Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımAmiga Bob object testi videosu
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga Bob object testi videosu  (Okunma Sayısı 8469 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.273



Üyelik Bilgileri
« : Ekim 04, 2013, 23:49:59 ÖS »

Amiga'nın blitter hardware kullanarak ekran 14 adet top basarak sinus ve dairesel hareket yapmasını lattice c  yazarak test ettim.videosunu sizle paylaşıyorum.

<a href="http://www.youtube.com/v/cc064fjPrYo&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/cc064fjPrYo&rel=0</a>
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
malcomic-xd
Üye
***
Mesaj Sayısı: 173



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ekim 05, 2013, 03:06:45 ÖÖ »

ellerinize sağlık blackturk eminim şurada bir sanat var ama daha ayrıntılı açıklarsanız yazılımcılıkla arası pek olmayanlarda anlayacaktır mesela merak ettiğim neden 14 adet top ve blitter sanırım donanımın yaptığı grafik hareketleri demek oluyor yanlışsam düzeltin lütfen birazdaha açıklayabilirmisiniz tekrardan ellerinize sağlık böyle bişeyi bizimle paylaştığınız içinde ayriyeten teşekkürler
Logged

-C64,C64C,Atari2600jr,SinclairZxSpectrum48k,SinclairZxSpectrum+,AmstradCPC,Amiga500,NES,SegaMasterI,SegaMasterII,HPJornada,GameBoySerisi,DSFat,CasioFX-730p,CasioFX-790p,QuickShot Serileri
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ekim 05, 2013, 09:00:26 ÖÖ »

Sorular amatör olarak şöyle sorulmalıydı:

Blitter ne demek?
14 top sayısının bir özelliği var mı ?
Lattice C bir yazılım dili mi ?
Neyi test ettiniz? Topların sinüs eğrisini çizememesinden mi korktunuz ?
Bu donanımı zorlayan bir işlem de, Amiganın sınırlarını mı zorladınız?
Bir oyunda 10 larca sprite ekranda dolaşıyor da , topların ekranda haraket etmesi neden bu kadar ilginç bir test oluyor?
Bob test ne demek ?

Amatör çömez soruları böyle sorulur
Blackturk test yaptığına pişman edilir
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.273



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ekim 05, 2013, 11:58:06 ÖÖ »

    Oyunlarda gördüğümüz arka plandan bağımsız hareket edebilen görüntü bloklarına sprite olarak adlandırılır.örnek olarak workbench'deki mouse pointer ekranda hareket ettirdiğinizde arka plandaki pencere ve screen'e ok gibi duran mouse pointer çizilmez.

   Bu görüntü bloklarını oluşturmak için görüntüyü oluşturan donanım kısmında sprite ilgili alanlara bilgi yazılır.Sprite ait özellikler donanım seviyesinde belirlenmiştir.Mesala maksiumum oluşturabilcek sprite sayısı amiga donanımda   8 dir.genişlik 16 pixelden fazla olamaz yükseklik sınırsızdır.renkler sayısı ise 4 tür fazla renk kullanamaz ve sprite'lar renkleri ortak kullanırlar(bence saçma neden böyle birşey yapılır ki ? adamlar yapmış )

  Neyse çeşitli yazılım teknikleri kullanarak bu maksiumum 8 sayısından fazla sprite kullanılabilir. 255 veya daha fazla olabilir.Fakat bununda sakıncaları var.Bu sefer aynı satırda 8 adetten fazla sprite göstermeye çalışırsan sprite'lar silik olarak veya hiç gözükmeyecektir.Başka tekniklerde Mevcut.

  Sprite'ları 4 renk'ten fazla göstermek içinde yazılmsal bazı teknikler var. Mesala  sprite bulunduğu x,y kordinatına gelince sprite ait renk bilgisini her raster satırında değiştirerek istersen  256 renkli bile elde edersin.Tabi bununda sakıncaları var.Bir diğer teknik ise 2 adet sprite üst üste getirmek(aynı kordinatlarda olması gibi..) 4 renk + 4 renk 8 renkli elde edersin.bu seferde sprite adeti azaltmış olacaksın.

  Bu kadar kısıtlama olmasına rağmen amiga oyunları yapan yada demo kodu yazan kişiler iyi bir yazılım mühendiliği yaparak.Bu özellikleri daha verimli ve üst seviyede kullanırlar.

   Ya arkadaş o zaman "silk worm" gibi bir oyunu Amiga'ya nasıl yaptılar diyeceksiniz.Bu oyunu yapan firmada "sales curve" yapmıştır.swiv ,saint dragon ,ninja wariros.. gibi oyunlarda aynı firmanın.Neyse silk worm oyunun kodu  ronald pieket weeserik adlı kişi tarafından yazılmış olup ekranda gözüken tüm bomblar ucaklar çeşitli araçlar sprite multiplex tekniğini çok iyi kullanarak yazılmış bir oyun'dur.fakat diğer firmaların oyunları için bu böyle başarılı uyarlama yapması beklenemez.

 Arcade , megadrive veya super nintendo gibi makina'larda doğrudan hardware sprite sayısı çok yüksektir.Mesala yanlış hatırlamıyorsam(mega drive ekranda mkisiumum 80 tane sprite gösteriyor.bir tarama satırında maksimum ekranda 20 sprite bulunuyordu.).Sprite sayısının fazla olması bu makinalarda oyun yapmak dahada kolaylaştırır.

 Amiga içersinde bulunan ana işlemci 680xx serisi dışında.yardımcı işlemci olarak fat agnus (8371,8372,8375) bulunur.Bunlar asenkron modda çalışırlar.yardımcı işlemci ana işlemciden bağımısız işlemler yapar.Yardımcı işlemci içersinde bulunan  blitter adlandırılan bir birim vardır.Bu birim işi bellekte belirtilen kaynak addresten hedef adrese hızlı bir şekilde veri taşımaktır.Sadece taşı işlemini yanında mantıksal işlemlerde yapar .Örneğin kaynak aderes'le hedef adres veriler arasında ve , veya , özel veya kullanarak maskeleme işlemleri yapar.Bu ne iş yara derseniz bellekte bulunan bir resim bilgisini ekran belleğine taşıyarak orada gözükmesini sağlarsınız.Demolarda gördüğümüz büyük blok halindeki yazı olabilir.Animasyon karakteri olabilir.Blitter blok halindeki verilerde herhangi bir en ve yükselik kısıtlaması yoktur.renk sayınısını kullandığınız bit plane ile belirlersiniz.Sadece kısıtlı bir hafızanız varsa 512kb gibi biraz sizi kasar.Blitter blok'larını bob olarak adlandırılır.Boblar dezavantajları ise sprite'lara göre yavaş hareket etmeleriir.

      14 tane  top sayısı açılan workbench window ekranına orantılı olarak sığması içine ve sprite 8 adet sınırlaması olamaması ve aynı satırda birden fazla bob bulunduğu için yaptım.

      Lattice c  amiga  için tipik bir ansi c derleyicisidir.Amiga dos ve workbench için yazılım geliştirebilirsiniz.

     Demolarda , oyunlarda sıkca görüğümüz bir hareket ettirme şekli olan sinusodial hareketini ve dairesel hareketi yaptırdım.Sap gibi durmasındansa hareket etmesi bence iyidir.

     Henüz o sınırlara ulaşmadık.Bir sınır var mı ? ben göremiyorum durmadan yeni demolar çıkıyor.

     Bu Bob test programı  pat ! diye yapılmıyor.Amiga sistemini bilmek gerekir.C diline hakim olmanız ve neyi nasıl yapacağınızı iyi düşünmeniz gerekir.

    Bu bir Amiga için başlangıç adımım örneğidir.Ben pc'de turbo c kullanarak kendi blitter işlemini taklit eden yazılmla aynı işlemleri yapıyorum.


     









 

Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ekim 05, 2013, 21:53:45 ÖS »

Uff, ağır konu bu. Beni çok aşar.
Açıklamalar için teşekkürler.

Tüm detayları bilmek ve mantığına göre program yazmak bazen gözümde çok zor gibi duruyor.

Sonra 7DX te bakıyorum , arkadaşlar 3-5 satırlık program ile acayip şeyler ortaya koyuyorlar.

Detay bilmesem de, emeğine sağlık arkadaşım.
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
malcomic-xd
Üye
***
Mesaj Sayısı: 173



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Ekim 06, 2013, 00:47:46 ÖÖ »

Peki iyi programcı nedir ? ben 18 yaşında bu işleri seven fakat zor olduğu için gözü korkan bir ergenim lütfen yardımcı ol blackturk 5n 1k  cevabını arıyorum iyi programcı ne? ne zaman? nerede? nasıl? neden? kim? lütfen size zahmet şu sorularımıda bir yanıtlayın elleriniz dert görmesin yazdığınız kodunuz bug görmesin   lütfen bi yardımcı olun
Logged

-C64,C64C,Atari2600jr,SinclairZxSpectrum48k,SinclairZxSpectrum+,AmstradCPC,Amiga500,NES,SegaMasterI,SegaMasterII,HPJornada,GameBoySerisi,DSFat,CasioFX-730p,CasioFX-790p,QuickShot Serileri
xeon83
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Ekim 06, 2013, 13:14:50 ÖS »

Uff, ağır konu bu. Beni çok aşar.
Açıklamalar için teşekkürler.

Tüm detayları bilmek ve mantığına göre program yazmak bazen gözümde çok zor gibi duruyor.

Sonra 7DX te bakıyorum , arkadaşlar 3-5 satırlık program ile acayip şeyler ortaya koyuyorlar.

Detay bilmesem de, emeğine sağlık arkadaşım.


C de 3-5 satırla anca hello world olur abi
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.273



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2013, 17:27:16 ÖS »

    Amiga bilgisayarlarında c dili yapacağınız işe göre hazır kütüphaneler mevcuttur.Hazır kütüphanlerin yanında kendi kütüphanler yazabilrisiniz.Amiga bilgisayarda standart library yanında 3. parti firmalarının library'lerinden yararlanabilirsiniz. amiga os dev cd temin ederseniz daha çok faydalı olur.İçerik olarak tutorial ve örnek kaynak kodları bulunur.

   Eski bilgisayarlar için yazılım geliştirme ortamı ve araçları çok gelişmiş değildir.Bunun  yanında iyi bir yazılım için donanımı çok iyi bilmek şarttır.Çünkü direct x gibi motor bulunmamaktadır. örneğin  bir küp çizdirmek istesek 3 ile 5 satırda bu iş yapılmaz.(yapılır da yapılmaz) yani hazır library oluşturup içinden ilgili fonksiyonları kullanırsak olur.Bu tür library'le kullandığınızda  performansa bakmak gerekir.Assembly dilini kullanarak yazılacak olan fast rutinler iş görür.

  Yazmakla , anlatmakla  ,öğrenmek üzerine eski bir atasözü  " Söylersen unuturum , yazarsam hatırlarım. Yaparsam unutmam " . Bence iyi bilgi edinilmiş tecrübedir. malcomic-xd

 




Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: