Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: ZX Spectrum'da 3 boyutlu modelleme VU-3D  (Okunma Sayısı 4776 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« : Temmuz 25, 2007, 13:55:40 ÖS »

Aklima geldi... Sizce ZX-Spectrum icin 3D modelleme programi yazarken ne dusunuyorlardi? Yani attribute clash ve 8 renk yuzunden sadece siyah/beyaz ve dithering esasina dayanan 256X179 cozunurluklu bilgisayar icin 3dMax'in 48K'da calisan versiyonunu yazmak. Bu ne optimizm ve bilgisayar teknolojisine olan inanctir ki kursun kalemle kagida 5 dakikada cizilebilecek objeleri 20 dakikada pixel pixel render eden bir program yazmistir adamlar ve satmislardir da. Alan ne amacla almistir? Bununla kadeh modelleyip ZX Printer'dan cikti almak icin mi. Bu bence 80'lerin ilerleyen teknolojiye son derece sicak ve motivasyonla bakan ruhunu yansitiyor.
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.834


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 25, 2007, 14:35:52 ÖS »

Onu bunu bilmem. Spectrum diyince benim aklıma ilk gelen ve gözümde canlanan yazılım çıktılarından biridir. Aşağıdaki başlıkta merak edenler için indirilebilecek adreside var.

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=992.0
Logged

Alcofribas
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 986


Who Dares Wins!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Temmuz 25, 2007, 14:57:13 ÖS »

Amstrad için de şu örneğe bakabilirsiniz. Hatta en altta 2 tane Video dosyası bağlantısı da var.
Logged

Bakkada
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 935



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Temmuz 25, 2007, 15:39:56 ÖS »

80'lerde hersey daha guzeldi ve degisikti.
Logged
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Temmuz 25, 2007, 16:07:47 ÖS »

Galiba tipki insanlarin "genclik heyecanlari" gibi bilgisayar endustrisinin de "genclik heyecanlari" diyebilecegimiz zamanlariydi bunlar. Herseye daha heyecanla, motivasyonla, istek ve ozveriyle yaklasilan zamanlardi sanirim.
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Temmuz 25, 2007, 18:36:31 ÖS »

Amstrad için de şu örneğe bakabilirsiniz. Hatta en altta 2 tane Video dosyası bağlantısı da var.


Evet, 3d construction kit, Freescape 3D motoru üzerinde çalışan bir 3d oyun editörüydü. Freescape ilk olarak zx spectrum üzerinde kodlanmış ve sonra diğer platformlara port edilmişti.

Ben 3D construction kit'i amiga'da tanıdım, çok eğlenmiştim doğrusu. 3D destekli BASIC tabanlı bir dili de vardır. Ama freescape'in boy gösterdiği oyunlar daha ünlü, Castlemaster, driller gibi.


edit:
speccy'deki 3d oyunlar için bir liste (tam değil ama vector olarak işaretlenmiş olanlar):
http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Vector+Graphics$&phrase&loadpics=on

şunu deneyin, bayağı hızlı:
http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^I%2c+of+the+Mask$&pub=^Electric+Dreams+Software$&loadpics=on
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2007, 09:36:52 ÖÖ Gönderen: Arda » Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: