Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeIRQHack64 - EPROM Kullanan :) Prg Yükleyici Kartuş
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 19   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: IRQHack64 - EPROM Kullanan :) Prg Yükleyici Kartuş  (Okunma Sayısı 173806 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.592


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #75 : Ekim 09, 2015, 09:54:41 ÖÖ »

Araştırırken psid64 diye bir programa denk geldim. Sid dosyalarından c64'de çalıştırılabilecek programlar üretebiliyor. Böylece arduino üstündeki flash'ı da kartuşa koyulabilecek başka özellikler için kullanmak mümkün olur.

ps: Program şurada : http://psid64.sourceforge.net/


O kadar uğraşmana gerek yok. Tümü PSID64 ile PRG haline çevrilmiş HVSC verelim sana. Kahkaha

http://boswme.home.xs4all.nl/HVSC/HVSC63_PSID64_packed.7z
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #76 : Ekim 09, 2015, 10:05:36 ÖÖ »

O kadar uğraşmana gerek yok. Tümü PSID64 ile PRG haline çevrilmiş HVSC verelim sana. Kahkaha

http://boswme.home.xs4all.nl/HVSC/HVSC63_PSID64_packed.7z


İyiymiş, gerçi aynı dosyaları üretecek batch programı yazmak ta en fazla yarım saatimi alırdı :p

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.592


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #77 : Ekim 09, 2015, 19:56:51 ÖS »

Tasarımın ilk hali görücüye çıksın bakalım. Ben bir yemek yiyip geliyorum.

Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #78 : Ekim 09, 2015, 20:11:21 ÖS »

ben çok beğendin yarın istemeye gelicem musaitmisiniz acaba ? Şaka bi yan gayet güzel olmuş Kahkaha
Logged
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #79 : Ekim 09, 2015, 20:41:56 ÖS »

Kiss den vazgeçmem diyorsun
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #80 : Ekim 09, 2015, 20:45:59 ÖS »

Özay ellerine sağlık, çok şık olmuş
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.592


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #81 : Ekim 09, 2015, 20:53:54 ÖS »

Kiss den vazgeçmem diyorsun
Kiss çünkü bu tasarım anlamında benim MCU'lu modelden bile sade, çünkü direk olarak Arduino ve SD modülü kullanıyor.

ben çok beğendin yarın istemeye gelicem musaitmisiniz acaba ? Şaka bi yan gayet güzel olmuş Kahkaha
Özay ellerine sağlık, çok şık olmuş
Teşekkürler, beğendiğinize sevindim.

Biraz kafamı toplayayım ve bu gece uykumu alayım yarın biraz daha rötuş yapacağım görsel anlamda daha da güzel olsun diye. Bir de ölçüleri son bir kez kontrol edeceğim. Bu haliyle minimum kesme biçme ile kartuş kutusuna sığması gerekiyor.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
msvstpl
Üye
***
Mesaj Sayısı: 64


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #82 : Ekim 09, 2015, 23:08:01 ÖS »

I_r_on tebrikler ,zor bir işi tamamladın.

Bahsettiğin dergideki ram kartuş benim de ilgimi çekmişti. Bol switch li olması pek alışık olunmadık bir durumdu , sanki “rahatsız ediyor“ gibi gelmişti.

Öyle de olsa, Ram ile yapılan projelerin nedense çekici bir tarafı var.Belki herşeyi ilkel haliyle kullanma ve saklama olanağını veriyor olmasından.
Yada,eeprom’un hataları, sdkartın extraları yok ,basit ve temiz ondan...

Neyse, yani, sırada ne varsa,ne yaparsan yine ilgi ile izleriz..

Kolay gelsin.
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #83 : Ekim 09, 2015, 23:34:11 ÖS »

I_r_on tebrikler ,zor bir işi tamamladın.

Bahsettiğin dergideki ram kartuş benim de ilgimi çekmişti. Bol switch li olması pek alışık olunmadık bir durumdu , sanki “rahatsız ediyor“ gibi gelmişti.

Öyle de olsa, Ram ile yapılan projelerin nedense çekici bir tarafı var.Belki herşeyi ilkel haliyle kullanma ve saklama olanağını veriyor olmasından.
Yada,eeprom’un hataları, sdkartın extraları yok ,basit ve temiz ondan...

Neyse, yani, sırada ne varsa,ne yaparsan yine ilgi ile izleriz..

Kolay gelsin.


İlgilendiğiniz için önce teşekkür ederim. Temel elektronik bilgim oldukça zayıf, elektronik, devre teorisi derslerini en az iki defa alıp ite kaka geçmiştim. Hatta devre teorisi sınavlarında pspice modeli sorulan soruyu yapar salondan çıkardım, 25-30 puan gibi bir şey gelirdi Ancak iş dijital devrelere geldiğinde ise bunun çok aksine oldukça başarılıydım.

Neyse uzun lafın kısası, bu kartuşun c64 board'una olası olumsuz etkileri konusunda fikir beyan edebilirseniz sevinirim. Bus'a bağlı çiplerin IRQ ve NMI output'ları bildiğim kadarıyla open drain. Sinyalin 1 olması ise pull up'lar sayesinde oluyor. Ben gerçi şu an bu pinleri doğrudan 0 ve 5v olmak üzere sürüyorum. Bunun diğer çiplere veya arduino'ya olumsuz bir etkisi olur mu acaba? Epey bir kullandım aslında olumsuz bir durumla karşılaşmadım.

Dergideki tasarıma gelince, switch'ler bana da oldukça kompleks geldi. Ancak o zaman şu anki gibi ucuz kolay erişilebilir ve form faktörü oldukça küçük microcontroller (misal Özay'ın kullandığı attiny) olmadığı düşünülünce çok da garipsememek lazım. O kartuşta zamanında wizard of wor'un işaret ettiği kullanım tarzı için epey popüler olabilirdi. Hala da benzer bir tasarım müzik programları için hemen yapılıp saklanacak enstrümanlar falan için kullanılabilir pek tabii. Ya da ufak bir micro işlemci ile birleştirilip ve büyükçe bir ram çipi kullanılıpdata transferi CPU'ya bırakılmış ucuz bir reu yapılabilir.

Artık sırada muhtemelen %75 noktalarında bıraktığım sid player projesine geri dönme vakti geldi. Sonrasında ne çıkar bilmiyorum. Bu eski bilgisayarlar çok kişinin odak noktasında ve çok nitelikli insanlar proje geliştiriyorlar. Yapılanları tekrar etmektense onları geliştirmek yahut orijinal fikirler bulmak lazım.

Aklıma ilk gelen c64 için wireless bir controller yapmak. Bizim emektar Astek joystick'leri şu dönemde wireless olarak kullanmak hoş olabilir.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Geos
Üye
****
Mesaj Sayısı: 311



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #84 : Ekim 09, 2015, 23:57:30 ÖS »

bence tasarım güzel beyendim d64 dosyaları açarmı
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #85 : Ekim 10, 2015, 00:03:16 ÖÖ »

bence tasarım güzel beyendim d64 dosyaları açarmı

1541 emülasyonu yahut iec bus'ı ile bağlantısı yok. D64/T64 içinden tekli prg çalıştırmak için kullanılabilir ancak bunun için arduino tarafında bu desteğin eklenmesi lazım. Bu destek de çok fazla anlamlı değil, d64'den prg'leri çıkarıp kullanmak arduino'nun başka işler için kullanılabilecek hafızasından yemekten iyidir bence.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #86 : Ekim 10, 2015, 10:45:40 ÖÖ »

Kendi soruma yanit vereyim bu arada open drain output'u olan çiplerin yerleştiği hatta bu hatti sürerken 1 için pin'i input'a almak, 0 için normal şekilde 0 çıkış vermek gerekiyormuş.
Low icin :
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #87 : Ekim 10, 2015, 12:38:06 ÖS »

Kendi soruma yanit vereyim bu arada open drain output'u olan çiplerin yerleştiği hatta bu hatti sürerken 1 için pin'i input'a almak, 0 için normal şekilde 0 çıkış vermek gerekiyormuş.
Low icin :

Evet, benim CPLD de de aynısını yapıyorum.

C64_RESET.oe=REQ_RESET;
C64_RESET.le='b'1;
C64_RESET.l='b'0;

C64_RESET.l='b'0;   ile o pinin çıkış değerinin 0 olduğunu set ediyor,
C64_RESET.oe=REQ_RESET; Burada da output enable yapılınca, yani aslında pini output yapınca çıkışı low a çekmiş oluyor.


 
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
zanpinoz
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 560



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #88 : Ekim 10, 2015, 13:47:31 ÖS »

Tebrikler elinize sağlık..
Logged
msvstpl
Üye
***
Mesaj Sayısı: 64


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #89 : Ekim 10, 2015, 19:16:12 ÖS »

Evet. 1 için input yapılıyor çünkü  hattı kullanmak isteyen dış işlemci kendi pinini  input yaptığında pin (“float” da !) HI_Z ‘de kalıyor. Hat normal haliyle pull-up ın  oluşturduğu 1 de kalmaya devam ediyor. Low yapmak için ise output low ..

Open collector konusu çok su kaldırır. Ama girmemek en iyisi. Konuları olabildiğnce pratik tarafından götürüp teorisini-elden geldiğince-onunla sınırlı tutmak sanıyorum en  doğrusu. Özellikle izleyen yeni insanlar için,ulaşılabilmesi kolay olan şeyler  teorik ve ayrıntılı tartışmalarla zor ,yapılamaz, anlaşılamaz, elde edilemez şeyler gibi gelmeye başlar ve onları uzaklaştırır. Belki farkında olmadan buna yolaçabiliriz..

Kolay gelsin.
Logged
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 19   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: