Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 60   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 123707 defa)
0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.541



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #75 : Nisan 27, 2016, 11:45:00 ÖÖ »

Çok iyi gidiyor abi, eline sağlık.
Hoparlöler iş görür falan deseydin özelden raharsız edecektim "abeeeeyy etme eyleme" şeklinde.
Plywood da en güzel bi ağaç ürünüdür. Ama mfye göre daha pahalı sanırım hammadesine göre.
Geçenlerde senin metallere uyguladığın arındırma işlemini robotun içinde aküyü tıtan demire uygulamıştım. Kalan ince paslarıda metal parlatıcı ve keçe çıkarmıştı.(dremelin ucuna takılan parlatma keçesi)
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.068



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #76 : Nisan 27, 2016, 11:47:40 ÖÖ »

tadını çıkarmak lazım zaten

plastik düzeltme işlemleri için ne yapılır bilemiyorum
krom kaplama işini de oto boyacılarına hallettirebilirsin
rayların kaplaması, ayakların kaplaması gibi krom işleri var sanırım

metal parlatma işlerini evde yapabilmek mümkün
plastik parlatma işleri de evde yapılabilir

oyunun matının durumu biraz önemli aslında temizlik ve parlatma ile kullanılabilir duruma gelebilir ise iyi
hiç kullanılamayacak durumda ise yenisini almak en tuzlu o olur galiba

plastikler üzerinde ki stickerlar set olarak satılıyor sanırım fakat fiyatları nasıldır bilmiyorum

yada maliyetleri azaltmak için tüm görsellerin yüksek çözünürlük lü resimlerini bulabilirsen
resimden vektörel formata çeviren yazılımlar var baya iyi sonuçlar verebiliyorlar önce vektör yapıp sonra istediğin ölçüde baskı da aldırabilirsin
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #77 : Nisan 27, 2016, 13:12:08 ÖS »

tadını çıkarmak lazım zaten

plastik düzeltme işlemleri için ne yapılır bilemiyorum

Tabi yavaş yavaş bir meşgale şeklinde yapmanın kafayı gündelik işlerden arındırmak adına dinlendirici bir de terapi etkisi var.

Plastiklerin düz olanlarını fırına koyduktan sonra iki kitap arasına hafifçe ağırlık yapınca düzeliyorlarmış kolayca. Rampalarda ise ısı tabancası ve biraz dikkatle düzeltilebilir.


krom kaplama işini de oto boyacılarına hallettirebilirsin
rayların kaplaması, ayakların kaplaması gibi krom işleri var sanırım


O işi gerçek anlamda yani boya değil de krom kaplama şeklinde yapıyorlarsa süper olur ancak fiyat almak lazım (böyle parça işi krom kaplama yaptırmış olan birisi varsa tecrübelerini duymak isterim). Sonuçta bu aletin parçalarını internetten getirteceğim fiyata malolacaksa gerek yok diye düşünüyorum. Ben bacaklar dahil olmak üzere görünen tüm metal parçaları zımparalayıp sonra sprey boya ile krom yapmayı planlıyordum. Elbette bir deneme yapıp boyanın dayanıklılığını göreceğim. Piyasada iki tip krom sprey boya var. Birisi tamamen dekoratif ve dayanıksız (kutuda yızyor) diğeri ise dayanıklı olduğunu iddia ediyor (Daha pahalı). Bu dayanıklı olduğunu iddia edenden bi kutu aldım bakalım nasıl sonuç verecek.

oyunun matının durumu biraz önemli aslında temizlik ve parlatma ile kullanılabilir duruma gelebilir ise iyi
hiç kullanılamayacak durumda ise yenisini almak en tuzlu o olur galiba

Yok hiç kullanılmayacak durumda kesinlikle değil. Sadece pinbal restore eden amcaların rutin olarak yaptığı "touch up" nevi boyası dökük yerlerin üzerinden geçmek şeklinde olacak. Mylar'ın altı sorunsuz. Cimri herifler tüm oyun alanını mylar kaplamış olsalar iyi olacakmış.

Öte yandan yeni playfield alanlar oluyor internette okudum. Hala bu işi lisanslı olarak yapan bir firma varmış. Ancak millet sıraya giriyor. 1 sene falan bekliyorsun ve inanılmaz pahalı.

Yani Playfield kesinlikle restore edilecek, onu yeniden alacak bir bütçem yok...


plastikler üzerinde ki stickerlar set olarak satılıyor sanırım fakat fiyatları nasıldır bilmiyorum


3-4 tane ucu kırık plastiğim var. Tek tek satılan yer de buldum. Çok ucuz değil ama sanırım onları öyle tamamlayacağım. Tam setler de var (rampalar hariç). Bunlar üzerine sticker yapıştırılmış kopyalar değilmiş. Orijinal lisanslı repro (polikarbonatın arkasına silkscreen boya yapılmış).

Plastik setler 100-150 euro civarında, rampalar ise pek bulunmasa da (2011 de üretilmiş en son) ebay'de filan tanesi neredeyse 200 usd. Eldeki rampaları tamir edeceğim... 


yada maliyetleri azaltmak için tüm görsellerin yüksek çözünürlük lü resimlerini bulabilirsen


Kabin stickerları için bile görsel yok piyasada. Kendi parçalanmış görsellerini tarayıp tamalayabilirmiyim diye düşündüm ama uğraşmak lazım. Ya da yine orijinal lisanslı bir set kabin sticker seti sipariş edebilirim. Bir set 250 USD ama ona bütçe ayrımıştım
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #78 : Nisan 27, 2016, 13:45:28 ÖS »

Çok iyi gidiyor abi, eline sağlık.
Hoparlöler iş görür falan deseydin özelden raharsız edecektim "abeeeeyy etme eyleme" şeklinde.
Plywood da en güzel bi ağaç ürünüdür. Ama mfye göre daha pahalı sanırım hammadesine göre.
Geçenlerde senin metallere uyguladığın arındırma işlemini robotun içinde aküyü tıtan demire uygulamıştım. Kalan ince paslarıda metal parlatıcı ve keçe çıkarmıştı.(dremelin ucuna takılan parlatma keçesi)

Evet abi normal suntanın m2'si 20 TL civarında sanırım (Bauhaus fiyatı) bunun m2'si 56 TL. Kayın 50 TL (aslında kayın istiyordum ama plakanın ebadı farklı olduğundan o an hesap kitabı değiştiremedim)

Girintili çıkıntılı metal parçaların pasını gidermek için de bir başka yöntem deneyeceğim bu akşam bakalım.
Logged

Samurai
Ziyaretçi
« Yanıtla #79 : Nisan 27, 2016, 14:19:47 ÖS »

@Yavuzg hocamızın paylaştığı resimlere baktım inceledim aynı şekilde benim elime geçseydi yaklaşık 6-7 saat de eski orjinal haline dondururum bunlar basit seyler Kahkaha


Üstad kolay gelsin mucize birseyi yapıyorsun helal olsun....
Logged
pcdata76
Üye
***
Mesaj Sayısı: 203



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #80 : Nisan 27, 2016, 15:28:48 ÖS »


O işi gerçek anlamda yani boya değil de krom kaplama şeklinde yapıyorlarsa süper olur ancak fiyat almak lazım (böyle parça işi krom kaplama yaptırmış olan birisi varsa tecrübelerini duymak isterim). Sonuçta bu aletin parçalarını internetten getirteceğim fiyata malolacaksa gerek yok diye düşünüyorum. Ben bacaklar dahil olmak üzere görünen tüm metal parçaları zımparalayıp sonra sprey boya ile krom yapmayı planlıyordum. Elbette bir deneme yapıp boyanın dayanıklılığını göreceğim. Piyasada iki tip krom sprey boya var. Birisi tamamen dekoratif ve dayanıksız (kutuda yızyor) diğeri ise dayanıklı olduğunu iddia ediyor (Daha pahalı). Bu dayanıklı olduğunu iddia edenden bi kutu aldım bakalım nasıl sonuç verecek.


Yavuz abi benim arabanın metal kapı kollarını bir yıl kadar önce İstanbul'da Chrome man diye bir yere (facebook'da tesadüfen görüp fiyat sormuştum, sayfaları halen var) tanesi 30 tl'den kaplattırmıştım. Aradan geçen zamanda tamamen dış ortama maruz kaldığı halde herhangi bir kabarma, kalkma falan olmadı. Yapıldığı günkü gibi duruyor. Krom boya işi ne yazık ki istenileni vermiyor, en ufak bir temasta ya kararıyor ya da dökülüyor. Alüminyum yaldızlı soba boyaları çok daha iyi

Kumlama işi ile ilgili de yine yıllar önce şöyle birşeye rastlamıştım.

https://www.youtube.com/watch?v=5vuENNhOMQs
https://www.youtube.com/watch?v=QZhBQXm4yBY
https://en.wikipedia.org/wiki/Sodablasting

Nasıl olsa yeni evde garaj da var, ufak bir elektrikli hava kompresörü, birkaç metre hortum ve bir tabanca ile aynı sistemi kurabilirsiniz. Oldukça etkili ve hızlı bir yöntemdir, el değmeyen en ince kıyıda köşedeki yerlerin bile pasını kirini söküp alır Sanayide böyle parça işlere tanıdık yoksa hatır gönül iş yapacak atölye ne yazık ki zor denk gelir. Hem de onlar küçük parçaları böyle tabancayla kum püskürterek değil de titreşimli kumlama tezgahlarına atıp kumluyorlar (o da aynı derece etkiye sahip, ama işlem biraz uzun sürer) Tabancalı kumlama araba kaportası gibi büyük ebatta parçalara uygulanıyor sanayide.
Logged

Commodore64 - Amiga - Arcade Systems - MAME - IBM - CRT - Repair&Restoration
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.233


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #81 : Nisan 27, 2016, 16:35:50 ÖS »

Abi çok iyi ilerliyorsun. Pislikleri görünce biraz soğuyormuşsun gibi geldi bana. (Gerçi kim soğumaz ) Ama, atlatırsın bunu da. Okumak ve fotolara göz atmak çok keyifli.

Bu arada, benim bildiğim kontroplak daha ince oluyordu. Bu baya kalın bir şey ve cidden sağlam gözüküyor. Kesip, şekil verirken bu durum umarım zorlamaz seni? Yani Backbox'ın kıvrımlarını yaparken..vs

Yok abi, temelde bildiğin suntadan falan bi farkı yok. Aynen sunta gibi dremel, dekupaj vs ile kesilebilen bir malzeme. Suntadan avantajı daha temiz kesiliyor ve daha hafif...

Daha kesip biçme aşamasına gelemedim. Kabinden çıkan bazı paslı büyük metal parçalarla işim var.

Aslında bana şu yabancıların "sandblast" dediği işi yapan bi yer lazım, bizde galiba "kumlama" diye geçiyor.

Ankara OSTİM'de falan kumlama yapan bi yer biliyormusun (ücreti karşılığında tabii ki)? Yani bir kaç metal parçayı götürsem geri çevirmeyecek bi yer?



Abi yoğunluktan bir türlü yazamadım. Bu civarda biraderin tanıdığı biri vardı. Jantları götürürüz ara sıra. Kendisiyle bir konuşup sana haber veririm.

Kaportacılar (bizde de var ) yapar ama onlardaki biraz kaba olur. Jant gibi daha hassas malzemelere daha pürüzsüz ve kibar olanı atılır.
Logged

cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.898



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #82 : Nisan 27, 2016, 16:50:49 ÖS »

Aslında bana şu yabancıların "sandblast" dediği işi yapan bi yer lazım, bizde galiba "kumlama" diye geçiyor.

Üstad aslında tam bizim fabrikalıkmış o işlem.

Kum kalıplarından çıkan döküm parçalar,
temizleme makinaları, dediğimiz makinaların içerisinde,
üzerine çelik granül püskürtülerek kumlarından arındırlıyor.

Paslanan parçalara da bazen bu işlem uygulanıyor diye biliyorum.

Yanlız senin o parçaları içine atarsak, geri çıkarmı bulabilirmiyiz bilmem. Kahkaha

Aslında tamburlulardan hariç, birde askılı temizleme makinaları var.

Parçayı askıya takıyorsun, işlem bittiğinde askıdan geri alıyorsun.

Buralara yakın olsaydın(Bilecik), tam söz veremem ama, yüksek ihtimalle, ikmal yöneticilerinden izin alıp, o parçaları askılı makinede temizletebilirdik.
Logged

Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 263



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #83 : Nisan 27, 2016, 17:52:32 ÖS »

  Kolay gelsin Yavuz abi.

  Aklıma geldi, sormak istiyorum Yavuz abi.. Sende kıl testere makinası varmıydı abicim? 18mm kalın kontraplağı dekupaj ile keseceksin değil mi?

  Bende ilerleyen zamanlarda birkaç plâka 10mm 16mm gibi kalınlıklarda kontraplâk ve mdf nin çeşitli kalınlıklarında plâkalarından alacağım İnşaAllah..

  Lazer kesim tavsiye eder misin yoksa 400-500TL'ye kıl tesretesi alıp kendimizin mi kesmesini tavsiye edersin abim.. 22cmx60cm ölçülerinde dört yüzü desenli olacak şekilde tüm parçalar birleştikten sonra  uzun bir kutu görünümünde olacak malzemeyi 15TL'ye kesilebileceği söylendi bana. Yani hangisi daha tasarruflu olur bilemedim.

Birde, lazer kesimde ahşap kenarlar kavruluyor, bunu da hesaba katıyorum. : )

Örnek marka makine aşağıda mevcut; Proxxon da düşündüm ama bunun artıları daha fazla, kendinden el motoru bile var..



Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.979


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #84 : Nisan 27, 2016, 18:17:59 ÖS »

Ambarda gereğinden fazla bekleyen inşaat demirlerini, kullanmadan önce paslarından arındırmak için bu kumlama işlemi yapılıyor. Kompresörle yapıyorlardı galiba. Bizde bir iki kere yapıldığını biliyorum ama nasıl yapıldığını hiç görmedim.
Logged

Enson
Üye
***
Mesaj Sayısı: 200



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #85 : Nisan 28, 2016, 09:36:18 ÖÖ »

Resimleri göremedim fakat, hobi amaçlı da olsa kıltestere makinesi kullanıyorum, bu makine ile bu kalınlıkta bir malzemeyi düz kesmeniz çok zor, çok ince bir parçayı keserken bile nefesinizi bile kontrol etmeniz gerekiyor.

  Kolay gelsin Yavuz abi.

  Aklıma geldi, sormak istiyorum Yavuz abi.. Sende kıl testere makinası varmıydı abicim? 18mm kalın kontraplağı dekupaj ile keseceksin değil mi?

  Bende ilerleyen zamanlarda birkaç plâka 10mm 16mm gibi kalınlıklarda kontraplâk ve mdf nin çeşitli kalınlıklarında plâkalarından alacağım İnşaAllah..

  Lazer kesim tavsiye eder misin yoksa 400-500TL'ye kıl tesretesi alıp kendimizin mi kesmesini tavsiye edersin abim.. 22cmx60cm ölçülerinde dört yüzü desenli olacak şekilde tüm parçalar birleştikten sonra  uzun bir kutu görünümünde olacak malzemeyi 15TL'ye kesilebileceği söylendi bana. Yani hangisi daha tasarruflu olur bilemedim.

Birde, lazer kesimde ahşap kenarlar kavruluyor, bunu da hesaba katıyorum. : )

Örnek marka makine aşağıda mevcut; Proxxon da düşündüm ama bunun artıları daha fazla, kendinden el motoru bile var..




Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #86 : Nisan 29, 2016, 20:18:19 ÖS »


Resimleri göremedim fakat, hobi amaçlı da olsa kıltestere makinesi kullanıyorum, bu makine ile bu kalınlıkta bir malzemeyi düz kesmeniz çok zor, çok ince bir parçayı keserken bile nefesinizi bile kontrol etmeniz gerekiyor.


@enson, bana yapmadığını varsayıyorum o yorumu zira benim işlerde kıl testeresi dediğin gibi biraz "kıl tüy" kalır

Ben Dremel Trio ile kesim yapıyorum bazen dekupaj ve/veya daire testere...

  Aklıma geldi, sormak istiyorum Yavuz abi.. Sende kıl testere makinası varmıydı abicim? 18mm kalın kontraplağı dekupaj ile keseceksin değil mi?

@Selim yok genelde Dremel Trio kullanıyorum kesim için ama dekupaj da kullandığım oldu zaman zaman. Bu arada bende kıl testeresi yok...

  Lazer kesim tavsiye eder misin yoksa 400-500TL'ye kıl tesretesi alıp kendimizin mi kesmesini tavsiye edersin abim..

Lazer veya CNC tecrübem olmadı hiç bu yüzden usülünü fiyatlarını bilmiyorum. Ancak bildiğim tek bir şey var, bir işin doğru yapılmasını istiyorsan kendin yapacaksın...

Ha üretimdir, ticarettir, maliyettir v.s. Onu ilerleyen zamanda değerlendirirsin ama ilk işleri, prototipi, vs kendin yapmanın hem ileride yaptıracağın kişiye/yere örnek olması açısından hem de kişisel tatmin açısından faydası var bence...

Bunun dışında kumlama ve kromaj konularında öneri ve tecrübelerini paylaşan arkadaşlara da teşekkür ederim. Sanayi sitelerindeki kumlamanın benim malzemede yok edici etkisi olabileceğini başka arkadaşlar da söyledi. Elbette benim malzemeye uygun kumlama istasyonu olan da vardır da şimdilik yine kendi ipimi kendim çekmeye karar verdim (bir sonraki mesaj )

Öte yandan kromaj konusu da sanırım gerçeğini yaptırmak istersem astarı yüzünden pahalıya malolacak gibi zira bu parçaların krom kaplı sıfır olanlarını sipariş versem daha hesaplı olacak gibi... Ama yapmayacağım Neyse daha o kısıma gelemedik...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #87 : Nisan 29, 2016, 21:01:41 ÖS »

Bu restorasyon işinin bu kadar paslı olacağını düşünmemiştim. Ufak tefe parçalarda klasik sirke metodunu işletebildim ancak hem o sirke kokusundan bay geldi hem de ebat olarak büyük parçalarda sirke metodunu uygulayabilmek için gerekecek sirke ve o orandaki kokusunu düşününce midem kalktı

Aslında pastan arındırmak istediğim özel bir parça var. Bu pinball'ın lockbar denilen oyun alanının üstündeki camı kilitleyen parçanın birleştiği ve ancak jeton kapısından elinizi uzatarak lockbar'ın serbest kalmasını sağlayan bir mekanizma var; lockbar receiver diye geçiyor bu parça.

Bendeki lockbar receiverın durumu böyleydi arkadaşlar (Parça hangisi diyenler için - resimdeki en paslı "şey", üzerinde tornavida olan demir mekanizma )





Bunu gözlerinizle görseniz bu adam olmaz çöp olmuş bu dersiniz. O derece paslanmış ve dökülmeye başlamış. Yenisinin fiyatı 80 euro (kargo hariç) ve demirden olduğunu ve yaklaşık 50 cm civarında olduğunu düşünürseniz kargosunun ne kadar tutabileceğini düşünün artık...

Bunu kurtarmam lazım kısaca...

Sonra, şu kumlama hikayesini sordum sizlere malum. Bütün paslı büyük parçaları toparlayıp götürebileceğim bir yer varmıdır diye düşünürken internette asit veya sirke dışında pas gidermek için ne yöntemler var diye araştırırken elektroliz yöntemini buldum Bir kaç youtube videosu izledikten sonra tama dedim bu yapılır

Beni artık tanıyorsunuz, çoğu zaman bir şeyi yapmak için daha kolay veya ekonomik yolları seçmek yerine hem deneyim hem de bir referans olması açısından deneme yapmayı sevdiğimi biliyorsunuz.

Bu yüzden ben de bu projede "elektroliz" yöntemini deneyip sonuçlarını da sizlerle paylaşmak istedim
« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 17:57:59 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.184


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #88 : Nisan 29, 2016, 21:16:22 ÖS »

Sana bundan lazım



Kolay gelsin...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #89 : Nisan 29, 2016, 21:21:56 ÖS »

Paslı büyük (veya küçük de olabilir tabii ki) parçaları asit veya sirke gibi mide bulandırıcı ve aşındırıcı kimyasallar dışında pastan arındırmak için elektroliz yöntemini denemeye karar verdim.

Bunun için ihtiyacımız olan şeyler;

1) Anod yapacağımız metal parçalar (Anod nedir? anlatacağım)



2) Elektroliz sıvısı için kullanacağımız Sodyum Karbonat (Çamaşır Sodası)



3) Bir kap

4) ve bir doğru akım güç kaynağı

Güç kaynağının (+) ucunu bağlayacağımız herhangi bir demir parçaya ANOD diyoruz. Pastan arındırmak istediğimiz parçaya da KATOD diyoruz ki anladığınız üzere güç kaynağının (-) ucunu buna bağlayacağız.

İşe önce elektroliz kabından başladım. Anod olarak kullancağım metaller Bauhaus dan aldım. Tanesi 4-5 TL civarındaydı. Dediğim gibi herhangi bir demir parçası da olabilir. Ben sadece etrafımda demir parçası olmadığı için ve biraz da derli toplu bişey olsun diye bu metal parçalardan aldım. Bunları plastik kaba monte ettim...




Ve üzerinden 4-5 A akım geçebilecek kalınlıkta kabloları bu metallere vidaladım. Plastik kabın her iki köşesine de birer metal monte ettim. Ne kadar çok koyarsanız (burada yüzey alanı önemli) işlem daha hızlı olur...




Plastik kaba açtığım deliklerin su seviyesinin üzerinde kaldığına dikkat edin. Yoksa etraf batar



Kabımız hazır... Şimdi kaba su dolduruyoruz. Bu kap 30 Lt alıyormuş. Ben biraz daha az su doldurdum, sanırım 25 Lt...



Sonra her 5Lt suya bi yemek kaşığı kadar Sodyum Karbonat koyuyorsunuz. Aslında her galon'a 1 kaşık ama zaten çok da aşırı hassas bir ölçü değil bu...




Bu işlem sonunda elektriğin geçmesi için uygun bir elektrolit elde ediyoruz. Paslı parçamız da bu...



Pastan arındırmak istediğimiz parçaları sonra atabileceğimiz (tercihen "sarı" tabir edilen ama her şey olur) ucuz tellerle güç kaynağının negatif kutbuna bağlıyoruz. Bol bol sarın ki paslı kısımlar iletkenliği etkilediğinden tel passız kısımlara da temas edebilsin...



Ve parçamızı sıvımıza bırakıyoruz. Yanlız dikkat!!! Ne yapmamaya özen gösteriyoruz?

Negatif ile pozitif uçların birbirine değmemesine, yani paslı parça ile anod yerine kullandığımız metal plakaların birbirlerine değmemesine özen gösteriyoruz. Yoksa kısa devre olur. Eğer güç kaynağınızın kısa devre koruması varsa sorun değil ancak yoksa (sıradan bir akü şarj cihazı mesela) kablolar ısınır, erir, yangın bile çıkabilir...




Güç kaynağını çalıştırıyorum ve şimdilik 12V'a ayarlıyorum

« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 17:58:11 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 60   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: