Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeElektronik Proje fikirleri
Sayfa: [1] 2 3 ... 6   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Elektronik Proje fikirleri  (Okunma Sayısı 32222 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.844



Üyelik Bilgileri WWW
« : Haziran 20, 2015, 22:56:37 ÖS »

Bazen bir proje ile uğraşırken insanın aklına başka proje fikirleri de geliyor ancak lap diye dalamıyorsunuz. Ya da projeyi fikir olarak düşünüyorsunuz ancak sizin becerilerinizden daha fazlasını isteyebiliyor proje.

Bu tip proje fikirlerini buradan paylaşabiliriz. Evet olsa güzel olur, benim için de yapacak bir şey çıktı diyen biri olursa da alır götürür projeyi.

Yapılmışı var durumu da olabilir, ucuza sahip olunabilecek bir şey ise yapmak yerine edinmek durumları da olabilir.

İlk proje fikrini ben vereyim. Yavuz'dan psone'ı alınca yaşın da getirdiği rahatlık arayışından aklıma geldi doğrudan.

1. Kablosuz Ps1 controller projesi
Ps1'in dualshock controller'ının iletişim yöntemi spi'a çok benziyor. İki adet SPI'ı wireless iletebilecek mcu kullanarak bir tarafı PS1'e bir tarafı da PS1 controller'a takılacak şekilde bir arabirim yapılacak. (Nette yapılmış örnekler var)

Şurada ps1 controller'ın çalışma şekli anlatılmış.
http://electronics.howstuffworks.com/playstation3.htm

Wireless işi için transceiver / bluetooth yahut kızıl ötesi kullanılabilir. Yapacak olan kişiye epey deneyim katacağını düşünüyorum.

Benim ilk aklıma gelen malzeme listesi iki adet Atmega işlemci (yahut arduino), iki adet spi ile kullanılabilen transceiver, controller tarafında bir de 5v verecek bir batarya lazım hem controller'ı besleyecek hem de arabirimi oluşturan devreyi besleyecek.

Örnek proje : http://www.wegmuller.org/arduino/Arduino-Playstation_gameport.html

Siz de aklınıza gelen projeleri yazabilirsiniz. Burada listeleyeceğim gelen projeleri.

Projeleri ikiye ayırıyorum tasarım ve üretim şeklinde. Hali hazırda open source olup bir yerlerden satın alınamayan yahut ucuza satın alınamayan şeyler için üretim de yapılabilir. Örnek olması açısından bir kaç tane böyle projeyi ekledim doğrudan.

Tasarım projeleri

1-) i_r_on - Kablosuz Ps1 controller projesi (eşantiyon : kablosuz c64/atari vesaire kolu)

2-) yavuzg - Composite video => RGB decoder: Composite video çıkış veren oyun konsollarını "hack"lemeden RGB (SCART) video çıkış devresi (Fransız NES misali)

3-) yavuzg - Multi-jamma switcher: Birden fazla JAMMA oyun kartını aynı kabinde oynayabilmek için. Piyasadakilerin aksine bunun monitöre bağlı bir video çıkışı olacak ve bir menüden seçilebilecek (Sunucu kabinlerindeki menülü KVM switch'ler gibi) 

4-) yavuzg - AV, SCART video switch: Bir çok oyun konsolunu tek TV'ye bağlama. LCD gösterge paneli veya video çıkışı üzerinden menü.

5-) yavuzg - MAME için Analog kontrol ve feedback devresi: Pot'larla çalışan analog arcade kontrolleri (Direksiyon, silah v.s.) PC'ye USB'den bağlayan ve aynı zamanda MAME'de hemen hemen hiç kullanılmayan ve pek de fazla kişinin bilmediği "emule" edilmiş oyun kartlarının geri bildirimlerini algılayan (silahın geri tepmesi, bazı lambaların yakılması v.s.) bir IO kartı.

6-) wizofwor - Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.

7-) wizofwor - Amiga için otomatik mause/joystick switch. Kullanıcı joystick'e dokunduğunda joystick, mouse'a dokunduğunu mouse otomatik olarak devreye girecek.

8-) hakanzade - Lcd ekranları kırık tabletleri pc'ye dönüştürme

9-) i_r_on - Özel bir arcade donanımı ve buna yazılacak özel bir oyun.

10-) delimawi - C64 video çıktısını vga'ya çevirme projesi.

