinde Aralık 14, 2016, 20:52:52 ÖS



Konu Başlığı: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Aralık 14, 2016, 20:52:52 ÖS
   Masterseka ile başladım.Baya alıştım.Amiga assembler çalışmak çok zevkli.ilk dökümanları okuyunca büsürü register adresler felan fealan.İnsanı bunaltıyor.Ama registerları doğrudan kullanmak , işi kolaylaştırıyor.

    Başlangıç olarak ekrana sprite basarak ve copper bar ile başladım .Daha sonra sprite joystick kontrolünü çözdüm.Daha sonra bitmap ekranı nasıl ayaralanır ekrana yerleştirim uğraştım.Bu bitmap ekranı scroll yapmaya çalıştım.İlk denememde çok hard scroll oldu.16 pixel pixel kayıyor.fakat smooth değildi.Sonra c64 'teki mantığın aynısın  yapılabilceğini okudğum forumlarda sadece teorik olarak bahsediliyordu.Bitmap yatay scroll reğisterinı olayını biraz daha kurcaladım.Aynı c64'deki gibi ekranı 16 pixel kaydırıp.bitmap pointerları ayarlıyorsunuz.bla bla... Çok uzun işler .... ;D

  Henüz blitter kullanmadım.Bununda assembly dilindeki bir kaç uygulamasınıa baktım.Gayet basit ve pc'deki dos oyunlarındaki soft sprite olayı gibi felan bla bla bla...  :D

 Dualplayfield olarak ilk deneme yapmıştım.Orda bi karışıklık yaptım.Hatam sonra farkettim bir sonraki adım.Dual playfield yapmak olacak.Oynun orjinalinde dual playfield yapmışlar.
 
  Sega  firmasnın meşhur fantasy zone oyunun megadrive grafiklerini.Arakladım.


ilk uygulamam tek yönde smooth olmayan bitmap kaydırma yapıyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=I209nIU7tc8&t=4s (http://www.youtube.com/watch?v=I209nIU7tc8&t=4s)




İkinci kısmıda smooth scroll yapıp ekranı iki yönde kaydırabiliyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=SUoBXMveAn8 (http://www.youtube.com/watch?v=SUoBXMveAn8)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Alpyre üzerinde Aralık 14, 2016, 21:02:05 ÖS
Bravo! Eline emeğine sağlık.

(http://i.imgur.com/ULXUQQd.gif)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: savagery üzerinde Aralık 14, 2016, 21:15:36 ÖS
Nefis. Tebrikler. Yeni birşeyler çıktıkça paylaşırsan harika olur.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: zanpinoz üzerinde Aralık 14, 2016, 21:34:47 ÖS
Elinize sağlık baya emek sarf etmişsiniz..


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Aralık 14, 2016, 21:51:02 ÖS
Bravo! Eline emeğine sağlık.

(http://i.imgur.com/ULXUQQd.gif)

   Çok teşekkür ederim.Amiga için yaptıklarınızı takip ediyorum.Herkesi  bu bilgi ve üretkenlikleri ayrıca teşşekür ederim.Bir şekilde amiga sevenler olarak yaşatmaya çalışıyoruz.

Nefis. Tebrikler. Yeni birşeyler çıktıkça paylaşırsan harika olur.

   Çok sağol savagery .


Elinize sağlık baya emek sarf etmişsiniz..

   Çok teşekkürler.Bu makinaları kullanmanın  verdiği heycan ve eğlencenin yanında ,   emek verip ortaya birşeyler koyabilmek  ayrı  bir heycan oluyor.

 




Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: savagery üzerinde Aralık 14, 2016, 21:55:32 ÖS
Yapalım işte bir oyun beraberce. Güzel grafikli bir platform oyunu.
 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Aralık 14, 2016, 22:19:16 ÖS
Tebrikler, kolay gelsin


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: emarti üzerinde Aralık 14, 2016, 22:43:38 ÖS
Ellerine sağlık. C64'teki Falcon Patrol aklıma geldi :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Blasterreal üzerinde Aralık 15, 2016, 08:30:04 ÖÖ
Tebrikler


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: AmigaMania üzerinde Aralık 15, 2016, 09:12:51 ÖÖ
Tebrikler üstad, çalışmalarının devamını merakla bekliyorum


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Agony üzerinde Aralık 15, 2016, 10:42:16 ÖÖ
Harika olmuş cidden. Devamı gelir umarım.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: LW3D üzerinde Aralık 15, 2016, 17:43:03 ÖS
yine mi sen :) bitmemiş oyunlar uzmanı :)

Yine güzel...ama yine bitmeyecek...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: emarti üzerinde Aralık 15, 2016, 17:46:24 ÖS
yine mi sen :) bitmemiş oyunlar uzmanı :)

Yine güzel...ama yine bitmeyecek...

Abi öyle deme sonuçta parça parça çözülüyor. Hepsini bir araya toplayıp bir oyun ortaya çıkarmak için ayrı bir enerji gerekiyor. @blackturk çok iyi bir iş çıkarmış. Bitmemiş oyunlar uzmanı olmak da kolay değil :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: LW3D üzerinde Aralık 15, 2016, 17:56:22 ÖS
@blackturk sevdiğimiz bir kardeşimiz..Toplantılarda takılırım kendisine, yine takılayım dedim... Ama biraz araştırın, neler neler yapmadı ki...İlk ekranı görüyoruz, süper oyun olacak harika diyoruz, devamını görmeden, yeni bir oyun :)

seviyoruz seni blackturk.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Aralık 16, 2016, 19:44:12 ÖS

   Devamı olacak...

@blackturk sevdiğimiz bir kardeşimiz..Toplantılarda takılırım kendisine, yine takılayım dedim... Ama biraz araştırın, neler neler yapmadı ki...İlk ekranı görüyoruz, süper oyun olacak harika diyoruz, devamını görmeden, yeni bir oyun :)

seviyoruz seni blackturk.

   Çok memnun oldum.Keşke herkesi seni tanıya bilseydi.2007 -2008 yılından bu yana party buluşma sohbetlerin dem vurduğunu hikayelerin ve neşe dolu espirilerin herkesi sohbet içersine kaynaştırman ve  tanımadığımız arkadaşlarında ortam yapmamızı sağlaman unutamam.Sohbetlere Saat 22:00 de  başlıyorduk sabahın 5'ine kadar.Partyde ilerleyen saatlerde Biz sesiz sohbet ederken Ara sıra horlama sesleri  ve dışardan gelen gülme kahkaha sesleri birlikte ışıklar kapanmış insanların parlayan suratları görerek özelikle demo , intro müzik , grafik yapmaya çalışanların yüzlerine bilgisayar ekranların ışığı vurması bir tuhaf olurdu.No oluyon parti raporu yazmaya başladım....

   Özür dilerim burada kesiyoruz.Partiye gelenler bilir.

   Bu formun kurulması ,Aktif olarak devam edilmesinin sağlanması tanıdığımız , tanımadığımız abi ve kardeşlerimizle .Bu ortamı sağladığın için tekrar teşekkür ediyorum.




Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: LW3D üzerinde Aralık 17, 2016, 16:09:27 ÖS
Biz teşekkür ederiz..Senin gibi faal ve kodlayan, üreten arakadaşlarımız olmasından çok memnunuz...sağolun... Biz yiyiciler izlemeye devam edeceğiz :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Aralık 19, 2016, 22:25:32 ÖS

     Oyun ekranın  Dual playfield , olarak  düzenliyoruz.İki ayrı  grafik alanı oluşturuyoruz.Herbir grafik alanımız 8 renk olarak oluşturuluyor.Toplam 16 renk'li olarak gösteriyoruz.Sonuç olarak Oyun ekran alanımıza bir derinlik katmış oluyoruz.Devam edeceğiz. ;D



http://www.youtube.com/watch?v=JdQmOWdUvuw&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=JdQmOWdUvuw&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: emarti üzerinde Aralık 19, 2016, 23:10:10 ÖS
Abi kodları paylaşmayı düşünüyor musun?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Aralık 20, 2016, 07:22:23 ÖÖ

    Bir aksilik olmaz ise finalde ,  Açıklamalı olarak yazmak istiyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 20, 2016, 13:06:44 ÖS
Arkadaki playfield'i de farklı bir hızda (daha yavaş) kaydırırsan parallax scrolling oluyor. Gittikçe ilginçleşmeye başladı. :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Aralık 20, 2016, 23:20:41 ÖS


    Evet özel istek üzerine , bu eklemeyi yaptım.Kısa bir videosunu paylaşıyorum. dual playfield modunu kullanarak , ekrana  derinlik kazandırmıştık.Şimdi burada ekran düzleminde bakan kişiye uzak alanın yavaş hareket etmesi gerekiyor.Yani playfield alanlar farklı hızlarda scroll edilmesi olayına giriyoruz.  ;D


   Özay'a , eprom adaptör için tekrar teşşekür etmek istiyorum.




    http://www.youtube.com/watch?v=2mVBXWVugYo&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=2mVBXWVugYo&feature=youtu.be)





   


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 20, 2016, 23:51:34 ÖS
Şimdi daha gerçekçi olmuş. Eline sağlık.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: ilkerficicilar üzerinde Aralık 21, 2016, 07:10:06 ÖÖ
Oooooo... Teşekkürler, insanı motive ediyor bir şeyler yapmaya.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 02, 2017, 22:24:03 ÖS
Oooooo... Teşekkürler, insanı motive ediyor bir şeyler yapmaya.

    Asıl biz size teşekkür etmeliyiz.Yapıtığınız çalışmaları çok eskiden beri takip ediyorum.Yanlış hatırlamıyorsam 2000 yılından beri olacak.İlk bulduğum Türkçe C64 kaynak bilgiler sizin sitenizde görmüştüm."Işıklı Kalem - Ayhan KALAYLIOĞLU (lightpen schematics)" bu konuyu arıştırıken   sizin siteyi bulduğumu hatırlıyorum.Yanlış hatırlamıyorsam çok fazla bilgi yoktu ama türkçe kaynak internette ilk defa sizin web sitenizde gördüm.


Amiga assembly game dev part 5 geldik.Yeni bir ekleme yaptık.Artık  joystick ile ateş edebiliyorsun.Ekranda sabit harektli bir yaratık size doğru sürekli geliyor.ilerde daha kompleks harektler yaptıracağız.ve vurabilceğiz.Amiga sprite yapısı , C64 'den biraz farklı.Hala anlamaya çalışıyorum diyebilirim.Amiga C'de kolay kullanılıyor.Fakat assembly ile işler değişiyor.Background renklerinde biraz değişiklik yaptım.Playfield renklerini değişikliği daha sonra düzenliyeceğim.



http://www.youtube.com/watch?v=dzxWzbSx__U (http://www.youtube.com/watch?v=dzxWzbSx__U)










Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: savagery üzerinde Ocak 03, 2017, 01:32:37 ÖÖ
Nefis.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 06, 2017, 23:52:45 ÖS

   Şimdi biraz sıkıcı konulara gireceğiz.Spriteların  hareketlerini  oyunda nasıl olduğunu bir bakıyoruz.ilk gözümüze çarpan dairesel  şekildeki spriteların hareketi biraz karışık gözüküyor.


   Bir anda ekrana geliyorlar.Bir merkez etrafında tam bir tur dönüş yapıp daha sonra bir noktada birleşiyorlar.Sonra tekrar eski duruma dönüp dairesel harektelerini bir eksen boyunca veya 2 eksenli x,y 'de  yapıyorlar.

   Dairesel hareket yapan spriteları modellemden  başlamayı düşündüm diğerlerin hareketleri daha basit geldi bana.


    Aşağıdaki videoda sadece sprite layer ekranın ayarlayarak  emulatörde video  kayıtını yaptım.yuvarlak spritelarını dairesel hareketi  çok net görünüyor.



http://www.youtube.com/watch?v=5Md_vUH2IGQ (http://www.youtube.com/watch?v=5Md_vUH2IGQ)




Şimdi gelelim olayı modellemeye. Dört adet sprite bir merkez etrafında  dönüşü "R"  kadar uzaklıkta  yapıyorken aynı zamanda x ekseni boyunca hareket ediyorlar.herbir sprite bu dairesel hareketinde açısal fark var.Birincisi 0 derece başlasın , İkincisi 90 'derecede  , üçüncüsü 180 derecede , dördüncüsü 270 derecede   açısal değerlerin karşılık gelen konum x ve y bileşeni  sprite pozisyonlarına ekleyerek kontrol edilebilir.spriteların bir turdan sonra bir noktaya gelerek birleşmeleri gerekiyor.Burda bir mekanizma kurarak tam bir turdan sonra merkez olan r uzaklık azaltıp , artırılarak kontrol edebiliriz. şimdi buraya kadar herşey teorik olarak yazdım.

   Pseudo kod olarak söyle olmalı.
   
r(n)  sprite ait açının radyan değeri
x(n)  sprite düşey poziyonu  değeri
y(n)  sprite  yatay poziyonu  değeri

 -tam tur dönüş değişkeni  exit=0

eğer tam bir tur dönüş olmadığı ise  exit =0 

    n sıra numaralı sprite için  x, y  poziyonu hesaplıyoruz

        r(n) = (j(n) / 180) * 3.14

           x(n) = u(n) - COS(r(n)) * (k)

           y(n) = 100 + SIN(r(n)) * (k)


  eğer tam bir dönüş olduğu ise  exit=1


    n sıra numaralı sprite için  x, y  poziyonu hesaplıyoruz

          R = R + dr * 1

           IF r = 40 THEN exit = 0: dr = -1

           r(n) = (j(n) / 180) * 3.14

           x(n) = u(n) - COS(r(n)) * (k)

           y(n) = 100 + SIN(r(n)) * (k)

           IF R = 5 OR R < 5 THEN dr = -dr


  n sıra numaralı sprite  hareket ettiriyoruz.

         sprite  x(n),y(n)

 n  sıra numarlı sprite için   ekran sınır kontrol yapıyoruz

                             x(n) <45   or x(n)> 250       yön değiştiriyoruz.



 n  sıra numarlı sprite için     açısal  değerini   artırıyoruz ve  tam bir tur dönüşü tamamladı mı ? kontrol ediyoruz.

   j(n) = j(n) + 10

   IF j(n) > 359 THEN  j(n) = 0

bir sonraki  n numaralı sprite için işlemi tekrar ediyoruz.


Pc üzerinde bunun  programını yazarak test ediyorum.Aşağıdaki videoda görüldüğü üzere çalışıyor.Amiga assembly için artık kodlamaya daha sonra başlıyacağım.Teorik konulara girdik.İşler böyle yürüyor.




http://www.youtube.com/watch?v=olsAK1Tepeg (http://www.youtube.com/watch?v=olsAK1Tepeg)






Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 22, 2017, 21:44:46 ÖS

     Bir kaç sprite eklendi.Ve dairesel hareket yaptırıyoruz.zaman buldukça yapmaya devam edeceğim.(Bazı şeylere zaman ayırmak nerdeyse imkansız hale geliyor.)



http://www.youtube.com/watch?v=QeuRQ-IXuak&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=QeuRQ-IXuak&feature=youtu.be)



Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: emarti üzerinde Ocak 22, 2017, 22:21:15 ÖS
Çok iyi @blackturk


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: joker_ üzerinde Ocak 23, 2017, 14:46:22 ÖS
blackturk, iyi gidiyorsun kardeşim. Tebrikler. Sprite çarpışma efektleri felan olacak mı?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 23, 2017, 19:34:41 ÖS


Çok iyi @blackturk

 Çok teşekkürler.Çalışmalarını ve azimin takdir ediyorum.




blackturk, iyi gidiyorsun kardeşim. Tebrikler. Sprite çarpışma efektleri felan olacak mı?


    Hiç birşeye eskisi gibi zaman ayıramıyorum.Çarpışmalar ve diğer yapılacaklar (bug'lar )  var .bu iş bitecek.Dönüş yok.  ;)   .

 






Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Mart 28, 2018, 22:04:39 ÖS
    Bu kış yeteri kadar stand by'da kaldım.Bir kaç günlük zamanımı amiga assembly ayırdım.Zamanında bazı oyunlar digitize edilmiş görüntüler elde edilen verilerle yapılmıştı.Bunlardan en popüler olan Mortal kombat serisidir.MK 1 , MK 2  amiga için yapılmış fakat MK 3 yapılmamıştı.

    MK3  megadrive versiyonu.debugGens  emulatör içersinde çalıştırdım.daha sonra bir sahne ve   sprite verilerini aldım.

    Amiga üzerinde asmone assembler ile 2 farklı ekan modunda bu sahne ve spriteları assembly ile test ettim.Winuae emulatöründe standart a500 ,ocs chipset , 512k Ram , donanım ayarlarında çalıştırdım.Single playfield 16 renk ve 16 renkli çift edlmiş spritelar  olarak , yine Dual playfield herbir playfield 8 renk ,8 renkli sprite görsel olarak oluşturdum.



http://www.youtube.com/watch?v=G4RPZS278ls (http://www.youtube.com/watch?v=G4RPZS278ls)


http://www.youtube.com/watch?v=B2i-bO1kVI4 (http://www.youtube.com/watch?v=B2i-bO1kVI4)




 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Mart 28, 2018, 22:59:29 ÖS
Emeğine sağlık abi.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Voltron üzerinde Mart 29, 2018, 09:46:58 ÖÖ
Harika olmus blackturk. Peki arkaplanlardaki parallax harici, yerdeki parallax efektini de yapabilmek mumkun mudur ?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Mart 29, 2018, 10:27:42 ÖÖ
Elinize sağlık. Playfield'lerin bir kısmı gerçek zamanlı değiştirilebiliyor mu? Flüoresan lambaların titreme efekti için


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: witchdoktor üzerinde Mart 29, 2018, 10:35:24 ÖÖ
Güzel olmuş, eline sağlık...

Sıkıcı gelecektir ama kodun bazı önemli porsiyonlarını, püf noktalarını vb bu başlık altında açman mümkün mü?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Mart 29, 2018, 15:38:49 ÖS
     Akşam , Sorularınza   cevap yazacağım.



Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: muhendis üzerinde Mart 29, 2018, 17:20:32 ÖS
emeğine sağlık


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Mart 29, 2018, 20:51:49 ÖS
Emeğine sağlık abi.

 Sağol dostum.


Harika olmus blackturk. Peki arkaplanlardaki parallax harici, yerdeki parallax efektini de yapabilmek mumkun mudur ?


    Kesinlikle mümkün ? Ama daha zor kısımlar var.Biraz zaman bulursam onuda eklerim.



Elinize sağlık. Playfield'lerin bir kısmı gerçek zamanlı değiştirilebiliyor mu? Flüoresan lambaların titreme efekti için

   Flüoresan lambalarda , basit bir mantık var.Sadece Lambanın sahibi olduğu renk kodunu rgb değerlerini açıp kapatıyoruz.En basiti bu.Tabi ışık renk alan yerlerinde renk kodların rgb değerlerin açıp kapatırsak tam olarak o etkiyi yakalmış oluruz. aşağıdaki videoda sadece lamba ve ışık noktaların parlak yerlerinin rgb değerlerini açıp kapatarak benzetme yaptım.Fazla zamanımı almadığı için hemen video hazırladım.

http://www.youtube.com/watch?v=zndpeZy7bUI&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=zndpeZy7bUI&feature=youtu.be)

Güzel olmuş, eline sağlık...

Sıkıcı gelecektir ama kodun bazı önemli porsiyonlarını, püf noktalarını vb bu başlık altında açman mümkün mü?

   Bir yazı hazırlayıp.Mutlaka paylaşmak isterim.Özellikle amiga hardware scroll çok kolay ve kullanışlı.Spriteları çiftleyerek  renk sayısını artırılmasının  kullanmak çok güzel.Birde Sprite multiplex  amigada çok basit.Sprite dma sağolsun işleri kolaylaştırıyor.Kaynak kodlar vereceğim.


emeğine sağlık

Teşekkürler.





 







 






Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Avicenna üzerinde Mart 29, 2018, 21:15:03 ÖS
Ellerine sağlık. Bilgi paylaşımın için teşekkürler.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Mart 29, 2018, 23:21:46 ÖS
Paletin gözünü seveyim, süper


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Nisan 21, 2018, 11:55:01 ÖÖ

    Ekrandaki karakterimizi kısmı olarak joystick ile kontrol ediyoruz.Ve ekranı joystick kontorlüne göre kaydırıyoruz. Altıncı videom aşiağıda izleyebilirsiniz.



http://www.youtube.com/watch?v=vNmhNvcoBsY&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=vNmhNvcoBsY&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Nisan 21, 2018, 15:17:10 ÖS
Elinize sağlık.

Resimler kodun içine gömülü anladığım kadarıyla. Amiga oyun disketlerinin içi workbench içinden görülmüyor olduğuna göre bu standart bir yöntem haline gelmiş. Rick dangerous'un yazarı yıllar sonra oyunun pc versiyonununu yapıp kodlarını yayınlamıştı, tüm resimler kod içerisindeydi. Eski usül bir oyunun nasıl programlandığını ilk defa o zaman görmüştüm. Çok alışılmadık gelmişti.

Amiga'ya dönersek, biraz konu dişi ama resimleri dosya olarak vb çalışma sırasında yükleyen oyunlar oldu mu? Kickstart'ta böyle bir dosya yükleme desteği vb var mı? Aklıma bu sorular geldi.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Nisan 21, 2018, 21:15:54 ÖS
Elinize sağlık.

Resimler kodun içine gömülü anladığım kadarıyla. Amiga oyun disketlerinin içi workbench içinden görülmüyor olduğuna göre bu standart bir yöntem haline gelmiş. Rick dangerous'un yazarı yıllar sonra oyunun pc versiyonununu yapıp kodlarını yayınlamıştı, tüm resimler kod içerisindeydi. Eski usül bir oyunun nasıl programlandığını ilk defa o zaman görmüştüm. Çok alışılmadık gelmişti.

Amiga'ya dönersek, biraz konu dişi ama resimleri dosya olarak vb çalışma sırasında yükleyen oyunlar oldu mu? Kickstart'ta böyle bir dosya yükleme desteği vb var mı? Aklıma bu sorular geldi.


     Sahne ve karakteri oluşturan resimlerin ham verisini doğrudan , kaynak kodun içine  koyuyorum.İstenirse kolaylıkla , disk veya herhangi medyadan yüklenebilir.Herhangi bir resim decode işlemi yapmıyorum.Normal herhangi bir resim formatındaki veriyi amiga bitmap yapısına convert etmiş olduğumdan direk kodun içine yerleştiriyorum.

   Amiga non disk yapısında disk medyasında belli adres bölgelerini grafik verileri yerleştirip daha sonra yazdığın loader progamı yardım ile verileri programında kullanabilirsin.

  Amiga workbench 'deki göremediğin disk içeriklerini nondos olarak belirtir.Workbench  amiga dos uyumlu disk olmadığını belirtir.Fakat disk içersindeki veriyi doğru bir şekilde inceleyip analiz edersen ,   yapısını çözebilirisin.

   Amiga oyun Grafikler için windows ortamında çalışan maptaper programını önerebilirim.Winuae herhangi bir oyunda save state yap .Sonra dosysyı bir yere kaydet.Sonrada maptaper ile  save state dosyayı açıp amiga bellek içersideki veriyi grafik olarak görüp.kayıt edebiliyorsun.

  Amiga'da iff  resim formatı  çok kullanılır. Bu formatı kullanan  oyunlar vardır.

   Aşağıdaki örnekte Mortal kombat 1 oyun içi  grafiklerini maptaper ile  görebiliyorsunuz.Videoda görebilirsin.

 


http://www.youtube.com/watch?v=aF401Z2-ilg&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=aF401Z2-ilg&feature=youtu.be)



Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Nisan 22, 2018, 13:19:18 ÖS
Teşekkürler. Maptaper güzel işker yapıyormuş. 1-bit resim desteği bile gördüm galiba.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Haziran 18, 2018, 02:10:42 ÖÖ

  Herkese merhaba ,  Çalışmalarım devam ediyor.Bayramda biraz vakit bulunca , hemen aklıma takılan bir soru için araştırma yaptım.Bizim amigalarda neden 6 Buton yoktur ? yada neden kullanılmaz.Yada alternatif olabilir mi? Gibi felan sorular aklıma geldi.Tabi Cd32 kontrolcüsü heryerde bulamıyoruz.Acaba biz kendimiz birşeyler yapamazmıyız felan dedim.

    Sega mega drive 6 buton kontrolcüsü kolayca bulabiliyoruz.Amigada  4 buton kullanabilirmiyim diye kurcaladım.Megadrive joystickler amigaya takınca sadece 2 buton olarak çalışırlar.Amiga için 3 buton joysticklerde var.Ama bulunmuyor.ben ise  sadece 3 buton artı start tuşu çalışacak şekilde amigada programladım.yani kendi joystick drive yazmış oldum.Bir mikro kontroller kullanarak , amiga oyunlarda 3 buton özelliği kullanabilir.ama basitce sadece yazılmla bu işi test amaclı yaptım.

   Herhangi bir elektronik devre kullanmadım. sadece işi yazılımla çözdüm.Aslında 6 butonda kontrol edebilirim.Biraz zamana ihtiyacım olacak. Joystick portlarında  3 pinde aşağıdaki gibi bir değişiklik yaptıktan sonra yazılımla 3 buton ve start butonun   kullandım.Tamamen test amaclı yaptım.Şimdilik 4 buton test video  aşağıda. ;)


http://www.youtube.com/watch?v=Fvf_etgofQM&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=Fvf_etgofQM&feature=youtu.be)







(http://i.hizliresim.com/5yk0zR.jpg)

(http://i.hizliresim.com/MDyQ8N.jpg)


 




Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Haziran 18, 2018, 10:18:43 ÖÖ
Abi harika olmuş peki oyunlarda çalışıyor mu?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: joker_ üzerinde Haziran 18, 2018, 10:25:24 ÖÖ
Amiga'da 3+ buton kullanan oyun varmı?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Kaan Akkurt üzerinde Haziran 18, 2018, 10:28:15 ÖÖ
Amiga'da 3+ buton kullanan oyun varmı?

bir tek cd32 oyunları var galiba


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Haziran 18, 2018, 10:38:31 ÖÖ
Normal amigalarda iki buton var abi, Bildiğim kadarıyla Sega gamepad bağlayınca otomatik ikinci butonu algılamıyor sanırım. cd32ler destekliyor çoklu butonu bir tek o var sanırım. Bu arada bu yazdığın programı oyunların yazılımını bozarak istediğimiz butonu atayabilir miyiz? Oyunda bütün zıplamaları b yapmak gibi yada ateş tuşunu oto fire özelliği vermek gibi?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Haziran 18, 2018, 12:01:56 ÖS
Abi harika olmuş peki oyunlarda çalışıyor mu?

    Oyunlarda Sadece 2 tuş çalışır , tasarımlar öyle yapılmış.Burda yaptığım iş ,  amigayı porgramlayarak megadrive kontrölcüsünü kullanmayı sağlamak.Şuna dikkat etmek lazım. sega pinleri ile amiga pinleri doğru eşleştirme yapmak lazım.Oyun tasarımcıları eğer benim yaptığım gibi joyport programlasalardı.Oyunların çoğu  Sega joypad desteklerdi.yada alternatif olarak sega joypad bir kontrölleri aracı ile amiga cd32 joypad olarak kullandırabilirsiniz.Eğer oyunlar  cd32 pad desteklerse çok butonlu kullanılır.

 


Amiga'da 3+ buton kullanan oyun varmı?

bir tek cd32 oyunları var galiba

   Ben 4 buton kontrollü yaptığıma göre , buna göre oyun tasarımı yapılabilir.



Normal amigalarda iki buton var abi, Bildiğim kadarıyla Sega gamepad bağlayınca otomatik ikinci butonu algılamıyor sanırım. cd32ler destekliyor çoklu butonu bir tek o var sanırım. Bu arada bu yazdığın programı oyunların yazılımını bozarak istediğimiz butonu atayabilir miyiz? Oyunda bütün zıplamaları b yapmak gibi yada ateş tuşunu oto fire özelliği vermek gibi?


 Kendi oyun tasarımda , dört  butonunda kullanıbilirim.Benim için sıkıntı yok.Ama diğer oyunlar tek yada iki buton tasarımlı olduğundan kullanamzsın.Yada araya mikrokontrölü elektronik devre  ile auto fire ,zıplama  yapılabilir.


   Bildiğim kadarı ile whdload  oyunları bir şekilde oyun girişleri patchleyerek .birşeyler yapıyorlar.tam detaylı bilmiyorum.




Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Haziran 18, 2018, 12:20:01 ÖS
patchlenebilirse abi up yerine zıplıyor ya B butonu örneğin flash backta kapı açma space yerine c ye atanabilir. Misal 4 butonlu kombine bir devre ve senin hazırladığın drive ı indirip kuracaklar whdload da seçenek olarak 4 buton opsiyonu çıkacak ve bu şekilde çalışacak. Tabi her oyuna ayrı kasmak gerekir. Çok oyunada gerek yok tabi.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Haziran 19, 2018, 00:35:28 ÖÖ
Abi az önce şöyle birşey gördüm. a1200 de whdload da cd32 oyunlarını ( 4 butonlu oyunları ) sega joypadle oynayabiliyorsun. Bence süper.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Haziran 19, 2018, 10:38:30 ÖÖ
Abi az önce şöyle birşey gördüm. a1200 de whdload da cd32 oyunlarını ( 4 butonlu oyunları ) sega joypadle oynayabiliyorsun. Bence süper.

  Bunu mikrokontröller kullanarak yapabiliyorsun.Sıkıntı yok.basitce sega joypad'den  gelen sinyalleri amiga joyportuna  mikrokontrölcülerle convert ediyorsun.Zaten coğu amiga port projede mikrokontröller ile yapılıyor.Benim uygulama farklı direk megadrive joypad drive ediyorsun ama herhangi bir elektronik devre yok.Hatta 6 düğmeyi birden kullanabilir duruma getireceğim.

 
   Aşağıdaki videoda  Proteus devre simulator tasarladığım sega joypad devre uygulamadan gelen sinyalleri mikrokontrölleri gönderip sinyalleri  9 pin amiga portuna uygun olup olmadığına kontrol ediyorum.Buna benzer uygulama yapılabiliyor.Resimde gördüğün 6 düğmelisiniz 3 buton + start butonlu olanı yapmış oldum.


http://www.youtube.com/watch?v=2OWjJxjYV3c (http://www.youtube.com/watch?v=2OWjJxjYV3c)





Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ağustos 18, 2018, 19:31:55 ÖS
Selam arkadaşlar
  Yine biraz boş vakit bulunca hemen bir şeyler yapayım dedim.Arcade pang oyunu bilirsiniz.Biraz uydurma isim ile "RUN RUN PANGI PONGI"  diye amigada workbench tabanlı bir oyun yaptım. Her zamanki gibi zıplayan toplar var. Ama bu sefer ateş etmek yok.Bu toplardan  kaçıyoruz.Yukarıda enerji bandınız var. her top çarptığında enerji bandı azalıyor.Ayrıca 2 modlu yaptım. kolay mod 'da kolayca toplardan kaçarız. ama hard mod biraz zor gözüküyor.Videoda görülecegi gibi hemen  kaybettim.Çalan müzik , intro mod arşividen uydurdum.hadi iyi seyirler. ;)


http://www.youtube.com/watch?v=IkJmUBz1AMc&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=IkJmUBz1AMc&feature=youtu.be)









Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Ağustos 18, 2018, 21:01:50 ÖS
:D Amigada en sevdiğim oyunlardan biridir ateşetmiyo mu bu :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ağustos 19, 2018, 11:05:40 ÖÖ

:D Amigada en sevdiğim oyunlardan biridir ateşetmiyo mu bu :)

  Eşref
Merhaba , Tabiki ateş ediyoruz.Ama hala balonu vuramıyoruz. ;D ;D ;D

Bende arasıra oynadığım beğendiğim bir oyundur.Ufak ufak , yazmaya devam.



http://www.youtube.com/watch?v=L6YrtPQ2iWg&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=L6YrtPQ2iWg&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: hakkan üzerinde Ağustos 20, 2018, 11:37:41 ÖÖ
Blackturk, çalışmaların gerçekten çok başarılı, tebrik ederim. Ortaya bir şeyler çıktıkça paylaşırsan keyifle izlerim. Tebrikler...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ağustos 20, 2018, 14:12:08 ÖS
Blackturk, çalışmaların gerçekten çok başarılı, tebrik ederim. Ortaya bir şeyler çıktıkça paylaşırsan keyifle izlerim. Tebrikler...


 Teşekkürler.O Zaman Kaldığımız yerden devam edeyim.Oyunun Background ekleyerek devam ediyorum. ;) :D




http://www.youtube.com/watch?v=p20CSMFxwDg (http://www.youtube.com/watch?v=p20CSMFxwDg)





Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 06, 2019, 20:02:53 ÖS
     Evet boş durmak yok.Çalışmaya devam.Sonya iki yönlü çapraz atlama hareketlerini ekledik.Şimdilik bu kadar . :P  Boş kaldıkça bazı düzeltmelerde yaptım.Yavaş ama oluyor. :D


http://www.youtube.com/watch?v=gYtInyA6vYI&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=gYtInyA6vYI&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: freedom üzerinde Ocak 06, 2019, 21:13:37 ÖS
@blackturk,

eline sağlık, çok hoş gözüküyor. Devamını da merakla beklerim.

kolay gelsin.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: LW3D üzerinde Ocak 06, 2019, 22:26:53 ÖS
Serkan gerçekten çok başarılı, çok iyi işler çıkarıyor...Ama devamı olmuyor. Belki ilgisini kaybediyor (bende de bu durum var)... Yine de çalışmalarını beğeniyoruz blackturk...


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Gokhan Ozkan üzerinde Ocak 07, 2019, 15:10:07 ÖS
Emeğine sağlık. Çok güzel.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 07, 2019, 17:35:15 ÖS
    Tekrar teşekkürler.Fazla açıklayıcı bilgiler vermek isterdim.Fakat okuyucu kitlesi çok değişiklik gösterip , insanları assembly ve oyun programlama detayları ile sıkmak istemem.Sonuç olarak amiga gibi bilgisayarda ,Arcade oyunlarına yakın tasarımlar yapılabilmesi ve bunu bir şekilde görebilmekte heycan verici olabiliyor.

     Yaptığım bu şeyler   oyun tasarımı kısımlarında , fazla bir tercübemem olmamasına rağmen tamamen amatör bir ruhla bir şeyler ortaya çıkarmakta , deneyimlerimi  artırmaktayım.

     Herkezin merak ettiği , bazı oyunların tasarımı sır perdesi gibi kalmış gibi gözüküyor.Tabi günümzde mugen ve diğer ikona oyunlarını remake yapılması için hazır oyun motorları kullanılmış olduğunu düşünüyorum.Herşey ortada gibi duruyor.Yada modlanan oyunlar  mesala var.

      Dövüş oyunları serilerinde kendi içersinde tür olarak farklılık gösteriyor.Ama çoğu anime tabanlı tasarımlardır.Uzak doğu kökenli oyunları bu işlerde başı çektiği görülmekte.MK 1 , MK 2  serilerinden sonra amigaya MK3 yapılmaması , benim gibi fanları üzmüştür. :(

      Mesala 80 ve 90'ların  oyun kültü içersinde oyunların , görsel ve işitsel gelişimi inanılmaz olmuştur.Malesef o dönem içersinde Amiga gibi bilgisayarda çok fazla başarılı  , arcade  portları göremedik.Ama amiganın yine kendi üzerinde yapılmış oyunları arcade kalitesinde olanlarda var.İyi yazılımcılar , amiga üzerinde çok başarılı ürünler çıkartırak  amigayı başarılı  tutumuştur.Bu zamana kadar amiga hakkında konuşabiliyoruz. bunun sadece donanım değilde , iyi ve kaliteli yazılım ürünler ortaya konulmasına borçlu olduğunu düşünüyorum.

     Amiga , başarılı bilgisayardı.Bu kadar insanı etkilemiş ve halen kullancıları var.Mesala BEN. :)   


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 14, 2019, 22:23:07 ÖS

     Mk3 oyunun subway levelin müziğini  midi formatında  sağolsun birisi yapmış.Bende midi formatı amiga  mod yapılabilir mi ? Diye araştırdım.yapılan subway muzik midi 13 kanal , samplerin kalitesini görünce bu iş amiga mod zor dedim.koymuş kaliteli sound sample babalar gibi pc 'de midi formatında subway level müziği çalıyor.


    Bu sample ları amigada kullansak kendimiz müzik yapsak dedim.Sample ları ocatamed üzerinde açtığımda sacma sapan sesler çıktığını duydum.Yüksek kalitede örneklenmiş sesler amigada zortluyor.

  Bende sample ları düşük kalitede fakat amiga iyi nasıl yaparım diye araştırdım.Sonunda çözdüm.Ben 2 tane program kullanıyorum bu iş için PC 'de openMpt , goldwave proglamlarını kullanarak çözdüm.Yada daha basit bir yöntem varmıdır ?

     Bu videoda  openMPT programı ile MK3 oyunun subway level  midi müzik çalıyorum.sonra  içersindeki SYBS133  isimli enstürmanı , amiga sound sample 11025 hz  çeviriyorum.Dikkat yüksek örneklenmiş veya düşük örneklemiş olsa bile   amiga formatında olmadığında octamed programında sample hatalı ses veriyor.Gold wave programını açıyoruz.Burada wav sample  batch conversion yaparak amiga uyumlu sound sample haline getiriyorum.


http://www.youtube.com/watch?v=ofyoAEsbNUE&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=ofyoAEsbNUE&feature=youtu.be)



    Burdaki amacım midi içersindeki sample ları amiga sound sample lara çevirerek amiga mod müzk yapmada kullanmaktı.Midi içersindeki tüm enstürmanları çevirmeyi başardım.

sample ları  test videom


http://www.youtube.com/watch?v=qdI7e8_PDeI&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=qdI7e8_PDeI&feature=youtu.be)



    Şimdide Subway level için  mod müzik  yapalım.Çok bilgim yok. :P.Sadece 3 kanal kullanarak yapabildiğimi bu kadar oldu.Amiga mod muzik formatından , p61 uzantılı  sıkıştırılmış bir formata convert ediyorum.Kendi programın içine p61 formatında gömüyorum.Burda müzik çalarken amiga cia özel interrupt oluşturup paterndeki notaları çalıyor.p61 formatı hem az yer kaplıyor hemde programda 3 veya 4 scanline süresinde modülü çalabiliyor.Bildiğim kadarı diğer mod player rutinleri en düşük 13-14 scanline zamanda çalabiliyorlar.




http://www.youtube.com/watch?v=1CHcY91FBOo&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=1CHcY91FBOo&feature=youtu.be)




Bu videoda Mk3 sonya zıpladığındaki çıkan sound fx ekledim.

http://www.youtube.com/watch?v=843D-aZCJgI&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=843D-aZCJgI&feature=youtu.be)

 

  Hiçbir müzik bilgim yok.Biraz kurcalayarak programlarla bu kadarını yapabildim. ;D


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: zanpinoz üzerinde Ocak 16, 2019, 17:59:31 ÖS
Elinize sağlık..

Forumdaki arkadaşların zaman sorunları olmasa

Amiga için benefactor tarzı bir oyun üretebiliriz gibi gözüküyor..

 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Alpyre üzerinde Ocak 17, 2019, 11:43:46 ÖÖ
Selam blackturk (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?action=profile;u=2303). Çalışmalarını keyifle takip ediyorum.

&nbsp; &nbsp;&nbsp; Mk3 oyunun subway levelin müziğini&nbsp; midi formatında&nbsp; sağolsun birisi yapmış.Bende midi formatı amiga&nbsp; mod yapılabilir mi ? Diye araştırdım.yapılan subway muzik midi 13 kanal ,
Burada ufak bir terminoloji düzeltmesi gerekiyor. Söz konusu dosya MIDI formatında değil (uzantısının mid olduğuna aldanma). MIDI dosylarında ses örneklemeleri olmaz. Enstrumanlar için ses örneklemeleri sistemdeki varsayılan midi eşleyicisiyle çalınır ve varsayılan midi aygıtının çıkışına gönderilir.

Söz konusu dosya tracker formatında bir dosya (muhtemelen Impulse Tracker).

Bu dosyayı Amiga'da çaldırmak için üç şeyi azaltman gerekiyor.
1) Örnekleme çözünürlüğü (16bit'ten 8bit'e)
2) Girdiler(satırlar) (128'den 64'e)
3) Kanallar (13'den 4'e)

1 numarayı zaten halletmişsin.
2 numarayı aslıda kayıpsız olarak azaltabilirsin (orjinaldeki her 128 satırlık pattern'i, 2 adet 64 satırlık pattern olarak yeniden yazarak). Bu çalışmayı OctaMed yerine OpenMPT üzerinde yapsan daha kolay olur aslında.
3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 17, 2019, 12:23:37 ÖS
Selam blackturk (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?action=profile;u=2303). Çalışmalarını keyifle takip ediyorum.

&nbsp; &nbsp;&nbsp; Mk3 oyunun subway levelin müziğini&nbsp; midi formatında&nbsp; sağolsun birisi yapmış.Bende midi formatı amiga&nbsp; mod yapılabilir mi ? Diye araştırdım.yapılan subway muzik midi 13 kanal ,
Burada ufak bir terminoloji düzeltmesi gerekiyor. Söz konusu dosya MIDI formatında değil (uzantısının mid olduğuna aldanma). MIDI dosylarında ses örneklemeleri olmaz. Enstrumanlar için ses örneklemeleri sistemdeki varsayılan midi eşleyicisiyle çalınır ve varsayılan midi aygıtının çıkışına gönderilir.

Söz konusu dosya tracker formatında bir dosya (muhtemelen Impulse Tracker).

Bu dosyayı Amiga'da çaldırmak için üç şeyi azaltman gerekiyor.
1) Örnekleme çözünürlüğü (16bit'ten 8bit'e)
2) Girdiler(satırlar) (128'den 64'e)
3) Kanallar (13'den 4'e)

1 numarayı zaten halletmişsin.
2 numarayı aslıda kayıpsız olarak azaltabilirsin (orjinaldeki her 128 satırlık pattern'i, 2 adet 64 satırlık pattern olarak yeniden yazarak). Bu çalışmayı OctaMed yerine OpenMPT üzerinde yapsan daha kolay olur aslında.
3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.
    Çok ilginiç bende mid uzantıyı midi olarak düşünmüştüm.yada hep öyle bildim.Yeni bir şey daha öğrendik.İmpulus tracker uzantıları "*.it" olarak biliyordum.

    Çok güzel aklayıcı bilgi verdin.Çok detaylı müzik ve diğer programlar hakında bilgim  yok.Bunlarıda öğrenmek iyi oldu.Gold  wave programında örnekleme düşürüp , 8 bit yaptığımda octamed üzerinde kullanamamıştım.Sonra file içerisndeki batch conversion  kullanarak oldu.

    Openmpt üzerindeki örnek it müzik paternleri , octamed'e aktardığımızda garip şekilde çalma süresi inanılmaz yavaş oluyor.Bu şekilde müzikler hatalı çalıyor.yada Paternler octamed üzerinde her nota arası çalma süresi  uygun gelmiyor.

    Birde alpyre 13 kanalı müzikte tekrar eden paternler var.bu pater içiersindeki her 2 ve 3 kanalda çalan melodiyi  tek wav file dönüştürüp.Kullanbiliriz diye düşünüyorum.

   Örnek olarak Kickdrum , snaredrum  ve hithat enstürmanları tekrar eden bir paternden oluşuyor. bunu diyorum tek bir wav file yapıp. Tek bir enstrümn gibi tekbir kanaldan çalarsak olur mu ? Dendim oldu.Fakat Örnekleme kalitesi ne kadar iyi olursa o kadar başarılı oluyor.Diğer bir yöntemde bildiğim kadarı ile ana işlemci gücünü kullanarak amiga 4 kanalı  8 kanal gibi kullanabiliyorsunuz. fakat bu kullanımda ,  herhangi bir uygulama içiersinde progrmaın yavaşlamasına sebep oluyor.Diye biliyorum. Octamed tracker programı amigayı mod müzik yapmak için 8 kanal olarak kullanabiliyoruz.   


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Voltron üzerinde Ocak 17, 2019, 12:39:01 ÖS
3) Kanallar (13'den 4'e)

3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.

Bir de düz mod yerine, FastTracker II XM formatı belki bir nebze yardımcı olabilir. Bir de parçadaki ses efekleri ve fazla backing leri kapatarak daha dinlenilebilir bir şeyler çıkabilir ortaya.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Alpyre üzerinde Ocak 17, 2019, 13:23:32 ÖS
Birde alpyre 13 kanalı müzikte tekrar eden paternler var.bu pater içiersindeki her 2 ve 3 kanalda çalan melodiyi  tek wav file dönüştürüp.Kullanbiliriz diye düşünüyorum.

Olabilir. Bu Amiga oyun müziklerinde kullanılmış bir yöntemdir. Bkz: Cannon Fodder'ın intro teması ("War has never been so much fun" adlı eser).


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 17, 2019, 15:00:16 ÖS
3) Kanallar (13'den 4'e)

3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.

Bir de düz mod yerine, FastTracker II XM formatı belki bir nebze yardımcı olabilir. Bir de parçadaki ses efekleri ve fazla backing leri kapatarak daha dinlenilebilir bir şeyler çıkabilir ortaya.

   impluse tracker formatındaki mod müzikleri , octamed üzerinde dinlemek istediğimde efektler açık olduğundan sacma sapan sesler üretiyordu.sampleları mümkünse alpyre dediği gibi 8 bit , düşük frekanslı sample edilmesi ile doğru  şekilde kullanılabiliyor.Bu konular sayesinde Amiga mod ve sample larla ilgili biraz daha bilgi sahibi olduk.Teşekkürler.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Alpyre üzerinde Ocak 21, 2019, 19:19:40 ÖS
Biraz boş zamanım oldu. Dosyayı indirip inceledim. Cubase'de açmayı denedim. Gördüm ki 13 kanalın çoğu sound elde etmek için kullanılmış (örn. aynı melodiyi hem elektro gitar sesiyle, hem de yaylıyla çalmış vs). Eğer doğru örneklemeler oluştururlursa 3 kanala düşer bu.

Bu arada kullanılan örneklemeler de çok ucuz. MS GM Midi Mapper'dan riplenmiş sanki. Parçanın orjinalini dinledim, bambaşka bir şey.

...derken, hazır elim deymişken yapıvereyim şunu Cubase ve OpenMPT ile dedim. 3 kanalla halloldu. Sonuç ekte.

Not: Tek eksik, şu her dolabın başında kılıç sesine benzeyen ürkütücü Mortal Kombat efekti var, onu bilemedim nasıl yaparım. Bir kanal boş kaldı, onu da yapabilirsek aslına tam sadık olur aslında. ;)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 21, 2019, 21:52:56 ÖS

  Alpyre Süper , İnanılmaz nerdeyse aynı diyebilirim.Excelent , Excelent ...... 
 
  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


 Hemen videosunu paylaşıyorum. ;D

http://www.youtube.com/watch?v=6WMFHq_E7yI (http://www.youtube.com/watch?v=6WMFHq_E7yI)



 

   


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: LW3D üzerinde Ocak 21, 2019, 22:13:52 ÖS
elinize sağlık...



Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Ocak 22, 2019, 10:09:03 ÖÖ
Tebrikler, elinize sağlık

Edit: çenemi tutamayacağım yine :) yanlış anlama olmasın yapılan işler mükemmel. Fikir anlamında yazıyorum.

Midi kartların, soundfontların sesleri arasında bile dağlar kadar fark var. Platformlar arasında olması çok çok normal. Hem birebir aynı ses yerine platforma özgü artı bir tını, bir güzellik varsa onu da eklemek lazım diye düşünüyorum.

C64'te metallica seek and destroy dinlemiştim elektrogitar sesleri çılgın geliyordu mesela


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ocak 22, 2019, 20:06:09 ÖS
Gerçekten güzel çalışmalar gerçekleştirmişsiniz. Tebrik ederim.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Voltron üzerinde Ocak 22, 2019, 20:47:20 ÖS
Hakikaten cok emek verilen guzel ve zevkli bir is cikiyor.

Benim en cok merakla bekledigim bolum Parallax ve yer kaydirma efetktleri. Takipeyim :)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ocak 23, 2019, 16:53:37 ÖS

  Bu ara özelikle  , sprite render engine üzerine odaklandım.Özelikle stardust oyunun sprite engine uygulamayı düşünüyorum.


Background layer kaldırıldığında ekran görüntüsü aşağıdaki gibi

(http://codetapper.com/assets/stardust/stardust_tunnel_sprites.png)


Sprite render edildiğindeki , sprite numaraları.

(http://codetapper.com/assets/stardust/_resampled/ResizedImageWzU3NiwyMThd/stardust_sprites_highlighted.png)

   Benzer tekniklerlerle Hem Enerji bantları , Süre  ve Rakip player sprite tasarım olacak.Zaman bulabilirsem olabilir  ;)

 
(http://i1082.photobucket.com/albums/j379/sekoseko1/Mortal%20Kombat%203_zpsjamuh3an.png)





Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Şubat 02, 2019, 16:02:03 ÖS

    Sprite multiplexing ilgili çalışmalara başladım.Ekranın en üst noktasına bir adet enerji bandı ve  süre göstergesi koydum.Aşagıya doğru  oyun alanı spritlarını yerleştiriyoruz.Şimdilik Tek enerji bandı ile başladım.İkincisinde ekleyerek devam edeceğiz.  ;)

 
Videoyum. ;D

http://www.youtube.com/watch?v=LP7p-xpkMEE&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=LP7p-xpkMEE&feature=youtu.be)



  Bir önceki post gönderdiğimde "RUN RUN PANGI PONGI " isimli  super pang çakmasında büyük balonlarıda ekledim.Hala buglar var. :P



http://www.youtube.com/watch?v=gAacDhi4wXY (http://www.youtube.com/watch?v=gAacDhi4wXY)




Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Şubat 22, 2019, 20:08:55 ÖS

   Yavaş , yavaş  geliştirmeye devam ediyorum.İki oyuncu enerji bandı, zamanlayıcı , Oyuncu isim alanları spritelarla oluşturdum.

   İşin garip tarafı amiga spritelar dma kanalı ile oluşturarak yatay mux işi karışık.Amigada horizantal sprite mux icin line by line oluşturuyorsun.Sprite dma açık her sprite ait satırları tek tek  ekrana copper ile satırlarıa senkronize olarak çizdiriyorsun.otomatik mux diyorlar. yada sprite dma kapatıp. herbir sprite ait data tek tek ekranda ilgili adres alanına basarak hallediyorsun.C64 sprite mux daha basit.çalışmaya ve öğrenmeye devam.

    Birkaç hata var . iyileştirme yapılacaktır.

http://www.youtube.com/watch?v=rJijIHVmH0g&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=rJijIHVmH0g&feature=youtu.be)



Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: zanpinoz üzerinde Şubat 22, 2019, 22:20:09 ÖS
Hareketlerde öncekilere göre yavaşlama olmuş sanki

sonya ile birlikte hareket eden bir çizgi de ortaya çıkmış



Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Nisan 14, 2019, 14:39:22 ÖS
Hareketlerde öncekilere göre yavaşlama olmuş sanki

sonya ile birlikte hareket eden bir çizgi de ortaya çıkmış



  Doğru söylüyorsun , önemli bir kaç değişiklik yapmıştım.Copper Spriite render yaparken bir yerde bug oluşuyor.Sprite Yerine Blitter kullanacağım.Sprite yetersiz kalıyor.Blitter kullanarak  aga amiga 1200 deneme yaptım.Çok iyi sonuç aldım.Amiga 500 'de blitter kullandığımda renk derinliğinden çok kaybediyorum.

  Cuma günü bir web sitede , blitz basic oyun uygulamsı görmüştüm.şöyle bltiz kurcaladım.çok beğendim fakat assembly kadar , güçlü değil .Blitz basic ile  1980 lerin oyun tarzlarında rahatlıkla oyun yapılabilir.Amiga hardware grafik özelliklerini çok iyi kullandırıyor.Amosdan daha hızlı  olduğunu düşünüyorum.

   Bende biraz blitz ne yapabilirim kısa sürede biraz  uğraştım.Eski 1980'lerden Kungufu master oyunun bir küçük antereman modu diye bir şey çıkardım.

    Assembly dili ve c dili kullanıyorum.fakat bu başlık altında açmamın sebebi gereksiz , başlık açmamak.

   Kungfu master oyunu arcade olarka 1980 lerde bilenen ünlü bir oyundur.Oyun antereman modu yaptım.İyi seyiler.


http://www.youtube.com/watch?v=qFvSFF1JYPk&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=qFvSFF1JYPk&feature=youtu.be)




 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Mayıs 01, 2019, 18:25:41 ÖS

   HDMI-520 Launch Party'de   mathman ile kısa bir sohbet yaptık.kendisi ile amigada kullanılabilcek programlama dilleri üzerine konuştuk. kendisine amiga blitz basicden bahsetmiştim.Blitz basic amigada gerçekten grafik yönünü çok iyi kullandırıyor.Geçen kungfu master oyunun , küçük bir antereman modunu yapmıştım. orda baya bir hata vardı.Neyse burada bunları düzelltim.ayrıca oyun melodsini ekleyerek. ses efektlere kombine etim.Ayrıca oyunun birinci bölümünü alanında karakteri  ekranı scroll ederek dolaşıtırdım.Ekrana double buffer yöntemi ile karakterleri blitter obje olarak bastırıdım.

   Mathman ,kısa sürede  amigada oyun yazılımı için çok iyi  sonuç alabilirsin. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Nh1QZPvOh1o&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=Nh1QZPvOh1o&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Haziran 06, 2019, 20:58:05 ÖS
 
   Herkese iyi bayramlar. Biraz boş kaldığım vakit bulunca.hemen blitz basic çalışma yaptım.Kungfu master oyunun karakteri thomas tam joystick kontrol bölümünü yazdım.biraz ufak kıcık buglarla uğraştım .heleki joystick x yönünde karakter yön değiştiğinde break dans yapar gibi geri geri thomas yürüyordu. :D Bayağı  uğraştırıdı ama sonunda oldu.En son zıplama ve tekme vurma pozisyonları için uğraştım.Ve bitti.

    Blitter kullanarak iff resim dosyasından thomasın hareketlerini ekrana copy past yaparak deneme yaptım.Bazı Frame karelerini düz resimden flip edildiğinden.ekrana hatalı basıyor.Framleri tam olarak doğru noktalarından almadığımdan, bazı yerlerde frame geçişlerinde anormalik oluyor.Sonuç olarak joystickden  gelen , yön ve ateş tuşuna göre thomasa istedigimiz hareketi tıpkı orjinal arcade makinadaki yapmasını sağladık.bu karakter kontrolünü oyunun içine gömdüğümüzde harika olacak.Video paylaşıyorum.Bu arada fon müzik The ninja wariors oyunu mp3 çalıyor. :D

http://www.youtube.com/watch?v=C-AM3kGpJl4&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=C-AM3kGpJl4&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Haziran 30, 2019, 20:14:54 ÖS
Kungfu master oyunda ,kisa bir çalismamda oyuncu kontrolu ve ekran scroll tamam. :D .bir sonraki adim düşman karakterleri ekleyerek devam edecegiz.




http://www.youtube.com/watch?v=KbG1xZmUBrk&app=desktop&persist_app=1 (http://www.youtube.com/watch?v=KbG1xZmUBrk&app=desktop&persist_app=1)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Temmuz 07, 2019, 23:31:49 ÖS

    Tüm frameler hatasız çalışıyor.Birebir arcade deki gibi oyunucu kontrolü tamamdır.Tam istediğim gibi oldu.videoyuda paylaşıyorum. :D



http://www.youtube.com/watch?v=nukK7870M1g&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=nukK7870M1g&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: fort_apocalypse üzerinde Temmuz 08, 2019, 01:22:04 ÖÖ
Çalışmalarınızı beğenerek takip ediyorum.
Ses efektlerini sampler ile örnekleyerek mi elde ediyorsunuz?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Temmuz 08, 2019, 11:46:23 ÖÖ

Çalışmalarınızı beğenerek takip ediyorum.
Ses efektlerini sampler ile örnekleyerek mi elde ediyorsunuz?


  Mame emulatör için oyun romunun  , özel bir müzik player programına  yüklüyorsunuz. Player programı içersinde tüm sound fx ve oyun müziklerini liste halinde gösteriyor.istediğiniz sound fx yada müzik wav formatında kayıt ediyorsunuz.

  Daha sonra, elde ettiğimiz wav formatını  amiga uyumlu ses dosyası  formatına özel bir program ile dönüştürüyoruz.istediğimiz müzik programı içersinde veya herhangi bir yazılım içersinde kullanabiliyorsuz.


  Mame romlarındaki müzik ve soundları dinlemek için aşağıdaki linkteki programı kullanıyorum.

Web site bridgeM1 http://rbelmont.mameworld.info/?page_id=223 (http://rbelmont.mameworld.info/?page_id=223)

Download
http://rbelmont.mameworld.info/m1078a9-w32.zip (http://rbelmont.mameworld.info/m1078a9-w32.zip)


(https://i0.wp.com/www.memoriabit.com.br/wp-content/uploads/2015/05/08-rom-rodando-no-m1bridge.jpg?resize=822%2C486&ssl=1)



 Amiga uyumlu ses formatı çevirme için GoldWave - Audio & Video Editing Software

Kullanıyorum.


https://www.goldwave.com/ (https://www.goldwave.com/)

(https://img.tamindir.com/ti_e_ul/Mystrandel/p/goldwave_ana-ekran-goruntusu_1147x793.png)







Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: fort_apocalypse üzerinde Temmuz 08, 2019, 11:53:39 ÖÖ
Deteylı açıklama için teşekkür ederim.
Sormamın sebebi; efektler sanki Amiganın kapasitesinin biraz altında gibi, gelmişti. Onu merak ettim.

Çok iyi gidiyor, Amiga assembler ile uğraşacaklara yol gösterici oluyorsunuz, cesaret veriyorsunuz.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Temmuz 08, 2019, 15:14:20 ÖS
Deteylı açıklama için teşekkür ederim.
Sormamın sebebi; efektler sanki Amiganın kapasitesinin biraz altında gibi, gelmişti. Onu merak ettim.

Çok iyi gidiyor, Amiga assembler ile uğraşacaklara yol gösterici oluyorsunuz, cesaret veriyorsunuz.

  Evet , doğru söylüyorsun.Ses kalitesi düşük. Bunun sebebi örnekleme frekansını 11025 hz  ve 8 bit  olmasıdır. böyle yapmamının nedeni  ise hem ses dosyası az yer kaplıyor hem çalarkende programı çalışma hızına minumum etik ediyorum.

   Çok detaylı , assembly  açıklamalarım olmadı.bununla ilgili yakın bir zamanda güzel bir döküman yapmayı düşünüyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Temmuz 08, 2019, 16:11:36 ÖS
Yeri gelmişken, amiga 500'de tercih edilen sample frekansları neler? Editing vb için bunlar dışında farklı frekanslar kullanılıyor mu? Hep 8-bit?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Temmuz 09, 2019, 19:29:32 ÖS
Yeri gelmişken, amiga 500'de tercih edilen sample frekansları neler? Editing vb için bunlar dışında farklı frekanslar kullanılıyor mu? Hep 8-bit?

 Levent , Merhaba  Benim bildiğim bilgi aşağıdaki gibi. ;)

 
- Amiga'nın maksimum örnekleme oranı 28867 Hz Biliyorum.
- Amiga’nın ürettiği maksimum frekans  14,5 kHz ya da Benzeri yakın.
- Genelde tercih edilen frekanslar 8khz ve 16 khz örneklenmiş sesler.
- Bir kanala 8khz sample diger kanalda 16 khz sample çalabiliyor.
- Ayrıca ocs chipset ile 14 bit 28 khz sample çalınabiliyor.
- Ecs ve Aga Chipset ile 14 bit 58 khz sample çalınabiliyor.


 * Aşağıdaki player ile 8 ve 16 bit sample çalabiliyorsun.işlemci MC68020 isteniyor
 
  http://aminet.net/package/mus/play/SongPlayer (http://aminet.net/package/mus/play/SongPlayer)

 * Aşağıdaki linkte Aminet üzerindeki 16bit playerlar.
  http://aminet.net/search?query=play16 (http://aminet.net/search?query=play16)


  Ayrıca Amiga paula Chip tasarımıcısı Glenn Keller ile yapılan röpertaj videosu paylaşlım.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=566&v=fuXH2csMR8Y (https://www.youtube.com/watch?time_continue=566&v=fuXH2csMR8Y)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Temmuz 10, 2019, 00:05:19 ÖÖ
Teşekkürler @blackturk, faydalı oldu. Glenn Keller röportajı iyiymiş


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Temmuz 14, 2019, 00:14:24 ÖÖ


 Kungfu master , devam ediyoruz.Düşmanlarımızda yerleştirelim. ;D

Videosuda burda. :D

http://www.youtube.com/watch?v=Wqc6BoWzcf0&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=Wqc6BoWzcf0&feature=youtu.be)


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Temmuz 19, 2019, 00:28:44 ÖÖ

 Son Sürat devam.Arcade Kungfu master oyunun amiga portunu gerçek Amiga 1200 Üzerinde kontrol ettim.Sonuç çok iyi.Hızlı Çalışıyor.Oyunun Müzik ve sound fx  ekledim hepsi aynı anda kasılmadan  çalışyor.Oyununda arcade deki oynanbirlik seviyesini yakaladım.Birinci bölümde finale yaklaşıyorum. :D

   Oyunun Mod müziğini eab amiga forumundan saimon69 nickli bir arkadaş yaptı.Eab amiga forumunda Çok olumlu feedbackler geldi.Sağolsun saimon69 oyunun ara müziklerinde module ekleyerek göndermiş. :D :D :D :D
 
 Amiga Kungfu master Oyun tasarımdaki son durum  :D

 Müzik                  %100
 Sound fx               %100
 Grafikler              %100
 Oynanbirlik seviyesi   %60   

   Standart Amiga 1200  + 4mb fast ram card makina  Test videosu.


http://www.youtube.com/watch?v=6S1WOB-d4ko&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=6S1WOB-d4ko&feature=youtu.be)







Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: wizofwor üzerinde Temmuz 19, 2019, 01:21:05 ÖÖ
4MB fast ram'li makinada test etmişsin ya, bunu oyun Fast Ram'mı istiyor olarak mı anlayalım, yoksa stock 1200'de de çalışacak mı?


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: fort_apocalypse üzerinde Temmuz 19, 2019, 23:33:47 ÖS
Standart Amiga 1200  + 4mb fast ram card makinada gayet akıcı çalışıyor.
İlgiyle takip ediyorum.
Paylaşım için teşekküler.


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Temmuz 23, 2019, 20:48:12 ÖS
4MB fast ram'li makinada test etmişsin ya, bunu oyun Fast Ram'mı istiyor olarak mı anlayalım, yoksa stock 1200'de de çalışacak mı?

    Şuan için Fast ram zaruri bir durum. :) Fakat daha sonrası standart A1200 donanımda çalışacak bir duruma getiremeyi planlıyorum.Artık herkes amigasına fast ram veya hızlandırıcı almasını tavsiye ederim.



Standart Amiga 1200  + 4mb fast ram card makinada gayet akıcı çalışıyor.
İlgiyle takip ediyorum.
Paylaşım için teşekküler.

   Teşekkğrler.Hikaye devam edecek...

   
 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: amiga.os üzerinde Temmuz 23, 2019, 21:06:13 ÖS
4MB fast ram'li makinada test etmişsin ya, bunu oyun Fast Ram'mı istiyor olarak mı anlayalım, yoksa stock 1200'de de çalışacak mı?

    Şuan için Fast ram zaruri bir durum. :) Fakat daha sonrası standart A1200 donanımda çalışacak bir duruma getiremeyi planlıyorum.Artık herkes amigasına fast ram veya hızlandırıcı almasını tavsiye ederim.



Standart Amiga 1200  + 4mb fast ram card makinada gayet akıcı çalışıyor.
İlgiyle takip ediyorum.
Paylaşım için teşekküler.

   Teşekkğrler.Hikaye devam edecek...

   
 


Turbo kart ve ram tavsiyesi 25 yıl geç kalınmış bir öneri olmuş 😬


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ağustos 11, 2019, 17:36:55 ÖS

     Kungfu master oyunda  düzenlemeler yaptım. Yeni video aşağıda.Düşmanlarımız yumruk veya tekme ile vurduğunuzda puan ve vurma flash eklendi. Düşamanız tekmeye yumruk yediğinde ekrandan aşağı düşüyor.Bayağı iyi oldu.Arcade ile hemen aynı desem yanlış olmaz. ;D


http://www.youtube.com/watch?v=4ZS9O8naN1k&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=4ZS9O8naN1k&feature=youtu.be)




   
 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: ibo1973 üzerinde Ağustos 12, 2019, 14:19:41 ÖS
çok haadim olmayarak bir öneride bulunmak istiyorum videodan gördüğüm kadar vuruş sesleri hepsinin aynı aşağıdaki sekilde düzenlese daha iyi olabilir diye düşünüyorum.

Seç = ses

    ses = yumruk ise
       çal = yumruk sesi
   
    ses = ayakla vurma ise
       çal =  ayakla vurma sesi

    ses = isabetsiz ise yani boşa gitti ise
        çal = boşa gitme sesi
seçim sonu.

 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ağustos 12, 2019, 20:18:02 ÖS
çok haadim olmayarak bir öneride bulunmak istiyorum videodan gördüğüm kadar vuruş sesleri hepsinin aynı aşağıdaki sekilde düzenlese daha iyi olabilir diye düşünüyorum.

Seç = ses

    ses = yumruk ise
       çal = yumruk sesi
   
    ses = ayakla vurma ise
       çal =  ayakla vurma sesi

    ses = isabetsiz ise yani boşa gitti ise
        çal = boşa gitme sesi
seçim sonu.

 


Yazdıklarında haklısın.Aynen yazdığını gibi işliyor program .fakat ses yongasının kullanımı ile ilgili eksiklerim var. zaman zaman düzeltmeler yapıyorum.Ses efektleri boşluk düşme sesi yok. o ses efekti eklerim.yazdıklarını  yaparsam iyi bir iyleştirme olacak.

  Eab amiga forumunda oyunun yavaş olduğundan , yazmışlardı.Oyunun beli bir hız seviyesini üsütne çıkınca düşmanlarınız sizi hemen enseliyor.Oynun zorluk derecesi bu şekilde ayarlanıyor.Ben  hız seviyesini düşük tutmuştum oynanabirlik seviyesini artırmak içindi. Amcalar bundan şikayetci olunca oyunun hızını artıtrıdım.Bu hızı görünce ohaa oldular.
 
  Standart amiga 1200  4 mb fast ramli ve amiga 1200 + apollo 1240 iki video hazırladım.Hemen hemen oyun Hız seviyeleri görünümü aynı.

Standart A1200 4 mb fast ramli Test Video

http://www.youtube.com/watch?v=9XQdZo0VJwM (http://www.youtube.com/watch?v=9XQdZo0VJwM)





Amiga 1200 + apollo 1240 +DCE SCAN MAGIC SCANDOUBLER + VGA SAMSUNG 21" monitor   Test video

http://www.youtube.com/watch?v=Lllp1pIUvDI (http://www.youtube.com/watch?v=Lllp1pIUvDI)



 




Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Ağustos 14, 2019, 21:57:34 ÖS
4MB fast ram'li makinada test etmişsin ya, bunu oyun Fast Ram'mı istiyor olarak mı anlayalım, yoksa stock 1200'de de çalışacak mı?

wizofwor , yazını geç fark ettim.Özür dilerim.Eğer yanlış yapmadıysam aşağıdaki videoda stock Amiga 1200 Winuae ayarlarında kungfu master oyunu sorunsuz çalışıyor.

   Oyunun exe file 96 kb , oyunu Grafikleri 300 KB , Oynun mod müzik file 15 kb , sound fx  18 KB  , hepsi toplamada yaklaşık 430 KB  yapıyor.

  Aşağıdaki yazı doğru ise , standart amiga 1200 1,1 mips hızında .Bu hız yetersiz kalıyor.stock amigada çalışmaz.işin ilginç tarafı , winuae amiga 1200 ayarlarında 1,74 mips göstermesi.Fast ram hızı arttırabiliyor.Winuae emuda yaptığım stock Amiga 1200 config olmasına rağmen winuaede chip ram okuma , yazma hızı ilgili bir lag yüzünden hızı 1,74 mips gösteriyor.

" a Stock 020@14Mhz is (theoretically) capable of 3 MIPS, however without FAST RAM it is crippled and achieves about 1.1MIPS .

This is because the CPU has to wait its turn to read / write data to CHIP RAM, however, an A1200 with FAST RAM will achieve between 2.4 - 2.8 MIPS pending the card / adapter
"

 
Amiga 1200 2mb chip ram
Aga Chipset ayarları cycle exact ve full dma cycle exact
İşlemci hızı 14 mhz
Hız 1,74 mips gösteriyor.


http://www.youtube.com/watch?v=qQ_z6BhHtb0&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=qQ_z6BhHtb0&feature=youtu.be)








 


Konu Başlığı: Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
Gönderen: blackturk üzerinde Eylül 01, 2019, 21:47:48 ÖS

   

   Oynun grafik moturunu yeniden yazdım.Smooth scroll daha iyi ,Blitter object Titreme yok ,Full frame 50 fps  ve Amiga 500 1mb chip ramli çalışacak.Amiga 500 Ekranda renk sayısı 16 renk .

    Aynı grafik motoru ile Amiga 1200  32 renk olarak çalışacak.Amiga 500 fast ram olmadan standat hız 7 mhz  de  0,73 mips olarak sorunsuz testimden geçti.
   
  Ayrıca A500 ,Standart A1200 ve turbo kartlı amiga için özel 3 tane farklı sürüm yapmayı planlıyorum.Zamanında sorunsuz Biterse  hepsi,  sega  megadrive içinde port etmeyi düşünüyorum. :D

  Aslında , wizorwor  stock amiga 1200 de çalışır mı ? sorusundan sonra epey bir zaman  çalışıp.konuyu sonuçlandırma yolunda önemli yol kat ettim.şuan  standart A500 de çalışıyor.



http://www.youtube.com/watch?v=lkLPm-UFMx0&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=lkLPm-UFMx0&feature=youtu.be)