commodore.gen.tr

Diğer Nostaljik Bilgisayarlar => Sinclair - Yazılım => Konuyu başlatan: hades üzerinde Mart 01, 2009, 21:55:54 ÖS



Konu Başlığı: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: hades üzerinde Mart 01, 2009, 21:55:54 ÖS
"RET" ismiyle kurduğumuz ZX Spectrum demo grubumuzun ilk introsu ve devamında ilk 128 byte demosu Skate tarafından upload edilmiştir.

http://pouet.net/groups.php?which=10593 (http://pouet.net/groups.php?which=10593)



Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Skate üzerinde Mart 01, 2009, 22:56:18 ÖS
arkadaşlar, sayenizde Türkiye artık ZX Spectrum scene'inde de var. bir anda ZX Spectrum scene'ini çalkalayamayabilirsiniz ancak her defasında bir öncekinden daha kaliteli peryodik ürünler yayınlamanızı ümit ediyorum (hani bizim yapamadığımız şey :))


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Alpyre üzerinde Mart 01, 2009, 23:16:41 ÖS
Tebrikler arkadaşlar, çalışmalarınızın devamını bekliyoruz... Başarılar.
(http://img212.imageshack.us/img212/5022/alk.gif)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Mart 01, 2009, 23:31:38 ÖS
Tebrikler. :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: joker_ üzerinde Mart 02, 2009, 08:11:00 ÖÖ
arkadaşlar, sayenizde Türkiye artık ZX Spectrum scene'inde de var. bir anda ZX Spectrum scene'ini çalkalayamayabilirsiniz ancak her defasında bir öncekinden daha kaliteli peryodik ürünler yayınlamanızı ümit ediyorum (hani bizim yapamadığımız şey :))

@skate aslında sende bizim grubta sayılırsın,sonuçta demoda seninde emeğin var. :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Skate üzerinde Mart 02, 2009, 10:07:58 ÖÖ
benim bir emeğim olabilirdi ama olamadı. müzik çaldırma ile ilgili yardım ediim dedim. gittim araştımacı gazetecilik yaptım. ircnet serverında deneme yanılmayla #speccy kanalını buldum. oradaki elemanlara ingilizce "en taşaklı coder hanginiz?" diye sordum (çeviriyi merak ettiniz di mi ;)). o elemanla biraz konuştuk. standart 48k'da müzik nasıl çaldırılır diye sordum. sonuç olarak öğrendiğim $fe portundaki bir bit üzerinden müzik çaldırılabiliyormuş. yani nam-ı diğer "BEEP"den başka birşey desteklemiyor alet. bildiğin internal PC speakerının yetenekleriyle sınırlı. bu durumda ekranda sabit bir resim falan varken BEEPlerin süreleriyle oynaşarak digitized müzik çalabilirsin. gel gör ki arada scroll geçir, şunu yap bunu yap derken bu iş iyice yalan oluyor. belki bir yolu bulunur ama Spectrum'a hiç hakim olmadığım için AY kullanan bir 128K productı falan yapana kadar ben müzik çaldırma konusunda size yardımcı olmaya çalışmama kararı aldım. böylece de size bir desteğim olamadı. :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: LW3D üzerinde Mart 02, 2009, 10:32:29 ÖÖ
Tebrikler... Çok güzel bir iş başarmışsınız.. Devamını dileriz...

Amstrad, Atari gruplarıda oluşturursak tadından yenmez :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Skate üzerinde Mart 02, 2009, 10:44:18 ÖÖ
Atari 800XL'e ben talibim (2010 gibi bir hedefim var). Atari ST'ci lazım bize. :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: LW3D üzerinde Mart 02, 2009, 10:52:31 ÖÖ
coze en son AtariST ile ilgileniyordu... oldu bu iş :P


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Arda üzerinde Mart 02, 2009, 11:09:31 ÖÖ
Valla en hoşuma giden taraf, bir Triebkraft üyesinden, diver'dan ve zxscene vigosu yerzmyey'den olumlu mesajlar almamız oldu.

Elbette hades olmasa bu intro da oluşmazdı. Ben ancak logoyu çizecek vakit bulabildim, scroller'ı bile yazacak zamanım olmadı. (sadece ingilizce bilmekönemli değil, ne yazacağımızı iyi düşünmemiz gerekiyordu, buna vaktim yoktu--forum postu değil ki bu, bir camiaya mesaj gönderiyorsunuz, bir manifesto....)

edit:
bu arada hades biraz enerji kaybedip coding'e ara vereceğini söylemişti bana. Umarım pouet biraz ateşleyebilir onu. Yeni bir intro'ya tekrar grafik yapabilirim.


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Skate üzerinde Mart 02, 2009, 11:18:38 ÖÖ
Arda, logon da çok olumlu eleştiriler aldı, hatta beğenmeyen çıkmadı. Intro görsel olarak çok güzel.

Bundan sonraki introda 48k'nın üstündeki modeller hedef alınırsa müziğiyle, ekstra efektleriyle süper bir intro çıkacaktır, şüphem yok. Bana öyle geliyor ki ZX Spectrum en çok 8x8 dithered efektler yapmaya uygun. En basit örneği olan plazmadan, basit bir ray tracing'e kadar gider bu iş :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Arda üzerinde Mart 02, 2009, 11:49:49 ÖÖ
Arda, logon da çok olumlu eleştiriler aldı, hatta beğenmeyen çıkmadı. Intro görsel olarak çok güzel.

Bundan sonraki introda 48k'nın üstündeki modeller hedef alınırsa müziğiyle, ekstra efektleriyle süper bir intro çıkacaktır, şüphem yok. Bana öyle geliyor ki ZX Spectrum en çok 8x8 dithered efektler yapmaya uygun. En basit örneği olan plazmadan, basit bir ray tracing'e kadar gider bu iş :)

hades'e müzik konusunda ben de bastırdım ama şu anda aktif olarak katılamıyorum kodlama işlerine. Onun da enerjisi yetmedi müzik kodunu öğrenmeye. 48k'da müzik imkansız gibi birşey :) müziği sürüp bir taraftan time critical efektler yapmak çok zor. Bu yüzde zx spectrum demo scene sadece 128k üzerinde var olmuş. AY çipi bu anlamda işleri birhayli kolaylaştırıyor. Bir dahaki sefere müzik şart. Ayrıca 128k'daki ekran doublebuffer özelliği hades'in de hoşuna gidecektir eminim.

Şimdi bize enerji(redbull?), motivasyon(pouet?) ve zaman(?!) lazım :) hahahah...



Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Metallic üzerinde Mart 02, 2009, 15:08:05 ÖS
güzel bir intro olmuş
özellikle logo çok hoş görünüyor
scroller ve metni başarılı
devamını dilerim




Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: hades üzerinde Mart 02, 2009, 20:55:22 ÖS
AY öğrenene kadar eylemlerim 48K'da devam edecek.

H-ades'in
A-ssembly
D-emo/intro
E-ylemleri
S-ürecek


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Arda üzerinde Mart 02, 2009, 22:12:56 ÖS
güzel bir intro olmuş
özellikle logo çok hoş görünüyor
scroller ve metni başarılı
devamını dilerim

Şimdi introdaki püf noktası üst ve altta bulunan sarı raster bar'lar. Normalde spectrum'da böyle çizim yapmak mümkün değil ama hades çok ince zaman hesabıyla her raster çizgisinde renk değiştirerek çerçeve dışında bir raster çubuğu çiziyor. Aklımda bu işlevi sınırında zorlayan bir efekt var ki henüz kimse yapmadı, biraz araştırma yapmam lazım.


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Metallic üzerinde Mart 02, 2009, 22:48:29 ÖS
Arda:
evet, raster barlar introyu tamamlıyor

Hades:
scroller hakkında bir sorum var
c64'de alıştığımız gibi tam smooth değil gibi, hafif dalgalanmalar var
gerçek makinede denemedim, ama iki farklı emulator'da baktım böyle
bu durum giderilebilir mi?



Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: hades üzerinde Mart 02, 2009, 22:50:03 ÖS
Şimdi introdaki püf noktası üst ve altta bulunan sarı raster bar'lar. Normalde spectrum'da böyle çizim yapmak mümkün değil ama hades çok ince zaman hesabıyla her raster çizgisinde renk değiştirerek çerçeve dışında bir raster çubuğu çiziyor. Aklımda bu işlevi sınırında zorlayan bir efekt var ki henüz kimse yapmadı, biraz araştırma yapmam lazım.
Ben de merak ettim şimdi. Nasıl bir şey olduğundan biraz bahsedersen iyi olurdu.


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: hades üzerinde Mart 02, 2009, 23:05:31 ÖS
Metallic:

C64'te scroll HW tabanlı. Spectrumda ise doğrudan ekran belleğindeki bir karakter satırına karşılık gelen bölgedeki adreslerle programcı işlem yapıyorki bir karakter satırında bir pixel scroll için 256 adresin içeriği bir bit sola kaydırılıyor. Ayrıca pixel satırlarının adresleri ardışık değil. Bir karakter satırındaki pixel satırları arasında 256 adres fark var. Dolayısıyla bir pixel scroll yaparken bir de adres hesaplamaları yepılması gerekiyor. Çok kaba bir hesaplamayla bir karakterlik scroll yapmak için 64 kez bit kaydırma işlemi yapmak gerekiyor. (Bir satır için 2048 işlem-Aradaki adres hesaplamalarını saymıyorum).Dalgalanmanın sebebi bu fazla işlemden kaynaklandığını tahmin ediyorum.
Belki scroll hızı düşürülerek bu dalgalanma giderilebilir.


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Metallic üzerinde Mart 02, 2009, 23:19:10 ÖS
$d016 sağolsun, kurtarmış bizi bu kadar uğraşmaktan :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Arda üzerinde Mart 02, 2009, 23:33:44 ÖS
Metallic:

C64'te scroll HW tabanlı. Spectrumda ise doğrudan ekran belleğindeki bir karakter satırına karşılık gelen bölgedeki adreslerle programcı işlem yapıyorki bir karakter satırında bir pixel scroll için 256 adresin içeriği bir bit sola kaydırılıyor. Ayrıca pixel satırlarının adresleri ardışık değil. Bir karakter satırındaki pixel satırları arasında 256 adres fark var. Dolayısıyla bir pixel scroll yaparken bir de adres hesaplamaları yepılması gerekiyor. Çok kaba bir hesaplamayla bir karakterlik scroll yapmak için 64 kez bit kaydırma işlemi yapmak gerekiyor. (Bir satır için 2048 işlem-Aradaki adres hesaplamalarını saymıyorum).Dalgalanmanın sebebi bu fazla işlemden kaynaklandığını tahmin ediyorum.
Belki scroll hızı düşürülerek bu dalgalanma giderilebilir.

hades, ben de o dalgalanmanın aslında raster bar kodundan kaynaklandığını düşünüyorum. Lakin spectrumda her boyda ve hatta sinüslü smooth scrollerları bulmak mümkün.

ilk karşıma çıkanı yollayayım mesela:

http://zxdemo.org/item.php?id=2552 (http://zxdemo.org/item.php?id=2552)

part 3 ve sonraki scroller'lara bak mesela.
(ENTER'a veya 1'e) basarak bölümleri geçebilirsiniz.


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: MeG üzerinde Mart 03, 2009, 13:13:14 ÖS
Öncelikle elinize kolunuza sağlık..
Güzel bir çalışma olmuş..
Logo gerçekten çok güzel..

İlk açtığımda acaba hoparlör mü kısık bilgisayarın sesine mi bişey oldu diye panikledim ses duyamayınca :)

Sonra dalga dalga akan scrolldaki yazıları okumak için melül melül bekledim..

(Acaba sorun emulatorden mi diye düşündüm ki normalmiş)

Eminim ki daha güzel şeyler gelecektir..

Tebrikler...


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: hades üzerinde Mart 03, 2009, 19:23:08 ÖS
Metallic;
Sende Z80 ile ilgilenme belirtileri hissediyorum:) Var mı birşeyler?


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Metallic üzerinde Mart 03, 2009, 20:02:02 ÖS
hades:
şimdilik donanım bazında takılıyorum, code için biraz daha var
ilk bilgisayarım 48K+ idi, lise1'de almıştım, yıl 1985
bir süre basic ile uğraşıp ardından cazibesine dayanamayıp c64 aldım
keşke satmasaymışım, şimdi hala arıyorum bir eşini
z80 assembly ilgimi çekiyor, ihmal ettik zamanında

edit: yıl yanlış olmuş


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: hades üzerinde Mart 03, 2009, 20:27:09 ÖS
Metallic, 6510'dan sonra en kısa zamanda seni de Z80'de görmek isteriz.


(Olmuyor kardeşim, kod yazmadan duramıyorum. En fazla 1 hafta. Tutmayın beni. 40'ından sonra bu ne iştah, bu ne gaz böyle. Hayırdır inşallah!! ZXSpin ile ZX'e Spin attıracağım :) )


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Metallic üzerinde Mart 03, 2009, 20:48:58 ÖS
Hades:
tamam, 6510'da da bir şeyler yaparız umarım
gerçi benim 1 senem var senin kadar hareketlenmek için :)


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Arda üzerinde Mart 03, 2009, 21:58:49 ÖS
AY öğrenene kadar eylemlerim 48K'da devam edecek.

Ay çok zor bir iş olmaması lazım hades. daha önce basic içinden kullanmıştım, harddiskimde yatan AY ile ilgili bilgiyi içeren kısa dökümanı da siteme yükledim:
http://www.veanewmedia.com/ardae/fish/ay8910-2.htm (http://www.veanewmedia.com/ardae/fish/ay8910-2.htm)

Olay şu, iki port var, biri data port, biri kontrol port. AY'nin kendi yazmaçlarına bilgiyi yüklüyorsun o çalıyor. bitti :) detayı yukarıdaki linkte. Metin kısa ve öz, rahatça anlarsın diye tahmin ediyorum.

Kod:
        10 LET ayctrl=65533
        20 LET aydata = 49149
        30 OUT ayctrl,7 : REM select the mixer register
        40 OUT aydata,62 : REM enable channel A only
        50 OUT ayctrl,1 : REM channel A course pitch
        60 OUT aydata,50 : REM set it
        70 OUT ayctrl,8 : REM channel A volume
        80 OUT aydata,15 : REM set it to maximum

aynı kodun asm hali:

Kod:
      ayctrl  EQU     65533
        aydata  EQU     49149

        start   ld      d,7             ; select the mixer register
                ld      e,62            ; enable channel A only
                call    outer           ; send it to PSG
                ld      d,1             ; channel A course pitch
                ld      e,50            ; pitch value
                call    outer           ; send it to PSG
                ld      d,8             ; channel A volume
                ld      e,15            ; maximum
                call    outer           ; send it to PSG
                ret

        outer   ld      bc,ayctrl       ; select control port
                out     (c),d           ; send specified value
                ld      bc,aydata       ; select data port
                out     (c),e           ; send specified value
                ret



Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: ilkergorkem üzerinde Mart 04, 2009, 23:03:24 ÖS
Tebrikler Hades ,

Kısa bir sürede çok güzel bir iş çıkardın. Border alanlarını ayrı ayrı renklendirmen hep acaba niye olmaz diye merak ettiğim bir olaydı . Şimdi bunu yapan birisini tanımak çok güzel. 


Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: hades üzerinde Mart 05, 2009, 22:04:47 ÖS
Arda;
AY dosyalarının playeri içinde mi? Tıpkı C64'teki gibi extra bir işlem yapmadan sadece bir CALL komutuyla çaldırabiliyor muyuz?

Yani C64'te ilk önce LDA #$00 - JSR $1000 ile müzik init yapıp, irq içinde JSR $1003 ile müziği çaldırabiliyorken buna benzer bir durum AY dosyalarında mümkün mü? Böyle bir şey varsa en kısa zamanda 128K'ya geçerim.
....
CALL INIT
....

CALL PLAY
....
ei
reti



Konu Başlığı: Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
Gönderen: Arda üzerinde Mart 05, 2009, 22:51:15 ÖS
Arda;
AY dosyalarının playeri içinde mi? Tıpkı C64'teki gibi extra bir işlem yapmadan sadece bir CALL komutuyla çaldırabiliyor muyuz?


Ay dosyaları ile ilgili detaylı bilgim yok, ama player kodu içinde olduğunu biliyorum. Sonuçta bu format emulatorde çalınmak üzere tasarlanmış birşey. Emin olmak için arkadaşlara danışacağım.