11-) Decypher - DB9 joystick tester

Üretim projeleri

1-) i_r_on - Eski joystick'leri usb'ye uyarlayan retronic design'ın ürünü.
http://www.retronicdesign.com/en/download/

Ya da şuradaki projenin üretimi : http://www.hexagons.de/index.php/USB_Joystickadapter

2-) i_r_on - Cortex Amiga floppy drive. Şurada devre şeması mevcut : https://cortexamigafloppydrive.files.wordpress.com/2014/02/gotek_usb_floppy_emulator_schematic1.jpg

3-) i_r_on - C64 luma fix devresi. Doğrudan sipariş edilip birilerinin monte edebileceği halde.
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=40570&postdays=0&postorder=asc&start=75
https://oshpark.com/shared_projects/8nq3JfXF

4-) i_r_on - C64 klavyesini usb keyboard olarak kullanmak.
http://symlink.dk/projects/c64key

5-) LW3D - ZX Spectrum / Amstrad TZX/TAP teyp emülasyonu
https://github.com/sadken/TZXDuino
« Son Düzenleme: Eylül 09, 2017, 14:07:36 ÖS Gönderen: i_r_on » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.189


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Haziran 20, 2015, 23:11:54 ÖS »

PS2'de çalışan wireless kol var bende. PSone gelince onds test ederim, çalışırsa burda yapılmışı var durumunu örneklemiş oluruz.

Olmadi Arduino ile NRF24L01 veya 315/433 MHz RF alıcı verici kullanarak yapılabilir sanırım. Alıcı kısmı için benim PS2X_JAMMA kodu özelleştirilebilir gibime geliyor.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.844



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Haziran 20, 2015, 23:28:51 ÖS »

Şurada : http://www.ebay.com/itm/Playstation-1-Controllers-DOCS-Wireless-with-receiver-/281655170944?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4193f4d780

22$'a iki tane satıyorlar ancak orjinal değil kollar.

Aynen bana hediye ettiğin alıcı vericiler geldi benim de direkt aklıma.

İlk mesaja örnek proje linki de ekledim.

ps1: Ps2 controller'ları ps1 ile çalışıyormuş.
ps2: An itibariyle proje fikri hakikaten tarih oldu Ps2 için olanlar yaygın olarak varmış. C64 için yapılırsa belki işe yarayabilir.
« Son Düzenleme: Haziran 20, 2015, 23:38:23 ÖS Gönderen: i_r_on » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.989



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Haziran 21, 2015, 00:16:51 ÖÖ »

Vaaay, brainstorm yapıyoruz ha

Benim de sıradaki projeler şöyle (sırası tamamen haliyeti ruhiyeme bağlı )

1) Composite video => RGB decoder: Composite video çıkış veren oyun konsollarını "hack"lemeden RGB (SCART) video çıkış devresi (Fransız NES misali)
2) Multi-jamma switcher: Birden fazla JAMMA oyun kartını aynı kabinde oynayabilmek için. Piyasadakilerin aksine bunun monitöre bağlı bir video çıkışı olacak ve bir menüden seçilebilecek (Sunucu kabinlerindeki menülü KVM switch'ler gibi) 
3) AV, SCART video switch: Bir çok oyun konsolunu tek TV'ye bağlama. LCD gösterge paneli veya video çıkışı üzerinden menü.
4) MAME için Analog kontrol ve feedback devresi: Pot'larla çalışan analog arcade kontrolleri (Direksiyon, silah v.s.) PC'ye USB'den bağlayan ve aynı zamanda MAME'de hemen hemen hiç kullanılmayan ve pek de fazla kişinin bilmediği "emule" edilmiş oyun kartlarının geri bildirimlerini algılayan (silahın geri tepmesi, bazı lambaların yakılması v.s.) bir IO kartı.

Tüm bunların ticari versiyonları mevcut ancak bu fikirlerin amacı tasarımlara küçük detaylar ekleyerek "olmasını istediğim" şekilde yeniden yapmak ve tabii ki ticari versiyonlarından daha ekonomik olarak üretebilmek (eğer mümkünse tabii).

Ne zaman hayata geçerler meçhul ama şu an aklımdaki "retro elektronik fikirler" bunlar.
Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.059



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Haziran 21, 2015, 00:25:06 ÖÖ »

Üstad 4. Proje benim çok eskiden aklımda olan şeyleri içeriyor
Zamanında biraz incelediğim bir konu
Uzun zamandır mame yi takip etmiyorum
Verdiği destek çok artmıştır sanırım
Bu konuda kaynak varmı
Yada bilgilerinle biraz aydınlatabilir misin
Bu işin sonu eve sega ralli kurdurur Kahkaha
Hanım da beni kapıya koyar Kahkaha
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.956


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Haziran 21, 2015, 00:28:56 ÖÖ »

Benim ajandamda daha basit projeler var
1) Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.
2) Amiga için otomatik mause/joystick switch. Kullanıcı joystick'e dokunduğunda joystick, mouse'a dokunduğunu mouse otomatik olarak devreye girecek.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.989



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Haziran 21, 2015, 00:32:33 ÖÖ »

Üstad 4. Proje benim çok eskiden aklımda olan şeyleri içeriyor
Zamanında biraz incelediğim bir konu
Uzun zamandır mame yi takip etmiyorum
Verdiği destek çok artmıştır sanırım
Bu konuda kaynak varmı
Yada bilgilerinle biraz aydınlatabilir misin
Bu işin sonu eve sega ralli kurdurur Kahkaha
Hanım da beni kapıya koyar Kahkaha

Kaynak MAME kodu

MAME ekibi MAME'in geri bildirimleri konusunda pek ketumdur (potansiyel ticari kullanımını artırması sebebiyle). Ancak yine de "MAME hooker" ı yazan elemanın bu konudaki yazılarından başlayabilirsin işe...

Bu arada, piyasadaki hazır direksiyon setlerini kullanarak DIY yarış kabini yapanlar da var. BYOAC'a bir bak.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.989



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Haziran 21, 2015, 00:33:34 ÖÖ »

Benim ajandamda daha basit projeler var
1) Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.

Finish him! Otomatik "Fatality" yani Güzel fikir...
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.844



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Haziran 21, 2015, 00:46:24 ÖÖ »

Benim ajandamda daha basit projeler var
1) Arcade kabinler için makro engine. Bu kart kontrollerler jamma'nın arasına bağlanacak. Belirli tuş kombinasyonlarına basıldığında önceden kaydedilen makroları uygulayacak.


Benden görmediysen aynı şeyi düşünmüşüz
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.msg115327#msg115327

1) Composite video => RGB decoder: Composite video çıkış veren oyun konsollarını "hack"lemeden RGB (SCART) video çıkış devresi (Fransız NES misali)


Composite input içermeyen tv vesaire için mi bu? Composite zaten kayıplıyken bir daha RGB'ye çevirmek görüntü kalitesini daha da düşürmez mi?
Yoksa RF mi demek istedin?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #9 : Haziran 21, 2015, 01:46:42 ÖÖ »

bende lcd ekranı kırık bi tablet var, bi kutuya koyup tv ye bağlanabilir bişey yapıyorum, uygun ölçülerde estetik bir kutu bulamadım, beyaz kablo kanaletlerini maket bıçağıyla keserek ısıtıp bükerek kutu yapıyorum, sırf ısıtıp bükme işlemleri için mukavvadan kalıp yapıyorum o apayrı bir iş, mümkün olduğunca hazır alınmış görünümlü bişeye benzesin çapasındayım. bitince burda bi başlık açarım, şimdi bağırsakları dökük durumda.
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.844



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Haziran 22, 2015, 00:32:51 ÖÖ »

İlettiğiniz projeleri ilk mesaja ekledim.

@hakanzade : Bende de bir tane dokunmatik ekranının kalibrasyonu gidik android tablet var. Kalibrasyon yapılamıyor. Usb Otg üstünden mouse klavye takılıp hdmi üstünden pc olarak kullanılabilir herhalde değil mi bu? Kutu derken sen tablet ile klavyeyi falan mı kutuluyorsun?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
scorpion
Üye
***
Mesaj Sayısı: 135



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Haziran 22, 2015, 09:36:26 ÖÖ »

dostlar J-PACK tarzı bir ürün,kabinimizi mamepcjamma sisteme çevirmek tabiki daha uygun malıyetle istediğimiz ayarlarla.bence arcade için olmazsa olmaz bir ürün,şuanda emsali var proje denilemez fakat evreno ve iron un katkılarıyla j-pac tarzı bir ürün geliştirilmeye çalışılıyor onlatra kolay gelsin .çok işimizi görür..
Logged
ibeser (Ayak Takımı)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.020


Sega<Nintendo<Amiga


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Haziran 22, 2015, 13:41:21 ÖS »

"Üretim projeleri
1-) i_r_on - Eski joystick'leri usb'ye uyarlayan retronic design'ın ürünü"
retronicdesign'deki ürün 29,99$


Benim de ihtiyacım olan bir ürün. Eski baba joystickleri pc emulator ile kullanmak istiyorum. Yapan bir delikanlı olursa, ürün alacaklar içine beni de eklesin. Ama mümkünse en az ikili olsun kablo. Alternatif ürün:

Bu kablo en ucuz Amazon'da 15$'a bulunuyor. Türkiyeye kargo dahil 52 TL'ye geliyor. (+3$ Türkiye'ye özel kargo)
http://www.amazon.com/Retro-Link-Atari-PC-USB-Cable/dp/B007ZS35CU
« Son Düzenleme: Haziran 22, 2015, 13:49:21 ÖS Gönderen: ibeser » Logged

Ayak Takımı Organizasyon Ekibi
www.ayaktakimi.org
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.287



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Haziran 22, 2015, 13:46:08 ÖS »

Bende de bir tane dokunmatik ekranının kalibrasyonu gidik android tablet var. Kalibrasyon yapılamıyor.
Geçen benim tablettede o sorun vardı ama başka şekilde çözüldü, tablet kılıfında mıknatıslı kapak vardı mıknatıs dokunmatiği sapıttırıyormuş, kılıftan çıkınca düzeldi
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.989



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Haziran 22, 2015, 14:59:52 ÖS »

Composite input içermeyen tv vesaire için mi bu? Composite zaten kayıplıyken bir daha RGB'ye çevirmek görüntü kalitesini daha da düşürmez mi?
Yoksa RF mi demek istedin?

Yok RF değil. Composite Video...

Amacım kaliteyi artırmak değil, composite video'yu "istediğim şekilde" kontrol bende olacak şekilde RGB'ye ayırmak. Normalde bunu zaten TV'ler içerde yapıyor (yapmak zorunda) ancak kontrol ve kalitesi bizde değil. Ben Videp sinyalini R-G-B ve sync bileşenlerine ayırarak şu faydaları elde etmeyi planlıyorum;

1) Kontrol: Sinyal kalitesi ile oynayabilirim, RGB seviyeleri ile oynayarak görüntü tonunu değiştirebilirim.
2) Decode edilmiş görüntüyü bir RGB upscaler'a vererek retro konsolu bir PC monitörüne bağlayabilirim.
3) RGB'ye ayrıştırılmış sinyali direk SCART'a RGB olarak verebilirim. Bu sayede LCD TV'lerde daha kaliteli bir görüntü edebilirim (TV'nin içindeki ucuz Composite=>RGB decoder kısmını pas geçtiğim için)
4) RGB'ye ayrıştırılmış sinyalleri bir scanline generator'a bağlayabilirim (örn. NES veya AV mod yapılmış bir Atari 2600 görüntüsünü LCD TV'de scanline'lar ile görmek hoş olmaz mı? hem de konsollara zarar vermeden )
5) Evrensel bir NTSC/PAL decoding de yapılmış olacak. Ayrıca bir NTSC/PAL çeviriciye gerek kalmadan (Farklı region'dan konsol ve plug & play'leri 1084 monitöre direk bağlayabileceğiz mesela)
6) Ve hatta Composite=>RGB=>GBS 8220 (Upscaler)=>CRTSIM (Scanline Generator)=>SCART şeklinde kombine bir retro video çevirici cihaz da yapılabilir.

v.s.

Bu fikir Fransız NES'i inceledikten sonra aklıma geldi. FRA bölge kodlu bir NES ile Composite çıkışlı normal bir NES'in görüntüsü kullanılan LCD TV'nin içindeki composite/RGB decoder'ın kalitesine bağlı olarak çok farklı olduğunu tespit ettim. En azından bendeki Samsung LCD TV'deki durum bu.

Sonra yaygın kanının aksine Fransız NES'in SCART kablosunun sadece Composite video'yu iletmek için yapılmadığını, bilakis, RGB kablolarının bağlı olduğunu gördüm. Fransız NES'in video çıkış devresini inceleyince de harbiden bir Composite => RGB decoder yapmış olduklarını gördüm. Görüntü kalitesini de görünce aynısı yapmaya karar vermiştim tabii ki ayrı bir devre olarak...
« Son Düzenleme: Haziran 22, 2015, 15:03:42 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

Sayfa: [1] 2 3 ... 6   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: