commodore.gen.tr

Genel Kategori => Proje => Konuyu başlatan: NESDelisi üzerinde Temmuz 31, 2018, 20:00:47 ÖS



Konu Başlığı: Konqi.HD Projesi
Gönderen: NESDelisi üzerinde Temmuz 31, 2018, 20:00:47 ÖS
Esen ola, benim bir hayalim var. Bu hayalim oyun konsolu üretmektir. Kısaca oyun konsolun yetenekleri;
  • Oyun oynamak için DVD, Flash Disk, K.HD Cartridge
  • Oyunlar ortalama 8 GB
  • Oyunlar için dil engelleme sistemi
  • Tüm oyunlar 2D destekleyecektir

Nasıl başlayacağım?


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Temmuz 31, 2018, 20:21:05 ÖS
Hiçbir oyun konsolunun bir kişi tarafından tasarlandığını sanmıyorum. Ama kendini donanım veya yazılım konusunda yeterince geliştirirsen ve şans da yüzüne gülerse bir gün belki oyun konsolu tasarlayan bir ekipte yer alabilirsin ve hayalin kısmen de olsa gerçekleşmiş olur. ;)


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: NESDelisi üzerinde Temmuz 31, 2018, 20:40:22 ÖS
Hiçbir oyun konsolunun bir kişi tarafından tasarlandığını sanmıyorum. Ama kendini donanım veya yazılım konusunda yeterince geliştirirsen ve şans da yüzüne gülerse bir gün belki oyun konsolu tasarlayan bir ekipte yer alabilirsin ve hayalin kısmen de olsa gerçekleşmiş olur. ;)

Güzel dileklerin için teşekkür ederim, mutlaka kendimi eğiteceğim bu konuda...


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: i_r_on üzerinde Temmuz 31, 2018, 22:50:37 ÖS
  • Oyunlar için dil engelleme sistemi

Cehaletimi mazur gör, dil nedir? neden engellenmek istenmektedir?

  • Tüm oyunlar 2D destekleyecektir

Bu da biraz "Her canlı ölümü tadacaktır" gibi olmuş. Geliştirici oyunu 3d yapmak isterse engel falan mı olunacak? Ya da ne bileyim geliştirici oyunu hem 3d hem de 2d oynanabilir mi yapacak? (Nintendo 3DS gibi)



Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: NESDelisi üzerinde Ocak 12, 2019, 12:50:55 ÖS
  • Oyunlar için dil engelleme sistemi

Cehaletimi mazur gör, dil nedir? neden engellenmek istenmektedir?

  • Tüm oyunlar 2D destekleyecektir


Bu da biraz "Her canlı ölümü tadacaktır" gibi olmuş. Geliştirici oyunu 3d yapmak isterse engel falan mı olunacak? Ya da ne bileyim geliştirici oyunu hem 3d hem de 2d oynanabilir mi yapacak? (Nintendo 3DS gibi)



+ Dil engeli olacak ama istenirse sistemin dilini değiştirerek aşabilir.
+ Sistem kaldırabilirse olacak.


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ocak 12, 2019, 16:28:07 ÖS
Size fikir olarak bir örnek verebilirim:

http://belogic.com/uzebox/index.asp (http://belogic.com/uzebox/index.asp)

Önrekte bir mikrodenetleyici kullanılmış. Ancak, mikrodenetleyici overclock edilmiş.

Biri VGA sürücüsü, diğeri diğer işlevler için iki mikrodenetleyici kullanarak SD karttan rahatlıkla kendi oyun konsolunuzu yapabilrisiniz. Benim önerim başlangıçta breadboard üzerinden prototipini yapmanız ve daha sonra son prototipe geçmeniz.


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: Levent (Lvnt) üzerinde Ocak 12, 2019, 16:47:40 ÖS
Böyle sistemlerde esas problem donanımı tasarlamak değil. Yani şöyle, ekran aygıtı, ses aygıtı, joystick vb hepsi yapılır, hatta hazır kullanılır. Esas sorun programlamak. Şimdi "bende programlayıcı var, compiler var herşey var sorun ne?" diyebilirsiniz. Sorun şu: doğrudan bu sisteme program yazabilirsiniz, çalışır da. Ama başka sistemlerde sık kullanılan "olmazsa olmaz" programları kendi sisteminize aktarmayı düşünmeye başladığınızda sorunun cidden büyük olduğunu farketmeye başlarsınız.

Bu da işi "uyumluluk" konusuna getiriyor. Aktarmayı **düşüneceğiniz** (planlama!) programların kaynak kodlarına en az müdahale ile bu işi yapmak istersiniz. Çünkü orjinal yazar programda iyileştirme yaptığında siz de bu iyileştirmeye sahip olmak isteyeceksinizdir. "Ben herşeyi orjinalinden daha iyi yaparım, en azından geride kalmam" diyemiyorsanız uyumluluk ile başınız dertte demektir, kolay gelsin

Yapmayın demiyorum ama işin ilerisi bu şekilde. Nasıl bir işe kalkıştığınızın farkında olun. İş çok. Yok ben ufak ufak takılacağım, öğrenme amaçlı, bir yerde sıkılır bırakırım derseniz o başka


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: NESDelisi üzerinde Ocak 12, 2019, 17:27:27 ÖS
Bunu aklımın bir köşesine yazacağım, güzel bir öneri.


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: wizofwor üzerinde Ocak 14, 2019, 10:39:08 ÖÖ
Oyun konsollarının en büyük handikapı platforma geliştirici çekebilmek ve yeterli yazılım kütüphanesini oluşturabilmek. DIY projelerde bu durum çok daha belirgin oluyor. Örneğin şu videodaki (https://www.youtube.com/watch?v=dTGOEe8f8ls) abimiz yaptığı vektör bazlı konsol için kendisi 8 oyun yazmış. Geliştirici olmayınca projeler  işin yapılabildiğini gösteren proof of concept seviyesinden öteye geçemiyor. Hackaday.com bu tarz projelerle doldu.

Bu yüzden naçizane tavsiyem halihazırda aktif olan projelerden birine katkıda bulunarak başlamak. Bir oyun geliştirmeye çalışmak. Bu sayede problemlere yaklaşımlarını, çözüm yollarını ve eksiklerini öğrenerek eğer hala ihtiyaç görülüyorsa alternatif bir konsol üzerinde devam etmek olabilir. Size tavsiyem favorilerimden biri olan pico-8 (https://www.lexaloffle.com/pico-8.php?page=faq) projesini incelemeniz. Bunun yanında µGame 10 (https://www.tindie.com/products/deshipu/ugame-10-python-game-console-kit/), Duinodrive (https://hackaday.io/project/94261-duinodrive-the-8-bit-game-console-for-makers), Gameshell (https://www.kickstarter.com/projects/954662076/gameshell-redefine-retro-game-console), GCW-Zero (http://www.gcw-zero.com/) gibi işlere de bakabilirsiniz.


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: NESDelisi üzerinde Ocak 15, 2019, 10:54:20 ÖÖ
PICO-8'i biliyorum ve hatta bir çok oyununu oynadım, hocam. Önerilerin için teşekkür ederim, büyük ihtimalle var olanlardan birini seçip kendimi onda geliştireceğim, bu daha mantıklı.


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ocak 16, 2019, 21:56:47 ÖS
Size iki örnek daha vereyim: Gamebuino (https://gamebuino.com/), Makerbuino (https://www.makerbuino.com/)


Konu Başlığı: Ynt: Konqi.HD Projesi
Gönderen: NESDelisi üzerinde Ocak 17, 2019, 15:35:35 ÖS
İki örnekte güzelmiş ama sanırım buradakiler de de iş varmış. :D