Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeElektronik Proje fikirleri
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Elektronik Proje fikirleri  (Okunma Sayısı 33526 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.961


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #30 : Haziran 24, 2015, 16:49:53 ÖS »

Uzun zamandır C64 programlaması yapmıyorum. Joystick arabiriminde up+down ve left+right sinyallerinin aynı anda gönderilmesi sayesinde ekstra buttonlar algılatılamaz mı? CIA çipi böyle kombinasyonları desteklemiyor mu yoksa.

C64GS ile beraber gelen Cheetah Annihilator joystick iki butonlu. İkinci buton padlle için düşünülen PotY pine bağlı. Ben üçüncü butonu iki pine birlikte bağlamayı düşündüm. Bu şekilde iki butona aynı anda basıldığınca 3. buton olarak algılanacak. Alternatif olarak PotX'de kullanılabilir. Proof of Consept olarak da yumruk, tekme ve gard tuşları olan bir dövüş oyunu düşündüm. Daha da abartmak istersek PotX/Y pinleri analog. Bu portlara birden fazla buton bağlayıp, önlerine de farklı değerlerde dirençler konularak buton sayısı daha da arttırılabilir.

@wizofwor : Biraz açsana merak ettim. Aktif Sniffer gibi bir şey mi olacak? Kabloları dinleyen duruma göre kaynaktan geleni kesip kaydedileni oynatacak bir şey?

Pass through mantığıyla çalışan bir devre düşünmüştüm. Giriş tarafında butonlar, çıkış tarafında ise jamma veya pc için kontrol kartı bağlanacak. Sistem boşta iken butonlardan gelen sinyali bire bir iletecek. Özel bir olay tetiklendiğinde ise önceden kaydedilen makroyu gönderecek. Bu olay özel bir makro butonuna basılması veya birden fazla butona aynı anda basılması olabilir. Sanıyorum shift register ve bol miktarda optocoupler kullanmak gerekecek.
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.857



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #31 : Haziran 25, 2015, 00:31:10 ÖÖ »

C64GS ile beraber gelen Cheetah Annihilator joystick iki butonlu. İkinci buton padlle için düşünülen PotY pine bağlı. Ben üçüncü butonu iki pine birlikte bağlamayı düşündüm. Bu şekilde iki butona aynı anda basıldığınca 3. buton olarak algılanacak. Alternatif olarak PotX'de kullanılabilir. Proof of Consept olarak da yumruk, tekme ve gard tuşları olan bir dövüş oyunu düşündüm. Daha da abartmak istersek PotX/Y pinleri analog. Bu portlara birden fazla buton bağlayıp, önlerine de farklı değerlerde dirençler konularak buton sayısı daha da arttırılabilir.


ne sid yansın ne cia diyorsan aslında bu işe hiç girmemek lazım potx ve poty'yi kullanmayı şahsen ben tercih etmezdim çünkü bunlar sid çipine bağlı. Biraz düşündüm de, iki butona aynı anda basılması tek bir durum olduğu için ekstra bir buton için yetmez. Buton için iki durumu ifade edebilmen gerekir. Basılı değil ve Basılı.

4 butonun birden doğruluk tablosunu çıkartıp anlamlı olan durumları işaretlediğinde anlamsız olan 7 durum çıkıyor.



Ama şöyle bir sıkıntı var, aynı anda hem yön tuşları hem de ekstra buton kullanıldığında senin bu 16 durum içinde hem orjinal durumu hem de yeni butonun basılı / basılı değil bilgisini iletmen lazım. Yani 9 anlamlı durum * 2 anlamlı duruma çıkıyor iş = 18 durum. Mevcut 4 pin ile karşılanamaz. Bilgiler eş zamanlı iletilmeyecek ve farklı bir şekilde encode edilecekse yapılabilir ancak sanki. Örneğin bilgileri tek seferde değil bir kaç turda gönderirsen istediğin kadar buton ekleyebilirsin. Tabii cia'den okuduğun noktada bir cpu overhead'i olacak, zamanlamayı da tutturmak gerekecek. Bir nevi yarı seri yarı paralel bir protokol yapabilirsin.

Tabii işin bir de debouncing kısmı var, yaptığın devre c64'ün yaptığı debouncing'i (c64'ün hardware olarak yaptığını tahmin ediyorum) nasıl etkileyecek.

Pass through mantığıyla çalışan bir devre düşünmüştüm. Giriş tarafında butonlar, çıkış tarafında ise jamma veya pc için kontrol kartı bağlanacak. Sistem boşta iken butonlardan gelen sinyali bire bir iletecek. Özel bir olay tetiklendiğinde ise önceden kaydedilen makroyu gönderecek. Bu olay özel bir makro butonuna basılması veya birden fazla butona aynı anda basılması olabilir. Sanıyorum shift register ve bol miktarda optocoupler kullanmak gerekecek.


Enteresan bir proje olabilir bu. Doğrudan arcade sisteme bağlanabileceği için de user friendly olur.


* 20150624_235539.jpg (42.17 KB, 400x711 - Görüntüleme: 2069 kez.)
« Son Düzenleme: Haziran 25, 2015, 00:37:58 ÖÖ Gönderen: i_r_on » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.857



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #32 : Ekim 29, 2015, 13:20:14 ÖS »

Aklıma yeni gelen proje fikrini de yazayım. Özel bir arcade donanımı ve buna yazılacak özel bir oyun (başka oyunlar da yazılabilir)

Benim örneğimde kafamda şöyle bir şeyler var,

- Jamma uyumlu bir board olacak.
- Ses işlemcisi olarak 6502 ve SID artı sample çalabilecek bir donanım.
- Grafik işlemci TMS9929A
- Ana işlemci olarak Z80 yahut 65C816 ya da 65c02

Maksat oldschool olsun, orijinal olsun.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.857



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #33 : Ekim 29, 2015, 13:23:23 ÖS »

Arduino ile c64  keyboard kullanma konusunda araştırırken şöyle de bir üretim projesi buldum.

C64 usb keyboard.
http://symlink.dk/projects/c64key/
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.787


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #34 : Ekim 29, 2015, 14:40:36 ÖS »

VIC-II, TMS9929A'den daha marifetli ve "elegant" değil mi sence?
Herkesin C64'ü varken benim MSX'im vardı, çok kıskanırdım C64 deki grafikleri çocukken.
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.857



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #35 : Ekim 29, 2015, 15:48:34 ÖS »

VIC-II, TMS9929A'den daha marifetli ve "elegant" değil mi sence?
Herkesin C64'ü varken benim MSX'im vardı, çok kıskanırdım C64 deki grafikleri çocukken.

Kağıt üstünde TMS daha iyi gözükmüştü bana ama şimdi araştırınca hakikaten daha sınırlı bir grafik çipi imiş. Scrolling kısmında özellikle kötüymüş.

Benim tercih etme sebebim daha çok donanım olarak daha kolay implement edilebilmesinden ötürüydü. İşlemci anlamında da kullananı serbest bırakabilecek bir seçim. TMS'nin kendine has belleği oluyor ve bir port'tan kumanda ediliyor. VIC ise kullanıldığı yerde bus'ı komple kontrol eden bir çip ve uygulaması daha kısıtlayıcı ve karışık.

Aslında temel sebep değişik bir şeylerle de uğraşma isteği. TMS'nin mesela cascade edilebilme özelliğini denemek isterim.

Eski 8 bit bilgisayarlarda hayal kırıklığı yaratmış oyunlar çoğunlukla arcade'den uyarlama olan oyunlar. Hardware düşünülüp orijinal oyun yaratılırsa sorun olmaz bence bu çipin belli alanlarda kötü olması.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.787


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #36 : Ekim 29, 2015, 16:59:36 ÖS »

Evet donanım implementasyonu kolaylığı getirdiği kesin. Kendi RAM'ini harici olarak kendi yönetiyor olması da güzel. Gelsin bakalım üzerine neler yapabileceğiz.

Component to RGB yi bir şekilde hallederiz bu arada. Sonuçta analog bir çevrim, decode/encode/buffer ihtiyacı vb yok.

Benim aklımda olup da, astarı yüzünden pahalıya gelecek bir çevrim projem var. Sadece bu fifo buffer vb sebeplerden elim hiç gitmiyor. C64'ün video sinyalini native 1024x768 vga monitöre upscale etme fikri... Diyeceksin ne gerek var. Çok kabaca CVBS video sinyali bir decoder ile dijital domain e taşıyıp fifo feed etsem, daha sonra aynı datayı basit bir dsp ile tekrar analog vga sinyali haline soksam. Ama bu sefer her bir C64 rasteri tam kat olarak x2 veya x3 satır yapılacak. Ve bu arada bu 3 satırdan her birini farklı kat sayı ile çarparak, eski CRT deki raster etkisini simüle etsem diyorum.

Bunu vice vb yapıyor ama gerçek c64 çıkışına doğrudan vga monitöre bağlamak için bir donanım olarak düşündüğünde retro değeri olabilir.
Logged

hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #37 : Ekim 29, 2015, 18:47:38 ÖS »

Evet donanım implementasyonu kolaylığı getirdiği kesin. Kendi RAM'ini harici olarak kendi yönetiyor olması da güzel. Gelsin bakalım üzerine neler yapabileceğiz.

Component to RGB yi bir şekilde hallederiz bu arada. Sonuçta analog bir çevrim, decode/encode/buffer ihtiyacı vb yok.

Benim aklımda olup da, astarı yüzünden pahalıya gelecek bir çevrim projem var. Sadece bu fifo buffer vb sebeplerden elim hiç gitmiyor. C64'ün video sinyalini native 1024x768 vga monitöre upscale etme fikri... Diyeceksin ne gerek var. Çok kabaca CVBS video sinyali bir decoder ile dijital domain e taşıyıp fifo feed etsem, daha sonra aynı datayı basit bir dsp ile tekrar analog vga sinyali haline soksam. Ama bu sefer her bir C64 rasteri tam kat olarak x2 veya x3 satır yapılacak. Ve bu arada bu 3 satırdan her birini farklı kat sayı ile çarparak, eski CRT deki raster etkisini simüle etsem diyorum.

Bunu vice vb yapıyor ama gerçek c64 çıkışına doğrudan vga monitöre bağlamak için bir donanım olarak düşündüğünde retro değeri olabilir.

Bu işlem sırasında ekranda gecikme oluşurmu, mesela oyundaki karakteri zıplatıyoruz cink diye ses anında geliyor oyundaki karakter sonra zıplıyor gibi.
Logged
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 553



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #38 : Ekim 29, 2015, 19:00:19 ÖS »

c64'ü vga monitöre bağlamak fikri çok güzel, Amiga da RGB çıkış ve senkron sinyali olduğu gözönüne alındığında Amiga'dan başlamak daha uygun olmaz mı, birde Amiga 640*400 çözünürlüğe çıkabiliyor sanırım -sadece aklıma gelen bir fikir - 
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.857



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #39 : Ekim 29, 2015, 22:17:09 ÖS »

@delimawi : Bu dediğini arcade board'ların görüntü çıkışı için yapan devreler var. Ancak 1 kare ram'e yakalayıp çevrimi öyle yapıyorlar sanıyorum. Satır satır işlem yapmak mümkün müdür bilemedim.

http://www.aliexpress.com/item/1pcs-NEW-Arcade-Game-RGB-CGA-EGA-YUV-to-VGA-HD-Video-Converter-Board-HD9800-GBS8200/32342863399.html

Bir yerde aksiyon oyunları için olumlu sonuç vermediklerini okumuştum.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.067


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #40 : Ekim 29, 2015, 22:24:12 ÖS »

A1200 için ram expansion yapılabilir mi?
Logged

Amiga1200/Apollo1260@80MHz@105MIPS/RapidRoadUSB/IndiAGAmk2cr
Amiga500+/ACA500/ACA1221ec@42Mhz/IndivisionECS
Turbo Chameleon 64 w/Docking Station
RaspberryPi Zero/1B/2B/3B
Lattepanda 4/64GB
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.787


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #41 : Ekim 29, 2015, 23:26:03 ÖS »

A1200 için ram expansion yapılabilir mi?

Onun ne olduğu konusunda hiçbir fikrim yok. A500'den ötesine hiç geçmedim. Ama yapılır herhalde.
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.961


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #42 : Ocak 07, 2016, 17:57:33 ÖS »

Segili İlker'in C64'ü 5.3V 2A Cep Telefon Şarj Adaptörüyle Çalıştırma başlığından sonra bir süredir aklımda olan bir projeyi buraya aktarmak istedim. Çok amaçlı adaptör projesinin ismi bile hazır: "Universal Plug"

Masa üstünde kullanmayı düşündüğüm adaptörün üzerinde 5-adet din çıkış var. Bu çıkışların hepsinde +5/+12/-12/+3.3DC ve +9AC mevcut. Buraya ihtiyaç duyulan cihaza göre uygun kablo takılıp kullanılacak. Örneğin C64, 1541-II için farklı kablolar. Amiga 500 ve A510 için farklı kablolar gibi. Monitör/printer gibi aygıtlar için de iki adet 220V pass-through bağlantı düşündüm.

Tabi ilk soru bu şekilde prizmatik bir kasayı nasıl temin edebiliriz?




 

* universal-plug.pdf (9.36 KB - Yükleme: 215 kez.)

* universal-plug.jpg (18.73 KB, 704x384 - Görüntüleme: 1131 kez.)
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.537



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #43 : Ocak 07, 2016, 18:06:42 ÖS »

@wizofwor
lazer kesim iyi bir alternatif olabilir ama o işlerin fiyatını hiç bilmeyen biri olarak konuşuyorum.
Bir de bu kasa modeli var hoşumagiden METAL ama:
http://www.altinkaya.com.tr/Yeni_Urunler/MM-239.html
« Son Düzenleme: Ocak 07, 2016, 18:11:16 ÖS Gönderen: cengizermis » Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.961


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #44 : Ocak 07, 2016, 18:35:08 ÖS »

Kasa şekil olarak tam düşündüğüm gibi ancak ölçüler benim ölçülerin neredeyse iki katı. Biraz ölçüp biçmek lazım.
Logged

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: