Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Disk Copy Fast 64  (Okunma Sayısı 283 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kamilz
Üye
**
Mesaj Sayısı: 34



Üyelik Bilgileri
« : Haziran 19, 2026, 22:08:49 ÖS »

Commodore 64 icin yepis yeni bir disket kopyalama (BACKUP) programi.

Ayni adli PC-DOS Disk Copy Fast (DCF) programindan esinlenilmistir.
Arayuz olarak, C64'deki Maverick isimli Kracker Jax'in "Fast Data Copier" uygulamasindan esinlenilmistir.

Hem okuma hem de yazmada gercek VERIFY islemi yaparak, bir hata ile karsilasildiginda (or.: bad sector) R/C/A (Retry, Continue, Abort) secenegi sunmaktadir. Bu ozellik Amiga'daki X-COPY programindan esinlenilmistir. C64'te benzeri, verification'i saglam bir tool gormedigim icin bu eksikligi gidermek istedim. C64'deki copy tool'lar hiz konusunda yarisiyorlar fakat saglamlik acisindan cok da iyi degiller.

Ben de bu projeye basladigimda "Spindle" algoritmasi ile basladim. Daha hizlisi yok saniyorum:
https://www.linusakesson.net/programming/gcr-decoding/index.php

Okuma testlerimde 1sn/track (21 sector) hiz gorunce heyecan yapmistim, daha hizlisini gormemistim cunki, fakat... bu algoritma 1541'in 2KB lik belleginin tamamina coktugu icin verification ve R/C/A icin yer kalmadi. Maalesef, standard 2bit fast protocol kullanmak zorunda kaldim. Kisacasi bu gibi sebeplerden proje iki kez sil bastan yeniden yazildi.
Isin icinde her bir track icin full verification da oldugundan diger copy tool'lara gore daha da yavas kaldi. 2 surucu kullanarak bir disketi kopyalamak 5 dakikadan biraz uzun suruyor.

1. Cift ve tek suruculu modlar destekleniyor.
2. REU varsa (en az 256KB) tek suruculu kopyalamada faydasini gorursunuz.
3. Program iki suruculu kopyalamada (8 > 9 veya 9 > 8 ) en verimli sekilde calisiyor.
4. Suruculerde jumper yoksa (aygit numarasi 8, 9 secimi icin) SOFTWIRE ozelligi, Maverick isimli tool'dan esinlenerek eklendi.
5. Ne faydasi olur emin degilim ama 40 track'a kadar copy desteklenmekte. Teslerimde emulatorlerin 35'ten sonraki track'larda takildigini gordum. Gercek surucu testinde takilma olmuyor.
6. INIT DRIVES ozelligi, suruculere "I" dos komutu gondermek icin. Bu ozellik bazen gerekebilir diye dusundum. Copy islemi icin gerekli degil.
7. CLEAN ozelligi temizleme disketi kullanacak arkadaslar icin. Once kafayi track #1'e goturuyor (aka head bump). Sonra track 40'a yani diger uca ve en sonunda track #18'e park ediyor. Tekrar tekrar kullanilabilir.

Hayirli olsun insallah.


* dcf64_main.png (4.29 KB, 384x272 - Görüntüleme: 54 kez.)

* dcf64_rca.png (5.01 KB, 384x272 - Görüntüleme: 40 kez.)
* DCF64.d64 (170.75 KB - Yükleme: 13 kez.)
« Son Düzenleme: Haziran 19, 2026, 22:14:48 ÖS Gönderen: kamilz » Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.014


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Haziran 19, 2026, 23:31:37 ÖS »

Teşekkürler. Elinize sağlık.
Logged
runal
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 675



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Haziran 20, 2026, 09:46:25 ÖÖ »

Eline sağlık, profesyonel bir program olmuş.
Logged
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Haziran 20, 2026, 10:59:10 ÖÖ »

Eline sağlık üstat. Yine konuşturmuşsun yeteneğini
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
kamilz
Üye
**
Mesaj Sayısı: 34



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Haziran 20, 2026, 16:55:11 ÖS »

Cok tesekkurler, ercanersoy, runal ve onursapci. Elimizden geldigi kadar iste
Logged
ekenciz
Üye
***
Mesaj Sayısı: 144


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Haziran 21, 2026, 21:59:35 ÖS »

Yıllar sonrea yep yeni bir Diskcopy. Teşekkürler ve elinize sağlık.
Logged
kamilz
Üye
**
Mesaj Sayısı: 34



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Haziran 21, 2026, 22:40:45 ÖS »

Sizler de sagol olun, gule gule kullanin.
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Haziran 22, 2026, 08:05:35 ÖÖ »

Elinize, aklınıza sağlık.
Pi1541 ve sd2iec ile de çalışıyor mu?
Logged

kamilz
Üye
**
Mesaj Sayısı: 34



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Haziran 22, 2026, 20:17:24 ÖS »

Pi1541 ile calismasi lazim, cunki "cycle exact" diye biliyorum. SD2IEC'ten emin degilim, 1541'i full, "cycle exact" emule etmesi gerekir.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: