Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeXU1541Mini - 1541'inizi USB'den Bilgisayara Bağlayın
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: XU1541Mini - 1541'inizi USB'den Bilgisayara Bağlayın  (Okunma Sayısı 32403 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #60 : Temmuz 15, 2015, 01:51:27 ÖÖ »

Standart iec protokolunda sadece serial port kullanıldığı için paralel portu dahil etmek için tahminen 1541'e kod atılıp çalıştırılması gerekli.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #61 : Temmuz 15, 2015, 02:18:06 ÖÖ »

1541'in arkasına paralel port takılmasının bir de şöyle bir avantajı var: c64'ü user port'dan paralel kabloyla 1541'in paralel port'una bağlayınca, 15 seconds copy, datel super copy gibi programlarla paralel kablo üzerinden çok hızlı olarak disk backup yapılabiliyor. Tabi bu sadece özel programlarla olan bir şey. c64'ü normal çalıştırırken (directory alırken, single file ya da multiload oyun yüklerken vs) paralel kablonun kullanılabilmesi için dolphin dos,  speed dos gibi bir parallel speeder takmak gerekiyor. Bunlar, c64'e yeni bir kernal, 1541'e yeni bir addon karttan oluşuyor. Ben dolphin dos kullanıyorum, Action Replay veya Final Cartridge vs kartuşların disk turbolarına hiç ihtiyacom olmuyor =)
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.242


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #62 : Temmuz 15, 2015, 11:04:28 ÖÖ »

@Metallic: SMD macerasında XUM1541 yerine XU1541 seçmemin sebebi ATmega32u2 oldukça pahalı bir mikrodenetleyici olduğundan koşmayı öğrenmeden uçmaya çalışmamaktı. Nispeten daha ucuz olan ATmega8A-AU'lardan ve 12MHz SMD kristallerden 30'ar adet aldım ve geldi bile. Bayram tatilinde nöbet iteledikleri için tasarıma başlarım muhtemelen. Kahkaha

Paralel port konusuna gelince çoğu kişi sürücüsüne modifikasyon yapmayıp PCB'yi kutulamak isteyeceğinden standart değil de opsiyonel olarak header biçiminde PCB'nin bir kenarına koyulabilir, ortak GND hattı dahil 8 değil 9 pin olması lazım.
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2015, 11:06:40 ÖÖ Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #63 : Temmuz 15, 2015, 13:47:42 ÖS »

Nispeten daha ucuz olan ATmega8A-AU'lardan ve 12MHz SMD kristallerden 30'ar adet aldım ve geldi bile.
Oo önceden de adetli olarak ATmega8A-AU aldım demişsin farketmemişim, xu1541 yapsan daha iyi olur tabi.

Paralel port konusuna gelince çoğu kişi sürücüsüne modifikasyon yapmayıp PCB'yi kutulamak isteyeceğinden standart değil de opsiyonel olarak header biçiminde PCB'nin bir kenarına koyulabilir, ortak GND hattı dahil 8 değil 9 pin olması lazım.
gnd, serial portta var zaten. 8 pin header yeterli olur =)
Logged
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.122



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #64 : Temmuz 15, 2015, 16:21:25 ÖS »

Hazır eliniz değmişken, Spectrum içinde tapuino benzeri bir proje yapsanız tadından yenmez Kahkaha
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.242


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #65 : Temmuz 15, 2015, 16:24:54 ÖS »

Devre şeması olan, yazılımı açık kaynak olmasa bile firmware olarak indirilebilen bir proje denk gelirse haber ver sıraya alalım onu da.

Şimdilik sıfırdan tasarım yapamıyoruz maalesef , sadece seri katili taklit eden copy cat'ler gibiyiz. Kahkaha
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #66 : Temmuz 16, 2015, 00:32:23 ÖÖ »

gnd, serial portta var zaten. 8 pin header yeterli olur =)

i_r_on, pcb'nin üzerinde 8'li pin header olacak. Onlardan 8'li kablo 1541'e gidecek. 1541'lerin üzerinde paralel port yok, kablolar ya 1541'deki 6522'e direk lehimlerniyor, ya da 1541'in arkasında bir konnektör takılıyor. Benim 1541'nin arkasına db15 dişi konnektör takmıştım, bakınca gayet güzel duruyor. Gerçi şimdi düşündüm de db9 konnektör de olur, neden onu kullanmadım pek hatırlayamadım =)

Paralel port için neden db9 kullanmadığımı şimdi hatırladım =) Aklımda sadece 8'li data bus kalmış, ama yanında 2 adet handshaking/kontrol sinyali var, toplam 10 ediyor. İşin ilginci xu1541'i yapan arkadaş da bu sinyalleri unutmuş, paralel port'a sadece data bus'ı bağlamış:


SV1 konnektörüne Atmega8 üzerinden PC2 ve FLAG2 sinyalleri de gelmeliydi ama ortada yoklar. Bu sinyallerin paralel kablo üzerinden 1541'deki via#1'in cb1, ca2 pinlerine ulaşması gerekli, yoksa paralel kablonun çalışacağını sanmıyorum. Simon, paralel port için tasarıma 10'lu pin header sığdırmak için uğraşmana gerek kalmadı yani =)
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.860



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #67 : Temmuz 16, 2015, 01:23:28 ÖÖ »

@Metallic : Seri interface üstünden zaten gönderiyor olmasın bunları? PC2 IEC_CLOCK'a bağlanmış hali hazırda. FLAG2'yi şemada göremedim.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #68 : Temmuz 16, 2015, 01:42:24 ÖÖ »

Yok senin söylediğin PC2, Atmega8'deki port_c bit_2. Paralel kablo için Atmega8'in c64 user port'daki pc2 ve flag2 sinyallerini de üretmesi gerekiyor. Paralel kablo için en güzel açıklama şunlarda:
http://sta.c64.org/cbmpar.html
http://sta.c64.org/cbmpar41c.html
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #69 : Temmuz 16, 2015, 02:04:59 ÖÖ »

Neden c64 user port'daki pc2 ve flag2 sinyallerini işe karıştırdık, çünkü xu1541 burada aynı c64 gibi iec master olarak çalışıyor, 1541 de iec slave oluyor. Ayrıca Zoom Floppy'nin şemasına bakılacak olursa ordaki paralel port'da pc2 ve flag2 sinyalleri unutulmamış =)
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.860



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #70 : Temmuz 16, 2015, 02:44:25 ÖÖ »

Anladım, Master seri tarafı bir kenara bırakıp komple paralele dönüyor. Verimli bir şekilde iki yönlü transfer yapabilmek için de kontrol sinyallerine ihtiyaç var.

Biraz da mevcut interface'i baz alarak yaptıkları için böyle olmuş sanırım.

Aslında XU1541 için parallel interface delicesine disket arşivi yoksa yahut elde nibble copy gerektiren disket yoksa çok da elzem değil. 1541'i modlamaktansa eldeki disketleri yedeklemek için default serial interface yeterli olabilir. 1541 de öyle ucuz bir alet değil sonuçta
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.242


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #71 : Temmuz 16, 2015, 04:31:43 ÖÖ »

O zaman XU1541Mini için paralel bağlantıya gerek yok, bu basit model olsun. XUM1541Mini aşamasına gelirsek ona header koyarız paralel bağlantı için.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #72 : Temmuz 16, 2015, 16:46:21 ÖS »

Aslında XU1541 için parallel interface delicesine disket arşivi yoksa yahut elde nibble copy gerektiren disket yoksa çok da elzem değil. 1541'i modlamaktansa eldeki disketleri yedeklemek için default serial interface yeterli olabilir. 1541 de öyle ucuz bir alet değil sonuçta
Haklısın. Paralel port opsiyonel olacaktı zaten, özellikle cihazı 1541'de dahili olarak kullanmak isteyenler için.

XUM1541Mini aşamasına gelirsek ona header koyarız paralel bağlantı için.
Ben daha açılmamış olan preorder listesinde birinci sıradayım =)
Logged
barone
Üye
***
Mesaj Sayısı: 123



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #73 : Temmuz 16, 2015, 20:51:22 ÖS »

Hazır eliniz değmişken, Spectrum içinde tapuino benzeri bir proje yapsanız tadından yenmez Kahkaha
Spectrum konusunda kör cahil sayılırım, o yüzden kusuruma bakmayın. Spectrum'da da Commodore 64'te olduğu gibi ara yüklemeli, yükleme sırasında motoru durdurup herhangi bir tuşa basmayı gerektiren oyunlar var mı?
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 905



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #74 : Temmuz 16, 2015, 21:12:19 ÖS »

barone, Spectrum'larda c64'deki gibi bir teyp motor kontrolu yok. O nedenle ara yüklemeli bir oyunda örneğin birinci bölüm yüklendikten sonra oyunda stop the tape denmesi gerekli. İkinci bölümü yüklemek için de press play demesi gerekiyor =) joker'in dediği Tapuino benzeri esasında iki proje var zaten: divide ve divmmc. Kaset oyunlarının tap/tzx dosyalarını cf/sd karta atarak yükleyebiliyorsun. Yalnız bunlar Spectrum'un teyp rutinlerine trap kullanarak datayı direk olarak kaset imajlarından okudukları için oyun zınk diye çok hızlı yükleniyor. Joker'in beklediği gerçek zamanlı kaset yüklemesinin yerini pek tutmuyor yani =)
Logged
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: