Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetNe , ne zaman çıktı , kim çıkardı ?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Ne , ne zaman çıktı , kim çıkardı ?  (Okunma Sayısı 2278 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« : Haziran 22, 2025, 09:43:15 ÖÖ »

Aklınıza gelen soyut-somut herşey olabilir

"Görüşürüz" kelimesi 1993 yılında çıktı .Orta 2 ye Okuldan eve arkadaşımla dönerken birdenbire arkadaşım görüşürüz dedi ve ayrıldı yanımdan. çok şaşırmıştım ve değişik geldiğinden zamanı kafama kazıdım . See you daha önce Türkçe'ye baska türlü çevriliyordu demek ki kim çıkardı bilmiyorum

Alttaki yazıyı görünce böyle bir konu açmak aklıma geldi


* Screenshot_2025-06-22-09-48-14-837_com.whatsapp-edit.jpg (104.51 KB, 1220x619 - Görüntüleme: 284 kez.)
« Son Düzenleme: Haziran 22, 2025, 09:49:15 ÖÖ Gönderen: onursapci » Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
hayat bir oyundur
Üye
***
Mesaj Sayısı: 76



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Haziran 24, 2025, 00:57:20 ÖÖ »

asıl üzücü olan 1993 yılına kadar kimsenin bir başkasına görüşürüz dememiş olması. o tarihte arkadaşını sorguya çekip ona bu kelimeyi kimin öğrettiğini sorsaydın keşke bu bana her şey çok güzel olacak filminden yıllar sonra bu sözü ilk defa otobüs kovalayan bir çocuğun icad ettiğini söyleyenler geldi. Kahkaha sonra çocuk tutuklaninca kahraman olmustu.

hugo da tolga abi ye saydıran çocuk ise canımız ciğerimiz zaten.o sözü ilk kim çıkardı herkes onu merak etmişti.

jack tramiel e de neden 1982 de commodore 64 ü çıkarttın biz sana ne yaptık abi diye soramayız tabi.hem de tam yaz tatili bitmiş okullar açılacak o zaman.bir çok çocuğun doktor olmak yerine elektronikçi olma nedeni.global kafa ayarı.


kim çıkardı deyince akla bu geliyor

https://m.youtube.com/watch?v=VxxsLl_oNuM&pp=ygUrw6fEsWttxLHFn3NhbSDDp8Sxa23EscWfxLFtZMSxciBrZW1hbCBzdW5hbA%3D%3D

tam 25 yıldır yok kendileri zaman geçiyor.

seksenler dizisinde aynen john waynen diyen bucalı çaycı malesef doğru demiyor bu kelime 2000 li yılların başında çıktı.ondan önce diyeni hatırlayan çıkmaz bilinmeyen bir yerde bir çocuk birilerine söylemişse de unutulup gitmiştir.aynen kelimesi bugün kullanıldığı kaçamak anlamıyla bir dizi karakterinin ağzında sakızdı sonra da millete bulaştı.eski anlamıyla daha farklıydı kaçamak değil sohbeti desteklemek için vardı size aynen katılıyorum mirim haydi sohbete devam edelim tarzı bir söyleniş şekli vardı ama bizim zeka küpü millet bu kelimeyi alıp tamam bu kadar konuşma yeter anlamında söyleyerek devrim gerçekleştirdi. konuşurken kısa kesmek isteyenlerin kurtarıcı kelimesidir tıpkı senin dediğin gibi aynı kelimeleri tekrarlatma bana şimdi nin kısaltılmışıdır.dilimize arapça ayn kelimesinden yapışmış olup aynı anlamda kullanılmaz aynı anlamında kullanılır son kelime dehşet birileri bunları kullanır şimdi patentini almak şart ilk ben çıkarmış olayım.aynı anlamda kullanılmaz ama aynı anlamında kullanılır şairane bir söz oldu.bu arada seksenler dizisinde bir dükkanda geri planda hep bir kutulu çin malı tetris görünür ancak bu cihazlar doksanların ortalarında üretildiler ve türkiyeye giriş yaptılar seksenli yıllarda satılmıyorlardı tıpkı aral ithalat mega drive lar gibi Karizmatik









* Screenshot_2025-06-24-01-02-20-648~2.jpg (86.97 KB, 720x943 - Görüntüleme: 274 kez.)

* Screenshot_2025-06-24-01-03-47-465~2.jpg (31.79 KB, 720x516 - Görüntüleme: 261 kez.)

* Screenshot_2025-06-24-02-08-47-821~2.jpg (28.81 KB, 720x995 - Görüntüleme: 251 kez.)

* Screenshot_2025-06-24-02-21-29-868~2.jpg (64.92 KB, 720x850 - Görüntüleme: 279 kez.)
« Son Düzenleme: Haziran 24, 2025, 02:35:38 ÖÖ Gönderen: hayat bir oyundur » Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Haziran 24, 2025, 14:16:32 ÖS »

Her şeyi Seyyar Tayyar Çıkardı.. Kahkaha
Logged

hayat bir oyundur
Üye
***
Mesaj Sayısı: 76



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Haziran 28, 2025, 00:07:21 ÖÖ »

ilk commodore 64 virüsü bhp


https://m.youtube.com/watch?v=2jNUQaG3wzA&pp=ygUOd2hhdCBiaHAgdmlydXM%3D
Logged
feuer
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 611



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Haziran 28, 2025, 00:33:01 ÖÖ »


Videoda çalan şarkı M & H Band - Pop Corn (ya da Popcorn).
Şarkı ilk olarak  Gershon Kingsley tarafından 1969 Music to Moog By albümünde yayınlanmıştır.
Hot Butter 1972 coverı dünya çapında hit olmuştur.
Logged
hayat bir oyundur
Üye
***
Mesaj Sayısı: 76



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Haziran 28, 2025, 01:40:49 ÖÖ »

https://m.youtube.com/watch?v=VSbq0KE6fVA&pp=ygUTZ3JlbWxpbnMgdGhlbWUgc29uZw%3D%3D


https://m.youtube.com/watch?v=uCmEVwdCdts&pp=ygUXZ3JlbWxpbnMgdGhlbWUgc29uZyBjNjQ%3D
« Son Düzenleme: Haziran 28, 2025, 01:55:48 ÖÖ Gönderen: hayat bir oyundur » Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: