Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 60   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 89475 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.066


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #765 : Mart 15, 2019, 01:02:21 ÖÖ »

nur inmiş Ellerine sağlık abi
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | HDMI-520
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pi1541 | 1084 S
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #766 : Mart 18, 2019, 01:24:01 ÖÖ »

Bazen bu tür uzun soluklu, çok aşamalı projelerde bir şeyi yaparken başka bir şeyi bozduğunuz, hani tabiri caizse "g***nüzle dağ devirdiğiniz" olur ya... Hah, işte bu projede bu kaçıncı oldu ben hesabı karıştırdım artık

Oyun alanını kabine takıp çıkartırken farkettim ki kabinin yan duvarlarının boyası, özellikle sağ taraf baya bi cizildi. Sorunun sebebi benim oyun alanını kabine beceriksizce takıp çıkarmamdan ziyade kabinin sağ duvarının biraz şişkin kalmış olmasıydı.

Soruna aslında aylar önce, daha kabini restore ederken müdahale edilmeliydi ve ancak oyun alanının menteşelerini takıp kabinde prova yaparak önlenebilirdi. Heyhat, o kadar ileri görüşlü olsaydım ekonomist olur paranın a*** k****dım pinball restorasyonuyla uğraşan bir retro dinozor olmazdım

Neyse, geç olsun güç olmasın, başa sarmaya alıştık. Hayatta karşılaştığını sorunları gidermenin yegane çözümü... Zımpara Kahkaha Kahkaha Kahkaha





... ve ahşabın ağır zımpara sonrası ortaya çıkan pürüzlerini gidermek için de çok ince bir tabaka macun. Çabuk kuruması ve daha fazla gün kaybetmeden en azından ilk kat boya atabilmem için oto kaporta macunu kullandım.





... ve elbette macunun pürüzlerini sıfırlamak için de yine zımpara Kahkaha Kahkaha Kahkaha





Bu son zımpara yüzünden hanımdan okkalı bir fırça yedim bu arada. Kız haklı, evin içinde zımpara yaptık, ne kadar kontrollü yapsam da illaki her yerde ince bir tabaka toz oldu evin alt katında...

Neyse, sonunda kabinin yan duvarlarına yine bir kat daha boya attım.





Bu arada, meğer oyun alanının yan tahtaları da yıllar önce yediği yağmurdan hafif şişmiş, oyun tahtasının yanından hafif (1 mm kadar) çıkıntılık yapıyormuş. Onu da bir tur zımparalayıp son kat boya attım.





Boyanın kuruması ve kabine bir son kat daha boya atmak bana 2 gün kaybettirdi.
 
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #767 : Mart 18, 2019, 01:55:16 ÖÖ »

Yeniden boya işi bana gün kaybettirirken, boya kuruyana kadar bari aklımdaki başka detay işleri aradan çıkartayım dedim.

Mesela daha önce atladığım bir detay döndü dolaştı k*** ısırdı





Bu nedir derseniz anlatayım. Bu delik backbox'ın önündeki cam veya plexiglas paneli tutan bir kilidin gireceği delik. Bu kilit sayesinde meraklı oyuncular basitçe bu paneli yukarı kaldırıp backbox'ın içine erişmemsi engelleniyor.

Bendeki sorun ise bu kilit deliğinin içine kilidin göbeği giriyor evet ama tahtanın kalınlığını geçip arkasından dilini monte edeceğim yer kalmıyor. Bu tür kilitlerin de göbeği öyle 35-40 mm uzunlukta olanlarından yok, klasik olarak 20-25 mm civarında oluyorlar.

Ne yapmak lazım derseniz orijinal backbox'da da yaptıkları gibi biraz daha geniş bir delik ama tahtanın sonuna kadar değil, yarısına kadar açılmalı ki kilit göbeği biraz daha içeri girebilsin.

Tabii bu işin de aylar önce daha backbox çıplak ahşapken yapılması lazımdı ve ben bu detayı da atlamışım

Şimdi yan görselleri parçalamadan ve üzerindeki verniği çizmeden bu delik genişletme işini temizce yapmam lazım. Yanlış bir hamle felaketle sonuçlanabilir


Neyse, bu tarz iç içe iki delik, yani daha önce açılmış bir deliği kısmen genişletmek amacıyla üzerine daha büyük panç ucu ile bir başka delik açmak için matkaba panç ucunu takıp göz kararı girişemezsiniz. Öyle yaparsanız hızla dönen panç ucu malzemeye ilk değdiği anda seker, ilk deliğin kenarını parçalayıp malzeme üzerinde gezinerek yaptığınız tüm işi büyük bir zevkle b** eder

O yüzden bu işi daha kontrollü yapabilmek için matkabın ucundaki panç ucunun sağ sol yapmadan hareket edebileceği bir kılavuz kullanmalısınız.

Bunun için açılacak deliği önce başka bir tahtada açıyoruz. Sonra bu tahtayı arkasının malzemeyi çizmemesi için maskeleme bandı ile kaplıyoruz...





Maskeleme bandının fazlasını ve deliği kapatan kısmını kesiyoruz. Kılavuzumuz hazır...





Sonra, deliğin etrafında eğer boya, folyo gibi bir malzeme varsa bunun da temiz kesilmesi ve sıyrılırken etrafı parçalamasın diye sabitlenmesi lazım. Bunun için de bir parça maskeleme bandı kullanıyoruz.





En önemli kısım ise, delik açarken kopan kıymıkların kılavuz tahta ve malzeme arasına girip işinizi bozmaması için kılavuzu deliği açacağınız yere mümkün olduğunca yakın mengelemeniz lazım. Ve ayrıca mengenenin sıkıştırılınca mazlemenin arka yüzeyini çizmemesi için de araya bez/peçete koymayı unutmuyoruz.





... ve derin bir nefes çekip dikkatli bir şekilde yeni deliği açıyoruz.





Tüm bu hazırlıklar, mengeneler, kılavuzlar v.s. sökülküp toz bulutu dağılınca yaptığımız işimizi inceliyoruz.





Evet, temiz bir delik oldu Bu deliği genişletmek için sanırım 2 saat hazırlık yaptım.

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #768 : Mart 18, 2019, 01:59:59 ÖÖ »

Genişlettiğimiz delik sayesinde kilit panele daha fazla gömülebildi...





... ve göbeği de dilini monte edebileceğim kadar panelin arkasından daha fazla çıkabildi.





Son olarak kilidi prova ettikten sonra genişlettiğimiz deliğin de boyanması lazım.





... ve boya kuruduktan sonra kilidi tekrardan nihayi olarak yerine monte ediyoruz.





Bu sıkıntılı detayı da tamamladıktan sonra işimize devam edebiliriz artık...

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #769 : Mart 18, 2019, 02:27:36 ÖÖ »

Kabindeki boya kurudu ama ne hikmetse oyun tahtasının yan çıtaları hala tam olarak kurumadı. Oyun tahtasının işine devam etmeden önce ben de aklımdaki bir başka işi daha aradan çıklartayım dedim...

Orijinal translite'ı elimden geldiğince düzeltmeye çalışmıştım hatırlarsınız. Ancak yine de tamir edilemez bazı sorunlar kalmıştı. Örneğin Elvira'nın dekolte kısmındaki boyalar dökülmüş, arkadan ışık vurunca kötü gözüküyordu.





Bu kusurun rötüşlanması mümkün değil. Tek çare trasnlite'ı değiştirmek. Ancak bunun reprodüksüyonunun fiyatı 200 USD civarında.

Alternatif olarak orijinal translite'ı tarayıp, taranan parça parça resimleri düzgünce birleştirip, photoshop veya benzeri bir yazılımla "soft" olarak rötüşlayıp yeniden basılabilir...

Bunu bir süredir düşünüyordum ancak aklıma başka bir şey geldi. Backbox'ın satın aldığım yan görsellerini hatırlıyormusunuz? Hani kısa gelmişti... Nereden satın aldığımı hatırladım ve adama acitasyon yaptım. Dedim uğraştırdın beni bu kadar, ne yapacağız? Adam da karakterli çıktı 3 sene önce sattığı özürlü malın arkasında durdu ve bana yeniden göndermeyi teklif etti. Ben de o kısım bitti, ben hallettim dedim, fotoğrafları gösterdim. Pek beğendi, o zaman dile benden ne dilersen gibisinden bir mail yazdı...

Ben de "bak ben para iadesi falan istemiyorum ancak senden bir kıyak çekmeni isteyeceğim dedim" ve elinde Elvira'nın orijinal translite'ının baskıya uygun bir soft kopyası olup olmadığını sordum. Bu tür taleplerin pinball camiasında pek hoş karşılanmadığını biliyorum ancak bende zaten orijinal translite olduğunu, sadece taratmak ve temizlemekle vakit kaybetmek istemediğimi, bunun "korsan" talep olmadığını söyledim...

Adam da haklısın dedi ve normalde 200 USD'ye sattığı (artık satmıyormuş) translite'ın 300 dpi baskıya uygun mükemmel bir PDF dosyasını bana gönderdi Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Aslında bunu şeffaf malzemeye arkadan ters olarak UV baskı yaptırmak lazım ancak ben UV olayına girmeden şimdilik bir dış mekan printerdan folyo baskı aldım...





... ve 250 micron şeffaf asetata yapıştırdım. Orijinal translite'ı söküp kaldırdım ve bu yeni "ev yapımı" translite'ı taktım. Hiç de fena durmadı. En azından ilerde UV baskılı bir translite yaptırana kadar iş görecek gibi. Renkler 30 senelik solmuş ve dökülmüş orijinal translite'a göre çok canlı ve göz alıcı oldu...






Logged

eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.785


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #770 : Mart 18, 2019, 09:24:25 ÖÖ »

Yavuz ellerine sağlık.
Şahsi fikrim, yeni translite'da mavi çok hakim. Ben nedense, bu tarz retro şeylerde sarı renk hakimiyetini arıyorum. Belki de eski fotografların sephia olmasıyla alakalı olabilir. Kahkaha Neyse, bana orjinal translite daha sıcak geldi.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #771 : Mart 18, 2019, 09:35:45 ÖÖ »

Yavuz ellerine sağlık.
Şahsi fikrim, yeni translite'da mavi çok hakim. Ben nedense, bu tarz retro şeylerde sarı renk hakimiyetini arıyorum. Belki de eski fotografların sephia olmasıyla alakalı olabilir. Kahkaha Neyse, bana orjinal translite daha sıcak geldi.

abi dediğin doğru, bu dosyadaki renkler biraz daha abartılı ki sanırım kullandıkları baskı tekniği/makineye göre ayarlamışlar.

bu zaten zaman geçirmek için şip şak yaptığım bir çözümdü. dosyayı götürüp hiçbir prova deneme yapmadan direk bastırdım. yine de arkadan warm-white ışık vurunca gayet güzel duruyor (fotoğrafını çekmedim, çekerim). Muhtemel bunu UV de bastırırken baskı yaptırdığım yere orijinalini de götürüp ona göre bir kalibrasyon/renk ayarı yaptırırım diye düşünüyorum
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #772 : Mart 18, 2019, 10:07:24 ÖÖ »

Dün oyun alanının kenarlarındaki siyah çıtaların boyası en azından elle dokunulacak kadar kurudu. Daha fazla vakit kaybetmemek için yatırdım tahtayı yine çalışma odama ve kalan son işlere de, yani soleoidli mekanizmaların geri montajına geçtim.

Önce ilk testlerim sonunda devamlı temassızlık yapan bu PCB türü ampul soketlerine el attım. Bu PCB'lerin plastik ampul soketinin kontak yerlerine denk gelen kısımları, özellikle tam kontak noktası muhtemel senelerin ısısından dolayı çukurlaşmış ve kontaklar çok gevşek oturuyordu. Dolayısıyla da fiziksel sarsıntılarda temassızlık yapıyordu. Ben de tüm bu PCB türü ampul soketlerinin kontak alanlarının lehiminin üzerinden geçip biraz daha lehim kullanarak bu alanları kalınlaştırdım. Şimdi ampul soketleri daha sıkı oturuyor.





Bu işlemden sonra mekanizmaların geri montajına başladım.

Mekanizmaları geri monte ederken bir detaydan daha doğrusu bir sorundan bahsetmek ve bu sorunu aşmak için uyguladığım tekniği sizlerle paylaşmak istedim. Kimbilir pinball olmasa bile ahşapla uğraştığınız herhangi bir işinize faydalı olabilir

Sorunumuz temelde şu arkadaşlar; Ahşaptan sökülen vida deliklerine aynı çapta vida ile geri montaj yaparken vidalama bazı deliklerde ilk seferki kadar sıkı olmuyor.





Sök tak yaparken ahşap biraz daha aşınmışsa delik az da olsa biraz daha genişlemiş oluyor. Pinball mekanizmaları gibi şiddetli fiziksel strese maruz kalan metal parçaların ahşaba sıkı sıkı sabitlenmesi için bu deliklerin de elden geçmesi lazım.


Nasıl mı? Öncelikle sağlam ahşap tutkalımızı alıyoruz.





Tutkalın ağzını genişlemiş deliğe sıfır dayayıp hafifçe sıkıyoruz ki delik tutkal ile dolsun.





Sonra deliklere kürdan veya ince tahta (ben mutfaktan ahşap bir çöp şiş aşırdım bu iş için ) sokuyoruz ve yan keski ile deliğe sıfır kesiyoruz.





Bu şekilde kürdan deliğin içinde kalıyor.





Tutkalın kurumasını beklemenize gerek yok. Artık delik yeterince kapandığı için vidalamanız sıkı sıkı oluyor. Tutkal da kuruyunca sapasağlam kuvvetli bir montajınız oluyor. Beyaz tutkal metal vidaya tutunmadığından vidayı geri de sökebiliyorsunuz ilerki olası bir başka bakım için.

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #773 : Mart 18, 2019, 10:13:08 ÖÖ »

Montaj deliklerini de tamir ede ede oyun alanının altındaki tüm mekanizmaların  geri montajını ve ilgili lehimleme işlemlerini tamamladım. Oyun alanının üzerine uzanan bazı switch kablolarını da geri monte ettim. Artık oyun alanının altıyla, en azından herhangi bir soruna müdahale dışında, işim kalmadı Kahkaha Kahkaha Kahkaha





Bu sefer temkinliyim, yeni boyayı da çizmemek için kabinin yan duvarlarını korusun diye kraft kağıdı kullandım





... ve biraz daha ağırlaşan oyun alanını kabine yerleştirdim.





Bundan sonraki müdahaleler kabinde yapılacak. Umarım oyun alanını yine komple çıkartmak zorunda kalacağım bir sorun yaşamam...
Logged

eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.785


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #774 : Mart 18, 2019, 10:14:48 ÖÖ »

Güzel tip. Dedemi hatırladım, çocuktum, dübel yok muydu, yoksa çok mu pahalıydı bilmem, tavana korniş vb asarken, matkapla deler, içine bir ahşap parça çakar, vidayı basardı. Kahkaha
Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #775 : Mart 18, 2019, 11:36:37 ÖÖ »

Abi eline sağlık;
Translite a da çok sevindim, işini en azından kolaylaştırmış
İyi satıcıymış helal olsun adama Kahkaha

Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #776 : Mart 20, 2019, 09:27:46 ÖÖ »

Elvira'nın oyun tahtasının arkasındaki tüm aksamları monte ettik ve oyun alanını kabine geri yerleştirdik. Şimdi oyun alanının üst tarafındaki aksamların geri montajına başlayabilirim artık Kahkaha

İşe önce apron kısmından yani topun oyundan çıktığı ve jeton/para atınca yeniden oyuna sokulduğu mekanizmaları içeren alan...

Burada oyun alanının üzerindeki yegane solenoid'li mekanizma bulunuyor. Bu mekanizma oyun alanından geri gönen topu metal bir rampa üzerinden itekleyip shooter tarafına gönderiyor.





Bu aksamların montajından sonra da sisteme elektrik vermesem de en azından fiziksel olarak top akışının doğru çalışıp çalışmadığını prova etmek istiyorum. Bunun için 3 senedir satın aldığım tüpün içinde bulunan topları nihayet raftan indirdim Kahkaha





3 adet top alıp üzerlerindeki koruyucu yağı da temizledikten sonra 3 yıl sonra ilk defa restore ettiğim oyunu alanı toplarla yeniden buluşmuş oldu Elvira için heyecanlı bir an olsa gerek



Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #777 : Mart 20, 2019, 10:12:57 ÖÖ »

Şimdi pinball'da enteresan bir teknik konuya değinmek istiyorum. Bunu ben de ancak parçaları bir araya getirirken farkına vardım ve bir pinball masasının teknik tasarımının ne kadar hassas bir denge üzerine kurulduğunu gösteren güzel bir örnek dedim kendi kendime...

Bahsedeceğim konu topa ilk vurduğunuz shooter denilen kısım...





Önceleri basit bir metal kapak dediğim bu ayrıntıyı daha sonra geri monte ederim diye düşünüyordum ancak anladım ki bu kapak olmadan shooter alanına sürülen topu o alanda tutacak herhangi bir şey yoktu. Yani elle mekanizmayı dürtünce shooter alanına sürülen topu sadece "shooter rod" deneilen yani geri çekip bıraktığınızda topa vuran demir çubuk tutuyordu. Haliyle ilk denememde bunu geri çektim ve top pat diye kabinin içine düştü

Şimdi, bu kapağı monte ettikten sonra 1-2 saat bu shooter rod'u ayarlamakla uğraştım. Topa sıkı bir vuruş yapabilmek için bu çubuğun topun merkezine hizalanması lazım.

Ancak bu hizalamayı tutturabilmeniz için, hele ki benim yaptığım gibi pinball'u son vidasına kadar dağıtmışsanız, dokunmanız gereken bir çok şey var.

1) Shooter Ayarı: Shooter mekanizmasının arkasında bunu kabine sabitleyen bir plaka ve vidalar var. Bu vidaların sabit bir deliği yok. Mekanizma kabindeki "V" şeklinde büyük bir deliğe konumlanıyor, siz demin dediğim ayarı hizalamayı yapıyorsunuz ve arkadaki düz plaka ve vidalar ile sağ sol aşağı yukarı ayarlanamanızı yapıp vidaları sıkıyorsunuz.

2) Lock Down Bar Receiver: Ancak bakıyorsunuz ki ne kadar ayarlasanız da çubuk topa tam dik ortadan hizalanmıyor. Biraz daha aşağı hizalayınca o büyük V şeklindeki delik ortaya çıkmaya başlıyor. Zaten arkadaki plaka da artık kabini tam kavrayamıyor. Haydaaa! O zaman başka bir şey yanlış/hizasız? Evet, oyun tahtası kapandığı zaman önündeki metal tutucular "lock down bar" ı tutan "lock down bar receiver" denilen metal aksama oturuyor (fotolarda üzerinde "High voltage" stickerı olan metal kısım). Onu da aylar önce öylesine monte ettiğimi hatırladım. Meğerse onun da payı varmış. Onun vidalarını söküp ayarlayınca oyun tahtası ile seviyesi dengelendi. Ancak onun da ayarını yapabilmek için bir detay vardı

3) Jeton kapısı: Ne alaka diyeceksiniz Evet, jeton kapısını kabine sabitleyen büyük vidaların  üst sıradaki 3 tanesi lock down bar receiver'ın üzerindeki deliklerden geçiyor Kahkaha Lock Down bar receiver'ı hizalamak için önce onların gevşetilmesi gerekti...

4) Apron Kapağı: Bu biraz benim eğriliği düzeltilmiş olsa da hafif eğrilik kalmış oyun tahtamla alakalı aslında. 3 senedir boşta durmaktan gevreyip eğrilmiş olan kısmı 1 ay işkencede tutarak %95 oranında düzeltmiştim hatırlarsınız. Ancak o %5 eğrilik shooter çubuğunun topun merkezinden 2-3 mm uzaklaştırıyor işte Sağlam metalden yapılmış apron kapağını sikıca vidaladığımda o hafif eğriliği de düzeltebildim. Hatta apron kapağını tutan metallerin vida deliğinin de bu hassas ayarı yapabilmek için paylı bırakılmış olduğunu görünce dedim "tecrübe demek ki böyle bir şeymiş" Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Sonunda bu 2 saatlik uğraşı ile shooter çubuğunu istediğim şekilde ayarlayabildim...





Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.532



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #778 : Mart 20, 2019, 10:27:33 ÖÖ »

Ben de ikea yatagi kurmaya calisirken iki tahtayi yanlis takip sokmek zorunda kalmistim, benim icin cok zor bir deneyimdi, seni anliyorum bu da ayni oyle...(durun vurmayin, şaka şaka)
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.942



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #779 : Mart 20, 2019, 11:01:06 ÖÖ »

Peki bu ayar işi bu şekilde bitti mi? Hayır Kahkaha

Elbette şimdi gelelim shooter çubuğunu ucunu tam topun ortasına gelecek şekilde hizalamak önemli. Bu şekilde çubuğun geri çektiğinizde üzerindeki yayda depolanan potansiyel enerjinin bıraktığınızda topa maksimum kinetik enerji olarak aktarılmasını sağlamak için topun tam ortasına vurması lazım, burası zaten mantıklı...

Bu şekilde yaptığım denemelerde çubuğu geri çekip topa vurunca top hızlanıyordu evet ancak öyle videolarda gördüğüm bir hızla shooter alanını da terk etmiyordu.

Bir de bu oyunda olmasa da bazı pinball'larda "skill shot" denilen bir konu var. Skill Shot, topa ilk vurduğunuzda shoter çubuğunu öyle bir ayarda çekip bırakıyorsunuz ki  top oyun alanına "shooter lane" denilen yolun en sonundan girmek yerine yolun belli bir yerindeki açıklıktan girip oradaki bir bonus mekanizmasını (örneğin bir switch) tetikliyor ve siz skill shot bonus alıyorsunuz. Bunu yapabilmeniz için shooter çubuğunu öyle sonuna kadar gerip bırakmıyorsunuz.

Bu shooter kapağının üzerindeki üçgen semboller de süs değilmiş sizin çubuğu görüp ona göre geri çekmenizi sağlayan bir tür göstergeymiş Kahkaha

Neyse, bizim Elvira'nın tasarımında böyle bir skill shot özelliği yok deniyor. Ancak topun yolun  yarısında oyun alanına girebileceği bir yer var. Oradan topu düşürürsek herhangi bir hedefi vurduğumuzda ekstra bir puan alıyormuyuz onu da henüz bilmiyorum. Yine de benim top şu anki shooter ayarıyla bile oyun alanının sonuna çok da hızlı ulaşmıyor, bunu biliyorum sadece...

Bu kadar laf ebeliğimden anlayacağınız üzere bunun da bir ayarı bir de üç kağıdı varmış

Öncelikle topun shooter lane'e oturduğu yer topun kabine geri düşmesini engelliyor demiştim hatırlarsanız. kapağın topu tutan yüzeyi özellikle kapağın geri kalanına kaynaklanmamış (burayı aklınızda tutun). Top o yüzeydeki açıklığın önüne oturduğunda aslında shooter çubuğunun ucundaki kauçuk koruyucuya dayanarak duruyor (burayı da aklınızda tutun).





Siz shooter çubuğunu geri çekince top hafif geri geliyor ve shooter kapağının bu "kaynaklanmamış" yüzeyindeki açıklığa oturuyor.





Fotoğraflarda pek anlaşılmıyor olabilir ancak burada 3-4 mm bir fark var. Yani çubuğu geri çekince top 3-4 mm geri kayıyor. Bu istenen ayar aslında. Bunu sağlayabilmek için;

1) Shooter kapağının o "kaynaklanmamış" yüzeyini elinizle hafif geri eğritiyormuşsunuz. Eğer top çok hızlı çıkış yapıyorsa da metal yüzeyi ileri eğriltmeniz gerekiyormuş. Diyeceksiniz ki "ne kadar hızlı o kadar iyi" değil mi? Hayır. Topun aşırı hizlı olması olası hasar ve aşınma olasını artıracağından bunun ayarında olması lazım.

2) Şimdi gelelim bahsettiğim üç kağıda;

Eğer kapağı çok fazla eğriltmek işinize gelmiyorsa veya yeterli hızlı vuruşa ulaşabilmek için metalde ancak bariz bir deformasyona sebep olacak kadar bir eğrilik yapmanız gerekiyorsa 0 zaman alternatif/tamamlayıcı bir ayar olarak çubuğu biraz daha ileri (1-2 mm) uzatmanız gerekiyor. Nasıl mı? Çubuğun boyu sabit ve mekanizmada çubuğu ileri ittirebilecek herhangi bir ayar vidası yok.

Çözüm;

a) Çubuk ve yayların üzerinde konumlandığı şaft ekseninde muhtelif pullar var. Bunlardan bazılarını çıkartmak/eklemek. Bunu yapabilmek içim tüm shooter mekanizmasının sökülmesi ve geri toplanması gerekiyor haliyle. Çok zor değil ama hem bir saat bununla uğraşmak istemedim hem de o kadar uğraşıp denkleştirdiğim hizalamamı da kaybetmek istemiyordum...

b) Çubuğun önündeki kauçuk koruyucunun içine bir kaç tane pul koymak Bana bu daha kolay geldi işin açıkçası Hem shooter hizalamamı da bozmamı gerektirmeyecek bir yöntem.


Bunun için shooter mekanizmasını sökmeden sadece çubuğun ucundaki kauçuğu çekip çıkartıyorsunuz.





Kauçuk koruyucunun içine 1-2 tane (artık duruma göre kaç tanesi işinize geliyorsa) metal pul koyuyorsunuz (somun bile koyan varmış bu arada) ve kauçuk koruyucu geri takıyorsunuz.





Bu sayede çubuk 1-2 mm daha uzamış oluyor ve topa ettiği yer ile topun geri çekildiği mesafe de 1-2 mm daha uzamış oluyor.

Bu şekilde ayarlama yaptıktan sonra top şimdi gözüme güzel gözüken bir hızda oyun alanına girebiliyor. Üstelik çubuğu da öyle sonuna kadar asılıp geri çekmem gerekmeden. Tabi yolun sonunda elimle tutuyorum topu yoksa oyun alanında herhangi bir koruyucu henüz monte etmediğinden top oyun alanındaki ampulleri çat çut kırar

Yani lafla anlatması çok uzun sürdü kusura bakmayın ama bu kadar bilgi toplayıp uğraştıktan sonra tecrübemi referans olması amacıyla paylaşmak istedim. Haa bu ince detay pinball shooter ayarlaması bilgisi hayatınızın neresinde ne şekilde karşınıza çıkar onu bilemem

Neyse, bu ayarlardan bittikten sonra apron kısmı tamamlanmış oldu...





Haa unutmadan bir detay daha!!!





Pinball oyun alanının altına erişebilmek için apron kapağından tutup kaldırıyorsunuz. Ama içeride top unutmamanız lazım!!! Yoksa toplar oyun alanına düşüp bir şeyleri kırabilir (denendi maalesef ancak bereket henüz kıracağı plastikler vs monte edilmemişti)
Logged

Sayfa: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 60   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: