Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 500 ve Edo Ram  (Okunma Sayısı 2996 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« : Mayıs 17, 2016, 15:24:37 ÖS »

Elime chip ram sorunlu Amiga 500 geçti. chip ram bölümüne soket takıp test ettim ve sorunu çözdüm lakin elimde takabileceğim 3 adet ram kaldığını gördüm. bazı sitelerde uyumlu bazı edo ram  chiplerin olduğunu görmüştüm. asıl sorun sokete nasıl monte edilecek? bozuk p-dıp 20 pin chipleri ortasını taşlayıp incelttim ve edo ramlerden söktüğüm (p-soj yapıdaki) ramleri üstüne lehimledim. tabi 2 farklı yapıdaki ramlerin pdf lerine bakıp aynı olduklarını teyit ettim. eski ramlerin ayaklarını kullanıp diğer ramleri üstüne lehimlemiş oldum. ram bulma sorunu yaşayanlar için çözüm olabilir. diğer yapıdaki ramler içinde böyle bir yöntem uygulanabilir tabiki mutlaka ramlerin uyumluluğunu kontrol edin. hazır amiga 500 e soket takmışken 4 adet daha aynısından yapıp amiga 500 ü direkt 1 mb chip ram de yaptım...


* 1.jpg (66.6 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1458 kez.)

* 2.jpg (71.76 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1396 kez.)

* 3.jpg (90.97 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1455 kez.)

* 4.jpg (83.69 KB, 640x480 - Görüntüleme: 1238 kez.)
Logged

Amiga Repair Service
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 618



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mayıs 17, 2016, 15:48:00 ÖS »

tebrikler, eline sağlık, eski ram yoksa procision sokette kullanılabilir 
Logged
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Mayıs 19, 2016, 15:30:32 ÖS »

procision soket de olabilir ama ram i üste lehimlemek zor olabilir..
Logged

Amiga Repair Service
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: