Valla assembly'den dönüp basic'te kod yazmak attan inip eşşeğe binmek gibi bir şey

Ufak seyahatler için pratik oluyor ancak iş biraz büyüdü mü başa çıkılmıyor basic programlarla.
cc65 diye bir c compiler var 65x02 türevi işlemci kullanan bilgisayarlar için.
http://www.cc65.org/Bir göz at istersen, bu tür işler için bence biçilmiş kaftan.
Şurada da şu açıklanmış : "Why to start coding in C rather than in BASIC"
https://www.c64-wiki.com/index.php/User:Moiree/Pointers_in_assembler_vs._C_(cc65)
Geçenlerde sırf denemek için aşağıdakinin basic karşılığını yazmıştım. (Hatta tek döngü vardı onda)
#define VIC_BORDER 0xD020
#define POKE(addr,val) (*(unsigned char*) (addr) = (val))
int main(void)
{
unsigned char i, j;
for (j = 0; j < 255; j++) {
for (i = 0; i < 255; i++) {
POKE(VIC_BORDER, i);
}
}
return EXIT_SUCCESS;
}
Üstteki döngü içindeki çerçeve rengi değişimi 1 raster satırından kısa sürüyor. Basic versiyonunda ise bu rahat 20-30 satır sürüyordu

Diyeceksin ki, assembly'de yazarım hızı düşünseydim. Ancak bu basic'in rahatlığı ile assembly'nin hızını birleştiriyor. Assembly'i de daha kolay inline edebiliyorsun. (Basic'te data komutları ile makine kodlarını yazmak gerekiyor.)