Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetKonu Dışı : Katlanır Bisiklet
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Konu Dışı : Katlanır Bisiklet  (Okunma Sayısı 19195 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.513



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Mayıs 22, 2015, 21:05:00 ÖS »

bende 2 tane katlanabilir bisiklet var biri dahon diğeri salcano

dahon zaten bu işin mucitlerinden ve acaip kaliteli bisiklet, ayrıca decathlona bakmanı tavsiye ederim bitween çok guzel katlanabilir bisikletler var, ama bunları rampa çıkarken kullanman çok zor
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #16 : Mayıs 22, 2015, 21:08:28 ÖS »

Şu disksiz, papuc jant tipi fren sistemi bence hiç iyi bir fren sistemi değil, uzun vadede jantın incelmesine yol açıyor, inceldiği zaman jantı değiştirmezseniz nerede kırılacağı belli olmaz, tehlikeli.
Logged
barone
Üye
***
Mesaj Sayısı: 122



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Mayıs 22, 2015, 22:10:35 ÖS »

Retro forumunda "katlanır bisiklet" konusu açmanın kaçınılmaz sonucu olan "Pinokyo" önerisini ilk cevapta görmenin verdiği rahatlıkla sözlerime başlayayım.

@eiji: yokuş çıkılmayacak bisiklet neredeyse kullanılmayacak büyük ihtimalle sahilde vs. 3-5 km kullanılsa iyidir... Katlanır istememin sebebi aracın bagajına atıp rahatça taşımak.

@wolfiem: Bahsi geçen bisikletlerden Bfoldlar fena değil. Özellikle vites sistemini (320) beğenip tavsiye ediyorlar. Ama ağır bir bisiklet Hi-Ten çelik, aluminyum alaşım kadar dayanıklı ve hafif değil sanırım... Tilt'ler çok iyi diyorlar. Ama onlarıda geçenlerde arızan dolayı geri çağırdıkları söylendi...

Bisiklet sporuna gönül vermiş olanlar için bisiklet seçimindeki ilk ve belki en önemli kriterlerden bir tanesi bisikletin hafifliğidir. Bu temel kurala itiraz edecek değilim. Ancak ben "yeni başlayanlar" için durumu farklı görüyorum. Bir kere, tam boy bisikletlerde hafiflik unsuru, harcanan performansı hıza yansıtabilmek açısından önemli. Böyle bir niyet yoksa, hele hele birincil veya ikincil amaçlardan birisi "kalori yakmak" ise, bir parça daha ağır bisikleti tercih etmekte hiçbir sakınca yok. (Ağır olan daha fazla kalori yaktıracaktır.) Tabi buradan yaz geldi mi sıradan marketlerin "ne bulduysam satarım" reyonlarında yerini alan, ne idüğü belirsiz kütük gibi bisikletleri önerdiğim sonucu çıkmasın.

Katlanır bisiklet özelinde zaten ağırlıktan önce, arkadaşların da bahsettiği ergonomik problemler var. Onlarda hafiflik meselesi; bisiklet kullanımına hem mediniyet hem de coğrafya açısından yatkın ülkelerde gördüğümüz, "bisikletimi katlarım, metroya binerim, metrodan inip otobüs durağına kadar pedal çevirip geri katlarım" türünden kullanım için önem kazanıyor. Okuduğum kadarıyla böyle bir planlama yok. Bagaja koyup kaldırırken katlanacağınız, toplamda 2 kiloyu bulmayan ağırlık farkı, gerçekten önemli mi?

Kısacası ben, fiyat/performans açısından şiddetle Bfold öneriyorum. "Almışken şunu alayım. Ona o parayı vermişken bak şu da var" düşüncelerinin sonu yok. Zaten sen veya eşin bu spora gönül verir ve sıradan bir binişinizde en az 4-5 saat bisiklet üzerinde kalmaya başlarsanız, alacağınız hiçbir katlanır bisiklet sizi kesmeyecek. Tam boy şehir veya dağ bisikletine yöneleceksiniz. O zaman birlikte en hafif ve en canlısını seçmeye yoğunlaşırız.
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Mayıs 22, 2015, 23:44:55 ÖS »

@ozkano : salcanoya bir A1200, Dahon'a 2 A1200 vereyim (retroya bağlamak için ne kadar zorlasam da olmıycak ). Ozkano Salcano EasyLux mü? İzmir mi? nasıl?

@barone : doğru söylüyorsun...Aslında Mosso Marine 20 modelini gördüm ve bana bayağ sağlam göründü. Bugün alacaktım hatta CommodoreFan yapma dedi Bfold düne kadar Decathlonda yoktu. Dün stoklara girdi haberi geldi. Gidip bir bakayım...
Logged

eiji
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 598


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Mayıs 22, 2015, 23:52:45 ÖS »

Gökhan abi sen bisiklete gönül ver, retroları da sevabına dağıt bize (:
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Mayıs 23, 2015, 00:05:05 ÖÖ »

Bisiklet için yaşımız geçti bizim Artık emekliye ayrılıp, konsollarla, eski bilgisayarlarla oynıyacağım... Vurucam kırbacı PC Engine'e Famicom'a
Logged

ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.513



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Mayıs 23, 2015, 12:43:21 ÖS »

banada ilk başta katlanabilir mantıklı gelmişti, ama direk dağ bisikleti alıp arabanın arkasına bağla
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Mayıs 23, 2015, 13:47:13 ÖS »

Şehirde kullanılacaksa dağ bisikletinin pek mantığı yok. Ben daha havalı göründüğü için çocukların ısrarlarına dayanamayıp bu tarz bisiklet almıştım ama kullanım yorucu oluyor.
Logged
CommodoreFan ®
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 810



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Mayıs 23, 2015, 22:39:20 ÖS »

Alıntı
Sağolsun commodorefan'ın 2 haftadır kafasını şişirdim...Bana çok yardımcı oldu, yol gösterdi, eğitti...

O senin mütevaziliğin LW3D, bildiğim kadarını aktardım sadece

Alıntı
700TL civarında, mosso Marine 20 adlı bir marka var. Ama commodoreFan Ümit bisikletin ürünlerinden uzak dur diyor (Mosso Tavyanlı bir üretici, ümit distribütörü ama çok emin olamadık).

Şimdi bu kritik konu işte. Hatta alışverişin bu kadar gecikmesi de katlanır bisiklet alma kararından dolayı Çünkü biraz kafanı karıştırdım ama bunların kökeninde de tuhaf tecrübelerim ve araştırmalarım var. Konu katlanır bisiklet üretmeye gelince Bianchi, Carraro gibi yıllardır bisiklet üreten firmaları bile ikinci plana almak gerekiyor çünkü denge merkezleri, eklem yerlerindeki menteşe mekanizmasının türleri, kadronun ağırlığı ve hatta alaşımı hatta lastiklerin yumuşaklığı ve izin verdikleri basıncı bile hesaba katmak gerekiyor. Mesela;

Alıntı
Katlanır bisikletlerle ilgili gözlemlediğim bir diğer sorun ise tekerleklerinin küçük olmasından dolayı denge problemi olması sanırım. Test sürüşünde bayağı bir yalpaladım ( ya 1.93 boya uygun değiller veya uzun zamandır bisiklet kullanmadığım için ben paslanmışım ) Ama tek başıma kullanmayacağım için hatunu da düşünerek mecburen böyle bir şey alacağız.


Arkadaşın yalpalamasının sebebi muhtemelen bisikletin katlanır olması. Eğer 24" veya 26" sıradan bir bisiklete binse pedallayıp giderdi. İşte ağırlık merkezi ve tekerleklerin ufak olmasından dolayı denge kurmanın zorluğu tamamen üreticiye bağlı. Bu yüzden şekilleri şemalleri ne kadar düzgün olursa olsun köklü firmalara ait modellerde bile bir durup düşünmek gerekiyor. Çünkü dediğim gibi katlanır bisiklet üretmek bir "sanat". Mesela şimdiye kadar Dahon vybe (aynı zamanda benim bisikletim), Dahon eco c6, Tern birkaç modeli, Brompton, Btwin, Bianchi folding, Salcano easy lux, carraro flexi ve adını hatırlayamadığım başka markaların katlanırlarını test amaçlı kullandım ama üzerlerinde hem denge hem konfor açısından en rahat hissettiklerim Dahon ve Tern oldu. Ha katlandığında tuttuğu yer açısından gönül ister ki Brompton olsun ona binelim ama hem bizde satışı yok hem de getirseler bile gereksiz pahalı olur.

Bir de ağırlık konusu var ki çok kritik. Bisikletin ağırlığı değil, sürücünün ağırlığı. Katlanırların zaman içinde üstündeki ağırlıktan dolayı menteşe yerlerinde gevşeme yapması, aşınması sık sık görülen şeyler. Bunların sonucunda caddenin ortasında eklem yerlerinden ayrılıp asfaltı öptürdükleri sürücüler de var. Kazalar her bisiklette ve en olmadık yerlerde gelebilir ama en tehlikeli ve dikkat edilmesi gereken kriter bu yazdığım detay olduğu için eğer ağır bir yetişkin binecekse mutlaka ve mutlaka kesenin ağzını açmak lazım.


Şehirde kullanmak için ideal aletler. Ama hergün kilometrelerce binmek için ideal değiller çünkü hem lastikler ufak olduğundan dolayı normal bisikletler gibi stabil şekilde hızlı gitmek zor hem de yolun tüm engebelerini, çukurlarını hissettiriyor. Ama yorulduğun an ilk gördüğün otobüs veya metroya atlayıp eve gitmek gibisi yok Bu arada sağlam markalar, yeni model katlanırlarda geçmiş yıllardaki şikayetlerden dolayı aynakol çapını büyük tuttukları için yokuş çıkmak kolaylaştı, hatta çoğu 26" bisikletten daha rahat çıkılıyor.

Özetle; lw3d çok uzun yollar yapmayacağı ve amacının bagaja iki bisikleti de aynı anda atabilmek olduğu için bence köklü firmaların herhangi bir katlanırını alabilir çünkü sürücü hafifse dediğim gibi sıradan bir bisiklet gibi yıllar boyu kullanılabilen aletler. Bir de mümkün olduğunca hi-ten kadrodan uzak durmak lazım.
Logged

Bir garip COMMODORE fanatiği...
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : Mayıs 23, 2015, 23:17:15 ÖS »

@CommodoreFan

Şu teker için ne düşünüyorsun? Denemeye değer mi?

www.geoo.com
Logged
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #25 : Mayıs 24, 2015, 02:07:13 ÖÖ »

cirlop gibi temiz yolar için tasarlanmış o teker, bizim ülkeye gitmez, bi sigara izmariti araya kaçsa kazık fren yaparsın. bi de aslında teker çapı normal teker büyüklüğünde olsada asıl teker alttaki küçük iç teker, büyük teker hikayeden duruyor. işin içine girmiş sayabildiğim 6 noktadaki sürtünme çok gereklimi bilemiyorum, normal bi tekeri yere deymezken  elinle bir kere döndürsen 2-3 dakika döner, bu tarzdaki bi teker 10 saniyede durur.
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2015, 02:20:06 ÖÖ Gönderen: hakanzade » Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Mayıs 24, 2015, 19:54:17 ÖS »

Bugün saat 14:00 'da dolapdere (istanbul) bit pazarına gittim. Dahon bit pazarına düşmüş


* dahon.jpg (107.26 KB, 1200x800 - Görüntüleme: 1407 kez.)
Logged

commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.353



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #27 : Mayıs 24, 2015, 21:51:40 ÖS »

Abi kontra pedallı bir bmx işinizi görür aslında, ön teker göbeğini istediğin zaman sökeceğin aparatta takılıyor bağaja sığar
Logged

CommodoreFan ®
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 810



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Mayıs 25, 2015, 10:37:27 ÖÖ »

@CommodoreFan

Şu teker için ne düşünüyorsun? Denemeye değer mi?

www.geoo.com


Bunu görmüştüm, enteresan her bisiklet mekanizması bence denemeye değer ama  henüz piyasada yer etmemiş böyle bir teknolojiyi güzide ülkemizde "düşünmek" bile fantastik olur 

Tuhaf tasarımlı bisikletler içinde en faydalı ve almaya değer bulduğum aynı zamanda deneme sürüşü yaptığım alet şudur;



Tabi demin yazdığım gibi "düşünmek" bile fantastik (10.000 tl gibi fiyatları görünce) 
Logged

Bir garip COMMODORE fanatiği...
AmonR
Üye
****
Mesaj Sayısı: 481



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Mayıs 25, 2015, 11:01:45 ÖÖ »

Madem retro forumuz ve konu katlanır bisiklet mevzusuna geldi, Sir Clive Sinclair'in dizayn etmiş olduğu A-Bike'ı anmadan olmaz.
http://www.a-bike.co.uk/
Logged

Sinclair: ZX Spectrum +2
Sega: Saturn, Dreamcast
Microsoft: XBOX
Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2
Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii
Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: