Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 60   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 117324 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #615 : Şubat 09, 2019, 10:55:48 ÖÖ »

Ball Popper Mekanizması:
----------------------------

Devam ediyoruz. Bu mekanizma oyun alanının en arkasıda bulunan deliğin altında konuşlanıyor. Oyunun sağ taraftaki plastik rampaya top attığınızda top rampanın sonunda bu deliğe geliyor ve bu mekanizma topu yukarı doğru bir tel rampaya fırlatıyor 





Bu mekanizmayı dağıtıp toplayacağım ama bir vida daha önceki bir bakım işleminde yenmiş, pastan dolayı da sıkışmış tornavida ile tam kavrayamadığım için de açamıyorum. Uğraşırken de iyice yedim, büsbütün kaldık böyle





WD40 falan işe yaramıyor. Normalde pürmüz ile biraz ısıtırsanız bu tür vidalar açılır. Ancak hemen yanındaki plastik solenoid'i eritme riskine de girmek istemiyorum. O yüzden kaba kuvvet kullanacağız mecbur





Sonunda sorunlu vidadan kurtulup mekanizmayı dağıtabildim





... ve daha önce anlattığım şekilde tüm bakımlarını yaptım ...





... yeniden toparladım.






Biri daha gitti, kaldı 12 mekanizma Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Logged

Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.152


それはどういう意味ですか?知りません。


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #616 : Şubat 09, 2019, 11:10:24 ÖÖ »

Eline, emeğine sağlık yavuzg. Harika bir restorasyon oluyor. Eski bir pinball hayranı olarak zevkle takip ediyorum.
Logged

■ Ultimate 64 Elite Edition
■ A500(Plus) Rev 8A 2MB VAMPIRE 500 v2+
■ A1200 1D4 3.1.4.1 Bliz. 1234IV-30@50 128MB
■ A1200 2B 3.1.4.1 Bliz. 1260+SCSI KIT IV 060@50 128MB
■ C=128/C64 + Turbo Chameleon64 + 1541 UII Plus + SD2IEC + IRQHack64
■ Atari 856-XL-C + MyIDE-II + SIO2SD
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #617 : Şubat 09, 2019, 11:22:01 ÖÖ »

Eline, emeğine sağlık yavuzg. Harika bir restorasyon oluyor. Eski bir pinball hayranı olarak zevkle takip ediyorum.

Eyvallah hocam

Akşama devam edeceğim yazıya...

Sanırım bu haftasonu yazıyla gerçek hayattaki işler senkronize olacak. Yani Önümüzdeki hafta canlı yayına (ya da neredeyse canlı diyelim) geçmiş olurum...

Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.059



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #618 : Şubat 09, 2019, 18:20:33 ÖS »

üstad eline sağlık;

bobinleri araştırırken bir yazı okumuştum
Williams ın kodlaması şu şekildeydi
XX-YY-ZZZZ
X ler bobinin lehim terminallerinin konumunu belirliyor
biraz gereksiz gibi geldi bana ama vardır bir hikmeti Kahkaha

bobinin altında 3 lehim noktası var ya

AE ise bobin teli iki uca sonlanmış
AL ise sol(left) ve orta da sonlanmış
AR ise sağ(right) sonlanmış anlamına geliyormuş

başka harfler de var hepsinin farklı bir anlamı var
en önem arz eden bilgi tel kalınlığı ve tur sayısı aslında

YY ler dediğin gibi tel kalınlığı AWG olarak
ZZZZ de tur sayısı
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #619 : Şubat 09, 2019, 22:48:41 ÖS »

Bendekiler hep AE, flipperlar dışında ki onlar yapısal olarak farklı zaten...

Bu arada bobini saran kağıdın rengi de bobinin gücünü belirtiyormuş. Sarı, yeşil, mavi, turuncu, kırmızı... Bu sırada değil ama...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #620 : Şubat 09, 2019, 22:54:06 ÖS »

Flip Up Target Reset
--------------------------


Solenoid'lere geçmeden önce switchlere ve hedeflere bakım yapmıştım. Hatırlarsanız tabutlu bir hedef mekanizması vardı. Orada bir konuyu vurgulamıştım, hani top hedefi vurunca tabutun kapağı arkaya gidiyordu da her iki hedef vurulduktan sonra tabut kapakları nasıl geri geliyordu diye...

İşte tabut kapaklarını geri getiren, yani hedefi "reset"leyen mekanizma bu





Her zamanki gibi yağlı, isli ve yer yer paslı...

Dağıtıyorum...





... temizliyorum





... ve toparlıyorum





Hepsi böyle basit değil mekanizmaların. Dedim ya elim alışsın diye önce basitlerden başladım.

Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.385


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #621 : Şubat 09, 2019, 23:13:52 ÖS »

Eline sağlık abi.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | HDMI-520
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pi1541 | 1084 S
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #622 : Şubat 10, 2019, 00:13:31 ÖÖ »

Outhole Kicker Mekanizması
----------------------------------


Bu mekanizma da kaybettiğiniz topları ("out hole"a düşmüş topları) jeton attığınızda bir başka mekanizma ile shooter'ın (geri çekip bırakarak topu oyun alanına yolladığınız nesne) önüne atılacak sıraya dizen mekanizma. Evet çok mekanizma dedim ama gerçekten de çok mekanizma var

Bunun diğerlerinden farkı oyun alanının altına değil üstüne monte ediliyor ve "apron" denilen metal plakanın altında gizli duruyor...

Oyun alanının bize en yakın kısmında, lockdown bar tarafında bir mekanizma bu. Pinball'un camından sızan sulardan nasibi almış belli ki elden geçirdiğim en paslı mekanizma da buydu maalesef...





Dağıtıyorum...



 

... ve elden geçirip toparlıyorum.




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #623 : Şubat 10, 2019, 00:14:33 ÖÖ »

Eline sağlık abi.

Teşekkürler Eşref
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #624 : Şubat 10, 2019, 00:31:33 ÖÖ »

Ball Lock Release Mekanizması
---------------------------------


Hani bir kurukafa vardı. Daha doğrusu kurukafayı görmediniz ama ampul soketlerini elden geçirirken iki tane yeşil ampul takılı olan bir metal aksam vardı. İşte o kurukafanın ağzına top yolladığınızda topunuz "lock" oluyor, yani kurukafanın arkasında kilitleniyor. Sonra kitlenen bu toplar oyun alanına bir rampadan fırlatılarak geri dönüyor ve sizi strese sokan ve bir o kadar da eğlenceli "multiball" başlıyor, yani oyun alanında 3 topun birden fıldır fıldır dolandığı an... Kahkaha Kahkaha Kahkaha

İşte o eğlenceli multiball'un başlayabilmesi için topları oyun alanına geri fırlatan mekanizma bu işte





Böyle en ince detayına kadar parçaları elden geçirip tamir edince işin büyüsü biraz kaçıyor değil mi Yani o ışık ve ses gösterisi içinde çat çut topu oradan oraya gönderen sanki büyülü bir güç vardı farketmediğimiz ama artık o gücü bu şekilsiz mekanizmaların sağladığını görünce çocukken hissettiğimiz o "büyü" sanki bir anda hayatın acı gerçekleriyle tanışmanın etkisiyle kayboluyor gibi Kahkaha

Yaa işte böyle arkadaşlar, her gece saatlerce çalışıp 3500 parçayı dağıtıp toplayınca insan böyle felsefe yapmaya başlıyor

Neyse, işimize dönelim... Bu mekanizmaya da 30 yıl bakımını uyguladık, pırıl pırıl oldu.




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #625 : Şubat 11, 2019, 12:04:27 ÖS »

Eject Hole Mekanizması:
-------------------------


Oyun alanının en uç noktasında, 3 milyon puan koridorunun sonunda bulunan bir delik var. Oyun alanını tamir ederken hatta yamama falan yapmıştım yat tutkalı macunu ile, en son ahşap rengine boyamıştım...

Hah o deliğin altında bekleyen bir mekanizma var, top deliğe girip puan alınınca topu tekrardan thumper bumper'ların bulunduğu alana çıkartan. O mekanizma bu işte





Dağıtılmış hali...






... bakımı yapılmış hali ...






... ve yeniden toplanmış hali.




Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.164


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #626 : Şubat 11, 2019, 12:18:44 ÖS »

"Pinball diyip geçmemek lazım" sözünü her paylaşımda tekrarlıyorum... Ne çok mekanizma var böyle... Forumda bir arkadaş LCD'den yapmıştı en temiz pinball oymuş Kahkaha
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #627 : Şubat 11, 2019, 12:31:40 ÖS »

Ball Eject (Shooter Lane Feeder) Mekanizması:
----------------------------------------------

Hani bir kaç mekanizma öncesinde bir şeyden bahsetmiştim, kaçan topları yeniden oyuna sokmak için sıraya dizen bir mekanizma vardı diye...

Hah işte o sıraya dizilen topları shooter/plunger önüne süren mekanizma da bu işte...





Yanlız bu solenoid'in dış kağıdı yok ve sargılar diğerleri gibi düzenli değil. Du bakalım ne çıkaracak bu diyorum ve mekanizmayı dağıtıyorum...





Solenoidi bağlı olduğu mekanizmadan kurtulunca yakından inceliyorum ki zamanında bir kısa devre durumları olmuş sanırım ki bunu koptuğu yerden yamamışlar ve yamadıkları kısmı izole etmemişler, böyle çıplak lehimli bırakmışlar, bravo.





Zaten azıcık daha profesyonelce bir bakım görmeyi beklemiyorum zaten artık... Neyse devam edelim...

Bobini evirip çevirince başka bir sıyrılmış bölge görüyorum. Orada da siyah lekeler vardı sanki kıvılcım isi gibi...





Solenoid'in monte edildiği metal şasede de siyahlıklar ve ilginçtir solenoid'in üzerinde gördüğüm kablo yanığı izlerine şaşırtıcı derecede benzeyen bazı izler gördüm. Neden acaba?  Masum





Durum gayet açık aslında... Bizim o usta var ya devamlı söylendiğim, o arkadaş bir sebeple solenoid'e bakım yapmış, kopan yerini yamamış ama işi bitince etrafına yeniden kağıt sarmamış. O bakır tellerin de emayesi ya kullanımda ya da başka bir etkiyle sıyrılmış metal şaseye değimiş ve yine kontak yaptırmış...


Neyse, burada uzaya roket göndermekten bahsetmiyorum, çok da basit bir şekilde bu tür durumlara daha titiz şekilde müdahale edliebilirdi. Örneğin emayesi sıyrılmış bobinaj telini izole etmenin en basit yolu, hanımın dolabından gece gece gizlice aşırdığınız bir oje





Sıyrılmış yerleri oje ile 15 dk ara ile 2 kat boyadık mı işlem tamam Sonra solenoid'imizi de kağıtlan kaplayınca düzensiz sarılan bobin biraz tombul gözükse de eskisinden 10 kat daha temiz ve güvenli oldu




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.991



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #628 : Şubat 11, 2019, 12:49:12 ÖS »


"Pinball diyip geçmemek lazım" sözünü her paylaşımda tekrarlıyorum... Ne çok mekanizma var böyle...


Yerinde görmeden, her parçasının çalıştığı teyid edilmeden sadece uzaktan İnternet ilanına bakıp alınacak bir şey değil kesinlikle

ben bunu "hurda" olduğunu bilerek almıştım ki şu an pinball işi yapan bir kaç kişi var onlar bile pas geçmişti, yedek parça niyetine bile almamışlar bunu düşünün


Forumda bir arkadaş LCD'den yapmıştı en temiz pinball oymuş Kahkaha


En temizi... Gerçeği kadar etkileyici midir bilmiyorum ancak internette gördüğüm videolar ve forumlardan anladığım "virtual pinball" olayı da oldukça gelişmiş durumda artık. Kimbilir belki bundan sonra bir de virtual pinball projesi patlatırız, seneye mesela
Logged

Oğuzhan
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #629 : Şubat 11, 2019, 13:00:08 ÖS »

hanımın dolabından gece gece gizlice aşırdığınız bir oje






Aman abi dikkat et aramızda ajanlar olabilir Forumun kulağı vardır

Bir soru. Projenin başından beri bugüne kadar elden geçirip/geçireceğin tüm öğeleri dış ortamda test edebiliyor musun? Yoksa her şeyi birleştirdiğinde "şu olmamış sök yeniden yap" . "bu düzgün çalışmıyor tekrar sökmeliyiz" durumları olacak mı sence
Logged

Alınık
1-)Metal müzik CDleri.
2-)Lensi Bozuk Dreamcast.VA1 Anakart.
3-)STFormat Dergileri
4-)Laser Disc Filmler
5-)AmigaCD32
Sayfa: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 60   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: