Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
  Mesajları Göster
Sayfa: [1] 2 3 ... 320
1  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Şarjlı Tornavida Pili Hk. : Nisan 17, 2021, 14:38:33 ÖS
Bu arada aynı ürünü bulmuşuz
2  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Şarjlı Tornavida Pili Hk. : Nisan 17, 2021, 14:37:52 ÖS
örneğin.

https://www.trendyol.com/orion/4-8-v-1500-mah-sarjli-vidalama-pili-nimh-4-lu-grup-pil-p-51294574
3  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Şarjlı Tornavida Pili Hk. : Nisan 17, 2021, 14:34:34 ÖS
Ni-cd ile uyumluluğu açısından (voltaj ve şarj) Ni-MH kullanmanız daha iyi olurdu. Li-ion, Li-po pillerin kimyası, voltajı ve şarj voltajı daha farklı biliyorsunuz.

Ni-MH 18650 piller var piyasada... Aynı adet ve voltajda kullanabilirsiniz.
4  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Şarjlı Tornavida Pili Hk. : Nisan 17, 2021, 14:25:58 ÖS
eski piller 3 tane. yeni 18650 den de 3 tane mi kullandınız?
5  Genel Kategori / Proje / Ynt: Sega Mega Drive Multi Kartuş Yapımı (Yardım) : Nisan 16, 2021, 13:28:41 ÖS
Sizin de belirttiğiniz gibi multirom.exe tool’u, Krikzz SSF2 mapper ile kullanılıyor. Benim Aliexpress’ten hazır aldığım kartuşta @blackturk’ün de belirttiği üzere sol üst köşede U1 ile belirtilen bir boşluk var, acaba buraya bir 74LS174 gelebilir mi? Kartuşu tasarlayan Çinli bunu düşünerek mi yaptı acaba? Keşke elimde gerber dosyaları olsaydı. İhtimal dahilinde bu boşluğa 74LS174 ekleyip, flash’a da Krikzz multirom ile hazırladığım rom’u yaksam ne olur acaba?

Blackturk'ün paylaştığı şema limitli çoklu oyun destekleyen bir kartın şeması. SSF2 mapper (Aslında SEGA Mapper demek lazım - Tekniğin ilk kullanıldığı oyun olan Super Street Fighter'ın adı bu algoritmaya yapışmış kalmış) başka bir şey.

SSF mapper algoritmasını bilmiyorum. Dolayısıyla elindeki PCB'ye basit bir LS174 eklersen SSF mapper kullanan Krikzz exe'si bir işe yararmı o konuda da bir fikrim yok.

Alıntı
Elimde, aşağıda fotoğrafını eklediğim Aliexpress’ten aldığım çoklu oyun kartuşları da var.1 numaralı (PCB) kartuş, menüden oyun seçmeli (4 oyunlu) bir kartuş. S29GL128N10TFI01  NOR flash ve siyah epoksili bir devre kullanılmış.Sizin anlattığınız gibi adresleme bilgisi epoksinin altındaki devrede, oyun romları (oyunların menülü hali) flash yongada yazılı. Bu kartuşu cihaza taktığımda menüdeki oyunlardan herhangi birini seçmek için gamepad’de A tuşuna basınca oyun açılıyor. Aynı şekilde Krikzz multirom ile hazırlanmış çoklu rom dosyasında da oyun seçme A tuşu ile yapılıyor. Kafamda şimdi bir soru belirdi, bu kartuşun içine Krikzz multirom ile hazırlanmış rom dosyası yazabilir miyim? S29GL128N10TFI01 flash yazılıp/silinebilen bir flash mı?

O epoksi'nin altına ne tür bir adresleme yapısı eklenmiştir bilmiyorum. Bahsettiğin menü yapısı ve oyun seçimi benzerliğinden yola çıkarak belki de dediğin gibidir. Flash'ı söküp, içini bir EPROM programlayıcıda okuyup analiz etmek lazım. Benzer şekilde eğer olay dediğin gibiyse de Krikzz tool'u kullanarak oluşturacağın multi-rom dosyasını uyumlu bir flash'a eprom programlayıcı ile yazıp flashı geri lehimlemek lazım. Elindeki Flash okuyucu/yazıcı aparatı ile olacak iş değil.

Bu arada PCB'de kullanılan flash'ın neyle programlanabildiğini bilmiyorum. En azından TL866 ile olmadığını gördüm (desteklenen device listesinde yok)

Alıntı
2 numaralı (PCB) kartuş kallavi bir kartuş, içinde epeyce bir oyun var. Devre kartı da iyi kalitede sayılır. Yukarıda denemeyi düşündüğüm hususlar sonuç vermezse anladığım kadarıyla kendi kartuş tasarımımı ve adreslemeyi yapamadığım sürece multi oyun kartuş konusu benim için hayalden öteye geçemeyecek. Tasarlayabilirsem 2 numaralı kartuş gibi bir kartuş tasarlamam gerekiyor anlaşılan.

Bu balckturkun paylaştığı multikart şeması ile uyumlu bir PCB gibi (kullanılan ekstra logic entegrelere bakılırsa). Oyun listesini özenle seçmek gerekir zira donanımsal adresleme mantığı oyun dosyalarının nereden başlayıp nerede bttiği ile önemli bir şekilde alakalı.

Alıntı
İnternette bir sürü Sega MD/Genesis kartuş pcb’si dosyası buldum, çoğu basic PCB olduğu için işime yaramaz diye düşündüm. Github.com sitesinde şu çizimi buldum:

Genesis-FeRAM-Cart: https://github.com/soniccd123/Genesis-FeRAM-Cart
Gerber dosyaları indirme linki: https://codeload.github.com/soniccd123/Genesis-FeRAM-Cart/zip/refs/heads/master

Açıklamalar kısmında; How to make multirom file: Just use the CMD command "copy /b rom_x.bin + rom_y.bin + rom_z.bin rom_result.bin" to join them to one file. One may join how many ROMs he wants to, just be shure that the result file is smaller than the total size of the EPROM and that the ROMs fit correctly to each desired bank to make software switching possible.
JP1 jumper: This jumper is the result of some tests with varied sized Save RAM suporting software. This jumper is necessary for software bigger or smaller than 2MB to correctly save and detect the FeRAM. For software bigger than 2M, one must connect (with solder blob, 0K resistor, etc) the >2MB part of the jumper; for smaller or equal to 2MB software, one must do the same with the <2MB part of the jumper.[/b]
Bu yazıyı görünce sanırım aradığım PCB dizaynı bu galiba dedim. @yavuzg @blackturk ne dersiniz?


Bu kart oyun seçimini switch'ler ile yapıyor. Menüsü falan yok yani. Senin tercih edebileceğini düşünmüyorum.


Yani bu işe niyetlenmeni takdirle karşılamakla birlikte, "çoklu megadrive" kartuşu yapma işinin PC'de bir folder'a attığın ROM'ların bir emulatör ile kolayca çalıştırılması gibi basit bir iş olmadığını, bir hafıza çipine rastgele beğendiğin oyunları koyup bir menü ile istediğin oyunu çalıştırabileceğin gibi standart bir yolun olmadığını anlamışsındır diye düşünüyorum

Bu işin o tarz esneklikte ve basitlikte çözümü olduğunu biliyorsun: Everdrive

Bu bahsettiğimiz envai tür adresleme mantığını Everdive'ın içindeki o FPGA'nın içine gömüyorlar.

Bunun dışında aliexpress deki multi kartlar da bahsettiğimiz, kimisi açık kaynak kodlu kimisi de hala gizli çeşitli farklı tekniklerle oyun listeleri özenle seçilerek üretilen şeyler.

Yukarıdakiler benim bilgim dahilinde olan açıklamalar. Umarım aradığını internette bulursun, bulduğun zaman da buradan paylaşmaya devam edebilirsin. Biz de bilgimiz dahilinde yorumlamaya devam ederiz.
6  Genel Kategori / Proje / Ynt: Sega Mega Drive Multi Kartuş Yapımı (Yardım) : Nisan 15, 2021, 21:48:31 ÖS
@daruga_13, tekrar hoşgeldin...

Öncelikle multirom.exe konusunu unut. Krikzz o tool'da memry adresleybilmek için SSF2 mapper kullanıyor. Yani senin flash kartın üzerinde görebildiğim kadarıyla sadece basit bir flash dışında SSF2 mapper özelliği görecek herhangi bir mantık devresi yok. Dolayısıyla senin "menü" olarak gördüğün ilk oyunu (ana program) açıyor kopyalıyor ve açıyor o kadar.

Eski klon çoklu oyun kartuşlarına gelirsek. Orada bir çok değişik mekanizma kullanılmış zamanında.

Basitçe reset hareketiyle oyun değiştirenler mesela aslında kartuşun içinde basit bir sayaç devresi var. O sayaç konsolun reset sinyali ile artınca ilgili mantık devresi (karttaki küçük epoksi kabarcığın arkasındaki) oyunların yüklü olduu rom daki (büyük epoksi kabarcık ) adreslemeyi artırıyor.

Dolayısıyla bu tür bir kartı o senin dumper dump edemez zira ilk adresleme ile görünen ilk oyunu alırsın en fazla.

Yani oyunu değiştiren mekanizma MD konsolun bir özelliği değil, klon da olsa o kartın üzerindeki mantık devresi

Özetle...

Bu kartla bu bahsettiğim türde taklalar atan klon çoklu oyunları kopyalayamazsın.

Orjinal Sega çoklu oyunların çalışmasının sebebi onları SEGA herhangi özel bir mapper kullanmadan tek bir oyun programı gibi kodlamış olması (mapper software olarak oyunun içine gömülü). Yani birden fazla bağımsız oyunun kendi rom'Unu alıp harmanlamamışlar.

Tek ihtimalin SEGA'nın yaptığı gibi tek rom dosyası içinde çoklu oyun ROM'u yapman ancak onun da nasıl yapıldığını bilmiyorum.

     
7  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En son hangi ürünü aldınız - III : Nisan 15, 2021, 15:16:36 ÖS
Bu arada kartuş portuna takılacak kartuşu dikey olarak takabileceğiniz bir pasif "L" adaptör de hem bu kartuşların görselliğini ön plana çıkartmak hem de masada derinlemesine yer sıkıntısı olanlar için faydalı olacaktır diye düşünüyorum. Yapıldıysa da ben görmemişimdir, özür
8  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: pandora box jamma tv bağlantı sorunu : Nisan 07, 2021, 11:34:15 ÖÖ
O şemadaki "Video sync" bağlantısında kullanılan 1K direnç çok fazla. 330 Ohm yeterli.  1K kullanılırsa video senkronizasyon sinyalinin voltajı 0.2-0.3Vpp seviyesine düşer. Normalde 0.7-1Vpp seviyesinde olması gerekir bu sinyalin. TV sinyali yakalayamıyor belli ki...
9  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Oyun Konsolları / Ynt: [Tamirat] Playstation 1 SCPH-1000 : Nisan 06, 2021, 10:07:51 ÖÖ
Doğru söylüyorsunuz aslında... Playstation 1 çok geniş bir kütüphaneye sahip. Arcade convertler, emulasyonlar vs de cabası. Aslında çok kapsamlı bir all-in-1 bir sistem yapılabilir.

Eğer SCPH-5000 serisi bir konsolunuz varsa zaten kitin içinden çıkan flex kablo yeterli oluyor montaj için, maliyet 15 USD daha azalıyor. Nedense adamlar 1000 serisi için ürettikleri flex kabloyu opsiyon olarak değil ekstradan satıyorlar 15 USD'a.

10  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Oyun Konsolları / Ynt: [Tamirat] Playstation 1 SCPH-1000 : Nisan 05, 2021, 13:28:29 ÖS
teşekkürler arkadaşlar, maksadım meraklı retroculara referans olabilecek içerik hazırlamak...

Bu arada ODE (Optical Drive Emulator) yani optik sürücü emülasyonu konusununa da değinmediğimi farkettim.

Playstation 1'e yönelik ODE çözümleri bir süredir piyasada mevcut. Bunların ilki psio idi. Sonra MODE piyasaya çıktı. Ama bunlar yabancı retro camialarında bile yüksek maliyetli çözümler olarak eleştirildiler.

Son çıkan xstation ise 99 USD fiyatıyla diğerlerine kıyasla daha makul bir çözüm gibi duruyor. Belli PS1 modelleri ile kısıtlı olması dışında (100x, 5xxx ve bazı 7xxx serisi) aslında modchip, optik sürücü değişimi/ayarı, uygun CD-R medya seçimi gibi  müzmin sıkıntılı konuları tamamen ortadan kaldıran bir çözüm.

Ha tabi 99 USD eskiden olsa meraklı retrocuya makul gibi gözükse de (kendi adıma konuşayım) şimdi ürünü sepete atınca insanın eli titriyor siparişi geçmeye

Mesela SCPH-100x serisi konsol için ekstra bağlantı aparatı da aldığınızda sepet 950 TL'ye geliyor. Kargo da eklenince rahat 1250 TL olur.

Bu fiyatı kendi retro bütçesi ve alım gücü çerçevesinde makul karşılayan olabilir, o konuyu tartışmıyorum. Böyle bir alternatifin de olduğundan bahsetmek istedim sadece

11  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Oyun Konsolları / Ynt: [Tamirat] Playstation 1 SCPH-1000 : Nisan 04, 2021, 17:54:20 ÖS
bir tavsiye de CD-R medya konusunda yapayım

Verbatim kullanın

Aynı iso'yu aynı yazılım (imgburn) ile bir memorex'e yazdım bir verbatim'e...

memorex'e yazdığım bazen açılıyor bazen açılmıyor. bazen oyunun ilk açılış ekranında modçip'in enjekte ettiği SCXX kodu yamuk yumuk çıkıyor vs...

verbatim ise şak diye açıyor
12  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Sakladığınız cihazlar uzun yıllar saklandığında ne olur? : Nisan 04, 2021, 15:29:04 ÖS
Logitech F710 gibi gamepadlerin arkaları kauçuk cinsinde bir maddedir.Aşağı yukarı 5 yıl sonrası erimeye başlar.Elinize yapışır, siyah leke gapar.


Bir de yapış yapış olan kaplamayı saf izopropil alkol ile silip çıkarabiliyorsunuz.


eski WD Live TV'nin kumandası o meretle kaplıydı aynen 1 saat IPA ile ovup çıkarttım...

Benim 15 yıllık citroen'in de kapı içi kaplamalar ve göğsü bu meretten kaplı... 1 lt IPA alıp girişsem mi diyorum Kahkaha

Kumandalar vs neyse de tüm araba yapış yapış olunca can sıkıcı oluyor
13  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: [Tamirat] Konami Simpsons : Nisan 04, 2021, 14:17:51 ÖS
Efsunlu thread, ben de göremiyorum fotograflari.

Artık fotoğraf sorunu kalmadığını düşünüyorum zira bastırdım parayı SSL sertifikası aldım fotoları host ettiğim hesabıma. HTTP => HTTPS otomatik yönlendirmesini de ayarladım ki eski http ile başlayan fotoğraf linkleri de https olsun diye...

Bu şekilde forum için browserınızda özel izin vermenize gerek kalmayabilir. Gerçi youtube videolarının embed edildiği linkler için o izni vermeniz yine gerekecektir sanırım.
14  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Oyun Konsolları / Ynt: [Tamirat] Playstation 1 SCPH-1000 : Nisan 04, 2021, 14:07:06 ÖS
Ha bir de unuttum bir başka önemli konuyu... Bu hayati bir uyarı buarada DİKKAT!

Bu eski model Playstation'lar bildiğiniz üzere harici bir DC adaptör yerine ana şebeke kablosu ile beslenirler. Yani PAL cihazlarda bu 220V bunun gibi NTSC cihazlarda da 110V dur.

Bu yazıda anlattığım tüm işlemler konsolun üst kapağı açıkken yapılıyor gördüğünüz üzere ve ölçü aldığımız noktaların hemen yakınında üzerinde 220V/110V olan dahili güç kaynağı kartı kabak gibi ortada...

110V öldürmez ama sizi sarsar ama 220V, çarpıldığınız duruma göre sizi öldürebilir. Bir kafa ayarı çekeceğiz diye anlamsız bir şekilde hayatınız sonlanmasın DİKKAT DİKKAT DİKKAT!

 
15  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Oyun Konsolları / Ynt: [Tamirat] Playstation 1 SCPH-1000 : Nisan 04, 2021, 14:01:26 ÖS
Hepinize selamlar, teşekkürler arkadaşlar...

Oğuzhancığım, sana ekstra teşekkürler


Bu arada, CD mekanizmasının dişlilerini önce bir kulak pamuğu kullanarak IPA (Izopropil alkol) ile temizleyip sonrasında da hem kafanın hareket ettiği yolları hem de dişlileri gres yağı ile yağlamayı unutmayın!

Bu önemli zira eski laser mekanizmalarındaki 20-25 sene önce fabrikada sürülmüş gres yağı artık kurumuş ve plastik dişliler arasında zorlanmaya ve sese sebep oluyor. Bu da CD okumalarını negatif etkileyen bir başka önemli faktör

Önemli not; WD40 veya akışkan yağlar kullanmayın. Bunlar hem kalıcı olmaz hem de dişliler arasında bir katman bırakmaz gres yağı gibi...

Sayfa: [1] 2 3 ... 320