Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeMikro Proje (Amiga Floppy Terminator)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Mikro Proje (Amiga Floppy Terminator)  (Okunma Sayısı 4581 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« : Eylül 22, 2017, 15:03:28 ÖS »

Gökçe'nin mehşur projesi, Amiga Floppy Terminator!

Evet, A600'ü topladım, artık furia ve CF çalışıyor, PCMCIA ile transfer yapabiliyorum, artık gotek ihtiyacım kalmadı. Ama amiga açılırken iki kere DF0: kontrolü yapıyor. Gotek vb. de bağlı olmadığı için, disket olmadığını algılaması 5sn kadar sürüyor. Yani her boot işleminde toplamda 10sn DF0: kontrolüne gidiyor.

Neyse lafı uzatmayalım, yapılması gereken Amiga ilgili floppy'yi select edince, nCHGN yani, drive içerisinde disket yok sinyali üretmek. Amiga ilgili floppy'yi select edince 10 numaralı nSEL hattını LOW'a düşürüyor. Bizde tam bu anda, nCHGN hattını LOW'a düşürmemiz gerekiyor.

Kısacası 2 nolu pin ile 10 nolu pin arasına bir 1N4148 diot eklememiz yeterli. Hatta eğer hiç bir floopy kullanılamaycaksa, doğrudan 1 ve 2 nolu pinler arasına bir jumper bile takılabilir. Bu durumda 1 nolu pin şase (LOW) olduğu için, ilgili floppy'nin select edilip edilmemesine bakmadan her durumda tüm floppyler için disket yok sinyali üretmiş oluyoruz.

Tabi gerektiğinde çıkarılabilir olması ve lehim atmamamız gerektiği için, tek sıra 5 pin dişi pin headera ihtiyacımız var. Ortadaki kullanmayacağımız 3 pini söküyoruz. Ve diodu lehimliyoruz.



Bu parçanın bir artısı da, floppy takılı değilken WB'de çıkan anlamsız floppy ikonunun ortadan kalkması oldu.
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
phoenix
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 1.692



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Eylül 22, 2017, 15:13:59 ÖS »

Harika zamanlama
Not:Önceki yazdıklarım, toplu taşımada telefon kullanmaya çalışmam yüzünden saçma sapan olmuş,kusura bakmayın
« Son Düzenleme: Eylül 22, 2017, 19:20:54 ÖS Gönderen: phoenix » Logged
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Eylül 22, 2017, 16:29:09 ÖS »

Güzel proje ama floppy'den vazgeçemem. Retro bari orada kalsın
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Eylül 22, 2017, 16:40:16 ÖS »

Abi paylaşım için çok teşekkürler mutlaka kullanan olacaktır harikasın. Ben floopsiz yapamam sanırım en azından şuan için öyle
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Eylül 22, 2017, 18:14:55 ÖS »

Dişi header tmm diot felan anlamam..
Senden ücreti karşılığı alırım

Veya 34 pin konnektör alayım üstüne diodu lehimleyim.
olsun bitsin
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Eylül 22, 2017, 20:44:46 ÖS »

34 pin alirim dersen sen bilirsin ama bence gerek yok. 5 pin tek sira yetiyor. Uygun bir zamanda ugrarsan lehimleriz diotlari...
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: