Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 61   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 438569 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #495 : Ocak 18, 2019, 23:51:59 ÖS »

Pinball'un kabini, kafası (backbox) ve tüm elektrik elektronik aksamı elden geçti, toparlandı ve geri monte edildi...

Artık projenin son ana iş kalemi olan oyun alanının toparlanmasına geldi sıra. Birçoklarının yazılarıma yaptığı yorumlarda da belirttiği üzere işin en ince detay be zahmetli tarafı...

Ama 2 sene önce oyun alanına girişmiştim ve yıpranmış desenleri elden geçirmeye başlamıştım, bu yüzden o işe yeniden adapte olmam çok da fazla zamanımı almadı.

Bu çalışmalar sırasında çektiğim fotoğrafları bilgisayara boşaltırken farkettim ki o çalışmaların bir kısmını paylaşmamışım bile. Bu yüzden gelin şimdi sizi 2 sene öncesine götüreyim ve kısa bir flash back yapalım

Yazımın ilk kısımlarında bahsettiğim üzere oyun alanı restorasyonunda bir akç farklı teknik kullanmıştım. Bunlardan birisi bazı yıpranmış karmaşık desenleri su ile yapıştırılan çıkartmalar ile (water slide decal) restore etmek, bir diğeri ise airbrush ile boyamak...





Airbrush olarak makul fiyatlı bir model kullanıyorum. Markası Badsector.

Turkey Airbrush sitesinden almıştım tüm takımı, boyaları ve yan malzemeleri. Turkey Airbrsuh da Ankara'da faaliyet gösteren Resif Dış Ticaret ve Pazarlama firmasının web sitesi. Sahibi ile de tanıştım. Kafa dengi bir arkadaş ve kendisi de restorasyon ve sanatsal faaliyetler yapıyor, atölyesi müthiş! Airbrush işine merak salanlar için kesinlikle tavsiye ederim...

http://www.turkeyairbrush.com/


Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #496 : Ocak 19, 2019, 00:03:54 ÖÖ »

Oyun alanının restorasyonunda akrilik airbrush boyası kullanıyorum. Yabancı forumlarda bu konuda tercih edilen markanın Createx olduğunu okumuştum. Sebebi boyaların hem çok kapatıcı olması, hem renk karıştırarak renk tutturma konusunda verimli olması (ıslakken tutturduğunuz renk kuruyunca değişmiyor) hem de rötüş işleri bittikten sonra uygulanacak olan otomotiv akrilik clear coat ile uyumlu olması. Bazı boyalar üzerine clear atılınca çözülmeye ve dağılmaya başlıyormuş...

Ben de acaba bu marka Türkiye'de varmıdır diye araştırırken distribütörünün Ankara'daki "Turkey Airbrush" olduğunu görünce sevinmiş ve tüm malzemelerimi buaradn almıştım...





Neyse... Ben bu oyun alanı restorasyon işine girdiğimde Elvira için lisanslı reprodüksiyon oyun alanı henüz üretilmemişti. Geçenlerde baktım sıfırını lisanslı olarak yapmışlar. O zaman olsaydı alırmıydım bilmiyorum. Sadece yüksek fiyatından değil (yaklaşık 1000 dolara geliyor kargosuyla birlikte. Ancak sadece tahta oyun alanı, başka hiçbir şey fiyata dahil değil) işin zevki kalmazdı sanırım diye düşünürdüm...

Evet, sonuçta elimizde oldukça yıpranmış bir oyun alanı var ve işimiz madem restorasyon başlayalım öyleyse demiştik 2 sene önce...





Dediğim gibi, büyük tek renk alanları airbrush ile boyadım. Ancak boyamadan önce rengi tutturmak öncemli.







Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #497 : Ocak 19, 2019, 00:10:34 ÖÖ »

Bir başka büyük tek renk alan... Burası topun plunger'dan çıktığı hızla oyun alanına ilk giriş yaptığı nokta. Pop bumper'ların da bulunduğu alan olduğundan dolayı top burada çok zaman geçirmiş. Dolayısıyla da oyun alanı oldukça fazla yıpranmış...

Önce frisket ile maskeliyoruz...





Sonra renklerimizi seçiyoruz...





... ve göz kararı rengi tutturmaya çalışıyoruz.






Airbrsuh ile 2 hatta bazı yerlerde 3-4 kat boyuyoruz. Katlar arasında boyayı ısı tabancası ile kurutuyoruz ki işimiz çabuk bitsin. Ancak 90-100 dereceyi geçmeden yapıyoruz bu kurutma işini...





... ve maskeleri söküyoruz. BU alan da tamamlandı




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #498 : Ocak 19, 2019, 00:17:02 ÖÖ »

Böyle böyle oyun alanında kısım kısım tek renk alanları boyamaya devam ediyorum. Örneğin bu beyaz alanlar ampullerin aydınlatmasını yansıtmak için var ancak bu halleriyle hiçbir şey yansıtamazlar...





Maskeleme ve boyadan sonra pırıl pırıl ve canlı renkler





Diğer tek renk alanları da benzer şekilde elden geçiriyorum...







Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #499 : Ocak 19, 2019, 00:28:06 ÖÖ »

Ooo dizinin en heyecanlı bölümü başlamış Kahkaha

Abi bazı alanlar ciddi yıpranmış
Seni çok uğraştırmıştır kesin
Yenilediğin alanlar çok iyi olmuşlar
Eline sağlık
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #500 : Ocak 19, 2019, 00:36:43 ÖÖ »

Oyun alanı restorasyonunda farklı sorunlar için farklı teknikler kullandım demiştim ya. Bunlardan birisi de deliklerin veya desenlerin etrafındaki siyah kontur çizgileri. Onlar için akrilik kalem kullandım mesela...





Yuvarlaklar için bu tür şablonlar kullanmak işi kolaylaştırıyor. En son ortaokulda falan mı kullanmıştık bunları





Bazen de maskelemek için çok dar olan alanları direk ince fırça ile onardım.





En uğraştırıcı alanlar ise "halftone" tekniği ile renklendirilmiş olan alanlardı. Halftone nedir derseniz; Eski baskı yöntemlerinde (klasik çizgi roman, pop art, poster v.s.) kullanılan kısıtlı boya ile farklı "tonlarda" renk elde etmek için nokta nokta patternleri ile renk oluşturma tekniğine halftone denir.

Bunu en iyi anlatmak için bir kaç foto daha iyi olacak sanırım.


Örneğin bu alanı önce tek renk boyuyorum...





Sonra o bölgeye dair bir sulu çıkartma hazırlıyorum...





... halftone (nokta nokta) olan kısmı kesip düz renk zemine uyguluyorum.





Bazılarınızın "Neden önce diz renk boyuyorsun ki, direk sulu çıkartmayı uygula. Hatta neden tüm oyun alanına kocaman bir çıkartma uygulamıyorsun ki?" dediğini duyar gibi oluyorum

Anlatayım...

1) Sulu çıkartmaları hazırlamak için kullandığım görselin çözünürlüğü çok iyi değil.  Küçük alanlarda sorun yok ama büyük alanlarda gerçekçiliğini kaybediyor. Bildiğiniz üzere yüksek çözünürlüklü pinball görselleri "tabu". Kimse paylaşmıyor.

2) Baz renk olarak tonu önce createx boyalar ile tutturmam gerekiyor ki sonra üzerine uyguladığım sulu çıkartma o canlı rengi tamamlayabilsin. Sulu çıkartmalar için kullandığım düşük çözünürlüklü görseller keskin gözüksün diye bazı software filtreler uyguladım. Bu da renk tonu değişimleri ve gölgeler oluşturuyor yer yer...

3) Tüm oyun alanını kaplayacak detayda görsel yok. Olsa da Elvira için kullanılamaz. Neden derseniz (aslında buraya dah sonra değinecektim ama yeri gelmişken söyleyeyim) Elvira'da özel fosforlu renkler kullanılmış. Oyun alanına black light tuttuğunuzda parlıyorlar Bunların lazer, ink jet veya UV baskı ile elde edilmesi imkansız. Teknik olarak mümkün ama hiçbir basım merkezi sizin için yüzlerce dolar yatırım yapıp o spot renkleri getirtmez... Zaten biraz da oyun alanının "kopya koruması" gibi bir şey bu...


Dolayısıyla, bileğe kuvvet, restorasyona devam
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #501 : Ocak 19, 2019, 00:41:58 ÖÖ »

Ooo dizinin en heyecanlı bölümü başlamış Kahkaha

Abi bazı alanlar ciddi yıpranmış
Seni çok uğraştırmıştır kesin



Sorma... Hala uğraştırmaya devam ediyor


Bu 2 sene önce geldğim son noktaydı...

Yarın oyun alanı restorasyonuna kaldığım yerden devam ettiğim kısımları paylaşıyor olacağım...
Logged

ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #502 : Ocak 19, 2019, 08:21:56 ÖÖ »

bu sezonun en heycanlı mini dizisi bu pinball oldu sanırım yavuz bence dizi sektörüne yönetmen yada yazar olarak ne yapabilirim bakman lazım gibi bence sende o yönde doğal bir yetenek var sanki. Kahkaha
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #503 : Ocak 19, 2019, 14:59:07 ÖS »

bu sezonun en heycanlı mini dizisi bu pinball oldu sanırım yavuz bence dizi sektörüne yönetmen yada yazar olarak ne yapabilirim bakman lazım gibi bence sende o yönde doğal bir yetenek var sanki. Kahkaha



Çocukken hayalet avcılarının "ev" versiyonunu çekmiştik arkadaşlarla Kahkaha O zamanlar durumu iyi (!) bir arkadaşın video kamerası vardı (hani şu omuza koyulan cinsten, o zamanlar o boydaydı - gerçek kaset koyuluyordu içine) yeşil kumaştan hayalet falan yapmıştık, gözleri bisiklet stop lambaları

Ne günlerdi... Keşke o kasedi saklamış olsaydık.
Logged

ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #504 : Ocak 19, 2019, 15:14:09 ÖS »

bu sezonun en heycanlı mini dizisi bu pinball oldu sanırım yavuz bence dizi sektörüne yönetmen yada yazar olarak ne yapabilirim bakman lazım gibi bence sende o yönde doğal bir yetenek var sanki. Kahkaha





Çocukken hayalet avcılarının "ev" versiyonunu çekmiştik arkadaşlarla Kahkaha O zamanlar durumu iyi (!) bir arkadaşın video kamerası vardı (hani şu omuza koyulan cinsten, o zamanlar o boydaydı - gerçek kaset koyuluyordu içine) yeşil kumaştan hayalet falan yapmıştık, gözleri bisiklet stop lambaları

Ne günlerdi... Keşke o kasedi saklamış olsaydık.

eski güzel günler Kahkaha ah ah bende özlüyorum eski güzel günleri ya neyse. Kahkaha
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #505 : Ocak 20, 2019, 01:12:31 ÖÖ »

İki, hatta iki buçuk sene önce pinball'un oyun alanını restore etme işinde kaldığım son nokta burasıydı...





Şimdi 2.5 yıl sonra kaldığım noktadan devam ediyorum Geç olsun güç olmasın...
Neyse, bu tarz karışık desenli görseli olup da ağır hasarlı yerleri sulu çıkartma ile tamir ediyorum. Ama önce sulu çıkartmanın uygulanacağı arkaplan zemini hazırlamak lazım. Çıkartmanın renklerinin tam uyumlu olması için arkaplan renginin beyaz olması lazım. Bunun için ya beyaz zeminli sulu çıkartma kağıdı kullanmanız lazım ki hobytime'da kalmamıştı, ya da arkaplanı beyaza boyamanız lazım...







İşi daha hızlı bitirebilmek için Createx boyayı ısı tabancasıyla kurutuyorum. Bu şekilde bir kaç kat boyayı hızlıca atabiliyoruz...





... ve arkaplanımız hazır.



Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #506 : Ocak 20, 2019, 01:23:13 ÖÖ »

Sulu çıkartmayı içi ılık su dolu sığ bir kaba atıyoruz ve bir dakika falan bekliyoruz. Kağıt önce bir kıvrılıyor sonra gevşiyor. Gevşediğinde anlıyoruz ki çıkartmamız uygulamaya hazır...





Sulu çıkartmayı uygulamak oldukça kolay. Sadece özellikle böyle büyük olanları  uygulayacağınız yerde kağıdından ayırmanız lazım. Yoksa buruşup kendi üzerine yapışabilir...





Altındaki su sayesinde çıkartmayı ince ayar yerine tam yerleştirmek kolay oluyor. En azından bir süre. O yüzden elinizi biraz çabuk tutup hizalamanızı dakikalar içinde tamamlamanız lazım.





Sonunda çıkartma yerine tam oturdu. Çıkartma kuruduktan sonra çıkartmanın kestiğim konturu ile arkaplan beyaz yerler arasında bir kaç tane ufak açıklık kalmıştı, onları da siyah akrilik kalem ile rötuşladım.

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #507 : Ocak 20, 2019, 01:29:26 ÖÖ »

Bir başka yarım kalan iş ise tamir ettiğim bu yıpranmış top deliğinin macunlu görüntüsü.





Onu da önce elimden geldiğince tahta rengine benzetmeye çalıştığım boya karışımı ile boyayıp ...





... sonra çevresindeki kontur çizgisini siyah akrilik kalem ile düzeltiyorum.




Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #508 : Ocak 20, 2019, 07:49:53 ÖÖ »

Üstad çok iyi olmuş
Sulu çıkartma nın çıktısında renk kalibrasyonunu
Nasıl yaptın, baskıları sen mi almıştın
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.636


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #509 : Ocak 20, 2019, 18:35:47 ÖS »

Abi senin elinden kurtulamaz hiç biri helal. Çok zorlu bir parkur heyecanla izliyorum.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Sayfa: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 61   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: