Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeElektronik Proje fikirleri
Sayfa: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Elektronik Proje fikirleri  (Okunma Sayısı 107657 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 972


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #90 : Eylül 04, 2019, 09:04:26 ÖÖ »

Video güzelmiş.

SPI iletişimi, kaydırma yazaçlarıyla yapılabilir. I2C de ayı şekilde yapılabilir mi?
Logged
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #91 : Eylül 04, 2019, 14:16:08 ÖS »

@iron: üstat dikkatsizimdir ben böyle düzenekler elimde kalır benim. Sonra devre mi bozuldu geri tekrar devreye dön,çöz, tekrar programa odaklan benim için vakit kaybı büyük oluyor. Kısıtlı zamanda donanım konusunu bir yere getirmem gerek yoksa birşeyler bozuluyor iş yürümüyor, orta yerde kalıp gidiyor. Ben de ona göre karşımdaki insan çok becerikli de olsa kendime göre tavsiye veriyorum. Kişi kendini bilir zaten, yapacağı varsa yapar

Tebrikler bu arada.
Logged

Use the brute force, Luke
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #92 : Eylül 04, 2019, 15:02:09 ÖS »

@Levent : Sonuçta bunun pcb'si yapılacak, başkaları da kolayca yapacak filan. SBC, single board computer diye geçiyor. Sid player'ı yaparken aklımda vardı aslında olayı böyle bir konsept'e oturtmak. Arduino shield'ları gibi apartman yapısında yapacaksın. Hatta projenin bir aşamasında ben de apartman yapısına geçirmiştim. Bu başlıkta da yazdığım proje fikri olarak hala da aklımda var. Özellikle de özel bir arcade oyunu için sistem yapma fikri.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #93 : Eylül 04, 2019, 20:39:03 ÖS »

@iron: kolay gelsin. Modüler olması en iyisi. Modüller başka başka şeylerle kullanılabiliyorsa daha da iyi. Atıyorum modül bilgisayara seri porttan bağlanıp çalışması test edilebiliyorsa harika birşey mesela.

Ben apartman yapısı yerine şu sıralar seri yöntemle haberleşen modüller düşünüyorum. Bir şekilde bilgisayara bağlayıp ayrı ayrı çalışmalarını denetleyebileceğim türden birşeyler. Görüntü, ses, veri saklama ne varsa modülller hep birbiriyle seri haberleşecek şekilde.
Logged

Use the brute force, Luke
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 972


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #94 : Eylül 05, 2019, 18:11:46 ÖS »

Bu fikir, 8 bit işlemci barındıran bir geliştirme kartı da olabilir. Commodore 64'teki gibi kullanıcı portu gibi pinler ya da klemensler de içerebilir. Fikirde GPIO'da olacak diye yazmıştım.

Ancak, bu geliştirme kartı Arduino kadar değil, bir FPGA geliştirme kartı kadar olabilir. Üzerine ses modülü, görüntü modülü, çok amaçlı modül gibi modüller olabilir.
Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 972


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #95 : Ağustos 18, 2020, 07:42:30 ÖÖ »

Fikirler:

  • 6502, Z80 ve 8086 gibi tümdevrelerin CPLD kullanılarak ve DIP yuvaya uyan devre kartında yerleştirilerek yapılan devreler yapılabilir.
  • CPLD vey FPGA kullanarak yapılan eski veya retro PC'ler için ISA arabirimli CPU kartı yapılabilir.
  • Demoscene yapımında kullanılan ve herhangi bir bilgisayara bir uyumluluğu olmayan bilgisayar yapılabilir. Bu bilgisayar için bir AVR mikrodenetleyicinin veya bir CPLD'nin kullanılması uygundur.
Logged
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #96 : Ağustos 18, 2020, 23:19:19 ÖS »

İşleri hızlandırmak için pic32mx'li mikromedia tavsiye edebilirim.
https://www.mikroe.com/mikromedia-3-pic32mx4

Full şemasını veriyorlar, bununla yazılımı bir şekilde çalışır hale getirdikten sonra kendi versiyonunuzu üretebilirsiniz, hatta doğru hatırlıyorsam kitapçığında ya da web sayfasında açık açık kendi versiyonunuzu geliştirip kullanabilirsiniz benzeri birşey yazıyordu, o yüzden almıştım zaten. ekran, ses, sdkart, usb, batarya her numarası var. Ram 64kb gibi birşey olması lazım, bende bunun eski bir versiyonu var, üzerindeki 32-bit 80mhz bir işlemci için 64kb ram&nbsp;çok gariban geldi bana. 320x240 ekranında 160x240 4-bit renk modunda gerçek zamanlı 3d görüntü oluşturabildim ama 1mb gibi bir rami olsa bu kartla çok daha ileri uygulamalar yapabilirdim.

Bu mikromedia'nın farklı işlemcili versiyonları da var. Pic32 versiyonlarında 2.11bsd uyarlaması olan retrobsd çalıştırılıyor diye biliyorum. 2.11bsd unix v6 gibi birşeyden türetilmiş olarak düşünün 1979-1980 yılı civarı unix'i. 128k ram istiyormuş. Xwindow falan unutun tabii ama amiga unix ya da o zamanların apple unix'i A/UX ya da microsoft'un xenix'i gibi birşey olduğu düşünülürse bence yine de hiç fena sayılmaz
http://retrobsd.org/wiki/doku.php
Logged

Use the brute force, Luke
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.660



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #97 : Ağustos 19, 2020, 00:28:09 ÖÖ »

Konuyu dağıtmadan, projelerde esin kaynağı olabilecek, Almanca, 267 sayfalık, bu dökümanın paylaşıp gidiyorum. Daha önce bizim forumda paylaşıldıysa da en azından gözden kaçırmış olanlar için faydalı olabilir.

https://ftp.fau.de/aminet/docs/hard/Retro-Computing.pdf

Logged

ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.118


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #98 : Ağustos 19, 2020, 09:52:21 ÖÖ »

6502'nin C16/Plus4'te kullanılan biçimi 7501/8501'in baştan yaratılmışı mevcut:

https://www.sellmyretro.com/uploaded/img/1_229.jpg

Olduğu gibi CPU yerine takabiliyorsunuz... C16 türü cihazlarda CPU ve TED chipi çok çabuk bozuluyor ve nadir bulunuyor. O yüzden bu tür çözümler fena değil. Bense, elimdeki CPU'su yanık C16 için C64'ün 6510'unu kullanmıştım. Bazı bacakların yerlerini değiştirip, bir pin kaydırıp takınca çalışıyor. Forumda bir yerlerde olacak nasıl taktığım.

Tersi de kısmen mümkün, CPLD olarak yapılmış 8501'i C64'te 6510 yerine biraz kaydırıp takabiliyoruz. Yalnız, C64'te gereken ve normalde 6510'un ürettiği phi2 fazını kendimiz üretmemiz gerekiyor.

Z80 ise piyasada bolca bulunabiliyor herhalde. 8086 bulunurluğu hakkında ise bir bilgim yok.


CPLD projesi olaraksa başka bir şey önerebilirim: SuperCPU

C64'ü 20MHz hıza çıkaran bu accelerator kartuşun muadili hâlâ yapılamadı. Sebeplerden biri kartuştaki özel PLA chipleri. Bu PLA denklemleri deneme yanılmayla, tahminle vb. çözüldüğünde (şu aralar biri uğraşıyordu, Craig Bruce muydu Jim Brain miydi emin değilim) SuperCPU'yu klonlayabileceğiz gibi görünüyor... Üstelik SuperCPU'yu destekleyen bir takım uygulamalar/oyunlar da mevcut.
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 972


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #99 : Ağustos 19, 2020, 21:17:12 ÖS »

İşleri hızlandırmak için pic32mx'li mikromedia tavsiye edebilirim.
https://www.mikroe.com/mikromedia-3-pic32mx4

Full şemasını veriyorlar, bununla yazılımı bir şekilde çalışır hale getirdikten sonra kendi versiyonunuzu üretebilirsiniz, hatta doğru hatırlıyorsam kitapçığında ya da web sayfasında açık açık kendi versiyonunuzu geliştirip kullanabilirsiniz benzeri birşey yazıyordu, o yüzden almıştım zaten. ekran, ses, sdkart, usb, batarya her numarası var. Ram 64kb gibi birşey olması lazım, bende bunun eski bir versiyonu var, üzerindeki 32-bit 80mhz bir işlemci için 64kb ram&nbsp;çok gariban geldi bana. 320x240 ekranında 160x240 4-bit renk modunda gerçek zamanlı 3d görüntü oluşturabildim ama 1mb gibi bir rami olsa bu kartla çok daha ileri uygulamalar yapabilirdim.

Bu mikromedia'nın farklı işlemcili versiyonları da var. Pic32 versiyonlarında 2.11bsd uyarlaması olan retrobsd çalıştırılıyor diye biliyorum. 2.11bsd unix v6 gibi birşeyden türetilmiş olarak düşünün 1979-1980 yılı civarı unix'i. 128k ram istiyormuş. Xwindow falan unutun tabii ama amiga unix ya da o zamanların apple unix'i A/UX ya da microsoft'un xenix'i gibi birşey olduğu düşünülürse bence yine de hiç fena sayılmaz
http://retrobsd.org/wiki/doku.php


Paylaşım için teşekkürler. RetroBSD'yi biraz araştırmıştım. RetroBSD'de VGA bulunan bazı PIC32 tabanlı kartlarda da çalışabiliyor.

Konuyu dağıtmadan, projelerde esin kaynağı olabilecek, Almanca, 267 sayfalık, bu dökümanın paylaşıp gidiyorum. Daha önce bizim forumda paylaşıldıysa da en azından gözden kaçırmış olanlar için faydalı olabilir.

https://ftp.fau.de/aminet/docs/hard/Retro-Computing.pdf


Paylaşım için teşekkürler.

6502'nin C16/Plus4'te kullanılan biçimi 7501/8501'in baştan yaratılmışı mevcut:

https://www.sellmyretro.com/uploaded/img/1_229.jpg

Olduğu gibi CPU yerine takabiliyorsunuz... C16 türü cihazlarda CPU ve TED chipi çok çabuk bozuluyor ve nadir bulunuyor. O yüzden bu tür çözümler fena değil. Bense, elimdeki CPU'su yanık C16 için C64'ün 6510'unu kullanmıştım. Bazı bacakların yerlerini değiştirip, bir pin kaydırıp takınca çalışıyor. Forumda bir yerlerde olacak nasıl taktığım.

Tersi de kısmen mümkün, CPLD olarak yapılmış 8501'i C64'te 6510 yerine biraz kaydırıp takabiliyoruz. Yalnız, C64'te gereken ve normalde 6510'un ürettiği phi2 fazını kendimiz üretmemiz gerekiyor.

Z80 ise piyasada bolca bulunabiliyor herhalde. 8086 bulunurluğu hakkında ise bir bilgim yok.


CPLD projesi olaraksa başka bir şey önerebilirim: SuperCPU

C64'ü 20MHz hıza çıkaran bu accelerator kartuşun muadili hâlâ yapılamadı. Sebeplerden biri kartuştaki özel PLA chipleri. Bu PLA denklemleri deneme yanılmayla, tahminle vb. çözüldüğünde (şu aralar biri uğraşıyordu, Craig Bruce muydu Jim Brain miydi emin değilim) SuperCPU'yu klonlayabileceğiz gibi görünüyor... Üstelik SuperCPU'yu destekleyen bir takım uygulamalar/oyunlar da mevcut.


Paylaşım için teşekkürler. Gelcekte CPLD'ler ile tam bir C64 uyumlu sistem veya bir Amiga 500 uyumlu sistem yapılabilir. Eski bilgisayar sistemleri güzel ve en azından CPLD'ler ile yeniden üretilip piyasaya sunulmaları gerekiyor.
Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 972


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #100 : Ekim 04, 2020, 21:10:17 ÖS »

Az önce PS3 ile ilgili bir konu okurken aklıma bir fikir geldi.

Bir konsol alınıyor, bir ton para ödeniyor. Orjinal oyunlar da çok para ediyor.

En iyisi CGTR olarak elbirliğiyle bir retro konsol geliştirelim. Her birimize bu konsollardan verilsin. Hatta, CGTR olarak bu konsollardan satış yapılsın. Kârı da CGTR'ye kalsın.

Yanlış anlaşılmasın, bu işten para olarak birşeyler istemiyorum. Üretim imkanım olsa kendim geliştirip buradan paylaşabilirdim.

Bu fikir için düşünceleriniz nelerdir?
Logged
Feandreu
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 520



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #101 : Ekim 04, 2020, 21:16:09 ÖS »

Retron tarzı bir cihaz yapma fikri çok cezbediyor insanı =P
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.660



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #102 : Ekim 04, 2020, 21:23:30 ÖS »

Konsolun elektronik kısmı işin kolay tarafı; işlemciler var, grafik ve bellek yongaları var, tasarım yapılır, PCB çizilir imalat yapılır.

Ama o konsola uygun güzel oyunlar yazılması çok zor, sanatsal yaratıcılık ister.

Geçmişe bakıldığında, en çok satılan tutan bilgisayarlar, en iyi tasarlanmış olanlar değil, en çok yazılım yazılmış olanlar.

Bence işin zor kısmı yazılım.


Logged

ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 972


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #103 : Ekim 04, 2020, 21:47:25 ÖS »

Evet, haklısınız.

Sıfırdan bir tasarım yapmak yerine açık kaynak tasarımlardan da gidilebilir. Bu konuda Uzebox oyun konsolunu örnek olarak alınabilir.

http://belogic.com/uzebox/index.asp

Bu oyun konsolu için geliştirilmiş birçok oyun vardır.
« Son Düzenleme: Ekim 04, 2020, 22:02:13 ÖS Gönderen: ercanersoy » Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 972


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #104 : Ekim 06, 2020, 04:14:46 ÖÖ »

Ek olarak SNES oyun kolu için Wi-Fi çeviricisi yapılabilir. Böylelikle SNES, Uzebox gibi SNES oyun kolu destekli oyun konsollarıyla uzaktan çok oyunculu oynanabilir.
Logged
Sayfa: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: