Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
  Mesajları Göster
Sayfa: [1] 2 3 ... 34
1  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Dün 17:28:21
Sevgili Theoden, bu oyunları indirebileceğimiz bir link vs var mı acaba?

Bazı oyunlar GOG ve Steam gibi yerlerde satılıyorsa çoğu korsan siteden kaldırılmış oluyor ancak bulmak yine de mümkün.

Mesela Ultima 8 şu linkten indirilebilir: https://gamesnostalgia.com/game/pagan-ultima-viii

Diğer bir çok oyunu ücretsiz olarak https://www.myabandonware.com/ (Abandonware) sitesinden bulmak mümkün oluyor.

Bir diğer güzel arşiv de şu linkte var: https://archive.org/details/classicpcgames
2  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: rastgele fotograf başlığı : Dün 13:21:38
2030 da büyük ihtimal , nano micro grafik kart kullanan gençler RTX 308 ile,  biz nasıl IBM in 1956 daki dev 5 mb rami ile dalga geçiyorsak , öyle dalga geçicek, hatta üzerinden araba sürüp , duvara fırlatacaklar. Bu gün bile dalga geçiliyorsa

Bence de
3  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Dün 11:23:02
20. Ultima 8: Pagan - DOS (1994)



En sevdiğim DOS oyunu. İlk çıktığı zamanlarda haftalarca başından kalkamamıştık.
Ultima serisinin kara koyunu. Genelde Ultima hayranları tarafından çok beğenilmese de bence harika bir oyun ve bir kilometre taşıdır.

Döneminin çok ötesinde grafikleri, ses efektleri, müzikleri, cezbedici karanlık atmosferi, açık oyun dünyası ve neredeyse her nesneyle etkileşime girebilme gibi özellikleriyle çok gelişmiş bir oyundur.

Ultima Online için sağlam bir altyapı oluşturan 2D izometrik oyun motoru daha sonra Crusader No Remorse ve Crusader No Regret oyunlarında da kullanılmıştır.

İlk çıktığında Ultima serisinin önceki oyunlarından alışık olduğumuz parti bazlı oynanışın kaldırılması, yoğun RPG öğelerinin azaltılması ve daha çok bir 2D action oyununa dönüşmesi konusunda eleştiriler almıştı. Şikayetler üzerine zıplama gerektiren bazı zorlu bölümler sonradan bir patch ile elden geçirilmiş ve kolaylaştırılmıştı.

Electronic Arts'ın Origin'i satın aldıktan sonra oyunun geliştirme süreci tam bitmeden çıkartma konusunda diretmesi ve ardından tamamen bitmiş ve satışa hazır olan ek görev paketi Lost Vale'i son saniyede iptal etmesi oyunun potansiyeline ulaşmasını engellemiştir.

EA'nin oyun sektörüne verdiği ilk büyük zararlardan biri bu oyun ile olmuştur. Richard Garriott hala EA baskısı olmadan Ultima 8'i istediği şekilde yapabilseydi bu halinden de iyi olacaktı diye yakınıyor.

Tavsiye edilir.


Görüntüleri DOSBOX ile aldım:







4  Genel Kategori / Haber ve Duyurular / Ynt: Cumartesi akşamı Ters Dergi canlı yayınındayım. : Eylül 19, 2020, 13:34:58 ÖS
Evde olursam ben de katılırım.
5  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Eylül 16, 2020, 22:05:29 ÖS
@AmigaEsref

Ekrandan çekilen görüntüler süper, CRT ile tam dönemine uygun gözüküyor oyunlar.
Descent'e çok benzeyen bir oyun daha var ismi Forsaken, bir göz atılabilir

İyi eğlenceler
6  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Eylül 16, 2020, 16:43:47 ÖS
3dfx II li sistemimi kuruyorum yarın.
En sonunda bunu da yaptırdınız bu güzel paylaşımlarla...

Alper hocam 3dfx ve Win98 candır, kolay gelsin kurulumda.
7  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Eylül 16, 2020, 16:41:52 ÖS
Ecstatica, zamanında severek oynamış olduğum bir oyundu. Güzel hatırlatma için teşekkür ederim

Rica ederim
8  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Eylül 16, 2020, 15:40:20 ÖS
Paylaşım için çok teşekkürler Theoden. Internetin olmadığı yıllarda okul sıra altlarında az dergi karıştırıp puanlamalara dalıp kendimizi kaybetmedik. Çok tatlı dönemlerdi Hafızamdan silinmeyen dergi karesi ise Half Life çıkmadan önce ön-incelemesini paylaşan Level dergisiydi. Maalesef dergi elimde mevcut değil.

Rica ederim. Bende Level ve PC Gamer dergilerinin 90'ların sonları 2000'lerin başları aralığında neredeyse tüm sayıları vardı. Çok sene önce yer kapladığı için atmıştım. Saklamadığım için hala pişmanım
Eskinin dergi kültürü çok keyifliydi

Tuğbek Ölek o sıralar PC Gamer'da yazarlık yapıyordu. Sonradan Level'a geçmişti, bu detay aklımda kalmış.

O günlerden elimde kalan PC Gamer demo CD'lerinden bazıları bunlar:

9  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Eylül 16, 2020, 11:54:40 ÖÖ
PC Gamer dergisinin 90'lı yıllardaki sayılarının scan'lerini içeren bir koleksiyon.
Online olarak okunabiliyor. Gördüğüm kadarıyla dergiler 1995-2004 arası UK Edition.
Okunmayan küçük yazılar olursa zoom yaptıkça daha yüksek çözünürlüklü sayfalar geliyor.

Eski oyun dergilerini karıştırmayı çok seviyorum. Zamanın oyunları ve PC parçaları için yapılan reklamlar, yorumlar ve puanlamalar gibi detaylar çok ilgi çekici.


LINK: https://archive.org/details/UneditedPCGamer_marktrade/mode/2up




10  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En kocamanından chopper... ya da traktörsiklet : Eylül 16, 2020, 11:07:38 ÖÖ
Çocuklar gibi eğlenmek böyle bişey işte
11  Diğer Nostaljik Bilgisayarlar / Diğer Bilgisayarlar / Ynt: İmparatorluğun doğuş öncüsü » EGA : Eylül 16, 2020, 00:04:27 ÖÖ
Fatih hocam, EGA bence de ilginç bir dönemdi. Kısa sürede yerini VGA kartlara bırakmadan önce kullanma fırsatı yakalamıştım.
Kartın fotoğrafı beni eskilere götürdü, teşekkürler paylaşımın için.
12  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En son hangi ürünü aldınız - III : Eylül 16, 2020, 00:00:00 ÖÖ
Daktilo gerçekten çok estetik duruyor, Türkçe F klavye hem de.
13  Amiga / Amiga Genel / Ynt: Amiga en iyi 2. ev bilgisayarı seçilmiş : Eylül 15, 2020, 15:37:33 ÖS
Beni 15 numaradaki Altair 8800 (1975) eğendirdi. Kahkaha
Bu "ev bilgisayarı"nın başına ailecek oturup yanıp sönen ledleri mi izliyormuş ev halkı? Ney

Bu çok iyiymiş
14  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Eylül 15, 2020, 12:50:29 ÖS
Ecstatica aklımda kalmış, henüz başına geçip oynayamadığım bir oyun. 3d grafikleri için voxel yöntemi kullanılmış anlaşılan. Voxel: volumetric pixel yan 3d pixel oluyor. Bu yöntemde cisimler  içi boş üçgenlerden oluşan kutulardan değil küp küp 3d pixel gruplarından oluşturuluyor. Bir nevi minecraft gibi. Yöntem farklı olduğu için görüntü o zamanların 3d kartları ile hızlandırılamıyordu, sadece software rendering yani. 5 yıl önce falan nvidia tasarımlarına voxel hızlandırıcı birşeyler koydu diye hatırlıyorum, yöntem o kadar farklı yani.


Ecstatica aslında voxel değil de elipsoid tekniğini kullanıyor. Bu 3D oyun motorunu Andrew Spencer tek başına oluşturmuş. Z-buffer gibi kullanışlı teknikleri içeriyor.

Oyun dosyalarının içinde önceden çizilmiş iki adet daire içeren bitmap dosyası var. Biri renk için diğeri z-buffer için. Oyundaki arka fon hariç bütün dinamik 3D nesneler bu bitmap içindeki daire grafiğinin döndürülüp esnetilmesi ile çiziliyor.
3D dinamik nesneler arka fon ile pixel hassasiyetinde z-buffer derinliğini hesaplayabiliyor.

Oyun dosyaları içindeki daire bitmap dosyası:





Elipsleri modifiye ederek değişik şekiller ve animasyon için iskelet sistemleri olan karakterler çizilebiliyor:





Ecstatica'nın ikinci oyunu bu teknolojiyi daha da ileri götürerek çok başarılı görseller elde etmiştir.

Ecstatica 2 Ekran Görüntüleri









15  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Windows 98 / DOS / 3dfx Oyun Günlükleri : Eylül 15, 2020, 12:36:37 ÖS
Ecstatica çok garip duygularımı canlandırıyor. Şimdi ki mantıkla baksam grafikler çok yavan çiğ duruyor derim.

Gölgesiz renk cümbüşü objelerin arasına sıkışmış, içten keşfedilmeye bekleyen, günümüz oyunlarının temelini atan, o tutkunun samimi gizemi oyunda saklı gibi duruyor. Pandoranın kutusu gibi. Bu başlıktaki çoğu oyunu baştan kurup deneyimlemeyi planlıyorum.

Bu arada günümüzde de iyi oyunlar var bence. Ama eskiden daha bir heyecanlıydık. Eskiden heyecanlı ve özgündü sanki oyun sektörü. Bu aralar biraz oyun sektörü maddi yükten olsa gerek o neşelerini ve tutkularını kaybetti gibi.

Katılıyorum. Oyun sektörü eski heyecanını yitirdi biz de yitirdik ama yine de arada sırada yeni güzel oyunlar görmek hala mümkün. Eskiden sürekli harika oyunlar çıkmasına alıştığımız için şimdilerde arada bir güzel oyun görmek tuhaf geliyor sanırım.

Ecstatica biraz değişik bir oyun. Alone In The Dark'ın formülünü ilerletmeyi başarmış ve Resident Evil'in fikir babası olmuş. Bu arada Windows versiyonu iki kat daha yüksek çözünürlük ve bazı oynanış geliştirmeleri içeriyor.

Grafikler kendine has gerçekten ama daha da etkileyici olan şey 1994 yılında Andrew Spencer'ın bu 3D oyun motorunu tek başına yazması. Gerçi 80'lerde ve 90'larda Richard Garriott, John Carmack ve Chris Sawyer gibi dahi programcıların tek başına bütün oyun sektörünü sırtlayıp ileri taşımasına alışığız.
Sayfa: [1] 2 3 ... 34