Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 61   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 442638 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #585 : Şubat 07, 2019, 09:42:55 ÖÖ »

Çok iyiymiş.

A500 shield'i için Q12 düşünüyordum (pas sökücü jel, hala alacağım, 3-5 aydır listemde) ama elektroliz de pasları çok iyi sökmüş. Çinkolama çelik / krom kaplama üzerine tutarsa süper, pası da engeller

Q12 gibi ürünlere 40-50 TL falan vermeyin... Tamam jel kıvamında, bir pratikliği var ama aslında içindeki malzeme markette satılan sıradan tuz ruhu (HCL) ve gazlı içeceklerde kullanılan fosforik asit.

Markette satılan sıradan (öyle popüler markalı olanlardan da almayın) tuz ruhunun genelde HCL oranı %18 civarındadır ki pas sökmek için gereken oran da budur zaten. Fiyatı da sanırım litresi 2-3 TL civarında...

İlla Q12 yapmak istiyorum derseniz içine bir kutu da diyet kola karıştırın

Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #586 : Şubat 07, 2019, 10:03:28 ÖÖ »

Alıntı
Daha önce de pek çok kereler belirttiğim gibi, ben yazılarımda yaptığım hataları da özellikle belirtiyorum. Bu genelde internette okuduğumuz yazılarda ve "bilmiş kişilerin" youtube videolarında maalesef pek görmediğimiz bir durum. Ben de bu tür yazı ve videoların maduru oldum bu işte maalesef.

Tam da bu nedenle senin uygulamalar önemli ve değerli... Sayende Pinball gördük mü kaçacağız

Şakası bir tarafa, yaptığın hatalar, başka uygulamalarda karşımıza çıktığında şaşırmayacak, senin deneyimlerini değerlendireceğiz. Çok sağol..Muazzam bir kaynak oldu bu başlık.
Logged

Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #587 : Şubat 07, 2019, 10:35:15 ÖÖ »

Çok iyiymiş.

A500 shield'i için Q12 düşünüyordum (pas sökücü jel, hala alacağım, 3-5 aydır listemde) ama elektroliz de pasları çok iyi sökmüş. Çinkolama çelik / krom kaplama üzerine tutarsa süper, pası da engeller

Q12 gibi ürünlere 40-50 TL falan vermeyin... Tamam jel kıvamında, bir pratikliği var ama aslında içindeki malzeme markette satılan sıradan tuz ruhu (HCL) ve gazlı içeceklerde kullanılan fosforik asit.

Markette satılan sıradan (öyle popüler markalı olanlardan da almayın) tuz ruhunun genelde HCL oranı %18 civarındadır ki pas sökmek için gereken oran da budur zaten. Fiyatı da sanırım litresi 2-3 TL civarında...

İlla Q12 yapmak istiyorum derseniz içine bir kutu da diyet kola karıştırın


Tamam. Teşekkürler
Logged

Use the brute force, Luke
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #588 : Şubat 07, 2019, 11:02:31 ÖÖ »

Alıntı
Daha önce de pek çok kereler belirttiğim gibi, ben yazılarımda yaptığım hataları da özellikle belirtiyorum. Bu genelde internette okuduğumuz yazılarda ve "bilmiş kişilerin" youtube videolarında maalesef pek görmediğimiz bir durum. Ben de bu tür yazı ve videoların maduru oldum bu işte maalesef.

Tam da bu nedenle senin uygulamalar önemli ve değerli... Sayende Pinball gördük mü kaçacağız

Şakası bir tarafa, yaptığın hatalar, başka uygulamalarda karşımıza çıktığında şaşırmayacak, senin deneyimlerini değerlendireceğiz. Çok sağol..Muazzam bir kaynak oldu bu başlık.

Hatasıyla başarısıyla bir de bitse
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #589 : Şubat 07, 2019, 11:08:51 ÖÖ »

Ampul soketleri tamam. Hepsi yeniden poşetlerine konuldu ve yerine kaldırıldı. Şimdi kutudan çıkan diğer malzemelere geçebilirim...

İlk durak; Hedefler

Bunlara pinbal literatüründe genel olarak "Standup Target" yani "Ayakta Duran Hedef" deniyor (Vurduğunuz zaman düşen hedeflere "Drop target" dendiği için, bunları vurduğunuzda bir yere gitmiyorlar, öylece duruyorlar o yüzden Standup Target deniyor )





Durumları malum, yıpranmış, hiç temizlenmemiş ve elbette ki yer yer paslanmışlar...






Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #590 : Şubat 07, 2019, 11:17:30 ÖÖ »

Bu hedefler aslında gösterişli birer "yaprak" anahtar (Leaf switch). Yaprak anahtar basitçe birbirine yakın iki parça bakır levha (yaprak) dan oluşur ve levhalar birbirine değince anahtar elektriksel olarak kapanmış olur... Bu kadar...

Hedeflerin vurulan yerlerdindeki plastiklerin üzerindeki decal (desenli çıkartma) oldukça sağlam bir malzemeden yapılmış bunca yıl yırtılmadan yüzeyde kalmış, hayret verici...

Hedefleri önce Camsil ile silip kaba pisliğinden bir nebze kurtuluyorum. Sonra plastik yüzeylerini IPA ile ovalayıp isli pisliğinden kurtulduktan sonra Novus 2 ile parlatıyorum.

Metal kısımları ise önce Dremel metal/pirinç fırçası (artık temizlediğim metal ne renkteyse) ile kaba pastan temizleyip sonrasında metal parlatıcı ile ovalıyorum.

Hedeflerin plastik kafalarının arkasında defalarca vurulduklarında arkalarındaki bakır yaprakları tahrip etmesinler diye sağlam metal bir parça ve önünde de minik bir sünger yastık var. Son olarak bu yastıkları da değiştiriyorum.

Sonuç, 1 saat uğraştıktan sonra sıfır gibi olmasa da bi 30 yıl daha gidecek kadar yenilendiler gibi






Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #591 : Şubat 07, 2019, 11:24:03 ÖÖ »

Benzer şekilde oyun alanının bu sefer sağ tarafındaki hedefleri elden geçiriyorum...


Temizlenmiş ve temizlenmemiş yan yana...







Standart diğer standup target'lar...


Öncesi...







Sonrası...






Ve diğer sıradaki switchler'den bazıları... Bu arada hepsini tek tek resimleyip anlatmayacağım baymamak için Sadece türlerine göre seçtiklerimi literatür olsun diye aktarıyorum. Sanırım bunlar "slingshot kicker" denilen mekanizmayı tetikleyen (anlatacağım ilerleyen bölümlerde) anahtarlardı yanılmıyorsam...


Öncesi...





Sonrası...





Logged

Oğuzhan
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.354


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #592 : Şubat 07, 2019, 11:31:15 ÖÖ »

Maddi Maliyetleri ve zaman maliyetini bir yere not alıyor musun? Tamamlandığında bilmek isterim
Logged

Amiga 500/500+/1200
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88/SB-55/MT300s
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 20"/9"
Sega SMS1-2/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GB Color/GBA SP
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #593 : Şubat 07, 2019, 11:35:55 ÖÖ »

Kutudan sıradan devam ediyorum...


Bu mesela oyun alanında soldaki kurukafanın içi ve uzun kablonun ucundaki de hemen yanındaki rampanın ışığı...

30 yıldır gün yüzü görmemişler tabii...


Öncesi...





Sonrası...





Parçaları aynı zamanda kozmetik bakımlarından sonra elektriksel olarak da birim testlerini yapıyorum. Hazır masanın üzerindeyken varsa bir problemleri ortaya çıksın, pinball'un içinde iki büklümken kafa yormasın




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #594 : Şubat 07, 2019, 11:37:51 ÖÖ »

Maddi Maliyetleri ve zaman maliyetini bir yere not alıyor musun? Tamamlandığında bilmek isterim

Elbette...

Şu ana kadar 360 adam-saat çalışma var üzerinde...

Aldığım yedek parçaların ise excel'de nereden aldığım ve o zamanki fiyatları mevcut. Proje bitince toptan yazayım zira son ana kadar sürpriz sorunlar yaşamak çok olası bu projede
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #595 : Şubat 07, 2019, 11:57:46 ÖÖ »

Yeri geldikçe pinball'un çalışma mantığına da ışık tutacak ufak tefek bilgiler de paylaşmak iyi olur diye düşünüyorum.

Mesela, Pinball oyun alanında topun nereden geçtiğini MPU nasıl anlıyor?

MPU (Main Processing Unit - Ana İşlem Ünitesi)  yani pinball'un içindeki bilgisayarın "anakartı"   oyun alanı üzerindeki "sensör" görevi üstlenen bazı mikroswitch anahtarların durumunu kontrol ediyor. Top bu anahtarların uzantısı tellerin üzerinden geçince teller mekanik olarak anahtarı tetikliyor ve ilgili sinyal de MPU'a iletilmiş oluyor


Bu anahtarlardan bazıları şöyle mesela...


Öncesi...







Sonrası...







Bir başka, daha basit bir mekanizma... Bu anahtarlar topun kurukafanın arkasında "ball lock" denilen mekanizmaya gizlendikten sonra fırlatıldığı minik rampanın kenarında duruyor. MPU, topun buradan "fırlatılarak" oyun alanına geri döndüğünü bu anahtarlar ile anlıyor


Gördüğünüz üzere birisi paslanmış diğeri ise zamanında başka bir anahtara yamuk yumuk bir şekil verilerek değiştirilmiş...


Öncesi...





Yav arkadaş, işini biraz düzgün yapsan elin mi kırılır... Önce az sabredip teli iyice düzelteceksin kargaburun pense ile...





Sonra diğer switch'in yanına koyup aynı şekli vereceksin tele...





Bak oldu işte, 15 dakikanı alır en fazla ...





Son olarak lehimlerini de tazeledinmi mis gibi oldular...





Parçaları böyle elden geçirdikçe daha böyle çok "gerilla" tamiratları göreceğiz. Ben de kendi kendime gecenin bi köründe söyleniyorum işte o adını bilmediğim "usta" ya

Logged

atariManyagi
Üye
****
Mesaj Sayısı: 359


En Sevdiğim Super Mario Karakteri


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #596 : Şubat 07, 2019, 16:13:13 ÖS »

Bu hedefler aslında gösterişli birer "yaprak" anahtar (Leaf switch). Yaprak anahtar basitçe birbirine yakın iki parça bakır levha (yaprak) dan oluşur ve levhalar birbirine değince anahtar elektriksel olarak kapanmış olur... Bu kadar...

Hedeflerin vurulan yerlerdindeki plastiklerin üzerindeki decal (desenli çıkartma) oldukça sağlam bir malzemeden yapılmış bunca yıl yırtılmadan yüzeyde kalmış, hayret verici...

Hedefleri önce Camsil ile silip kaba pisliğinden bir nebze kurtuluyorum. Sonra plastik yüzeylerini IPA ile ovalayıp isli pisliğinden kurtulduktan sonra Novus 2 ile parlatıyorum.

Metal kısımları ise önce Dremel metal/pirinç fırçası (artık temizlediğim metal ne renkteyse) ile kaba pastan temizleyip sonrasında metal parlatıcı ile ovalıyorum.

Hedeflerin plastik kafalarının arkasında defalarca vurulduklarında arkalarındaki bakır yaprakları tahrip etmesinler diye sağlam metal bir parça ve önünde de minik bir sünger yastık var. Son olarak bu yastıkları da değiştiriyorum.

Sonuç, 1 saat uğraştıktan sonra sıfır gibi olmasa da bi 30 yıl daha gidecek kadar yenilendiler gibi








@yavuzg, Hedefleri okudum. Kahkaha
1- Elvis Burada Yatıyor. (Ya da Değil)
2- R. A. P. Yüksel ve Parti.
3- R. I. P. Koca D'nin Arazi Motoru. Nur İçinde Yatsın. Kahkaha
4- Uyuşturucu Kullanımına HAYIR.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #597 : Şubat 07, 2019, 20:40:11 ÖS »

"Big D's Dirtbike" lafının anlamı; o zamanların büyük pinball tasarımcısı olan Dennis Nordman (Big D) bu projede çalışırken bir motorsiklet kazası geçiriyor ve motor haşat oluyor Dennis'in de bazı kemikleri kırılıyor. Bu yazı Dennis'in yerine projeyi tamamlayan yine çok değerli bir başka tasarımcı olan arkadaşı Steve Ritchie'nin Dennis'in başına gelen bu kaza ile dalga geçmek için oyun alanı tasarımına serpiştirdiği esprilerden bir tanesi
Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #598 : Şubat 07, 2019, 22:39:47 ÖS »

Abi bence çok söylenme ustaya
İşini dediğin gibi iyi yapsaydı muhtemelen pinball bu durumda olmayabilirdi
Belkide senin eline gelmeyecek ti
İyi tarafından bak yani Kahkaha
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #599 : Şubat 07, 2019, 23:26:40 ÖS »

Abi bence çok söylenme ustaya
İşini dediğin gibi iyi yapsaydı muhtemelen pinball bu durumda olmayabilirdi
Belkide senin eline gelmeyecek ti
İyi tarafından bak yani Kahkaha

O da doğru

Logged

Sayfa: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 61   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: