Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 30 31 [32] 33 34   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 59105 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.650



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #465 : Ocak 13, 2019, 17:57:30 ÖS »

"Party with Elvira and the Party Monsters" Kahkaha Kahkaha Kahkaha





Işıkların yarısı yanmıyor, jeton kanalı ışıkları da öyle...





Ama olsun, ilk power'ı vermeye yine de durumumuz iyi gibi. Devre kartları çalışıyor, ışıkların diğer yarısı da. Bardağın dolu tarafına bakalım




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.650



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #466 : Ocak 13, 2019, 18:11:25 ÖS »

Şimdi sorunumuz G.I. yani genel aydınlatmada. Ana trafodan iki tane 5.9 V AC hattı geliyor backbox'a. Insert board üzerindeki röleyi kontrol ettim sağlam.

Interconnect board'a gelen konnektöre baktım, baya bi yıpranmış, bazı pinlerde oksitlenme var ve oynak...





Bir iki itiştirme kakıştırma, yerinde yama falan yaptım ama içime sinmedi. Komple kestim...





... ve sıfırdan yeni konnektörler yaptım.





Bu işlemden sonra jeton kanalı ışıklarımız geldi Kahkaha Ama insert board G.I. ların yarısı hala sönük...





Neden sonra, üşenmedim komple interconnect board'u söktüm ve masada test ettim. O zaman anladım ki sigortalardan birisi yanmış.





Sigortayı değiştirdim ancak o hattı kontrol ettiğimde insert board GI kablolarında bir kısa devre buldum. Tabii bunu bulabilmek için o ampullerin tamamını söktüm. Meğerse çıplak kabloları sabitlemek için kullandığım zımbanın birisi ampul soketlerinden birisine şase yapmış. Onu da sökünce kısa devre ortadan kalktı...

Eee sorunu çözdükten sonra keyfim yerine geldi ve normal ampulleri ararken bunları bulmuştum, meğerse denemek için biraz renkli LED de almışım Kahkaha Kahkaha Kahkaha gerçekten unutmuştum bunları aldığımı...





E deneyelim bari dedim







Hatta TNT amusements Elvira video'sunda gördüğüm gibi LED'lerden bir tanesini de yanar dönerli almışım Onu da translite görselindeki kazanın altındaki yanan ateşin oraya koydum...





Logged

AmigaEsref
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.632


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #467 : Ocak 13, 2019, 18:15:58 ÖS »

oooo güç gelmiş eline sağlık abi
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 2.5 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM
COMMODORE 64 | IRQHack64 | 1084 S
Oğuzhan
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.898



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #468 : Ocak 13, 2019, 18:23:28 ÖS »

Güç seninle olsun YavuzG
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.650



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #469 : Ocak 13, 2019, 18:25:03 ÖS »

Şimdi bir kaç kalan ufak detayı da halletmem lazım...

Bunlardan ilki insert board üzerinde bir tahta çıkıntı vardı hatırlarsanız. Onun ne olduğunu insert boadr'u açınca anladım. Ben translite'a arkadan destek amacıyla koymuşlardır diyordum, kısmen doğru da... ancak esas amacı insert boadr sonuna kadar açılınca backbox'ın yan paneline dayansın, ampuller ve göstergeler sıkışıp kırılmasın diye koymuşlar...

Backbox'In yan duvarında dayandığı yerin boyasını da çizmesin diye ucunda süngerden bir destek vardı... Ben de aynı şekilde o detayı da yapıyorum...







Bir diğer destek ise skor gösterge panellerini backglass'dan korumak için olan metal destek. Bu da bir şekilde backglass içeri doğru esnerse pahalı olan göstergeleri korumak için. Ona da orijinalinde olduğu gibi önce süngerini yapıştırıyorum. Cam göstergelerin bu metal parça ile direk temas etmesi iyi olmaz.




Bir de skor gösterge panellerin etrafında bir siyah çerçeve yapıştırılmıştı. Orijinalde sadece bir tanesi vardı ve yırtılmıştı. Ben de siyah fon kartonu ve çift taraflı bant ile birer tane yapayım dedim...







Yani çok gerekli bir detaymıdır bilmiyorum ama yine de bu korumaları da yapıştırdım.





... ve son olarak gösterge koruyucu metali de yerine hizalıyorum ve vidalıyorum





Backbox ile işimiz bu şekilde tamamen bitti
Logged

phoenix
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 708



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #470 : Ocak 13, 2019, 18:26:07 ÖS »

Haftayı, bu görsel şölenle tamamlamak şahane.
Logged
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.406


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #471 : Ocak 13, 2019, 18:37:29 ÖS »

Ben de yaparim bunlari ne var  Kahkaha

Tamamlandigindaki goruntuyu gormek cok guzel olacak
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
evreno
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 944



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #472 : Ocak 13, 2019, 20:28:09 ÖS »

Harika görünüyor, eline sağlık üstad
Logged
Chameleon
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 52



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #473 : Ocak 14, 2019, 00:19:19 ÖÖ »

Mor ledlerde yerlerini bulmuş 😋
keyifle takip ediyorum ama her aşaması bu aletlere karşı biraz daha korkmama neden oluyor. Hadi arcade kabinleri monitor hariç, çözebiliyorum çokta zorlayıcı bi yanı yok ama bu başlı başına başka bir olay. Daha en sıkıntılı kısmı başlamadı bile.
Logged
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.119


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #474 : Ocak 14, 2019, 13:28:41 ÖS »

 

Bi heyecan bastı beni. Abi, oynamak için bi liste yapalım. İlk sırada ben olayım.
Logged

izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.002



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #475 : Ocak 14, 2019, 13:33:16 ÖS »

burada; Sanatçıyı ve sanatını gördük mükemmel
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.650



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #476 : Ocak 16, 2019, 10:27:59 ÖÖ »

Ana kabinin işini tamamlayıp oyun tablası restorasyonuna başlayabilmek (ya da daha doğrusu 2 sene önce kaldığım yerden devam edebilmek) için son bir işim kaldı...

O da pinball'un oyun alanını koruyan camı yerleştirdiğiniz profillerin üzerine monte edilen metal koruma profilleri (side rail) ve camı söküp ana kabine servis erişimi sağlayan metal panel (lock down bar).

İşe önce yan metal profillerden başlıyorum. Bunlar kabine vidalanmanın dışında çift taraflı sünger bant ile tutturulduklarından önce bu 30 yıllık sünger bantlardan kurtulmamız lazım. Bunun için ihtiyacımız olan alet ısı tabancası...





Bir yandan ısı tabancasıyla eski çift taraflı bandı ısıtırken diğer yandan spatula ile bandı alttan kazımak gerekiyor. Yanlız namussuz bant 30 yıldır hala sağlam, bu iş baya bi uzun sürüyor...





Sonunda banttan kurtuluyoruz...





... ve geri kalan yapışkan artıklarını temizlemek için de aseton kullanıyorum...





Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.650



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #477 : Ocak 16, 2019, 10:41:08 ÖÖ »

Bu yan metal profiller pinball'un backbox'ı kabinin üzerine devrildiğinde çok sert darbe almış ve deforme olmuşlar.





Normalde yabancı forumlarda bu konuyu takip ederken bunun oldukça sık görülen bir hasar olduğunu okudum. Ancak genelde pek kimse bu metal parçaları düzeltmekle uğraşmıyor, yenisini sipariş ediyor geçiyordu.

Bu benim durumumda lojistik ve maliyet olarak pek de makul bir çözüm değil zira Bally'nin bu yıllarda kullandığı bu metal profiller standart dışı bir uzunlukta (51 5/8" - 132 cm) ve bu yüzden pek fazla bir yer satmıyor (Çifti 100 USD). Amerika'dan bu uzunlukta bir kargo nasıl hasarsız bir şekilde ve kaça gelir o da bambaşka bir konu...

Kısaca bunları elimden geldiğince restore etmekten başka şansım yok gibi... Bu yüzden alıyorum elime bir metal (örn. eski plunger demirini) parça ve çekici, başlıyorum göçükleri düzeltmeye...







Kimi yerde ufak tefek yamuklukları tahta desteklerle ...





... ve daha kibar/yumuşak çekiçle düzeltiyorum...





Düzeltilen yerleri ve daha küçük çapak, göçük, çıkıntıları da zımpara ile elden geçiriyorum...






Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.650



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #478 : Ocak 16, 2019, 10:48:05 ÖÖ »

Elbette ne yaparsam yapayım "mükemmel" bir düzeltme olmuyor. Youtube'da falan konuyla ilgili çok video izledim. Örneğin nadir "krom/nikelajlı" orijinal araba çıtalarını falan adamlar bir düzeltiyor ki sanat icra ediyor... Adam yamuğu düzeltmek için metalin neresine ne güçte ve ne çeşit bir alet ile vuracağını çok iyi biliyor...

Benim o derece bir kaporta düzeltme tecrübem veya hissiyatım olmadığından elimden geldiğince, kabaca %95 oranında yamuklukları ve göçükleri düzelttim. Ancak %95 bile doğal olarak göze batıyor, ele geliyor... Acemi kaportacının kurtarıcısı?





Elbette ki kaporta macunu. Az da olsa ele gelen göze batan çukurları macunluyorum...





... ve zımparalıyorum.




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.650



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #479 : Ocak 16, 2019, 10:59:18 ÖÖ »

Yan metal profillerin kaporta macun işi bitince sıra "lock down bar" denilen bu parçaya geliyor. Bu parça ve yan profiller paslanmaz metalden yapılmış ancak bu parçanın altı normal demir sanırım, pastan nasibini almış...





Önce bu kısmını zımparalayıp Hammerite ile boyuyorum. Tüm parçayı da Hammerite ile boyamak mümkün ancak Hammerite pek "şık" renklere sahip değil. Parçaların görünen kısmını başka bir boya ile boyayacağım...


O kısma gelmeden, hazır kaporta macunu da hala elimizin altındayken bir düzeltme daha yapmak istiyorum. Bu lock down bar denilen aletin alt kısmındaki metal ile üst kısımdaki parçayı anladığım kadarıyla nokta kaynakla birleştirmişler fabrikada... Bunun sonucu olarak bu kaynak girintileri kalmış.





Eğer yan metal profiller sağlam olsaydı ve kaporta boya işine girişmek zorunda olmasaydım bu parçadaki kaynak izlerini çok konu etmeyebilirdim, zira böyle üretilmişler işte der geçerdim. Ancak madem kaporta macun boya işine giriştim bari bu göçükleri de gidereyişm bari dedim

Macun ve zımparadan sonra göçükler gitti





... ve tüm metal parçalar bir sonraki adım olan boyaya hazır hale geldi.




Logged

Sayfa: 1 ... 30 31 [32] 33 34   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: